Spaargids logo
Contact
  • FR
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
      Gas & elektriciteit Elektriciteit Gas Promoties en kortingen
    Voor bedrijven
      Grote bedrijven Kmo’s
    Algemeen
      Verhuisdienst Leveranciers Nieuws Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
      Zonnepanelen kopen Spouwmuurisolatie kopen Zoldervloerisolatie kopen Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
      Spaarproducten
      Spaarrekening Termijnrekening Kasbons Baby-en jongerenrekening Simulator spaarrekeningen Rating en reviews banken
      Fiscaal sparen
      Pensioensparen Langetermijnsparen
      Zelfstandigen
      VAPZ IPT POZ
    Lenen
      Wonen
      Hypothecaire lening Verbouwingslening Energielening Overbruggingskrediet Simulator woonkrediet Kosten herfinanciering
      Voertuigen
      Autolening Fietslening Motorlening Mobilhomelening

Andere leningen
      Persoonlijke lening Geldreserves Samenvoegen van leningen Crowdfunding
    Beleggen
      Beleggingsfondsen Beleggingsplannen Rendementen beleggingsplannen Crowdlending Fondsenaanbod banken Pensioenspaarfondsen Private banking
    Betalen
      Zichtrekeningen VISA Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
      Autoverzekering vergelijken Autoverzekering afsluiten Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
      Brandverzekering vergelijken Brandverzekering afsluiten
    Schuldsaldoverzekering
    Andere verzekeringen
      Tak 23 beleggingsverzekering Tak 21 spaarverzekering Reisverzekeringen Uitvaartverzekering
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
      Telecom vergelijken Telecom abonnementen Smartphones met abonnement Vergelijk snel Providers
    Meest gekozen
      Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn Internet+TV+Mobiel Internet+TV+Vaste lijn Internet+Mobiel Internet+Vaste lijn Internet+TV Mobiel Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
      Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
      Overzicht ziekenfondsen Aansluiten ziekenfonds Veranderen ziekenfonds Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
      Christelijke Mutualiteit Helan LM Mutplus.be LM Oost-Vlaanderen LM Plus NZVL Solidaris Solidaris Brabant VNZ
    Nieuws
  • Lenen
  • Sparen
  • Beleggen
  • Betalen
  • Pensioen
  • Forum
  • Nieuws
Spaargids logo
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
    • Gas & elektriciteit
    • Elektriciteit
    • Gas
    • Promoties en kortingen
    Voor bedrijven
    • Grote bedrijven
    • Kmo’s
    Algemeen
    • Verhuisdienst
    • Leveranciers
    • Nieuws
    • Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
    • Zonnepanelen kopen
    • Spouwmuurisolatie kopen
    • Zoldervloerisolatie kopen
    • Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
    • Spaarproducten
    • Spaarrekening
    • Termijnrekening
    • Kasbons
    • Baby-en jongerenrekening
    • Simulator spaarrekeningen
    • Rating en reviews banken
    • Fiscaal sparen
    • Pensioensparen
    • Langetermijnsparen
    • Zelfstandigen
    • VAPZ
    • IPT
    • POZ
    Lenen
    • Wonen
    • Hypothecaire lening
    • Verbouwingslening
    • Energielening
    • Overbruggingskrediet
    • Simulator woonkrediet
    • Kosten herfinanciering
    • Voertuigen
    • Autolening
    • Fietslening
    • Motorlening
    • Mobilhomelening
    • Andere leningen
    • Persoonlijke lening
    • Geldreserves
    • Samenvoegen van leningen
    • Crowdfunding
    Beleggen
    • Beleggingsfondsen
    • Beleggingsplannen
    • Rendementen beleggingsplannen
    • Crowdlending
    • Fondsenaanbod banken
    • Pensioenspaarfondsen
    • Private banking
    Betalen
    • Zichtrekeningen
    • VISA
    • Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
    • Autoverzekering vergelijken
    • Autoverzekering afsluiten
    • Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
    • Brandverzekering vergelijken
    • Brandverzekering afsluiten
    Schuldsaldoverzekering
    Andere verzekeringen
    • Tak 23 beleggingsverzekering
    • Tak 21 spaarverzekering
    • Reisverzekeringen
    • Uitvaartverzekering
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
    • Telecom vergelijken
    • Telecom abonnementen
    • Smartphones met abonnement
    • Vergelijk snel
    • Providers
    Meest gekozen
    • Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn
    • Internet+TV+Mobiel
    • Internet+TV+Vaste lijn
    • Internet+Mobiel
    • Internet+Vaste lijn
    • Internet+TV
    • Mobiel
    • Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
    • Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
    • Overzicht ziekenfondsen
    • Aansluiten ziekenfonds
    • Veranderen ziekenfonds
    • Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
    • Christelijke Mutualiteit
    • Helan
    • LM Mutplus.be
    • LM Oost-Vlaanderen
    • LM Plus
    • NZVL
    • Solidaris
    • Solidaris Brabant
    • VNZ
    Nieuws
Contact
  • Français
  • U bevindt zich hier:  Home Forum Sparen Spaarrekeningen
  • Zoek
  • Forumoverzicht
  • Aanmelden
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Recente berichten
  • Zoek

