Nieuwe ramen
Re: Nieuwe ramen
Iemand misschien nog tips voor bedrijven die dit doen aan een eerlijke prijs ?
"The man who begins to speculate in stocks with the intention of making a fortune usually goes broke, wheras the man who trades with a view of getting good interest on his money sometimes gets rich". - Charles Henry Dow
- realisticview
- Sr. Member
- Contacteer:
Andries en Laramen hebben wij overlaatst gekregen.
Prijs zitten ze steeds in elkaars buurt maar wat me een beter gevoel geeft is dat ze eerlijk communiceren over wat er niet/mogelijk is qua afwerking.
Moet eerlijk zeggen ... Ons madam is geen gemakkelijke op dat gebied.
Beetje beroepsafwijking en gelukkig werkt ze dit nu af op die mannen
Prijs zitten ze steeds in elkaars buurt maar wat me een beter gevoel geeft is dat ze eerlijk communiceren over wat er niet/mogelijk is qua afwerking.
Moet eerlijk zeggen ... Ons madam is geen gemakkelijke op dat gebied.
Beetje beroepsafwijking en gelukkig werkt ze dit nu af op die mannen

Misschien eens googlen op " klusjesman " of " glashandelaars " zal wel iemand te vinden zijn die dit perfekt voor je kan doen, als je er zelf niet aan wil beginnen om in je houten raam dubbel glas te plaatsen.derocker schreef:Iemand misschien nog tips voor bedrijven die dit doen aan een eerlijke prijs ?
Weet niet van welke streek je bent , maar dubbel glas bestellen kan je bij meerdere " glashandelaars " die ook aan particulier leveren.
Als je een offerte vraagt voor het glas, vraag ook eens een offerte voor nieuwe ramen.
Mensen overschatten soms die prijzen van nieuwe ramen, maar uiteindelijk heb je voor minder dan 1.000 euro per raam nieuwe (pvc) ramen met rolluiken! Zelf heb ik niet veel meer betaald voor aluminiumramen, met vliegenramen en op enkele plaatsen rolluiken.
Bij totaalrenovatie had ik een offerte van een leverancier waarbij ik maar 600 euro betaalde voor de slaapkamerramen.
Wel PVC ramen dan
Mensen overschatten soms die prijzen van nieuwe ramen, maar uiteindelijk heb je voor minder dan 1.000 euro per raam nieuwe (pvc) ramen met rolluiken! Zelf heb ik niet veel meer betaald voor aluminiumramen, met vliegenramen en op enkele plaatsen rolluiken.
Bij totaalrenovatie had ik een offerte van een leverancier waarbij ik maar 600 euro betaalde voor de slaapkamerramen.
Wel PVC ramen dan
Dat valt inderdaad beter mee dan verwacht ! Zeker op onze slaapkamer zijn de ramen misschien wel aan vervanging toe ... de houten ramen openen zeer moeilijk.
"The man who begins to speculate in stocks with the intention of making a fortune usually goes broke, wheras the man who trades with a view of getting good interest on his money sometimes gets rich". - Charles Henry Dow
Iemand die ik ken heeft 2500 euro betaald voor 3 slaapkamerramen met opzet rolluiken.
Wel witte pvc. Maar met binnenafwerking in pvc!
Was dacht ik bij profel. Naar meerwaarde is dat natuurlijk een dik plus punt!
Wel witte pvc. Maar met binnenafwerking in pvc!
Was dacht ik bij profel. Naar meerwaarde is dat natuurlijk een dik plus punt!
Centiempje, ik denk dat je het huis in zijn geheel moet bekijken. Een EPC van 138 vind ik persoonlijk zeer degelijk en als het plaatsen van nieuwe ramen je dat EPC kan geven dan heeft het inderdaad zin om het te doen. Als echter de spouwmuren, het dak, de buitendeuren, etc. niet of onvoldoende geisoleerd zijn en je komt uit op een EPC van 550 dan verwacht ik niet dat iemand een meerprijs gaat betalen voor de woning omdat er nieuwe ramen in zitten.centiempje schreef: +1 Geen idee waarom mensen denken dat dit geen pluspunt is? Dat het eigenlijk een hoopje zever is, dat is zeker, maar dat wil niet zeggen dat de meerderheid van de mensen dit niet meenemen in hun beslissing. Het EPC van ons huis zat op 138 en dat heeft zeker geholpen met de verkoop er van! (Was trouwens in een week geklonken.)
@Derocker: ik zou de afweging maken of het huis binnen 5 jaar toe is aan een grondige renovatie of niet voor een nieuwe koper. Als het huis vanbinnen toch al gestript moet worden (bv voor elektriciteit of verwarming), dan denk ik niet dat de investering de moeite waard is.
Om een idee te geven van de prijs, wij hebben bij Belisol voor een 16-tal ramen met een totale oppervlakte van 30 m² een 17.000 euro betaald. Er zitten wel enkele ramen in veiligheidsglas, gezandstraald glas en gebogen/ronde ramen tussen, wat de prijs een beetje opdrijft vermoed ik. Belisol was niet de goedkoopste maar het is wel allemaal zeer goed gedaan moet ik zeggen.
Bedankt voor alle hulp allemaal ! Ons huis is zo goed als in orde, nieuwe ramen zijn "afwerking". Enkel nog een tuinhuis maken en dan zijn we gesteld
Denk dat ik gewoon een 5-tal verkopers ga contacteren en eens zal horen wat ze zeggen. Kosten vallen beter mee dan ik had verwacht.

Denk dat ik gewoon een 5-tal verkopers ga contacteren en eens zal horen wat ze zeggen. Kosten vallen beter mee dan ik had verwacht.
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Ben je van plan om dat tuinhuis:
- zelf te maken.
- DIY-kit te kopen.
- Bestaand model te kopen en te laten plaatsen?
Ik denk dat -wanneer je zelf niet zo handig bent om het zelf te maken- je serieus wat geld op zak kan steken door zo'n DIY-pakket te kopen en zelf te plaatsen. Alles is genummerd met plan en alles wijst zowat zichzelf uit.
- zelf te maken.
- DIY-kit te kopen.
- Bestaand model te kopen en te laten plaatsen?
Ik denk dat -wanneer je zelf niet zo handig bent om het zelf te maken- je serieus wat geld op zak kan steken door zo'n DIY-pakket te kopen en zelf te plaatsen. Alles is genummerd met plan en alles wijst zowat zichzelf uit.
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Van mijn twee linkerhanden zal het zeker niet komen, maar ik heb het geluk een schoonvader te hebben die werfleider is. Een rasechte doe het zelver die mij maar al te graag zegt hoe ik het zelf kan doen