Nieuwe Obligatie GBL
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
Nieuwe Obligatie GBL
7.5 jaar, 4%, Investeerders kunnen op deze obligaties inschrijven bij BNP Paribas Fortis, ING België en KBC.
Mager beestje lijkt me voor 7.5 jaar.
http://www.tijd.be/nieuws/ondernemingen ... 8-3099.art
Mager beestje lijkt me voor 7.5 jaar.
http://www.tijd.be/nieuws/ondernemingen ... 8-3099.art
Re: Nieuwe Obligatie GBL
Op de website http://www.gbl.be" onclick="window.open(this.href);return false; kan je meer informatie vinden.
De uitgifteprijs is 102 %. Dit geeft een actuarieel bruto rendement op van 3.692%. Netto blijft er zo'n kleine 3.1% over. Dit is inderdaad gene vette. De meeste grootbanken innen bovendien kosten per obligatielijn die je in portefeuille hebt waardoor het netto rendement nog minder wordt.
De obligaties van Eandis die ook geen vette rente geven zijn na 1 dag al volledig uitverkocht. Eandis is een semi-overheidsbedrijf en wordt daardoor als een veilige belegging aanzien. Het biedt een beter rendement dan een staatsbon en het is toch veiliger dan de doorsnee bedrijfsobligitie.
GBL lijkt me wel betrouwbaar maar de interest lijkt me veel te laag. Tenslotte heeft GBL geen rating.
GBL wil minimum € 250 miljoen ophalen. Ik ben eens benieuwd of deze uitgifte ook op één dag uitverkocht zal zijn.
De uitgifteprijs is 102 %. Dit geeft een actuarieel bruto rendement op van 3.692%. Netto blijft er zo'n kleine 3.1% over. Dit is inderdaad gene vette. De meeste grootbanken innen bovendien kosten per obligatielijn die je in portefeuille hebt waardoor het netto rendement nog minder wordt.
De obligaties van Eandis die ook geen vette rente geven zijn na 1 dag al volledig uitverkocht. Eandis is een semi-overheidsbedrijf en wordt daardoor als een veilige belegging aanzien. Het biedt een beter rendement dan een staatsbon en het is toch veiliger dan de doorsnee bedrijfsobligitie.
GBL lijkt me wel betrouwbaar maar de interest lijkt me veel te laag. Tenslotte heeft GBL geen rating.
GBL wil minimum € 250 miljoen ophalen. Ik ben eens benieuwd of deze uitgifte ook op één dag uitverkocht zal zijn.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
interessant ... voor de aandeelhouders: goedkope financiering
interest ligt lager dan het dividend!
moest er toch iemand geïnteresseerd zijn, ze zijn beschikbaar bij rabobankzeverare schreef:interessant ... voor de aandeelhouders: goedkope financiering
Deze is nog steeds te koop bij Rabobank, Keytrade en Argenta
De opbrengst is inderdaad misschien niet vet, maar is er momenteel iets beter op de markt ??
Wat met de intervest offices obligaties die nu worden aangeboden ? Betere voorwaarden maar veel hoger risico ??
Wat met de intervest offices obligaties die nu worden aangeboden ? Betere voorwaarden maar veel hoger risico ??
Er zijn zelfs 4 termijnrekeningen op 7 jaar die beter doen dan bovenstaande obligaties.lili schreef:De opbrengst is inderdaad misschien niet vet, maar is er momenteel iets beter op de markt ??
Credit Europe netto 3,61%.Minimuminleg 2500€.
Goffin netto 3,40%.Minimuminleg 250€.
CKV netto 3,19%.
Europabank netto 3,19%.Minimuminleg 2500€.
Ik zie geen enkele reden om op de GBL obligatie in te tekenen indien er termijnrekeningen (met staatsgarantie!) zijn die meer opbrengen. Door de hoge uitgifteprijs is de obligatie echt niet interessant.
En wat Intervest Offices betreft, schrijf daar op in met een beperkt bedrag.
Indien je regelmatig dergelijke obligaties met hoger rendement koopt voor een klein bedrag, dan ga je dus automatisch het risico spreiden. Nog niet zo lang geleden was er bvb. een gelijkaardige obligatie van Banimmo.
Op de duur heb je dan toch een redelijk bedrag belegd, maar aan een kleiner risico dan indien je al dat geld in één enkele obligatie had belegd. Dit vergt wel wat geduld, want er zijn niet iedere maand dergelijke uitgiftes.
En wat Intervest Offices betreft, schrijf daar op in met een beperkt bedrag.
Indien je regelmatig dergelijke obligaties met hoger rendement koopt voor een klein bedrag, dan ga je dus automatisch het risico spreiden. Nog niet zo lang geleden was er bvb. een gelijkaardige obligatie van Banimmo.
Op de duur heb je dan toch een redelijk bedrag belegd, maar aan een kleiner risico dan indien je al dat geld in één enkele obligatie had belegd. Dit vergt wel wat geduld, want er zijn niet iedere maand dergelijke uitgiftes.
Mail van Rabobank ontvangen 10/06/2010 11:16
De emissie van Intervest Offices kende een groot succes en hebben we al na enkele uren moet afsluiten. Ook GBL wordt bij ons vandaag, 10 juni, vervroegd afgesloten, waarschijnlijk om 16u.
Als u interesse heeft, raden we u aan zo snel mogelijk uw stukken te reserveren via onze beveiligde site.
Unquote
De emissie van Intervest Offices kende een groot succes en hebben we al na enkele uren moet afsluiten. Ook GBL wordt bij ons vandaag, 10 juni, vervroegd afgesloten, waarschijnlijk om 16u.
Als u interesse heeft, raden we u aan zo snel mogelijk uw stukken te reserveren via onze beveiligde site.
Unquote
dag davy
europa bank aanvaard wel termijnrekening al vanaf 1000 euro en voor 8 jaar krijgt men 4 % brutto,
er bestaan interessante beleggingen,groen,ecologisch en ethisch die 6 % geven (netto tot 170 euro,daarboven 15%) ecopower,groenkracht,beauvent en nog anderen zoals de franstalige emissions zero
alterfin ,microcredit in het zuiden geeft 4% (netto tot 170 euro...)
hefboom, sociaal ,investeert in sociaal projekten in belgie 2%(netto tot 170 euro...)
europa bank aanvaard wel termijnrekening al vanaf 1000 euro en voor 8 jaar krijgt men 4 % brutto,
er bestaan interessante beleggingen,groen,ecologisch en ethisch die 6 % geven (netto tot 170 euro,daarboven 15%) ecopower,groenkracht,beauvent en nog anderen zoals de franstalige emissions zero
hefboom, sociaal ,investeert in sociaal projekten in belgie 2%(netto tot 170 euro...)
Ik wou enkel dezelfde looptijd (7 jaar) maar vergelijken met de aangeboden obliglaties(7 jaar).janu schreef:dag davy
De andere beleggingen die u aanhaalt zijn zeker ook te overwegen.
Bedankt voor de info.
Ik zeg 'non' tegen Albert Frère