Nieuwe spaarrekening bij Record Bank

Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
77 berichten
  • Vorige
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • Volgende
TIP
Gebruik onze tools spaarrentes vergelijken - Simulatie van uw rendement - Vergelijk kredietwaardigheid
lev
Full Member
Full Member
Contacteer:
Contacteer lev
Verstuur privébericht

Re: Nieuwe spaarrekening bij Record Bank

• Citeer

Bericht door lev » 3 november 2009, 12:01

zoals zovelen hier zeggen:

bij bank-shoppen moet je verdomd goed nadenken, zelfs al staat het geld "nog maar" 3 maand - en je hopt naar een andere bank, begint je getrouwheid weer van voren af aan  EN je kunt er op wedden dat de rente van je nieuwe bank zal dalen - ondertussen blijf ik hangen waar ik ben- ik wil de getr. heid niet kwijt, en die is bij CE bijv. tot eind dec. nog 0,75 % (dat was voor geld vóór april) - en ook al is de rente bij hun nú laag 1,60 + 0,75% = 2,35% (ze was nog wat hoger begin zomer). als ik was weggegaan in juni, ja dan was mijn getr. premie wég en kon ik weer opnieuw beginnen, en je blijft maar ronddraaien, daar word je moe van!

dus bezin vóór je begint, ....of laat de trein maar af en toe lopen...

cp1234
VIP member
VIP member

• Citeer

Bericht door cp1234 » 3 november 2009, 12:08

lev schreef: zoals zovelen hier zeggen:

bij bank-shoppen moet je verdomd goed nadenken, zelfs al staat het geld "nog maar" 3 maand - en je hopt naar een andere bank, begint je getrouwheid weer van voren af aan  EN je kunt er op wedden dat de rente van je nieuwe bank zal dalen - ondertussen blijf ik hangen waar ik ben- ik wil de getr. heid niet kwijt, en die is bij CE bijv. tot eind dec. nog 0,75 % (dat was voor geld vóór april) - en ook al is de rente bij hun nú laag 1,60 + 0,75% = 2,35% (ze was nog wat hoger begin zomer). als ik was weggegaan in juni, ja dan was mijn getr. premie wég en kon ik weer opnieuw beginnen, en je blijft maar ronddraaien, daar word je moe van!

Klopt, met de kleine verschillen in de basisintrest en het feit dat als je overstapt je je getrouwheidspremie kwijt raakt, is het bankshoppen tijdens het jaar in mijn mening eerder beperkt tot het plaatsen van nieuwe gelden en niet het verplaatsen van oude gelden. ( tenzij je oude voorwaarden natuurlijk zo slecht zijn )
Geld verdienen doe je door te werken.
Geld verliezen is simpel dankzij Fortis & Co

jules
Newbie
Newbie
Contacteer:
Contacteer jules
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door jules » 3 november 2009, 15:02

Record Bank doet als zoals DB. 

Eerst klant aantrekken met hooge rente.  Dan rente verlagen.
Dan nieuw rekening met mieuwe hooge rente, alleen voor nieuw geld.

Maar bij DB kan men van de verlaagde rente rekening
overstappen naar de nieuw met verhoogde rente.

rob
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer rob
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door rob » 3 november 2009, 16:25

Er is toch een duidelijk verschil tussen Record en DB.

DB lanceerde een nieuwe rekening, de e saving account, op 31 december 2008 en gedurende ongeveer 6 maanden had die dezelfde rente als intensive plus rekening. Pas nadien hadden de rentes een ander verloop. Wetende dat die intensive plus al geruime tijd bestond (dus kans om je getrouwheidspremie binnen te halen) en dat een overstap van intensive plus naar e saving account geen enkel probleem opleverde, maakt dat die formule - zonder dat ik ze 100% goedkeur - voor mij aanvaardbaar is. Meer zelfs, begin 2008 heb ik deel van mijn centjes verhuisd naar DB en ben zeer tevreden van de opbrengst. Trage online inbegrepen.

