Nieuwe Carrefour kaart
Nieuwe Carrefour kaart
carrefour is grote boerebedrog begonnen 
gisteren ging ik weer als trouwe carrefourklant mijn inkopen gaan doen.Toen ik aan de kassa kwam en mijn happy days kaart aangeboden had, werd hij ingescand. de kassierster gaf mij een nieuwe kaart in gesloten enveloppe en hield mijn happydays kaart in.Ze vertelde me dat er een nieuwe kaart was en dat al mijn gespaarde punten automatisch overgezet worden op mijn nieuwe kaart, een carrefour kaart.Ik was er me toen nog geen kwaad van bewust, gezien ik de voorwaarden niet direct kon lezen....
Toen ik thuis kwam heb ik de enveloppe open gedaan, en wat stel ik vast..... bij inruiling van uw punten zijn er nu met de nieuwe kaart 500 punten nodig als je een bon van 5 euro wenst.1 Carrefourpunt blijkt nu slechts 0,01cent meer waard te zijn
vanwaar mijn woedende reactie?
Ik had op mijn happydays kaart nog 6078 punten staan. Bij happydays was de afspraak 400 punten voor 10 euro.Dus als je goed kan tellen waren mijn punten vroeger 151,95 euro waard.Na de kaarten wissel zijn mijn punten slechts 60,78 euro waard. DUS CARREFOUR STEELD GEWOONWEG 91,17 van mijn rekening, of niet?
Ik had zelfs niet eens de tijd om eerst mijn punten te wisselen of de voorwaarden van de nieuwe kaart eerst te bekijken !
IS DIT DIEFSTAL van CARREFOUR ??
Ik las op de carrefour website wel het volgende :
"Klanten die vandaag een mooi aantal punten op hun Happy Days-kaart hebben gespaard, hoeven zich niet ongerust te maken. Bij de omzetting van hun kaart wordt hun puntenaantal automatisch vermenigvuldigd met 2,5, zodat de nominale waarde van de overgedragen punten identiek dezelfde blijft."
Maar op mijn ontvangen kasticket staan evenveel punten als op mijn vroegere happydays kaart dus zijn punten in ieder geval niet x2,5 gegaan en dus volgens het kasverslag MINDER waard.
Ik neem in iedere geval morgen met carrefour contact....

