nieuwe obligatie
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
Re: nieuwe obligatie
En voor de rest is dit een veilige belegging dus ?
Zeker van dat die obligatie van Belgisch recht is? ISIN code begint met XS . Dacht dat dit buitenlandse obligaties zijn.paul schreef: Klopt, heb op de website van rabobank gekeken, die obligaties zijn naar belgisch recht
indien ze naar frans recht waren had je inderdaad 2 keer een voorheffing aan je been.
Of heb ik het verkeerd voor?
zie bijlage
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- disterminator
- Hero Member
- Contacteer:
Hangt er van af wat je veilig noemt. Er zit geen staatsgarantie op zoals bij spaarboekjes nee.ann01 schreef: En voor de rest is dit een veilige belegging dus ?
Enjoy the party, but dance near the door
- disterminator
- Hero Member
- Contacteer:
Maar de natuur van de emittent is relatief veilig: het is een holding die vooral in consumentengoederen actief is (sterke drank, champagne, kleding,..)
Een relatief grote holding overigens.
Een relatief grote holding overigens.
Ze halen minimum 50 miljoen € op.
Volgens mij ga je vroeg moeten opstaan als je er morgen nog bij wil zijn.
Volgens mij ga je vroeg moeten opstaan als je er morgen nog bij wil zijn.
[b][i]Wat telt is de totale rente die je op het einde van het jaar op je spaarboekje aantreft.[/i][/b]
@stier
Begin van notering : 15/01/2010
Eindvervaldag : 15/01/2015
Ik heb nu ingeschreven gaat het geld dan pas 15/01 van de rekening af ?
- disterminator
- Hero Member
- Contacteer:
Betaaldatum is 15 januari ja; vanaf dan begint ook couponintrest te lopen.
Bij Rabobank kreeg ik de melding dat er te weinig geld op mijn rekening stond vandaar dat ik dacht dat het er direct zou afgaan, bij Argenta lukte het echter wel.disterminator schreef: Betaaldatum is 15 januari ja; vanaf dan begint ook couponintrest te lopen.
- disterminator
- Hero Member
- Contacteer:
Dat verschilt idd van bank tot bank: sommigen willen vandaag al de zekerheid dat je kan betalen op betaaldatum, anderen geloven je op je woord (afhankelijk hoe goed ze je kennen veronderstel ik)
-
- Full Member
- Contacteer:
Raar dat je nog steeds kan inschrijven.
Ik had verwacht dat dit al lang ging afgesloten zijn.
Collega heeft vanmiddag ingeschreven via Fortis, daar dachten ze dat het maandag eventueel te laat zou kunnen zijn.christophe schreef: Raar dat je nog steeds kan inschrijven.
Inderdaad. Het geld gaat pas op 15.01 van je rekening af. Bij banken als Keytrade moet je het echter op een effectenrekening hebben klaarstaan. Het wordt daar geblokkeerd tem 15.01.ann01 schreef: @stier
Bij banken als BNP Paribas Fortis en ik vermoed ook Rabobank.be kan je het geld op een spaarrekening zetten. Het wordt dan van de spaarreking afgehaald op 15.01 en gedurende deze periode blijf je er interest op verdienen.
Ik vind dit een minpunt bij Keytrade. Wat je bij Keytrade ook niet kan is de coupon rechtstreeks op een spaarrekening laten betalen. Bij BNP Paribas Fortis is dit mogelijk voor kasbons en achtergestelde certificaten en ik vermoed ook voor obligaties.
[b][i]Wat telt is de totale rente die je op het einde van het jaar op je spaarboekje aantreft.[/i][/b]
Bij Argenta is het geld gisteren al van mijn rekening gegaan.
- disterminator
- Hero Member
- Contacteer:
Dan zou ik van bank veranderen want dat lijkt sterk op diefstal. Niet zozeer van de hoofdsom, want daar betalen ze wel je obligatie mee (hopelijk), maar toch van de intresten die je een maand nog had kunnen verdienen tot de betaaldatum (15 januari).