Record Bank lanceert een rekening in maart, verlaagt deze met 0.4% na 5 maanden en lanceert een nieuwe rekening met 0.4 erbij 2 maanden later. En overstappen is ook al niet mogelijk, zelfs na getrouwheidspremie. Dat is een ander paar mouwen!

phase
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer phase
Verstuur privébericht Website

• Citeer

Bericht door phase » 3 november 2009, 16:44

rob schreef: Record Bank lanceert een rekening in maart, verlaagt deze met 0.4% na 5 maanden en lanceert een nieuwe rekening met 0.4 erbij 2 maanden later. En overstappen is ook al niet mogelijk, zelfs na getrouwheidspremie. Dat is een ander paar mouwen!
Als je eens goed gaat kijken, zie je dat de MAX-rekening al sinds 1 december 2008 bestaat... Kijk nog eens naar de uitleg van ted op de vorige pagina, een bank kijk eerst naar haar eigen noden, als ze vers geld nodig hebben snijden ze hun eigen toch alleen maar in de vingers door een beter aanbod aan te bieden aan alle gelden die bij hun uitstaan? Nota bene, ze zullen de voorwaarden zeker niet aanpassen omdat wij hier met z'n allen zitten te kankeren, wij Belgen zijn daar namelijk heel goed in, op iets klagen en dan hopen dat het een verschil gaat uitmaken... ;D

cp1234
VIP member
VIP member

• Citeer

Bericht door cp1234 » 3 november 2009, 17:16

phase schreef:
rob schreef: Record Bank lanceert een rekening in maart, verlaagt deze met 0.4% na 5 maanden en lanceert een nieuwe rekening met 0.4 erbij 2 maanden later. En overstappen is ook al niet mogelijk, zelfs na getrouwheidspremie. Dat is een ander paar mouwen!
Als je eens goed gaat kijken, zie je dat de MAX-rekening al sinds 1 december 2008 bestaat... Kijk nog eens naar de uitleg van ted op de vorige pagina, een bank kijk eerst naar haar eigen noden, als ze vers geld nodig hebben snijden ze hun eigen toch alleen maar in de vingers door een beter aanbod aan te bieden aan alle gelden die bij hun uitstaan? Nota bene, ze zullen de voorwaarden zeker niet aanpassen omdat wij hier met z'n allen zitten te kankeren, wij Belgen zijn daar namelijk heel goed in, op iets klagen en dan hopen dat het een verschil gaat uitmaken... ;D
Wat jij "kankeren" noemt, zijn de addertjes onder het gras nadrukkelijk vermelden.
Das één van de bestaansredenen van een site als spaargids, de mensen zo goed mogelijk informeren.

phase
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer phase

• Citeer

Bericht door phase » 3 november 2009, 17:55

cp1234 schreef: Wat jij "kankeren" noemt, zijn de addertjes onder het gras nadrukkelijk vermelden.
Das één van de bestaansredenen van een site als spaargids, de mensen zo goed mogelijk informeren.
Voelt er iemand zich aangevallen? Het was maar een bemerking van mijn kant beste cp1234, niet op iemand bedoeld maar in het algemeen, relax. Wij Belgen zijn daar nu éénmaal goed in. ;) (Bekijk bvb. Groep K, als die er niet waren, zaten we nu met z'n allen nog te 'wenen' in het Dossier K forum). Misschien kunnen we een actiegroep oprichten of een petitie tegen banken die voorwaarden aanbieden enkel voor vers geld. ;)
Laatst gewijzigd door phase op 3 november 2009, 17:59, 1 keer totaal gewijzigd.

Bartd
Hero Member
Hero Member
Contacteer:
Contacteer Bartd
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Bartd » 3 november 2009, 18:13

lev schreef: zoals zovelen hier zeggen:

Bij ce en dhb klopt dit eigenlijk niet. Nog tot eind dit jaar (overgangsregeling) wordt de aangroeipremie na 6 maand dag per dag berekend. Dus met geld gestort voor april kan je wel onmiddellijk weg zonder verlies van je premie.

rob
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer rob
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door rob » 3 november 2009, 19:08

@ Phase

Ok, de maxrekening bestaat al van 1 december. Maar dit verandert wezenlijk niets aan mijn zienswijze. Namelijk in tegenstelling met DB,
- introduceert Record Bank een nieuwe spaarrekening met hogere rente vooraleer iemand "theoretisch" zou kunnen overstappen van de maxrekening MET getrouwheidspremie;
- theoretisch, want als ik het goed gelezen heb, kan iemand met geld op de maxrekening NIET overstappen op de nieuwe rekening?