gisteren ging ik weer als trouwe carrefourklant mijn inkopen gaan doen.Toen ik aan de kassa kwam en mijn happy days kaart aangeboden had, werd hij ingescand. de kassierster gaf mij een nieuwe kaart in gesloten enveloppe en hield mijn happydays kaart in.Ze vertelde me dat er een nieuwe kaart was en dat al mijn gespaarde punten automatisch overgezet worden op mijn nieuwe kaart, een carrefour kaart.Ik was er me toen nog geen kwaad van bewust, gezien ik de voorwaarden niet direct kon lezen....
Toen ik thuis kwam heb ik de enveloppe open gedaan, en wat stel ik vast..... bij inruiling van uw punten zijn er nu met de nieuwe kaart 500 punten nodig als je een bon van 5 euro wenst.1 Carrefourpunt blijkt nu slechts 0,01cent meer waard te zijn
vanwaar mijn woedende reactie?
Ik had op mijn happydays kaart nog 6078 punten staan. Bij happydays was de afspraak 400 punten voor 10 euro.Dus als je goed kan tellen waren mijn punten vroeger 151,95 euro waard.Na de kaarten wissel zijn mijn punten slechts 60,78 euro waard. DUS CARREFOUR STEELD GEWOONWEG 91,17 van mijn rekening, of niet?
Ik had zelfs niet eens de tijd om eerst mijn punten te wisselen of de voorwaarden van de nieuwe kaart eerst te bekijken !
IS DIT DIEFSTAL van CARREFOUR ??
Ik las op de carrefour website wel het volgende :
"Klanten die vandaag een mooi aantal punten op hun Happy Days-kaart hebben gespaard, hoeven zich niet ongerust te maken. Bij de omzetting van hun kaart wordt hun puntenaantal automatisch vermenigvuldigd met 2,5, zodat de nominale waarde van de overgedragen punten identiek dezelfde blijft."
Maar op mijn ontvangen kasticket staan evenveel punten als op mijn vroegere happydays kaart dus zijn punten in ieder geval niet x2,5 gegaan en dus volgens het kasverslag MINDER waard.
Ik neem in iedere geval morgen met carrefour contact....
Laatst gewijzigd door Vaganzza op 22 maart 2009, 23:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: NIEUWE CARREFOUR KAART
U bent te snel met uw reactie.
Op de site van Carrefour staat er:
Belangrijke geruststelling: de punten die vandaag nog op de Happy Days-kaart staan, behouden in het nieuwe systeem hun waarde. Deze punten worden bij de overzetting naar de nieuwe Carrefour Bonus Card immers vermenigvuldigd met factor 2,5, zodat de nominale waarde behouden blijft.
http://www.carrefourbelgium.be/News_01.cfm?News_id=2424
Belangrijke geruststelling: de punten die vandaag nog op de Happy Days-kaart staan, behouden in het nieuwe systeem hun waarde. Deze punten worden bij de overzetting naar de nieuwe Carrefour Bonus Card immers vermenigvuldigd met factor 2,5, zodat de nominale waarde behouden blijft.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Re: NIEUWE CARREFOUR KAART
ja weet ik ik had mijn schrijven al wat aangepast, u heeft blijkbaar net op dat moment het bericht gelezen.
Ik zie nu ook op mijn kasticket staan :
Carrefour bonuscard
Het overzetten van uw punten zal gebeuren binnen de drie werkdagen;
dus dat nog even in het oog houden....
ze zouden in ieder geval hun klanten eerst mogen beter inlichten !
Ik zie nu ook op mijn kasticket staan :
Carrefour bonuscard
Het overzetten van uw punten zal gebeuren binnen de drie werkdagen;
dus dat nog even in het oog houden....
ze zouden in ieder geval hun klanten eerst mogen beter inlichten !
BartVW schreef: U bent te snel met uw reactie.
Re: Nieuwe Carrefour kaart
Er wordt vaak wel eens geleuterd over Carrefour. Ze zijn inderdaad meestal iets duurder dan Colruyt, maar het is niet allemaal kommer en kwel. Zo heb ik ook heel wat positieve ervaringen bij Carrefour.
Bijvoorbeeld: wanneer je, om welke reden dan ook, niet tevreden bent over iets dat je aangekocht hebt en er binnen de week mee terugkomt, krijg je gewoon zonder morren je geld terug. Heb dit al enkele malen voorgehad en werd telkens vriendelijk terugbetaald.
Dat vind ik toch wel een zeer positief punt van deze keten.
Bijvoorbeeld: wanneer je, om welke reden dan ook, niet tevreden bent over iets dat je aangekocht hebt en er binnen de week mee terugkomt, krijg je gewoon zonder morren je geld terug. Heb dit al enkele malen voorgehad en werd telkens vriendelijk terugbetaald.
Vrij logisch dat ze veranderen van systeem. De euro is hier inmiddels al 7 jaar, en we bleven maar met puntjes werken alsof het BEF'kes waren.
Bij mij werden de punten onmiddellijk correct omgezet (x 2,5) op mijn kassaticket.
Bij mij werden de punten onmiddellijk correct omgezet (x 2,5) op mijn kassaticket.
De echte regel is iets genuanceerder dan dit.Jay schreef: ...
...
Ik zou zeggen probeer het eens met een GSM, ze zullen zelf de contacten van de batterij nakijken om te zien of er geen krasjes op te besporen zijn.
Die kaarten zijn niet meer dan een marketingtool waarmee ze je gericht kunnen bestoken met reclame. Die kaarten zijn feitelijk een inbreuk op de privacy.
Volledig mee eens.Wook schreef: Die kaarten zijn niet meer dan een marketingtool waarmee ze je gericht kunnen bestoken met reclame. Die kaarten zijn feitelijk een inbreuk op de privacy.
Uiteraard is dit evengoed zo voor de kaarten van andere winkelketens, zoals Delhaize, Colruyt, enz...
Ooit eens gelezen dat de gegevens over aangekochte goederen via zo'n kaart op naam van de klant, worden bijgehouden ,zodat men precies weet wat je aankoopt.Wook schreef: Die kaarten zijn niet meer dan een marketingtool waarmee ze je gericht kunnen bestoken met reclame. Die kaarten zijn feitelijk een inbreuk op de privacy.
In de us zouden er zelfs verzekeringsmaatschappijen zijn die de gegevens opkopen en aan de hand hiervan hun premie bepalen of je zelfs niet verzekeren.
Vb.:je koopt elke week een slof sigaretten......

