Nieuwe obligatie Rabobank 6,875% - 10 jaar
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
Nieuwe obligatie Rabobank 6,875% - 10 jaar
Net gevonden. Rabobank brengt blijkbaar nieuwe obligatie uit op 10 jaar met een brutorente van 6,875% ??
ISIN Code XS0496281618. Inschrijving loopt tot 19/03.
10 jaar is lang, maar brengt toch een meer dan behoorlijk rendement.
Zien de kenners hier op het forum graten in deze aanbieding.
Re: Nieuwe obligatie Rabobank 6,875% - 10 jaar
Vermoedelijk zijn dit de obligaties waarover in dit artikel wordt gesproken.
http://www.iex.nl/columns/columns_artik ... olid=53369" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.iex.nl/columns/columns_artik ... olid=53369" onclick="window.open(this.href);return false;
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
via google kom ik met een omweg weer op spaargids terecht:Bermudez schreef:Net gevonden. Rabobank brengt blijkbaar nieuwe obligatie uit op 10 jaar met een brutorente van 6,875% ??
Rabobank contingent notes
viewtopic.php?p=68633" onclick="window.open(this.href);return false;
geen gewone obligatie
vanaf 50.000 euro dus enkel voor euromiljonairs
Op de site van Remes-Bonds vermeld men nochtans dat deze te verkrijgen is in coupures van 1000 €.
http://www.remes-bonds.com/nl/frameset_wegwijs.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
klik op de link en zoek dan rabobank of ISIN code XS0496281618.
Als je op de ISIN code klikt zie je de details. Daar staat 1000 €/stuk.
Ik heb wat verder zitten zoeken, en op een andere site staan ze inderdaad aan 50.000 €/stuk.
D'as voor de happy few.
http://www.remes-bonds.com/nl/frameset_wegwijs.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
klik op de link en zoek dan rabobank of ISIN code XS0496281618.
Als je op de ISIN code klikt zie je de details. Daar staat 1000 €/stuk.
Ik heb wat verder zitten zoeken, en op een andere site staan ze inderdaad aan 50.000 €/stuk.
D'as voor de happy few.
- disterminator
- Hero Member

- Contacteer:
Ik wil er nog even aan toevoegen dat dit geen gewone bonds zijn, maar "Senior Contingent notes". Hybride instrumenten waarbij Rabobank het recht heeft ze niet aan nominale waarde terug te betalen indien bepaalde kapitaalbuffers gebroken worden. Vandaar de ogenschijnlijk hoge coupon.
Enkel bedoeld voor institutionele beleggers, maar dat hadden we aan de coupures van minimum 50 000 euro ook al kunnen afleiden.
Enkel bedoeld voor institutionele beleggers, maar dat hadden we aan de coupures van minimum 50 000 euro ook al kunnen afleiden.
Klopt, zodra de solvabiliteit van Rabobank onder de 7% daalt, wordt de obligatie vervroegd terugbetaald. Op dat ogenblik verlies je 75% van je kapitaal, en dat kan je dus nooit terug goedmaken.
Dit instrument is bedoeld als vervanging van zgn. perpetuals, die wellicht in de toekomst niet meer zullen worden uitgegeven.
Persoonlijk denk ik dat je beter een goed geselecteerde perpetual op de secundaire markt koopt, dan kan je vlot 8% a 9% rendement halen met minder risico. Bovendien zijn perpetuals vlot aan te kopen per 1000 euro.
Dit instrument is bedoeld als vervanging van zgn. perpetuals, die wellicht in de toekomst niet meer zullen worden uitgegeven.
Persoonlijk denk ik dat je beter een goed geselecteerde perpetual op de secundaire markt koopt, dan kan je vlot 8% a 9% rendement halen met minder risico. Bovendien zijn perpetuals vlot aan te kopen per 1000 euro.