Nieuwe obligatie Atenor
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
Re: Nieuwe obligatie Atenor
De projectontwikkelaar wil met de opbrengst zijn financieringsbronnen spreiden en kapitaal verzamelen voor overnames. Stéphan Sonneville, gedelegeerd bestuurder van Atenor, stelt dat de projectontwikkelaar gericht is op organische groei.jack24 schreef: Eigenaardig dat niemand het hier heeft over een rating! Kopen jullie alleen maar omdat het een nieuwe uitgifte is? Kan iemand me vertellen wat de rating is van Atenor? En, komen die met een lening naar de markt om hun schuld te herschikken of wordt het geld aangewend voor nieuwe investeringen?
Atenor heeft geen rating. Een rating kost veel geld en veel kleine bedrijven kunnen dit niet betalen.jack24 schreef: Eigenaardig dat niemand het hier heeft over een rating! Kopen jullie alleen maar omdat het een nieuwe uitgifte is? Kan iemand me vertellen wat de rating is van Atenor?
Het bruto rendement van 6% wijst wel op een hoger dan gemiddeld risico.
In budget-week staat nu een artikel over deze nieuwe uitgifte.
Weet iemand eigenlijk rond welk tijdstip 's morgen die nieuwe aangiftes online verchijnen? Is dat bij beursopening?
- disterminator
- Hero Member
- Contacteer:
De banken die de deal begeleiden bepalen wanneer ze de details van een nieuwe uitgifte naar buiten brengen. Dat is dikwijls niet 's morgens, en al zeker niet bij beursopening (want beurs en primaire markt voor obligaties hebben op zich niets met elkaar te maken). Maw, het kan eender wanneer zijn.Maar op deze site ben je dikwijls snel op de hoogte hoor, met link naar prospectus en al.
Enjoy the party, but dance near the door
Belangrijker is dat je ze in handen krijgt - koopt , want sinds de uitgifte zijn er al mensen die naast deze obligatie gegrepen hebben . Heb het deze ochtend op mijn werk ook al gehoord .
Voor Stier : in verband met de e- spaar rekening bij Argenta , het is te zien aan welke rekening ( Giro , e -spaar kan ook dus ! ) je effectrekening gekoppelt is . Bij mij is dat de giro ( zichtrekening )
Voor Stier : in verband met de e- spaar rekening bij Argenta , het is te zien aan welke rekening ( Giro , e -spaar kan ook dus ! ) je effectrekening gekoppelt is . Bij mij is dat de giro ( zichtrekening )
Brederode, IWDA, Niocorp Ltd
Bij mijn weten kan je bij argenta enkel een zichtrekening aan je effectenrekening koppelen.patje schreef: Belangrijker is dat je ze in handen krijgt - koopt , want sinds de uitgifte zijn er al mensen die naast deze obligatie gegrepen hebben . Heb het deze ochtend op mijn werk ook al gehoord .
Dus enkel de golden, giro+ of i-net komen in aanmerking.
Geld verdienen doe je door te werken.
Geld verliezen is simpel dankzij Fortis & Co
Er is thans ook sprake dan men het geld kan aanwenden om schulden af te kopen.ann01 schreef:De projectontwikkelaar wil met de opbrengst zijn financieringsbronnen spreiden en kapitaal verzamelen voor overnames. Stéphan Sonneville, gedelegeerd bestuurder van Atenor, stelt dat de projectontwikkelaar gericht is op organische groei.jack24 schreef: Eigenaardig dat niemand het hier heeft over een rating! Kopen jullie alleen maar omdat het een nieuwe uitgifte is? Kan iemand me vertellen wat de rating is van Atenor? En, komen die met een lening naar de markt om hun schuld te herschikken of wordt het geld aangewend voor nieuwe investeringen?
Verder is er tegenwoordig een groot overaanbod aan bedrijfsvastgoed en staat er ook veel office/retail space te huur.
Het is op zich dus niet risicoloos.
Bedrijfsobligaties zijn nooit risicoloos.KoenBB schreef:Er is thans ook sprake dan men het geld kan aanwenden om schulden af te kopen.ann01 schreef:
De projectontwikkelaar wil met de opbrengst zijn financieringsbronnen spreiden en kapitaal verzamelen voor overnames. Stéphan Sonneville, gedelegeerd bestuurder van Atenor, stelt dat de projectontwikkelaar gericht is op organische groei.
Verder is er tegenwoordig een groot overaanbod aan bedrijfsvastgoed en staat er ook veel office/retail space te huur.
Het is op zich dus niet risicoloos.
Echter, voor dat hogere risico, krijg je normaal gezien een hogere vergoeding dan op de doorsnee staatsobligatie ( laat die van Griekenland nu even buiten beschouwing ) of klassieke termijnrekening.
Als we dan gewoon bij de bedrijfsobligaties kijken, zie je dat hoe risicovoller de obligatie is, hoe hoger normaal de vergoeding zal zijn.
Daar dit een mooie vergoeding is, is het risico natuurlijk iets groter.
Daarom is zeker ook bij bedrijfsobligaties de gouden raad om niet al je gelden in één product te steken.
