Nieuw huis, nieuwe brandverzekering
Nieuw huis, nieuwe brandverzekering
Stel je verkoopt je huis en koopt een nieuw huis. Je gaat in nieuwe huis je intrek nemen juli 2010 (ondertussen betaal je huur aan de nieuwe eigenaars). De akte zal verlijden oktober 2009. Wanneer laat de nieuwe eigenaar dan best zijn aangekochte huis verzekeren tegen brand (vanaf verlijden akte?). Tx
Re: Nieuw huis, nieuwe brandverzekering
Vanaf de dag dat het goed officieel van de nieuwe eigenaar is zou hij het het best verzekeren. Normaal is dat dus de dag dat de aktes bij de notaris worden ondertekend.
Geld verdienen doe je door te werken.
Geld verliezen is simpel dankzij Fortis & Co
Geld verliezen is simpel dankzij Fortis & Co
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
tx.cp1234 schreef: Vanaf de dag dat het goed officieel van de nieuwe eigenaar is zou hij het het best verzekeren. Normaal is dat dus de dag dat de aktes bij de notaris worden ondertekend.
Het is omdat we normaal gezien in april 2010 normaal gezien terug premie moeten betalen en we dit niet zien zitten. De premie van april 2009 tot verlijden akte, hiervan zijn we dus een stukje kwijt (van verlijden akte tot juni 2010), niet recupereerbaar denk ik.
Gr
Laatst gewijzigd door cardoman op 23 augustus 2009, 20:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Je zal premie terugkrijgen voor de niet verlopen premie. Als je bvb voor een jaar betaalde, en je verhuist na 6 maanden zal de je de helft terugkrijgen.
Ik zou het verzekeren vanaf de compromis, tenzij in de compris duidelijk vermeld staat dat de overdracht pas plaatsvindt na het verlijden van de akte.
Ik zou het verzekeren vanaf de compromis, tenzij in de compris duidelijk vermeld staat dat de overdracht pas plaatsvindt na het verlijden van de akte.