Vanzelfsprekend. En ze doen het allemaal op dezelfde manier, je krijgt "korting" als je zo'n kaart hebt. Ik ken mensen die heel veel korting krijgen door veel zaken te kopen die ze niet nodig hebben enkel om die punten te sparen of om die korting te krijgen...louise schreef:Volledig mee eens.Wook schreef: Die kaarten zijn niet meer dan een marketingtool waarmee ze je gericht kunnen bestoken met reclame. Die kaarten zijn feitelijk een inbreuk op de privacy.
Uiteraard is dit evengoed zo voor de kaarten van andere winkelketens, zoals Delhaize, Colruyt, enz...
mijn moeder heeft zelfs ooit eens bij de carrefour (toen nog maxi GB) een friteuse gekocht, ze heeft die gebruikt voor mijn doopfeest, en daarna teruggebracht 'omdat ze er niet tevreden over was'. Ze heeft haar geld teruggekregenJay schreef: Er wordt vaak wel eens geleuterd over Carrefour. Ze zijn inderdaad meestal iets duurder dan Colruyt, maar het is niet allemaal kommer en kwel. Zo heb ik ook heel wat positieve ervaringen bij Carrefour.

zo'n praktijken zijn natuurlijk niet iets om trots op te zijn, maar ze had toen gewoon niet genoeg geld om de friteuse echt te kopen.
Ze betaalde als het ware een waarborg die ze terugkreeg als ze het product terugbrachtlotty schreef:mijn moeder heeft zelfs ooit eens bij de carrefour (toen nog maxi GB) een friteuse gekocht, ze heeft die gebruikt voor mijn doopfeest, en daarna teruggebracht 'omdat ze er niet tevreden over was'. Ze heeft haar geld teruggekregenJay schreef: Er wordt vaak wel eens geleuterd over Carrefour. Ze zijn inderdaad meestal iets duurder dan Colruyt, maar het is niet allemaal kommer en kwel. Zo heb ik ook heel wat positieve ervaringen bij Carrefour.
zo'n praktijken zijn natuurlijk niet iets om trots op te zijn, maar ze had toen gewoon niet genoeg geld om de friteuse echt te kopen.

Je wordt wel in het zak gezet als je werkt met hun VISA kaart.
Vroeger kreeg men zijn punten verdubbelt als men betaalde met hun visa kaart.
Nu is het maar 50% extra en dan nog naar beneden afgerond (15 geeft 7 extra punten).
Je wordt ook in het zak gezet doordat het aantal punten nodig om 10 EUR aan aankoop bonnen te krijgen 2.5x hoger ligt. (1.000 tegen 400 vroeger) maar de het aantal extra punten zoals bijv. bij aankoop van 130 EUR of 15 EUR groenten en fruit min of meer dezelfde gebleven is en dus 2.5 keer minder waard.
Vraag is ook of je nog altijd punten kunt krijgen bij de andere deelnemers van de happy days systeem (Fortis, Shell enz.)
Nu is het maar 50% extra en dan nog naar beneden afgerond (15 geeft 7 extra punten).

Je wordt ook in het zak gezet doordat het aantal punten nodig om 10 EUR aan aankoop bonnen te krijgen 2.5x hoger ligt. (1.000 tegen 400 vroeger) maar de het aantal extra punten zoals bijv. bij aankoop van 130 EUR of 15 EUR groenten en fruit min of meer dezelfde gebleven is en dus 2.5 keer minder waard.

Vraag is ook of je nog altijd punten kunt krijgen bij de andere deelnemers van de happy days systeem (Fortis, Shell enz.)

spaarpunten, kortingbonnen,en dergelijke zijn altijd bedrog8
Dit wilt gewoon zeggen dat men indien je dit niet hebt of gerbuikt je teveel betaald. Als men een eerlijke prijs vraagt voor een produkt kan men geen korting geven!
Dit wilt gewoon zeggen dat men indien je dit niet hebt of gerbuikt je teveel betaald. Als men een eerlijke prijs vraagt voor een produkt kan men geen korting geven!
Shell gaf al jaren geen happy days punten meer. Waarschijnlijk was Happy Days doodgebloed en bleef enkel Carrefour over...ted schreef: Je wordt wel in het zak gezet als je werkt met hun VISA kaart.