Nieuwe rekeningen bij Deutsche Bank
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Nieuwe rekeningen bij Deutsche Bank
Hallo iedereen.
Ik ben nog niet zolang klant bij Deutsche Bank. Eind 2008 had ik er een DB MAX met o.a. een DB Intensiv Plus. Toen ik mijn rekening opende was de 4.25% garantie voor 1 jaar al voorbij, dus daar ga ik niet over zeuren maar wat ik wel afvraag is hoe vaak DB van hoogrentende spaarrekening wisselt?
Ik was het forum eens aan het nalezen over DB en ik wil absoluut voorkomen dat ik na pakweg 2 jaar mijn centen moet overschrijven naar een nieuwe rekening van DB die een hogere rente geeft. Dat heb ik begin 2009 al voorgehad toen DB de E-saving lanceerde. De intrest was hoger maar door het verplaatsen van mijn geld ben ik wel de getrouwheidspremie op mijn Intensiv Plus verloren. Nu had ik graag geweten van mensen die al vele jaren klant zijn bij DB, hoe vaak die zoal van "hoogrentende" rekeningen wisselen? Of maak ik me druk om niets en wisselen ze helemaal niet zo vaak van hoogrentende spaarrekening? Want ik wil absoluut voorkomen dat ik weer eens een getrouwheidspremie verlies bij DB.
Alvast bedankt.
Ik ben nog niet zolang klant bij Deutsche Bank. Eind 2008 had ik er een DB MAX met o.a. een DB Intensiv Plus. Toen ik mijn rekening opende was de 4.25% garantie voor 1 jaar al voorbij, dus daar ga ik niet over zeuren maar wat ik wel afvraag is hoe vaak DB van hoogrentende spaarrekening wisselt?
Ik was het forum eens aan het nalezen over DB en ik wil absoluut voorkomen dat ik na pakweg 2 jaar mijn centen moet overschrijven naar een nieuwe rekening van DB die een hogere rente geeft. Dat heb ik begin 2009 al voorgehad toen DB de E-saving lanceerde. De intrest was hoger maar door het verplaatsen van mijn geld ben ik wel de getrouwheidspremie op mijn Intensiv Plus verloren. Nu had ik graag geweten van mensen die al vele jaren klant zijn bij DB, hoe vaak die zoal van "hoogrentende" rekeningen wisselen? Of maak ik me druk om niets en wisselen ze helemaal niet zo vaak van hoogrentende spaarrekening? Want ik wil absoluut voorkomen dat ik weer eens een getrouwheidspremie verlies bij DB.
Alvast bedankt.
Laatst gewijzigd door Campzie op 29 maart 2009, 11:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Nieuwe rekeningen bij Deutsche Bank
Vanaf 1 april 2009 gaat een dergelijke praktijk ( het creeeren van spaarrekeingen door de bank met een nieuwe naam) nog de enige mogelijkheid zijn om het verwerpelijk onderscheid te kunnen maken in het toekennen van intresten tussen oud en vers geld. De reden waarom ze dat in het verleden gedaan hebben is nu niet echt meer van belang.Campzie schreef: Hallo iedereen.
Alvast bedankt.
De wetgever zou dergelijke praktijken moeten verbieden.
Ik vrees dat OA DB met dergelijke praktijken zal blijven voortdoen.
Laatst gewijzigd door paul op 29 maart 2009, 11:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
wegblijven bij zo'n bank is de enige remedie. Nu met de spaarregeling hang je een jaar vast als je je getrouwheidspremie wil hebben. Er zijn forumbezoekers die DB, De Boeren noemen, en da's niet gelogen.
zoals velen heb ik mij ook laten verleiden tot hun spaarrekeningen .
de ervaring dat ik tot nu toe heb is dat je hooguit een 5 tal maanden van hun beloofde interresten kunt genieten en dan vinden ze wel iets uit .
op mijn intensief rekening laat ik mijn geld nu staan tot eind september en dan sluit ik deze af .
open dan een nieuwe spaarrekening met 1000 € zodat ik verder van hun lopende rekeningen en daaraan verbonden gratis kaarten kan genieten .
Waarom zou je nu nog verder geld bij hun storten als je ziet dat je nu al zelfs bij fortis evenveel krijg als bij hen .
zoals velen hier ben ik zwaar ontgoocheld in hun term "gewaarborgde rente voeten " dit begrip is duidelijk een hol woord zonder geen geen enkele betekenis .maar ja er is een gezegde " een ezel enz . stoot zich aan de zelfde bank
mvg
de ervaring dat ik tot nu toe heb is dat je hooguit een 5 tal maanden van hun beloofde interresten kunt genieten en dan vinden ze wel iets uit .
op mijn intensief rekening laat ik mijn geld nu staan tot eind september en dan sluit ik deze af .
open dan een nieuwe spaarrekening met 1000 € zodat ik verder van hun lopende rekeningen en daaraan verbonden gratis kaarten kan genieten .
Waarom zou je nu nog verder geld bij hun storten als je ziet dat je nu al zelfs bij fortis evenveel krijg als bij hen .
zoals velen hier ben ik zwaar ontgoocheld in hun term "gewaarborgde rente voeten " dit begrip is duidelijk een hol woord zonder geen geen enkele betekenis .maar ja er is een gezegde " een ezel enz . stoot zich aan de zelfde bank
mvg
Er is geen andere bank die zoveel van dit soort truuken uithaalt als DB.
In 2006 en 2007 heeft DB ook marktaandeel verovert door termijnrekeningen aan te bieden met een hogere interest dan de marktvoorwaarden voor bedragen vanaf 15.000 €
Vanaf medio 2007 zijn ze begonnen om marktaandeel te veroveren voor clienteel die > 1.000 € bij DB wil plaatsen. Hiervoor hebben ze de DB M@X formule gratis gemaakt en hebben ze hoge tijdelijke rentes gegeven op hun DB Plus & DB Intensive spaarrekeningen.
In de toekomst zal DB wel iets anders uitvinden. Ze gaan inderdaad het spaarboekje niet meer kunnen misbruiken voor tijdelijke acties.
Vanaf medio 2007 zijn ze begonnen om marktaandeel te veroveren voor clienteel die > 1.000 € bij DB wil plaatsen. Hiervoor hebben ze de DB M@X formule gratis gemaakt en hebben ze hoge tijdelijke rentes gegeven op hun DB Plus & DB Intensive spaarrekeningen.
In de toekomst zal DB wel iets anders uitvinden. Ze gaan inderdaad het spaarboekje niet meer kunnen misbruiken voor tijdelijke acties.
[b][i]Wat telt is de totale rente die je op het einde van het jaar op je spaarboekje aantreft.[/i][/b]
Deze topic nogmaals naar boven halen want ik had graag geweten welke spaarrekeningen DB had VOOR de Intensiv Plus en de opvolger, de E-Saving, en om de hoeveel jaar ze van hoogrentende spaarrekening veranderen. Ik heb wat staan op een E-Saving (mooie rente, eerlijk is eerlijk) maar zoals ik al eerder zei, ik wil niet de voor hebben dat DB binnen 2 jaar een nieuwe betere rekening op de markt brengen waardoor ik mijn getrouwheidspremie verlies als ik verander.
Ik heb hierover naar DB getelefoneerd.
Even een samenvatting van het gesprek:
Ze gaven toe dat ze in het verleden geregeld nieuwe rekeningen op de markt gebracht hebben en dan de rente van de andere, oudere rekeningen naar beneden hebben gehaald. Aan de telefoon had men het over opwaarderen van oude rekeningen. De E-Saving is eigenlijk hun internet spaarrekening geworden, deze zullen ze naar alle waarschijnlijkheid voor een relatief lange termijn behouden als beste spaarrekening.
Even een samenvatting van het gesprek:
Ze gaven toe dat ze in het verleden geregeld nieuwe rekeningen op de markt gebracht hebben en dan de rente van de andere, oudere rekeningen naar beneden hebben gehaald. Aan de telefoon had men het over opwaarderen van oude rekeningen. De E-Saving is eigenlijk hun internet spaarrekening geworden, deze zullen ze naar alle waarschijnlijkheid voor een relatief lange termijn behouden als beste spaarrekening.
db bank vindt ik momenteel een van de beste op de markt , meschien wat trager , maar alles is gratis , en aan aan alles is een voordeel en een nadeel 

