Niet gereglementeerde spaarrekening: voordelen, nadelen, welke banken bieden die aan?
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Niet gereglementeerde spaarrekening: voordelen, nadelen, welke banken bieden die aan?
Hallo,
ik vraag me af welke zijn de voordelen en nadelen van een niet gereglementeerde spaarrekening en welke banken bieden die aan?
ik vraag me af welke zijn de voordelen en nadelen van een niet gereglementeerde spaarrekening en welke banken bieden die aan?
Re: Niet gereglementeerde spaarrekening: voordelen, nadelen, welke banken bieden die aan?
- Voordeel: gewoonlijk hogere interest. Enkel basisinterest, geen getrouwheidspremie. Je moet je geld dus niet een jaar laten staan voor de volledige vergoeding.
- Nadeel: afhouding van RV vanaf de eerste euro interest - geen vrijgesteld bedrag.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Re: Niet gereglementeerde spaarrekening: voordelen, nadelen, welke banken bieden die aan?
Maar net zo goed gedekt door het Garantiefonds, als ik me niet vergis...
Welke banken bieden niet-gereglementeerde spaarrekeningen aan?
Beobank (voor business klanten)
Triodos
NewB (deden dat ook maar in hoeverre hun verhaal voortgaat is onduidelijk)
MeDirect ? Die hadden dat vroeger ook en de rente werd om de drie maanden betaald.
Triodos
NewB (deden dat ook maar in hoeverre hun verhaal voortgaat is onduidelijk)
MeDirect ? Die hadden dat vroeger ook en de rente werd om de drie maanden betaald.
Bij MeDirect de ME3 Spaarrekening. Om de drie maanden uitbetaling van interest maar ook een opzegtermijn van drie maanden.
zie het overzicht spaarrekeningen op spaargids:
https://www.spaargids.be/sparen/spaartarieven.html
Als er in de kolom getrouwheid geen rente% vermeld staat, betreft het een niet-gereglementeerde spaarrekening.
Voor het overige valt daar niet meer over te zeggen dan wat reeds in eerdere posts in dit topic vermeld is.
https://www.spaargids.be/sparen/spaartarieven.html
Als er in de kolom getrouwheid geen rente% vermeld staat, betreft het een niet-gereglementeerde spaarrekening.
Voor het overige valt daar niet meer over te zeggen dan wat reeds in eerdere posts in dit topic vermeld is.
De tijd van de niet-gereglementeerde spaarrekeningen met hogere rentes lijkt momenteel (tijdelijk?) voorbij.
Volgens de vergelijkende lijst van spaargids.be, zijn er nog maar een paar in ons land + een buitenlandse die moet aangegeven worden bij de belastingaangifte.
Voor de rest zijn er uiteraard ook nog wel alle termijnspaarrekeningen!
Volgens de vergelijkende lijst van spaargids.be, zijn er nog maar een paar in ons land + een buitenlandse die moet aangegeven worden bij de belastingaangifte.
Voor de rest zijn er uiteraard ook nog wel alle termijnspaarrekeningen!
Ik had dat ook al gezien. De niet-gereglementeerde spaarrekeningen hebben de renteverhogingen van de gereglementeerde blijkbaar niet gevolgd. Dat maakt dat niet-gereglementeerde spaarrekeningen eigenlijk alleen maar nadelen hebben: weinig rente en RV vanaf de eerste euro interest.
Geduld is een mooie deugd.Yaris schreef: ↑11 januari 2023, 16:49 Ik had dat ook al gezien. De niet-gereglementeerde spaarrekeningen hebben de renteverhogingen van de gereglementeerde blijkbaar niet gevolgd. Dat maakt dat niet-gereglementeerde spaarrekeningen eigenlijk alleen maar nadelen hebben: weinig rente en RV vanaf de eerste euro interest.