Nieuwe spaarrekening bij Record Bank
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Nieuwe spaarrekening bij Record Bank
Vanaf 2 november zou er een nieuwe spaarrekening gelanceerd worden bij Record Bank.
Deze Gold Spaarrekening heeft een basisrentevoet van 2,40% en de getrouwheidspremie is 0,60%.
Het zou om een spaarrekening gaan met de voorwaarden zoals de MAX-spaarrekening bij Record Bank.
Deze Gold Spaarrekening heeft een basisrentevoet van 2,40% en de getrouwheidspremie is 0,60%.
Het zou om een spaarrekening gaan met de voorwaarden zoals de MAX-spaarrekening bij Record Bank.
Laatst gewijzigd door Gaston op 31 oktober 2009, 09:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Nieuwe spaarrekening bij Record Bank
Zal zeker een succes worden,denk ik. Bij Centea krijg ik op de VIP spaarrekening 1,8% + 0,5% = 2,30% 
Op een bedrag van 50000 € maakt dat toch al een jaarlijks verschil van 350 €
En de ratings van Record Bank zijn ook redelijk positief dus denk ik om nog maar eens een overstap te maken

Op een bedrag van 50000 € maakt dat toch al een jaarlijks verschil van 350 €

En de ratings van Record Bank zijn ook redelijk positief dus denk ik om nog maar eens een overstap te maken

Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
- Miss Moneypenny
- Full Member
- Contacteer:
Idd, wrsch een groot succes, maar waarom stelt men toch steeds weer het bestaande klienteel in de kou door steeds meer nieuwe spaarrekeningen te creëeren waar trouwe spaarders in het verleden dus in hun hemd worden gezet.
Waarom kan men dan geen renteverhoging doorvoeren op hun bestaande MAX-rekeningen en zo trouwe - en nieuwe klanten belonen ? Is dit nu zo moeilijk ? Al die zever over "vers" geld altijd...ik word daar zo moe van...
En dan maar gaan klagen dat de spaarders niet meer trouw zijn aan hun bank...Als men altijd met nieuwe rekeningen en formules op de proppen gaat komen...logisch toch dat iedereen op den duur andere oorden gaat opzoeken
Waarom kan men dan geen renteverhoging doorvoeren op hun bestaande MAX-rekeningen en zo trouwe - en nieuwe klanten belonen ? Is dit nu zo moeilijk ? Al die zever over "vers" geld altijd...ik word daar zo moe van...
En dan maar gaan klagen dat de spaarders niet meer trouw zijn aan hun bank...Als men altijd met nieuwe rekeningen en formules op de proppen gaat komen...logisch toch dat iedereen op den duur andere oorden gaat opzoeken
Ik ben nog even de reglementen van Rekord Bank gaan bekijken en zie het volgende staan:
3.1.4. Gereglementeerde spaarrekeningen
3.1.4.1. Algemeen
De basisrente wordt berekend op basis van een kalenderjaar (365/366). De basisrente wordt uitgedrukt op jaarbasis Valutadatum is de datum waarop een storting begint of ophoudt basisrente te generen.
o Valutadatum voor stortingen = datum van de stortingen plus 1 kalenderdag o Valutadatum voor opvragingen = datum van de opvragingen
ALGEMEEN REGLEMENT VAN DE VERRICHTINGEN
De aangeboden spaarrekeningen zijn gereglementeerde spaarrekeningen. De werkingsmodaliteiten van deze rekeningen houden zich aan de regels van het Koninklijk besluit WIB/92 en zijn latere wijzigingen, wat de vrijstellingsvoorwaarden van de inkomsten uit de in artikel 21, 5° van het Wetboek Inkomstenbelasting 92 bedoelde spaardeposito’s betreft.
De bank opent spaarrekeningen aan de hieronder vermelde algemene voorwaarden en eventueel aan de tussen haar en de titularis overeengekomen specifieke voorwaarden. Deze spaarrekeningen mogen geen debetsaldo vertonen. De bank kan bij speciale acties, bijkomende voorwaarden in het actiereglement voorzien. De bank kan bepaalde voorwaarden en /of beperkingen voorzien, dewelke bindend zijn voor partijen.
De betaling van de intresten gebeurt op 31/12 met valuta 01/01 of met valuta de eerste dag van de maand naar keuze. De datum betaling intresten kan door de klant zelf bepaald worden bij het openen van de rekening. Er worden geen intresten toegekend op andere data dan de datum betaling intresten, tenzij de rekening wordt afgesloten. De uitbetaalde intresten worden onmiddellijk opgenomen in de berekening voor de eerstvolgende basisrente en getrouwheidspremie.
De intresten zijn vrijgesteld van roerende voorheffing voor zover voldaan wordt aan de fiscale voorwaarden zoals bepaald in het W.I.B. , het K.B. van 29.12.1983.
In deze context zijn voor de definitie van dit soort rekening die de bank op de markt brengt, de volgende regels van toepassing.
a. Enkel de volgende opvragingen zijn toegelaten : terugbetaling in speciën; transfer of overschrijving, niet krachtens een doorlopende opdracht uitgevoerd,
naar een rekening bij de bank, op naam van de titularis van de spaarrekening; transfer naar een spaarrekening geopend bij de bank, op naam van de
echtgeno(o)t(e) of van een familielid tot in de tweede graad, van de titularis van de
spaarrekening; betaling van sommen, door de titularis van de spaarrekening verschuldigd in
hoofdsom, intresten en toebehoren wegens leningen of kredieten toegestaan door
de bank; betaling aan de bank van verzekeringspremies en kosten betreffende de
spaarrekening, van de prijs van aankoop of intekening op effecten en van een bewaarloon voor deposito’s in open bewaargeving.
b. De bank behoudt zich de mogelijkheid voor de opvragingen te onderwerpen aan een
wachttijd van 5 kalenderdagen wanneer deze 1.250 euro overtreffen en te beperken tot 2.500 euro per halve maand.