Zoals cp1234 terecht stelt, is het toch de bedoeling van Spaargids informatie uit te wisselen. Wel, volgens mij is DB aanvaardbaar, Record Bank niet. En dat de banken eerst naar eigen noden kijken, kan goed zijn, maar maakt de zaak niet van de spaarders, of toch niet van mij.

cp1234
VIP member
VIP member

• Citeer

Bericht door cp1234 » 3 november 2009, 19:12

phase schreef:
cp1234 schreef: Wat jij "kankeren" noemt, zijn de addertjes onder het gras nadrukkelijk vermelden.
Voelt er iemand zich aangevallen? Het was maar een bemerking van mijn kant beste cp1234, niet op iemand bedoeld maar in het algemeen, relax. Wij Belgen zijn daar nu éénmaal goed in. ;) (Bekijk bvb. Groep K, als die er niet waren, zaten we nu met z'n allen nog te 'wenen' in het Dossier K forum). Misschien kunnen we een actiegroep oprichten of een petitie tegen banken die voorwaarden aanbieden enkel voor vers geld. ;)
Dit zou geen slecht idee zijn.

Wat vinden de andere spaargidsers en natuurlijk de beheerders hiervan ?

jempi25
Hero Member
Hero Member
Contacteer:
Contacteer jempi25
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door jempi25 » 3 november 2009, 19:22

Beste Spaargidsers weet je wat?
In ons landje hebben we niets te zeggen.
Ze lokken U en je bent gevangen zoals een Rat in de Val!
Ik heb enkele weken geleden ook moeten beslissen en die spaarrekeningen gaven echt veel op dit moment, maar enkel voor vers geld! Dit kan dus niet hé!
Ik kan niet voorspellen maar dra moeten we nog betalen voor ons geld te plaatsen. En mogen we nog niet reclameren als ze ons geld kwijt spelen!
Dit is België.
Dus kiezen voor kasbons of Termijnrekeningen. Maar opgepast hier liggen de leeuwen ook weer op de loer!
Voorheffing momenteel in de kast, maar na de volgende kiezing, is het zover.
We kiezen voor onze politiekers, maar nadien hebben ze allemaal geheugenverlies. Zij hebben hun postje en wij hun! Maar dan is hun "Naam Haas en ze weten van niks"
Dus let op, maar we zijn toch niet slim genoeg voor deze Piranhas!
Om misselijk van te worden en ik begrijp jullie ook allemaal, maar ik hoor er ook bij.
We staan machteloos!"
Groetjes

Timino
Newbie
Newbie
Contacteer:
Contacteer Timino
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Timino » 3 november 2009, 19:31

Wat een heisa over een spaarproduct.

Punt 1: Love it or leave it. Dit is de strategie van Record Bank, niemand is verplicht van bij deze bank z'n geld te plaatsen.
Punt 2: Verlies van getrouwheid? Als de consument z'n geld verplaatst is hij hier zelf voor verantwoordelijk
Punt 3: zo slecht zijn de voorwaarden toch niet vergeleken met de grootbanken?

Als rente op Max zakt naar 1,8% + daarbij de 0.5% getrouwheid = 2,3% op jaarbasis... Hoeveel geven de grootbanken dezer dagen denkt U? De 2,4 + 0.6 is mooi meegenomen voor vers geld. Het is duidelijk dat Record op zoek is naar verse spaargelden en nieuwe klanten en minder aandacht besteed aan de trouwheid van de klant... so what? Dan moet je maar naar een andere bank toe  en niet zeuren over iets hogere rentevoeten.

jempi25
Hero Member
Hero Member
Contacteer:
Contacteer jempi25
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door jempi25 » 3 november 2009, 19:45

Ja Timino het is waar wat je zegt!
Maar het moet toch gezegd worden dat we gepluimt worden langs alle kanten!
En zoals ik reeds zei in mijn vorige post "JA JE WEET HET EER JE ERAAN BEGINT"
Maar men moet toch oude klanten niet in de KOU laten staan, is dat geld dan minder waard.
En telkens wisselen van bank is toch ook niet altijd een pretje.
groetjes

phase
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer phase

• Citeer

Bericht door phase » 4 november 2009, 02:52

@ rob: Dat klopt, maar is dit de eerste bank in de geschiedenis die een aanbod maakt dat enkel geldig is voor vers geld? Ik bedoelde dat Record niet zoals jij stelt, precies een nieuwe rekening introduceerden en hier na een paar maanden de rente laten instorten. Mijn inziens heeft de MAX toch altijd redelijk hoog in de rankings gestaan? Je kan inderdaad niet je geld dat er al staat overzetten op de nieuwe rentevoet, maar (nogmaals) dit is toch niet de eerste keer dat een bank zo'n stunt uithaalt?
Timino schreef: Wat een heisa over een spaarproduct.

