Nieuwe ING kaart icm card reader
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
Nieuwe ING kaart icm card reader
Mijn vrouw en ik ontvingen een nieuwe ING kaart. Deze kaarten hebben 1 cijfer minder dan de voorgaande kaarten.
Als we met de card reader willen inloggen online dienen we het nieuwe kaartnr in te geven en de respons (na pincode opgegeven te hebben). We krijgen beiden de melding dat dit niet lukt omdat ofwel het kaartnr foutief was, ofwel de respons, ofwel de pincode. Allen zijn echter correct. Ik vermoed dat de kortere kaartnr er iets mee te maken kan hebben.
Online chat heeft 3u geduurd en toen gaf ik het op.
Contact per telefoon heeft ook tot een ellenlange tijd geduurd voor ik het opgaf.
Heeft iemand dit ook al gehad en hebben jullie een oplossing?
Cookies verwijderen heeft ook niets opgeleverd. Ik kan nu dus niet meer thuisbankieren. Grmbl!
Thanks!
Als we met de card reader willen inloggen online dienen we het nieuwe kaartnr in te geven en de respons (na pincode opgegeven te hebben). We krijgen beiden de melding dat dit niet lukt omdat ofwel het kaartnr foutief was, ofwel de respons, ofwel de pincode. Allen zijn echter correct. Ik vermoed dat de kortere kaartnr er iets mee te maken kan hebben.
Contact per telefoon heeft ook tot een ellenlange tijd geduurd voor ik het opgaf.
Cookies verwijderen heeft ook niets opgeleverd. Ik kan nu dus niet meer thuisbankieren. Grmbl!
Thanks!
Re: Nieuwe ING kaart icm card reader
Wordt het misschien tijd om ITSME te gebruiken ??MrMaster schreef: ↑6 augustus 2024, 12:21 Mijn vrouw en ik ontvingen een nieuwe ING kaart. Deze kaarten hebben 1 cijfer minder dan de voorgaande kaarten.
Thanks!
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Dank voor uw bijdrage. Dat helpt.
Itsme en de app, daarvoor heb je een smartphone nodig die mijn vrouw echt niet enkel hiervoor wil aanschaffen. Dat kunnen ze volgens mij ook niet maken; er zullen genoeg ouderen zijn die hetzelfde probleem hebben.
Als ING de mogelijkheid geeft om per card reader in te loggen, dan moet dat toch gewoon kunnen.
De kaarten zijn overigens wel geactiveerd door er in winkels aankopen mee te doen. Dat lukte wel.
Iemand die wel hulp kan bieden?
Update:
+ + +
Eindelijk succes. De "synchronisatie" van de nieuwe kaarten die de man van de helplijn zou doen heeft blijkbaar alles opgelost. Oef
toch weer geklungel van ING
+ + +

Itsme en de app, daarvoor heb je een smartphone nodig die mijn vrouw echt niet enkel hiervoor wil aanschaffen. Dat kunnen ze volgens mij ook niet maken; er zullen genoeg ouderen zijn die hetzelfde probleem hebben.
Als ING de mogelijkheid geeft om per card reader in te loggen, dan moet dat toch gewoon kunnen.
De kaarten zijn overigens wel geactiveerd door er in winkels aankopen mee te doen. Dat lukte wel.
Iemand die wel hulp kan bieden?
Update:
+ + +
Eindelijk succes. De "synchronisatie" van de nieuwe kaarten die de man van de helplijn zou doen heeft blijkbaar alles opgelost. Oef
toch weer geklungel van ING
+ + +
Sorry, wist niet dat jij nog in een grot woonde. Mijn excuses.
ITSME wordt nu overal gebruikt.
Ik zou niet te euforisch spreken over ITSME. Wat gebeurt er als ITSME plat ligt? Eens over nagedacht...
Beter is om over meerdere aanlogmethodes te kunnen beschikken om een alternatief te hebben. Dus ja: kaart+kaartlezer is voor mij een goed alternatief (bij KBC).
Correct, daarom ook de combinatie ITSME en kaartlezer. En niet de ééne of de andere.
Gewoon inloggen op app met een pincode.
En als je ITSME nodig hebt voor iets en het ligt plat : morgen komt ook nog langs zeker ?
ING heeft trouwens een goed systeem om op je homebanking via PC in te loggen door gebruik van je smartphone app. Iets met een QR code.
Niet iedereen zal daar last van hebben maar die kleine cijfertjes op de kaartlezer zijn voor mijn ogen al net iets te klein aan het worden.
Ik begin die dingen wat te haten.
En als je ITSME nodig hebt voor iets en het ligt plat : morgen komt ook nog langs zeker ?
ING heeft trouwens een goed systeem om op je homebanking via PC in te loggen door gebruik van je smartphone app. Iets met een QR code.
Niet iedereen zal daar last van hebben maar die kleine cijfertjes op de kaartlezer zijn voor mijn ogen al net iets te klein aan het worden.
Ze hebben geen smartphonehaelewyn schreef: ↑6 augustus 2024, 17:36 Gewoon inloggen op app met een pincode.

