NIBC renteverhoging
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Re: NIBC renteverhoging
Oke, ik heb een spaarrekening geopend. (Dit ging eigenlijk gemakkelijk via de app)
Heb van mijn getrouwheidsrekening naar mijn spaarrekening alles overgeschreven, en daarna weer terug.
Bij deze laatste overschrijving staat er dus in het overtreksel bij, 'met getrouwheidspremie '.
Wil dit nu zeggen dat ik de nieuwe getrouwheidspremie verkrijg, en dat ik van de reeds opgebouwde getrouwheidspremie niks verlies? (Dat 1ste gedeelte aan de oude rente natuurlijk)
Heb van mijn getrouwheidsrekening naar mijn spaarrekening alles overgeschreven, en daarna weer terug.
Bij deze laatste overschrijving staat er dus in het overtreksel bij, 'met getrouwheidspremie '.
Wil dit nu zeggen dat ik de nieuwe getrouwheidspremie verkrijg, en dat ik van de reeds opgebouwde getrouwheidspremie niks verlies? (Dat 1ste gedeelte aan de oude rente natuurlijk)
Hopelijk heb je een dag gewacht om terug naar je G.R. over te schrijven anders vrees ik dat je de opgebouwde G.P. verliest.
Is dit zo
..?
Heb het onmiddellijk terug overgeschreven
.
Heb het onmiddellijk terug overgeschreven
Ik heb NIBC daarvoor gecontacteerd hoe dat precies zat, hieronder het antwoord.
"Ik heb uw e-mail goed ontvangen.
U kan dan inderdaad tijdelijk het tegoed even verplaatsen van uw Getrouwheidsrekening naar de Spaarrekening. Het is hier dan heel belangrijk dat u 1 dag wacht, en pas de volgende dag het bedrag terug overboekt naar de Getrouwheidsrekening.
Via deze handeling 'proportionele overdracht' behoudt u de reeds opgebouwde rente en loopt die dan door voor de resterende maanden op de Getrouwheidsrekening. Die bedragen genieten vanaf dan ook de vernieuwde getrouwheidspremie.
Er kunnen per rekening jaarlijks drie overboekingen worden uitgevoerd met proportionele overdracht. Deze overboekingen moeten ook minimum € 500 bedragen.
Als u verder spaaradvies wenst, bel ons dan gerust ook even op.
Prettige dag verder,
Olivier
Klantendienst NIBC Direct
Raar, ik heb ook overgeschreven van de getrouwheidsrekening naar de spaarrekening en meteen terug (en dus niet 1 dag gewacht). De getrouwheidspremiecalculator toont aan dat de opgebouwde getrouwheidsrente behouden blijft en dat het volledige bedrag met de nieuwe getrouwheidsrente wordt berekend voor de resterende maanden.
En moet dat altijd identiek hetzelfde bedrag zijn? Heb bv bij Santander 2 Vision+ rekeningen, ik kan dus 6x per jaar overschrijven met behoud van getrouwheidsrente? Maar hoe weet dat systeem dat dan? Enkel als het identiek hetzelfde bedrag is? Kan maanden tussen zitten hé...
Het bedrag en de tijd ertussen hebben geen belang. Het systeem laat per uitgaande rekening drie overschrijvingen toe met behoud van de getrouwheidspremie.
Waarom denk je dat dit hetzelfde bedrag moet zijn? Je kan per rekening 3x een bedrag overschrijven (minimum €500) met behoud van reeds vroeger opgebouwde rente. Bij Santander staat bij je transacties (zowel op uitgaande als aankomende rekening) vermeld achter de datum of het met behoud getrouwheidspremie is.
Per rekening mag er dus max 3x een uitgaande overschrijving zijn naar een andere interne rekening. Het bedrag speelt geen rol zolang het maar minimum €500 is en je minstens één dag wacht om het terug om te boeken..
Per rekening mag er dus max 3x een uitgaande overschrijving zijn naar een andere interne rekening. Het bedrag speelt geen rol zolang het maar minimum €500 is en je minstens één dag wacht om het terug om te boeken..
Laatst gewijzigd door Yvekes op 2 juni 2023, 14:44, 5 keer totaal gewijzigd.
Zesmaal, dat wil zeggen driemaal over en weer.
MeDirect maakt het onmogelijk om meer dan drie keer van dezelfde spaarrekening naar een andere spaarrekening over te schrijven. De vierde keer moet je via de zichtrekening gaan.
redtab schreef: ↑2 juni 2023, 10:28 Raar, ik heb ook overgeschreven van de getrouwheidsrekening naar de spaarrekening en meteen terug (en dus niet 1 dag gewacht). De getrouwheidspremiecalculator toont aan dat de opgebouwde getrouwheidsrente behouden blijft en dat het volledige bedrag met de nieuwe getrouwheidsrente wordt berekend voor de resterende maanden.
Kan je mij zeggen hoe ik dit kan bekijken?
Ik heb bij Santander ook nooit gewacht, en onmiddellijk overgeschreven..dit was altijd goed.
Balen als ik nu de opgebouwde rente kwijt ben..
-
- VIP member
- Contacteer:
Staat bij het terug overschrijven van spaar naar getrouwheidsrek, in het uittreksel van de GETROUWHEIDSREK opnieuw dat het om een 'Overschrijving met behoud getrouwh...' gaat?
Dus je moet 2x dat label krijgen, he.
Dus je moet 2x dat label krijgen, he.
Zou iemand mij kunnen helpen.
Ik heb sinds het begin van dit jaar geld op de getrouwheidrekening staan, maar bij de opgebouwde getrouwheidspremie staat nog altijd 0?
Is dit normaal?
Bedankt.
Ik heb sinds het begin van dit jaar geld op de getrouwheidrekening staan, maar bij de opgebouwde getrouwheidspremie staat nog altijd 0?
Is dit normaal?
Bedankt.
Ja natuurlijk is dat normaal dat zal je pas zien een jaar na storting dat is de periode dat nodig is om de getrouwheidspremie te verwerven.