Nieuwe Keytrade functionaliteit
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
- relativity
- Hero Member

- Contacteer:
Re: Nieuwe Keytrade functionaliteit
Wanneer je eens sms-code aanvraagt om te kunnen inloggen kost u dit 15 cent, deze wordt gefactureerd door uw gsm provider.
Als je bent ingeschreven op deze dienst maar er geen gebruik van maakt, kost het u niets.
Als je bent ingeschreven op deze dienst maar er geen gebruik van maakt, kost het u niets.
- Miss Moneypenny
- Full Member

- Contacteer:
dus als ik er geen gebruik van maak, kost het mij niets
OK, bedankt hoor
OK, bedankt hoor
Intussen krijgt mijn man ook die berichten. Dus tóch ook voor nieuwe klanten.Louise schreef:Dat zal bij mij ook het geval geweest zijn : toen ik een paar jaar geleden de rekeningaanvraag invulde, zal ik mijn GSM nr opgegeven hebben ipv mijn vaste telefoonnr.
Mijn man, die pas onlangs een rekening opende bij Keytrade, krijgt deze berichten niet.
Waarschijnlijk sturen ze die dus alleen naar wie reeds langere tijd klant is.
Maar : ik kan vandaag niet meer inloggen omdat ik mijn GSM nr niet gevalideerd heb.
Mijn aantal resterende dagen staat op 0 en ik krijg alleen de keuze tussen :
valideringscode aanvragen, GSM nr wijzigen, of eruit vliegen.
Nog iemand met dezelfde ervaring ?
Probeer anders eens gewoon je GSM nummer te valideren... Ik kan u al vertellen dat ik nog geen "telefonische spam" heb ontvangen. 
- relativity
- Hero Member

- Contacteer:
Als iemand uit principe nu eens zijn gsm nummer niet wil geven?
Ik geef het mijne ook niet zomaar door aan iedereen ivm commerciële doeleinden, dus ik begrijp het standpunt van Louise wel.
Anderzijds begrijp ik Keytrade ook wel dat ze, als internetbank, zeer zeker de juiste persoonlijke gegevens moeten hebben, willen ze u kunnen bereiken. Een groot deel van haar klanten (waaronder ik) heeft nog nooit de binnenkant van hun kantoor gezien.
Uiteindelijk kan je ze nog de keuze laten; u vrij laten tot het al dan niet valideren van het gsm nummer of een klant kwijt.
Neem het eens op met hun klantendienst.
Ik geef het mijne ook niet zomaar door aan iedereen ivm commerciële doeleinden, dus ik begrijp het standpunt van Louise wel.
Anderzijds begrijp ik Keytrade ook wel dat ze, als internetbank, zeer zeker de juiste persoonlijke gegevens moeten hebben, willen ze u kunnen bereiken. Een groot deel van haar klanten (waaronder ik) heeft nog nooit de binnenkant van hun kantoor gezien.
Uiteindelijk kan je ze nog de keuze laten; u vrij laten tot het al dan niet valideren van het gsm nummer of een klant kwijt.
Neem het eens op met hun klantendienst.
Toen ik dit las schrok ik even want ik wou ook mijn gsm nummer niet valideren en ik had nog maar 2 dagen over om mij te registreren. Ik heb net even gebeld naar de helpdesk om te vragen of het verplicht was om mijn gsm nummer te registreren en of ik nog ging kunnen inloggen als ik dat niet deed. Daarop zei die persoon dat het inderdaad beter was om mijn gsm nummer te valideren. Waarop ik weer repliceerde dat ik er geen behoefte aan heb en dat het me al geld kost om dat te valideren. Toen vroeg die man mijn login-id en zei dat hij het in orde ging brengen. Hij verzekerde me dat ik nu die pop-up niet meer ging krijgen en dat ik toch nog ging kunnen inloggen... wat ik nu meteen ga proberen.Louise schreef:Intussen krijgt mijn man ook die berichten. Dus tóch ook voor nieuwe klanten.Louise schreef:Dat zal bij mij ook het geval geweest zijn : toen ik een paar jaar geleden de rekeningaanvraag invulde, zal ik mijn GSM nr opgegeven hebben ipv mijn vaste telefoonnr.
Mijn man, die pas onlangs een rekening opende bij Keytrade, krijgt deze berichten niet.
Waarschijnlijk sturen ze die dus alleen naar wie reeds langere tijd klant is.
Maar : ik kan vandaag niet meer inloggen omdat ik mijn GSM nr niet gevalideerd heb.
