Nieuwe laptop 1 jaar gerantie
Re: Nieuwe laptop 1 jaar gerantie
Uit ervaring op mijn werk weet ik dat deze dingen 10 jaar meegaan en bijna niet stuk te krijgen zijn vandaar ook mijn aankoop.
Zal eens verder bekijken wat er achter de strategie van 1 jaar garantie zit.
Zal eens verder bekijken wat er achter de strategie van 1 jaar garantie zit.
Denk dat dit miniem gebruikte computers( test of showroom pc. ) zijn die als nieuw worden verkocht..
Het gaat zeker om een nieuw product.
Ik heb intussen deze klacht bij Lenovo zelf voorgelegd en ook bij FOD economie een klacht ingediend.
Ik hou jullie op de hoogte.
De wettelijke garantie van 2 jaar is enkel van toepassing voor particulieren.
Voor zakelijke gebruikers is het wettelijk slechts 1 jaar.
Verder is het ook zo bij die 2 jaar wettelijke garantie dat je slecht 6 maanden volledig gedekt bent want dan moet de fabrikant bewijzen dat het probleem zich stelt door verkeerdelijk gebruik. na 6 maanden tot de 2 jaar moet jij als consument bewijzen dat het probleem zich stelt door fout, fabricage fout door de fabrikant.
Verder is het ook zo bij die 2 jaar wettelijke garantie dat je slecht 6 maanden volledig gedekt bent want dan moet de fabrikant bewijzen dat het probleem zich stelt door verkeerdelijk gebruik. na 6 maanden tot de 2 jaar moet jij als consument bewijzen dat het probleem zich stelt door fout, fabricage fout door de fabrikant.
Lenovo reactie
Hartelijk dank voor het contacteren
De standaard garantie voor dit model is 1 jaar, zoals u ook in onderstaand overzicht kunt zien staan:
https://psref.lenovo.com/Detail/ThinkPa ... 20T6000SMB
Indien u een langere garantie wenst, kunt u dit aankopen.
Mocht u nog verdere vragen hebben, beantwoord u dan deze email.
Eens kijken of FOD nog iets te zeggen heeft.
Hartelijk dank voor het contacteren
De standaard garantie voor dit model is 1 jaar, zoals u ook in onderstaand overzicht kunt zien staan:
https://psref.lenovo.com/Detail/ThinkPa ... 20T6000SMB
Indien u een langere garantie wenst, kunt u dit aankopen.
Mocht u nog verdere vragen hebben, beantwoord u dan deze email.
Eens kijken of FOD nog iets te zeggen heeft.
-
JanPeeterss
- Jr. Member

- Contacteer:
Inderdaad. Maar dit vind ik ongelofelijke bullshit. Hoe kan een consument nu bewijzen dat er een fabricagefout reeds bij aankoop in het toestel zat na meer dan 6 maanden???6ilverfox schreef: ↑11 maart 2021, 13:26 De wettelijke garantie van 2 jaar is enkel van toepassing voor particulieren.
In werkelijkheid ben je volledig overgeleverd aan de goodwill van de winkel en/of producent.
Als er na zes maanden nog geen fabricagefout gevonden is is er waarschijnlijk geen.
Zaak gesloten.
Toestel wordt volgende week gratis terug opgehaald door Lenovo.
Toestel wordt volgende week gratis terug opgehaald door Lenovo.
Waarom ? Omdat de laptop al kapot was of omdat u niet akkoord ging met die 1 jaar garantie ?
Je mag steeds binnen de twee weken het toestel gratis laten ophalen. Het geld wordt dan binnen de week terug op je rekening gestort.
Reden : het was eigenlijk een prima toestel maar was extreem gevoelig voor vingerafdrukken. Als je voor gebruik je je handen niet met zeep ging wassen stond het ding vol met vingerafdrukken.
Denk dat ik als alternatief voor de Ideapad van Lenovo ga, iets goedkoper, dezelfde hardware, 2 jaar garantie en vrij van vingerafdrukken als je deze niet in het zwart neemt.
https://tweakers.net/reviews/8208/3/lap ... 14are.html
Reden : het was eigenlijk een prima toestel maar was extreem gevoelig voor vingerafdrukken. Als je voor gebruik je je handen niet met zeep ging wassen stond het ding vol met vingerafdrukken.
Denk dat ik als alternatief voor de Ideapad van Lenovo ga, iets goedkoper, dezelfde hardware, 2 jaar garantie en vrij van vingerafdrukken als je deze niet in het zwart neemt.
https://tweakers.net/reviews/8208/3/lap ... 14are.html