nieuwe lening aangeven na afbetaling van huis
TIP
nieuwe lening aangeven na afbetaling van huis
In 2010 is ons huis afbetaald geweest en hebben we toen onze andere lening (vr badkamer – aangegaan in 2007) ook ingebracht in de belastingsbrief IK 2010 – AJ 2011.
We hebben dus beide leningen aangegeven (laatste jaar v huis + 3de jaar v badkamer).
De voorbije jaren heeft onze boekhouder onze aangiftes verzorgd zoals voorheen, maar dit jaar gingen we het zelf proberen.
we hebben gemerkt dat er sinds AJ 2011, onze lening vd badkamer nergens is aangegeven geweest.
Na contactname met hen, zei hij dat er in 2011 is gekozen geweest om volgens het ‘oude’ systeem te werken en er dus geen aanspraak meer kan gedaan worden om de recentste lening in te brengen.
Klopt dit wel? Het is ook een hypothecaire lening en dit zou willen zeggen dat we van 2011 tem einde v lening in 2018 gewoon het voordeel vd lening aan ons zien voorbijgaan???
Heeft hier iemand ervaring mee?
We hebben dus beide leningen aangegeven (laatste jaar v huis + 3de jaar v badkamer).
De voorbije jaren heeft onze boekhouder onze aangiftes verzorgd zoals voorheen, maar dit jaar gingen we het zelf proberen.
we hebben gemerkt dat er sinds AJ 2011, onze lening vd badkamer nergens is aangegeven geweest.
Na contactname met hen, zei hij dat er in 2011 is gekozen geweest om volgens het ‘oude’ systeem te werken en er dus geen aanspraak meer kan gedaan worden om de recentste lening in te brengen.
Klopt dit wel? Het is ook een hypothecaire lening en dit zou willen zeggen dat we van 2011 tem einde v lening in 2018 gewoon het voordeel vd lening aan ons zien voorbijgaan???
Heeft hier iemand ervaring mee?
Re: nieuwe lening aangeven na afbetaling van huis
Lening van meer dan 10j dus die kon je inbrengen mijn inziens.
Gewoon terug inbrengen voor ij15. Zult wel horen moest het niet in orde zijn.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
pas toch maar op, als uw boekhouder het zegt zal het wel waar zijn zeker?voodoo schreef:Lening van meer dan 10j dus die kon je inbrengen mijn inziens.
Wat bedoelen ze met het oude systeem?
ik denk dat ze met oude systeem bedoelen; dat we toen de voorkeur hebben gegeven om lening vh huis in te geven - we gaan nr het belastingskantoor 1 vd dagen om toch maar eens alles te laten nakijken