Mijn aantal resterende dagen staat op 0 en ik krijg alleen de keuze tussen :
valideringscode aanvragen, GSM nr wijzigen, of eruit vliegen.
Nog iemand met dezelfde ervaring ?
... en het is in orde
Begrijp die heisa rond de valideringen niet.
Bij het afsluiten van een rekening heb ik mijn e-mailadres en mijn GSM nummer opgegeven.
E-mailadressen of GSM nummers kunnen veranderen en ik vind het dan ook maar normaal dat Keytrade zijn klanten af en toe vraagt om deze gegevens opnieuw te bevestigen.
Bij het afsluiten van een rekening heb ik mijn e-mailadres en mijn GSM nummer opgegeven.
E-mailadressen of GSM nummers kunnen veranderen en ik vind het dan ook maar normaal dat Keytrade zijn klanten af en toe vraagt om deze gegevens opnieuw te bevestigen.
Ik heb er geen probleem mee dat ze mijn telefoonnummer willen weten. Ik wil er alleen niet mee kunnen inloggen. Ten eerste weet ik zo dat ik dat nooit zal gebruiken, ten tweede kost het mij al geld om die code aan te vragen en ten derde vind ik het niet veilig. Want ik zal mijn gsm sneller verliezen dan die cijfertjesmaker. Het gaat er echt niet om dat ze mijn gsm-nr niet mogen weten. Maar niet om ermee in te loggen. Volgens mij heb jij niet goed gelezen wáárom je email en gsm moet valideren...Tope schreef:Begrijp die heisa rond de valideringen niet.
Het gaat inderdaad niet alleen over "bevestigen" maar over "valideren" met de bedoeling om gebruik te kunnen maken van de nieuwe optie om te kunnen bankieren met GSM. (en dit interesseert mij niet)
Mijn man die pas sinds een paar weken klant is, krijgt die berichten ook, en diens gegevens zijn dus nog up-to-date.
Ik probeerde deze morgen om het valideren van GSMnr te omzeilen door als "nieuw nummer" mijn vast telefoonnummer in te brengen, maar dat werd niet aanvaard als geldig nummer en ik vloog er terug uit.
Ik gebruik mijn GSM uitsluitend voor noodsituaties, en er zijn slechts een paar personen die mijn nummer kennen.
Ik wens niet op elk moment van de dag gestoord te worden, en men kan mij altijd bereiken op mijn vast-nummer-met-antwoordapparaat.
Toen ik indertijd bij Keytrade rekeningen aanvroeg, heb ik mijn GSM nr opgegeven, omdat ik in de veronderstelling was dat ze dat tóch nooit zouden gebruiken.
Intussen heb ik via e-mail contact genomen met Keytrade en wacht op antwoord.
Mijn man die pas sinds een paar weken klant is, krijgt die berichten ook, en diens gegevens zijn dus nog up-to-date.
Ik probeerde deze morgen om het valideren van GSMnr te omzeilen door als "nieuw nummer" mijn vast telefoonnummer in te brengen, maar dat werd niet aanvaard als geldig nummer en ik vloog er terug uit.
Ik gebruik mijn GSM uitsluitend voor noodsituaties, en er zijn slechts een paar personen die mijn nummer kennen.
Ik wens niet op elk moment van de dag gestoord te worden, en men kan mij altijd bereiken op mijn vast-nummer-met-antwoordapparaat.
Toen ik indertijd bij Keytrade rekeningen aanvroeg, heb ik mijn GSM nr opgegeven, omdat ik in de veronderstelling was dat ze dat tóch nooit zouden gebruiken.
Intussen heb ik via e-mail contact genomen met Keytrade en wacht op antwoord.
Antwoord gekregen :
ik kan terug inloggen, zonder het bericht nog te krijgen (heb ik intussen ook reeds met succes uitgeprobeerd).
Maar ze raden mij aan om mijn GSM nr toch nog in te geven op de beveiligde site onder "Uw voorkeuren" door te klikken op "GSM".
Daar ze mijn GSM nr reeds hadden, ben ik daar uit nieuwsgierigheid eens gaan kijken, en wat blijkt ?
Als ik daar zou op klikken, dan wordt mijn GSM nr tóch nog gevalideerd om te kunnen gebruiken voor telefonisch bankieren.
Daar stel ik mij toch vragen bij.
