NIBC renteverhoging
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Re: NIBC renteverhoging
dat is een serieuze verhoging toch? Hopelijk volgt de rest ook ...
Wij kunnen het hier wel allemaal mooi op een rijtje hebben, nu de banken nog. Dit zegt NIBC in zijn FAQ : "Als aan de bovenstaande voorwaarden voldaan is zal voor de eerste 3 overschrijvingen van het jaar de proportionele overdracht gelden." Ik vind dat op zijn minst heel erg onduidelijk en ik denk niet dat dat goedkomt. Hopen maar dat we het in 2023 niet meer nodig hebben dat ze de wet goed volgen.huisjetuintjefiets schreef: ↑16 december 2022, 13:11"Vanop" is geen duidelijk Nederlands
Is zoals iemand die niet weet of een woord met d, met t, of met dt geschreven wordt, en daarom een d met een streepje schrijft.
"vanaf" is duidelijk. "van" is duidelijk. "op" is duidelijk. "naar" is duidelijk.
Volgens de Franstalige wettekst betekent het 3 keer NAAR een bepaalde spaarrekening, en dus niet VANAF.
Ook kan ik op de site van NIBC niet meer checken of de GP goed berekend wordt?
Begin deze maand heb ik een getrouwheidsrekening geopend bij NIBC Direct. Mij is het nu niet duidelijk hoe het werkt met die aangepaste getrouwheidspremie. Is deze voor mij van toepassing vanaf begin volgend kwartaal of is deze van toepassing vanaf begin mei 2024?
Kan er mij iemand zeggen hoe ik een tweede spaarrekening open, dit lukt niet via de app. Zou graag even over en weer overschrijven, om de nieuwe getrouwheidspremie te verkrijgen.
Maar ik kan alleen maar kiezen uit andere rekeningen..? Dacht eerst dat het niet mogelijk was bij NIBC, maar uit de reacties kan ik wat anders afleiden. Bedankt alvast.
Maar ik kan alleen maar kiezen uit andere rekeningen..? Dacht eerst dat het niet mogelijk was bij NIBC, maar uit de reacties kan ik wat anders afleiden. Bedankt alvast.
-
spaarfreakje
- VIP member

- Contacteer:
Per kalenderjaar.
Dus in 2023 driemaal per vertrekkende geregl spaarrekening.
-
spaarfreakje
- VIP member

- Contacteer:
Ik heb een spaarrekening geopend via pc banking, omdat ik ze vroeger eens afgesloten had.Royco85 schreef: ↑1 juni 2023, 13:00 Kan er mij iemand zeggen hoe ik een tweede spaarrekening open, dit lukt niet via de app. Zou graag even over en weer overschrijven, om de nieuwe getrouwheidspremie te verkrijgen.
Nieuw nr gekregen, zoals het hoort.
Het kan wel dat ge geen 2 spaarrekeningen van dezelfde soort kan openen maar wisselen tussen spaar en getrouw is toch voldoende...
PS: Elke overschrijving die de getrouwheidspremie behoudt, wordt door NIBC automatisch voorzien van
het label 'Overschr. (met getrouwheidsprem' op het rekeningafschrift van de aankomende geregl spaarrek.
Dat doet geen andere bank hen na
Overschrijving naar andere rekening + terug zijn 2 overschrijvingen met behoud van getrouwheidspremie, correct? Want dat vind je nergens echt terug online volgens mij.
Je kunt vanaf iedere spaarrekening drie keer overschrijven. Dus driemaal heen en terug als je wil.
Ok, ik ben blijkbaar nog dommer dan ik dacht want nu val ik effe heel erg uit de lucht.
Het geld dat sinds weken, dagen, maanden op de getrouwheidsrekening staat krijgt niet meteen deze nieuwe intrest?
Vanaf wanneer krijg het dat dan wel als je niet gaat ping-pong spelen met je centen maar het braafjes laat staan? Vanaf Q4? Vanaf 2024?
Groeten.
K.
Het geld dat sinds weken, dagen, maanden op de getrouwheidsrekening staat krijgt niet meteen deze nieuwe intrest?
Vanaf wanneer krijg het dat dan wel als je niet gaat ping-pong spelen met je centen maar het braafjes laat staan? Vanaf Q4? Vanaf 2024?
Groeten.
K.
Vanaf het moment dat de vorige getrouwheidspremie afloopt.Persuader schreef: ↑1 juni 2023, 17:10 Ok, ik ben blijkbaar nog dommer dan ik dacht want nu val ik effe heel erg uit de lucht.
Groeten.
K.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Na 12 maanden onafgebroken op je spaarrekening gestaan te hebben verwerft je geld getrouwheidspremie. Dan begint een nieuwe periode van 12 maanden.
-
spaarfreakje
- VIP member

- Contacteer:
De nieuwe BASISrente wordt wel onmiddellijk toegepast.B7H4long schreef: ↑1 juni 2023, 17:32Vanaf het moment dat de vorige getrouwheidspremie afloopt.Persuader schreef: ↑1 juni 2023, 17:10 Ok, ik ben blijkbaar nog dommer dan ik dacht want nu val ik effe heel erg uit de lucht.
Groeten.
K.
-
Spaarbeertje42
Ik ben al maanden dit forum aan het lezen. En heb net account gemaakt. Ik had gehoopt dat de grootbanken zouden volgen met renteverhogingen, maar de recente uitspraken van BNP Paribas CEO voelde aan als een uitdaging. Zo'n arrogantie kan ik niet tolereren.
Voor mij is het genoeg geweest met trouw te zijn aan mijn grootbank KBC. Het is tijd om de slet uit te hangen met mijn spaarcentjes. Dus net online geregistreerd met NIBC.
Het verschil in rente tussen NIBC en KBC (2.00 - 0.60 = 1.40%) is gewoon te groot geworden voor mij én als ik de BNP Paribas CEO mag geloven gaan de grootbanken hun spaarrente nauwelijks verhogen tot eind volgend jaar. Ja oké dan, ik wacht op confirmatie van rekeningopening bij NIBC en dan ga ik toch wel een redelijk groot som overstorten.
Voor mij is het genoeg geweest met trouw te zijn aan mijn grootbank KBC. Het is tijd om de slet uit te hangen met mijn spaarcentjes. Dus net online geregistreerd met NIBC.
Het verschil in rente tussen NIBC en KBC (2.00 - 0.60 = 1.40%) is gewoon te groot geworden voor mij én als ik de BNP Paribas CEO mag geloven gaan de grootbanken hun spaarrente nauwelijks verhogen tot eind volgend jaar. Ja oké dan, ik wacht op confirmatie van rekeningopening bij NIBC en dan ga ik toch wel een redelijk groot som overstorten.
Ik kan je enkel maar gelijk geven.
Ondanks het feit dat de rente laag is, is er weinig mobiliteit bij het spaargeld.
Of je geld nu bij bank A of B staat blijft hetzelfde.
Als het meer opbrengt, waarol zou je het niet doen?
Ondanks het feit dat de rente laag is, is er weinig mobiliteit bij het spaargeld.
Of je geld nu bij bank A of B staat blijft hetzelfde.
Als het meer opbrengt, waarol zou je het niet doen?