Zit hier weer een addertje onder het gras?
Ik wil wel na 12 maanden direct met al mijn geld naar een andere bank kunnen overstappen als die een voordeliger voorstel hebben
3.1.4. Gereglementeerde spaarrekeningen
3.1.4.1. Algemeen
De basisrente wordt berekend op basis van een kalenderjaar (365/366). De basisrente wordt uitgedrukt op jaarbasis Valutadatum is de datum waarop een storting begint of ophoudt basisrente te generen.
o Valutadatum voor stortingen = datum van de stortingen plus 1 kalenderdag o Valutadatum voor opvragingen = datum van de opvragingen
ALGEMEEN REGLEMENT VAN DE VERRICHTINGEN
De aangeboden spaarrekeningen zijn gereglementeerde spaarrekeningen. De werkingsmodaliteiten van deze rekeningen houden zich aan de regels van het Koninklijk besluit WIB/92 en zijn latere wijzigingen, wat de vrijstellingsvoorwaarden van de inkomsten uit de in artikel 21, 5° van het Wetboek Inkomstenbelasting 92 bedoelde spaardeposito’s betreft.
De bank opent spaarrekeningen aan de hieronder vermelde algemene voorwaarden en eventueel aan de tussen haar en de titularis overeengekomen specifieke voorwaarden. Deze spaarrekeningen mogen geen debetsaldo vertonen. De bank kan bij speciale acties, bijkomende voorwaarden in het actiereglement voorzien. De bank kan bepaalde voorwaarden en /of beperkingen voorzien, dewelke bindend zijn voor partijen.
De betaling van de intresten gebeurt op 31/12 met valuta 01/01 of met valuta de eerste dag van de maand naar keuze. De datum betaling intresten kan door de klant zelf bepaald worden bij het openen van de rekening. Er worden geen intresten toegekend op andere data dan de datum betaling intresten, tenzij de rekening wordt afgesloten. De uitbetaalde intresten worden onmiddellijk opgenomen in de berekening voor de eerstvolgende basisrente en getrouwheidspremie.
De intresten zijn vrijgesteld van roerende voorheffing voor zover voldaan wordt aan de fiscale voorwaarden zoals bepaald in het W.I.B. , het K.B. van 29.12.1983.
In deze context zijn voor de definitie van dit soort rekening die de bank op de markt brengt, de volgende regels van toepassing.
a. Enkel de volgende opvragingen zijn toegelaten : terugbetaling in speciën; transfer of overschrijving, niet krachtens een doorlopende opdracht uitgevoerd,
naar een rekening bij de bank, op naam van de titularis van de spaarrekening; transfer naar een spaarrekening geopend bij de bank, op naam van de
echtgeno(o)t(e) of van een familielid tot in de tweede graad, van de titularis van de
spaarrekening; betaling van sommen, door de titularis van de spaarrekening verschuldigd in
hoofdsom, intresten en toebehoren wegens leningen of kredieten toegestaan door
de bank; betaling aan de bank van verzekeringspremies en kosten betreffende de
spaarrekening, van de prijs van aankoop of intekening op effecten en van een bewaarloon voor deposito’s in open bewaargeving.
b. De bank behoudt zich de mogelijkheid voor de opvragingen te onderwerpen aan een
wachttijd van 5 kalenderdagen wanneer deze 1.250 euro overtreffen en te beperken tot 2.500 euro per halve maand.