Punt 1: Love it or leave it. Dit is de strategie van Record Bank, niemand is verplicht van bij deze bank z'n geld te plaatsen.
Dank u Timino, ik dacht ff dat ik de enige was die er zo over dacht. Misschien bij gebrek aan het volgen van alle topics, maar ik kan me persoonlijk niet herinneren dat er eerder al zo'n heisa was als er dan eens een bank met een aanbieding op de proppen kwam die enkel van toepassing was op vers geld. Akkoord het is zeker niet fijn als je bijvoorbeeld al een jaar op de MAX aan het sparen bent, dat je dat geld niet kan overzetten naar de nieuwe voorwaarden. Wat je in dit geval wel kan doen is een Gold openen en hierop verder sparen, om zo alsnog van de voorwaarden te genieten. Of als je van het andere standpunt bent, blijf er dan gewoon weg...

Good enough for once in a lifetime in mijn geval, ik had toch geen plannen voor Record. :) Maar ze zouden dit soort praktijken idd wel eens aan banden mogen leggen, rekeningcreatie, bepaalde voorwaarden (verse geld/nieuwe klant)... Dat worden een hoop petities, of één hele grote. ;)
Laatst gewijzigd door phase op 4 november 2009, 03:40, 1 keer totaal gewijzigd.

ted
Sr. Member
Sr. Member

• Citeer

Bericht door ted » 4 november 2009, 06:00

Eerst een paar opmerkingen.

Als je basisrente zakt met 0.3% en de getrouwheidspremie met 0.1% verlies je

0.3%

Je getrouwheidspremie ligt vast voor 12 maanden aan de tarief van toen

0.3% gedurende 6 maanden betekent een verlies van 1.50 EUR/1.000

"Much to do about nothing"

Plaats reactie
  • Afdrukweergave

77 berichten
  • Vorige
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • Volgende

Terug naar “Spaarrekeningen”

Ga naar
  • Sparen
  • ↳   Spaarrekeningen
  • ↳   Vraag het aan de financiële instelling
  • ↳   Vraag het aan Assuralia
  • ↳   Vraag het aan BinckBank
  • ↳   Vraag het aan Evi
  • ↳   Vraag het aan MeDirect
  • ↳   Vraag het aan MoneYou
  • ↳   Vraag het aan NIBC
  • ↳   Vraag het aan Rabobank.be
  • ↳   Kasbons en termijnrekeningen
  • ↳   Tak21
  • ↳   Pensioensparen
  • ↳   Langetermijnsparen
  • ↳   VAPZ
  • Beleggen
  • ↳   Fondsen en aandelen
  • ↳   Tak23
  • ↳   Obligaties, gestructureerde producten en andere types beleggingen
  • Betalen & Kaarten
  • ↳   Zichtrekeningen & Bankkaarten
  • ↳   Kredietkaarten
  • Lenen
  • ↳   Woonleningen / Hypothecaire leningen
  • ↳   Auto-, verbouwing-, persoonlijke en andere leningen
  • Verzekeringen
  • ↳   Auto / Brand / Hospitalisatie
  • ↳   Schuldsaldoverzekeringen
  • ↳   Andere verzekeringen (ziekenfondsen, …)
  • Spaargids
  • ↳   Aankondigingen
  • ↳   Besparingstips
  • ↳   Kroeg
  • Forumoverzicht

Schrijf je in op onze nieuwsbrief!

& ontvang tips om te besparen
Spaargids logo

Blijf op de hoogte!

Vergelijken

• Energie
  • Financiën
  • Telecom
  • Verzekeringen
  • Ziekenfondsen

Financiën vergelijken

• Lenen
  • Sparen
  • Beleggen
  • Betalen
  • Verzekeringen

Info

• Over Mijnvergelijker.be
  • Contact
  • Vacatures

Blijf op de hoogte!

Gemiddeld 320.783 bezoekers per maand, de laatste 6 maanden.
  • Privacybeleid
  • Gebruiksvoorwaarden
  • Cookiebeleid
  • Privacy-instellingen
  • Hoe vergelijken we
  • Accessibility
DPG Media nv - Mediaplein 1, 2018 Antwerpen nr. 0432.306.234
Inschrijven voor de nieuwsbrief?

Blijf op de hoogte van recent nieuws, mogelijkheden om te besparen, interessante aanbiedingen, en andere tips via e-mail.

Wij respecteren uw privacy