Tot nu toe was ik steeds zeer tevreden over Keytrade, maar ik hou er niet van dat men mij probeert diensten op te dringen die ik niet wil.
ik kan terug inloggen, zonder het bericht nog te krijgen (heb ik intussen ook reeds met succes uitgeprobeerd).
Maar ze raden mij aan om mijn GSM nr toch nog in te geven op de beveiligde site onder "Uw voorkeuren" door te klikken op "GSM".
Daar ze mijn GSM nr reeds hadden, ben ik daar uit nieuwsgierigheid eens gaan kijken, en wat blijkt ?
Als ik daar zou op klikken, dan wordt mijn GSM nr tóch nog gevalideerd om te kunnen gebruiken voor telefonisch bankieren.
Daar stel ik mij toch vragen bij.
Tot nu toe was ik steeds zeer tevreden over Keytrade, maar ik hou er niet van dat men mij probeert diensten op te dringen die ik niet wil.
Helemaal mee eens. Ik stel me al langer vragen bij keytrade trouwens. Met al hun acties om verste klanten te werven gaan ze in mijn ogen ook wel (te) ver. Praktijken als "beloning voor klanten als die zelf nieuwe klanten aanbrengen" vind ik *kotssmiley*.Louise schreef: Tot nu toe was ik steeds zeer tevreden over Keytrade, maar ik hou er niet van dat men mij probeert diensten op te dringen die ik niet wil.
Nuja, zolang de intrest redelijk goed blijft en de 5 cent actie loopt blijf ik erbij maar daarna moeten ze toch niet te gek gaan doen.
En gisteren was het wéér van dat. Bij het inloggen wordt wéér gevraagd om het gsm nummer te valideren. *zucht*
Bij deze stuur ik dus een boze mail naar de keytrade helpdesk dat ik echt wel wil dat ik in de toekomst die pop-ups niet meer wil krijgen. Want het begint mij serieus tegen te steken.
Bij deze stuur ik dus een boze mail naar de keytrade helpdesk dat ik echt wel wil dat ik in de toekomst die pop-ups niet meer wil krijgen. Want het begint mij serieus tegen te steken.
Ik heb dat zeer recent ook weer voorgehad.
Ik heb gewoon een mailtje (geen boze
) gestuurd en hen laten weten dat ik niet meer kon inloggen zonder een GSM nummer in te geven.
Ik kreeg bijna onmiddellijk een mailtje terug waarin ze lieten weten dat het probleem intussen opgelost was.
Enkele dagen nadien hetzelfde met de rekening van mijn man. Terug eenvoudig mailtje en direct opgelost.
Ik vind het wél vervelend dat ze er geen rekening mee houden dat ik hen vroeger reeds liet weten hier niet in geïnteresseerd te zijn en dat ze dan toch nog proberen.
Er zijn toch nog altijd mensen die geen GSM hebben ?
Met mijn vast telefoonnummer in te geven ging het niet en er zijn slechts een paar personen aan wie ik mijn GSM nummer gaf, want ik wens die uitsluitend te gebruiken voor noodsituaties.
Ik heb gewoon een mailtje (geen boze
Ik kreeg bijna onmiddellijk een mailtje terug waarin ze lieten weten dat het probleem intussen opgelost was.
Enkele dagen nadien hetzelfde met de rekening van mijn man. Terug eenvoudig mailtje en direct opgelost.
Ik vind het wél vervelend dat ze er geen rekening mee houden dat ik hen vroeger reeds liet weten hier niet in geïnteresseerd te zijn en dat ze dan toch nog proberen.
Met mijn vast telefoonnummer in te geven ging het niet en er zijn slechts een paar personen aan wie ik mijn GSM nummer gaf, want ik wens die uitsluitend te gebruiken voor noodsituaties.
Dát is het nu net wat mij zo stoort. Ik ga met jou akkoord dat ze het direct oplossen als je hen belt of mailt hoor. Maar ik heb vorige keer ook uitdrukkelijk laten weten dat ik hiervan geen gebruik wens te maken. Niet nu en niet in de toekomst. Dat ze dat dan ergens in hun programma aanpassen dat ik die berichten niet meer krijg. Ik wil toch niet elk jaar eens naar die helpdesk moeten bellen omdat ik anders niet meer kan inloggen zeker.Louise schreef: Ik vind het wél vervelend dat ze er geen rekening mee houden dat ik hen vroeger reeds liet weten hier niet in geïnteresseerd te zijn en dat ze dan toch nog proberen.
Ik hoopte trouwens al dat jij hier zou reageren Louise