-
- Full Member
- Contacteer:
Dat staat er toch "'De kaarten zijn overigens wel geactiveerd door er in winkels aankopen mee te doen. Dat lukte wel."
Enfin lijkt mij ondertussen wel opgelost als ik het zo lees.
Morgen kan het zowaar anders zijn.
Nooit te laat om er een te kopen.
Maar dat moeten ze zelf weten uiteraard.
Niemand verplicht mensen om water te koken op de stoof en koffie te blijven door een zak gieten die afwasbaar is. Maar als iemand dat per se wil... Waarom niet ?
Niet komen klagen daarna dat je met de nespressocapsules die je met nieuwjaar cadeau kreeg niets kan doen.
Als je per se niet mee wil moet je daar de gevolgen van dragen.
Ik hoorde laatst iemand in mijn familie klagen dat de Lidl app alleen op smartphone was en niet onder de vorm van een kaart. Tja ...

Ja, Hij is wel wat geobsedeerd daarover..tuinder666 schreef: ↑7 augustus 2024, 09:50Dat staat er toch "'De kaarten zijn overigens wel geactiveerd door er in winkels aankopen mee te doen. Dat lukte wel."

Zoals geschreven is dit opgelost doordat iemand van de hulplijn bij ING een synchronisatie uitvoerde (wat dat ook betekenen mag). Vreemd dat ik daar nog naar moet vragen via een hulplijn bij een nieuwe kaart, maar soit.
Overigens heb ik wel een smartphone, maar kan me niet bedenken dat banken dit verplichten bij al hun klanten.
Wat bv met gepensioneerden of zo?
Ik ben overigens al jaren ontevreden over alle banken die mondjesmaat iedereen zelf zijn taken laat uitvoeren (geen bankbediende meer die je helpt, daar zijn automaten voor, dan verdwijnen de automaten en moet je elders heen, enz...), maar zonder dat daar significante meerwaarde voor de klant tegenover staat. Die moet evenveel blijven betalen voor de diensten van de bank.
Kan wel lacherig over gedaan worden, maar hoe zou je reageren als je bij de broodjeszaak wat bestelt en de bakker zegt: "oh ja, naam daar achter de hoek maar je broodje, kaas en sla en maak het maar zelf. De prijs blijft ongewijzigd, maar nu moet je het zelf maar maken". Dan zou je toch ook stellen dat dit deel uitmaakt van waar je voor betaalt; of ben ik nu echt de kneus?
Topic mag nu ook gesloten worden.
Overigens heb ik wel een smartphone, maar kan me niet bedenken dat banken dit verplichten bij al hun klanten.
Wat bv met gepensioneerden of zo?
Ik ben overigens al jaren ontevreden over alle banken die mondjesmaat iedereen zelf zijn taken laat uitvoeren (geen bankbediende meer die je helpt, daar zijn automaten voor, dan verdwijnen de automaten en moet je elders heen, enz...), maar zonder dat daar significante meerwaarde voor de klant tegenover staat. Die moet evenveel blijven betalen voor de diensten van de bank.
Kan wel lacherig over gedaan worden, maar hoe zou je reageren als je bij de broodjeszaak wat bestelt en de bakker zegt: "oh ja, naam daar achter de hoek maar je broodje, kaas en sla en maak het maar zelf. De prijs blijft ongewijzigd, maar nu moet je het zelf maar maken". Dan zou je toch ook stellen dat dit deel uitmaakt van waar je voor betaalt; of ben ik nu echt de kneus?
Topic mag nu ook gesloten worden.