Je kan gelijk hebben CP1234 , mijn vader is ook bij Argenta , en komt mij nu ook te vertellen dat het best mogelijk is dat bij Argenta de effectenrekening alleen gekoppelt kan worden aan de zichtrekening , ik heb altijd geweten , luister naar de raad van ouderen , dus bij dezecp1234 schreef:Bij mijn weten kan je bij argenta enkel een zichtrekening aan je effectenrekening koppelen.patje schreef: Belangrijker is dat je ze in handen krijgt - koopt , want sinds de uitgifte zijn er al mensen die naast deze obligatie gegrepen hebben . Heb het deze ochtend op mijn werk ook al gehoord .
Dus enkel de golden, giro+ of i-net komen in aanmerking.

Bij Dexia is deze gekoppelt aan mijn spaarrekening aldaar
Brederode, IWDA, Niocorp Ltd
Mijn vriendin heeft vorige week een effectenrekening bij argenta geopend en ze kon enkel kiezen uit de zichtrekeningen.patje schreef:Je kan gelijk hebben CP1234 , mijn vader is ook bij Argenta , en komt mij nu ook te vertellen dat het best mogelijk is dat bij Argenta de effectenrekening alleen gekoppelt kan worden aan de zichtrekening , ik heb altijd geweten , luister naar de raad van ouderen , dus bij dezecp1234 schreef:
Bij mijn weten kan je bij argenta enkel een zichtrekening aan je effectenrekening koppelen.
Dus enkel de golden, giro+ of i-net komen in aanmerking.![]()
Bij Dexia is deze gekoppelt aan mijn spaarrekening aldaar
Daarmee ga ik er dus vanuit.
De effectenrekening bij Argenta is alleen gekoppeld aan de zichtrekening.
Heb het probleem zelf al voorgehad dat er niet genoeg op de zicht stond maar wel op de spaar.
Heb toen een brief gekregen dat ik voortaan moest zorgen dat er genoeg op de zicht stond vooraleer aankopen te doen.
Heb het probleem zelf al voorgehad dat er niet genoeg op de zicht stond maar wel op de spaar.
Heb toen een brief gekregen dat ik voortaan moest zorgen dat er genoeg op de zicht stond vooraleer aankopen te doen.
OK! Maar de bank(en) die deze lening naar de markt brengen kunnen toch niet zomaar een lening uitgeven. Hier zijn toch risico's aan verbonden (wat als deze niet plaatst of niet goed?) Ergens moeten zij toch een toelating hebben van een of ander comité, die zich op zijn beurt opnieuw baseert op ratio's. Dit alles moet toch leiden tot een 'interne rating'. Heeft iemand daar iets over gehoord of de vraag gesteld bij zijn bank?robokat schreef:Atenor heeft geen rating. Een rating kost veel geld en veel kleine bedrijven kunnen dit niet betalen.jack24 schreef: Eigenaardig dat niemand het hier heeft over een rating! Kopen jullie alleen maar omdat het een nieuwe uitgifte is? Kan iemand me vertellen wat de rating is van Atenor?
Waarschijnlijk zullen ze verwijzen naar de prospectus. Dat is saaie lectuur opgesteld door de banken die de uitgiftes begeleiden. Zo'n prospectus heeft wel degelijk waarde en moet wijzen op alle mogelijke risico's voor de investeerders. Het moet ook gekeurd worden door de CBFA.jack24 schreef:OK! Maar de bank(en) die deze lening naar de markt brengen kunnen toch niet zomaar een lening uitgeven. Hier zijn toch risico's aan verbonden (wat als deze niet plaatst of niet goed?) Ergens moeten zij toch een toelating hebben van een of ander comité, die zich op zijn beurt opnieuw baseert op ratio's. Dit alles moet toch leiden tot een 'interne rating'. Heeft iemand daar iets over gehoord of de vraag gesteld bij zijn bank?robokat schreef:
Atenor heeft geen rating. Een rating kost veel geld en veel kleine bedrijven kunnen dit niet betalen.
Eerlijkheidshalve moet ik toegeven dat ik de prospectus niet grondig heb gelezen, ik laat dat een beetje over aan financiële journalisten zoals, De Tijd en Cash/Trends.
[b][i]Wat telt is de totale rente die je op het einde van het jaar op je spaarboekje aantreft.[/i][/b]
IK heb ze bij Argenta gekocht mijn vader bij BnpParibas.OK! Maar de bank(en) die deze lening naar de markt brengen kunnen toch niet zomaar een lening uitgeven. Hier zijn toch risico's aan verbonden (wat als deze niet plaatst of niet goed?) Ergens moeten zij toch een toelating hebben van een of ander comité, die zich op zijn beurt opnieuw baseert op ratio's. Dit alles moet toch leiden tot een 'interne rating'. Heeft iemand daar iets over gehoord of de vraag gesteld bij zijn bank?
Bij Bnp zeggen ze dat van zolang Fortis bestaat ze nog maar 1x een probleem gehad hebben met een obligatie en toen zouden de klanten 80% terug gekregen hebben.Dus de bank licht eerst grondig het bedrijf door voor ze eraan meedoen.