NIBC Verklaring herkomst middelen
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
NIBC Verklaring herkomst middelen
forum leden
Zijn er nog klanten van NIBC die een mail hebben gekregen i.v.m herkomst van uw middelen . Of hebben we weer te maken met een phishing mail
Bedankt forumleden
Zijn er nog klanten van NIBC die een mail hebben gekregen i.v.m herkomst van uw middelen . Of hebben we weer te maken met een phishing mail
Bedankt forumleden
Re: NIBC Verklaring herkomst middelen
Als de vraag écht van je bank komt, is het niets om je ongerust over te maken: andere banken vragen daar ook op tijd en stond naar.
Je kan daar gewoon een algemeen antwoord op geven.
Je kan daar gewoon een algemeen antwoord op geven.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Bij KBC en BNP word je daarvoor aangeschreven of opgebeld.
Als het een standaardmail betreft, zou ik hem gewoon verwijderen.
Als het een standaardmail betreft, zou ik hem gewoon verwijderen.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Bij twijfel: zelf contact opnemen met de bank, via de "gekende" online banking en/of telefoon gegevens (niet op link in de mail klikken of bellen naar nummer in de mail dus)
Vorig jaar ook zo'n mail gehad. Gebeld naar NIBC en vroeg hen het formulier op te sturen wat dame aan telefoon weigerde: "we zijn een internetbank", en dat was het. Voor alle duidelijkheid, hun aanvragen kloppen.
EarthNvstr1 schreef: ↑Bij twijfel: zelf contact opnemen met de bank, via de "gekende" online banking en/of telefoon gegevens (niet op link in de mail klikken of bellen naar nummer in de mail dus)
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Vragen aan een internet bank om het formulier op te sturen met de post, is nog iets helemaal anders natuurlijk.
Het ging over nagaan of de vraag via mail daadwerkelijk van de bank komt of niet.
Indien twijfel: zelf contact opnemen via de gekende contactkanalen om dat na te gaan.
Ik heb het hen gevraagd. Kwam van hen. Wat ik wil aankaarten is, ook al is het een internetbank, dat ik deze methode ongebruikelijk vind en de deur naar phishing open zet. Hoe meer instellingen (al dan niet banken) zo werken via simpele mail, hoe sneller mensen ook op mogelijke nepmail gaan reageren. Dat was mijn punt waarom ik vind dat dergelijke papieren niet via mail moeten.
waarom zouden zij een herkomst middelen vragen; je kunt toch niet cash storten?
banken mogen burgers beroven, burgers mogen geen banken beroven
Ze kunnen dit wél laten weten via gewone e-mail, maar het doorgeven van die persoonlijke info, doe je normaal gezien uitsluitend via de beveiligde site. Dus nadat je ingelogd bent bij je bank.
En toch doen ze het... Ik vind dat ook vreemd. Maar ze doen maar. Al kan het beter op een klantvriendelijker manier. Och ja, wat is trouwens nog de meerwaarde tegenover een grootbank? Alle kleintjes moeten uiteindelijk ook plooien naar de minimumrente. De tijd van het opboksen tegen de grootbanken lijkt over.