Ze zullen wel eens de truckendoos bovenhalen en plots alles betalend makenYvan dr schreef: db bank vindt ik momenteel een van de beste op de markt , meschien wat trager , maar alles is gratis , en aan aan alles is een voordeel en een nadeel![]()

Misbruik deze bank maximaal en zeg ze op tijd op

Vroeger (en nu nog altijd trouwens) was er de LIVRET PLUS aan (op 22/01/09
) 2% basis + 0.01% GETROUWHEIDSPREMIE 
Er was ook de rekening "RENDEMENT PLUS" goed voor (GA MAAR EFKES ZITTEN
) Basis 0.50% en GEEN PREMIE
in 2001 was het VERHOOGD tot 2.25 basis 1.75 aangroei en 1.75 getrouwheid.
en merkten ze toen op dat BESTAANDE deposito genieten OOK van die voorwaarden (weliswaar pas na 15/01/2001)
Ze hadden ook een ACCUMULATIEREKENING
Verder dan 2000 kun jen iet gaan daar het TOEN nog CREDIT LYONNAIS was

Er was ook de rekening "RENDEMENT PLUS" goed voor (GA MAAR EFKES ZITTEN

in 2001 was het VERHOOGD tot 2.25 basis 1.75 aangroei en 1.75 getrouwheid.
en merkten ze toen op dat BESTAANDE deposito genieten OOK van die voorwaarden (weliswaar pas na 15/01/2001)
Ze hadden ook een ACCUMULATIEREKENING
Verder dan 2000 kun jen iet gaan daar het TOEN nog CREDIT LYONNAIS was

DB maakte reeds in 2004 reclame op radio voor hoogrendement spaarformules (eerst termijnrekeningen, later spaarrekeningen).
Mijn kollega was iemand van het eerste uur om in te stappen in die periode, maar ik stelde vlug vast dat hij ook één van de eerste was die DB de rug toekeerde; juist om die wisselende tarieven en regels.
Ikzelf ben twee jaar geleden in hun boot gestapt, maar na AUG09 is voor mij het DB avontuur 'over and out'.
Mijn conclusie: gebruik hen optimaal, maar wees ONTROUW met D...B...
Mijn kollega was iemand van het eerste uur om in te stappen in die periode, maar ik stelde vlug vast dat hij ook één van de eerste was die DB de rug toekeerde; juist om die wisselende tarieven en regels.
Ikzelf ben twee jaar geleden in hun boot gestapt, maar na AUG09 is voor mij het DB avontuur 'over and out'.
Mijn conclusie: gebruik hen optimaal, maar wees ONTROUW met D...B...