Nieuwe ramen
Re: Nieuwe ramen
Heb via een groepsaankoop enkele ruiten laten plaatsen door degrom (erembodegem) maar desmaele (aalst) hanteert ook goede prijzen. Had reeds dubbel glas en dus kon dat bredere dubbel glas er goed in.
Bij enkel glas is de ombouw omvangrijker en moet je je goed informeren of de ramen het dubbel glas kunnen dragen bovendien zal het ook veel breder zijn en erzijn verschillende systemen om dit dubbel glas te plaatsen op de plaats van het enkel glas.
de ene komt met een kant en klaar constructie(glas in houten kader) af maar de andere niet....
Bij enkel glas is de ombouw omvangrijker en moet je je goed informeren of de ramen het dubbel glas kunnen dragen bovendien zal het ook veel breder zijn en erzijn verschillende systemen om dit dubbel glas te plaatsen op de plaats van het enkel glas.
de ene komt met een kant en klaar constructie(glas in houten kader) af maar de andere niet....
Normaal gezien is een houten kader waar enkel glas inzit, geschikt om er dubbel glas in te plaatsen,mits aanpassing van de glaslatten, mogelijks kunnen de bestaande glaslatten smaller gemaakt of verzaagd worden.( driedubbel niet wegens te zwaar en te dik )
Voor een beetje een handige "doe het zelfver " gaat dit vanzelf.
Twijfel je aan je kunde laat dan een vriend / kennis of desnoods een glazenmaker komen om raad en advies.
Vragen kost niets//////
Voor een beetje een handige "doe het zelfver " gaat dit vanzelf.
Twijfel je aan je kunde laat dan een vriend / kennis of desnoods een glazenmaker komen om raad en advies.
Vragen kost niets//////
Wij hebben destijds isolerend dubbel glas laten steken zonder onze oude aluminium ramen te vervangen, omdat dit budgettair niet mogelijk was.
Is het mogelijk om het glas te behouden en de beraming te vervangen?
Uiteraard, je zal dit goed moeten afspreken met de aannemer/plaatser, omdat die rekening moet houden met de maten van het bestaande glas om de nieuwe kader/raamkozijn te maken. Maar er zullen er misschien zijn die zeggen dat een nieuw raam met glas in prijs niet zoveel verschil zal maken,omdat ze anders minder omzet op die bestelling hebben.bertVW schreef:Wij hebben destijds isolerend dubbel glas laten steken zonder onze oude aluminium ramen te vervangen, omdat dit budgettair niet mogelijk was.
Maar er zullen er zeker wel zijn, die je enkel een nieuw kader willen maken en plaatsen desnoods.
@bertVW
Kans is klein vrees ik, je zou vrijwel exact dezelfde profiel maten moeten hebben, en dan nog, extra demontage kost, het risico op breuk en geen garantie op het glas gaan je niet veel profijt opleveren. Je kan het uiterraard gewoon vragen om beide opties in de offerte te zetten.
Kans is klein vrees ik, je zou vrijwel exact dezelfde profiel maten moeten hebben, en dan nog, extra demontage kost, het risico op breuk en geen garantie op het glas gaan je niet veel profijt opleveren. Je kan het uiterraard gewoon vragen om beide opties in de offerte te zetten.
door de verbeteringspremie heb ik maar 1850 euro moeten betalen voor nieuwe ramen met hoogrendementsglas,als ik enkel het glas had laten vervangen door dubbel glas of hoogrendementsglas had het me minstens 1800 euro gekost,maar nu zijn mijn ramen veel beter.laten doen door winsol,er waren toen open deur acties met gratis vliegenramen en kortingen.
@HardKnox: je moet wss aan bepaalde voorwaarden voldoen voor de verbeteringspremie?
Het gezamenlijk belastbaar inkomen van 30k vind ik echt belachelijk laag voor een tweeverdienersgezin. 

vortex schreef:Bij verkoop is een gunstig EPC een pluspunt.
My point exactly !
https://www.premiezoeker.be/premie_info?premie=34954
Misschien nuttiger. Alhoewel voor een tweeverdiener arbeiders gezinnen misschien te laag.
Nu de isolatie normen liggen ook zeer hoog, om er van te kunnen genieten.
Misschien nuttiger. Alhoewel voor een tweeverdiener arbeiders gezinnen misschien te laag.
Nu de isolatie normen liggen ook zeer hoog, om er van te kunnen genieten.
Dat gaat niemand willen doen.bertVW schreef:Wij hebben destijds isolerend dubbel glas laten steken zonder onze oude aluminium ramen te vervangen, omdat dit budgettair niet mogelijk was.
De isolatie waardes nu zullen ook wel beter zijn wrs.
- centiempje
- Hero Member
- Contacteer:
Ludo, je hebt echt een verkeerd idee wat een EPC is, dat heeft namelijk niets te maken met jouw PERSOONLIJK verbruik, maar wel met wat het HUIS van verbruik zou geven tegenover een ander huis.ludo schreef:Als je dubbel glas gaat plaatsen in kamers die je amper gebruikt en omzeggens niet verwarmd,en je enkele duizenden euro gaat kosten zal dit aan je nutteloze EPC niet veel veranderen,
Op wat baseren ze zich als ze een EPC berekenen: soort huis (vrijstaand/halfopen/rijhuis), isolatie die gebruikt werd (dakisolatie, muurisolatie, zelfs reflectiefolie achter de verwarmingselementen), ramen (enkel/dubbel/superisolerend en wat je nog allemaal hebt), soort verwarming (elektrisch, op gas, kachels), verwarmingsketel en mogelijks nog wat dingen die ik vergeet. Ze vragen heus je factuur niet, want zoals je zelf aangeeft is dat van persoon tot persoon afhankelijk, het huis daarentegen, verandert niet, als er iemand anders komt in wonen (tenzij die ook gaan verbouwen en dan krijg je terug een ander EPC).
Neen mevrouw, ik heb de lotto niet gewonnen, op je centiempjes letten, dat maakt wel degelijk verschil!
- centiempje
- Hero Member
- Contacteer:
+1 Geen idee waarom mensen denken dat dit geen pluspunt is? Dat het eigenlijk een hoopje zever is, dat is zeker, maar dat wil niet zeggen dat de meerderheid van de mensen dit niet meenemen in hun beslissing. Het EPC van ons huis zat op 138 en dat heeft zeker geholpen met de verkoop er van! (Was trouwens in een week geklonken.)Isedase schreef:vortex schreef:Bij verkoop is een gunstig EPC een pluspunt.
My point exactly !
Neen mevrouw, ik heb de lotto niet gewonnen, op je centiempjes letten, dat maakt wel degelijk verschil!
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Die kans is inderdaad héél erg klein gezien het risico op breuken. Dat is ook één van de zaken die naar voor komen bij inbraakpogingen. Je hebt dan schade die kan opgelost worden door een schrijnwerker maar die passen meestal voor dat soort werken door het risico op glasbreuk. Omdat niemand dat risico wil aangaan ben je vaak verplicht om het ganse raam te vervangen, terwijl de brandverzekering enkel gaat tussen komen voor de geleden schade.vortex schreef:Kans is klein vrees ik, je zou vrijwel exact dezelfde profiel maten moeten hebben, en dan nog, extra demontage kost, het risico op breuk en geen garantie op het glas gaan je niet veel profijt opleveren. Je kan het uiteraard gewoon vragen om beide opties in de offerte te zetten.bertVW schreef:Is het mogelijk om het glas te behouden en de beraming te vervangen?
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!