Zit hier weer een addertje onder het gras?
Ik wil wel na 12 maanden direct met al mijn geld naar een andere bank kunnen overstappen als die een voordeliger voorstel hebben

Inderdaad het gaat weeral eens om vers geld, weeral veel mensen uitgesloten.
Nergens staat mi ook dat bank reeds bv na 1 maand hun basisintrest niet kan laten zakken naar 1,8%
( dat van bv die 2500 euro per halve maand, dat staat er bij veel banken in, denk dat dat min of meer moet om een gereglementeerde rekening te kunnen zijn.)
Nergens staat mi ook dat bank reeds bv na 1 maand hun basisintrest niet kan laten zakken naar 1,8%
( dat van bv die 2500 euro per halve maand, dat staat er bij veel banken in, denk dat dat min of meer moet om een gereglementeerde rekening te kunnen zijn.)
- Miss Moneypenny
- Full Member
- Contacteer:
Ik wil niet te negatief klinken, maar deze nieuwe actie van Record Bank ontgaat mij eventjes.
Het lijkt op DB ; daar had men eerst de Intensiv plus met het DB-max pakket gepromoot en dan kwam men op de proppen met de e-spaar...
Ik vind dit allemaal een beetje "'boerenbedrog"
Het lijkt op DB ; daar had men eerst de Intensiv plus met het DB-max pakket gepromoot en dan kwam men op de proppen met de e-spaar...
Ik vind dit allemaal een beetje "'boerenbedrog"
Ben jarenlang klant geweest bij Record bank (toen nog HBK bank genaamd) maar ben een aantal jaren geleden er vertrokken toe ze bestaande klanten begonnen te discrimineren voor vers geld. Als je echt veel geld hebt willen ze je nog wel een keertje laten mee genieten van de nieuwe voorwaarden maar na 6 maanden of en jaar wanneer je terug valt op de gewone voorwaarden moet je alweer gaan bedelen bij de kantoorhouder voor een betere interest die ze nieuwe klanten of voor vers geld geven. Uiteindelijk worden de meeste mensen dit moe en schakelen ze gewoon over. Wat de vergelijking betreft met Deutsche Bank. Het klopt dat ze om het jaar een nieuw spaarboekje op de markt brengen met een hogere intrest dan dat wat je al hebt maar het verschil zit hem hier dat je bij DB dit boekje kan afsluiten en terug aan betere voorwaarden kunt instappen op hun nieuwste produkt met de betere intrest. Wel omslachtig maar toch nog de moeite en dus een betere formule dan bij Record bank waar dit niet kan.
Laatst gewijzigd door peter op 31 oktober 2009, 18:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Een bank die voordelen alleen maar geeft aan "nieuw" geld, zal nooit een centiem van mij beheren.
Ik denk dat sommige banken "klantenbinding" zien als eenmaal binnen, nooit meer buiten dus geen moeite meer doen.
Bij mijn argenta kantoor, krijg ik nog altijd ( na +10jaar klant ) extra voordelen als bv. serieuze kortingen op mijn verzekeringen. De kantoorhouder kan namelijk zijn commissie afstaan wat een serieus verschil maakt.
Das in mijn ogen bv. een perfecte manier om trouwe klanten te belonen.
Ik denk dat sommige banken "klantenbinding" zien als eenmaal binnen, nooit meer buiten dus geen moeite meer doen.
Bij mijn argenta kantoor, krijg ik nog altijd ( na +10jaar klant ) extra voordelen als bv. serieuze kortingen op mijn verzekeringen. De kantoorhouder kan namelijk zijn commissie afstaan wat een serieus verschil maakt.
Das in mijn ogen bv. een perfecte manier om trouwe klanten te belonen.
Geld verdienen doe je door te werken.
Geld verliezen is simpel dankzij Fortis & Co
Geld verliezen is simpel dankzij Fortis & Co
-
- VIP member
- Contacteer:
Ik word daar idd ook zo moe van. Nieuwe klanten geeft men extraatjes, maar eens je klant bent doen de meeste banken geen moeite meer.
Zo werken ze 'bankhoppen' in de hand natuurlijk.
Doet mij denken aan telecomoperatoren, daar is dat ook zo. Ze lokken nieuwe klanten met gratis installatie, belminuten, SMSen,... Maar eens je klant bent is het voorbij met de lol en kan je van geen enkele promotie meer genieten.
Waarom soigneren ze toch hun bestaande klanten niet meer??
Doet mij denken aan telecomoperatoren, daar is dat ook zo. Ze lokken nieuwe klanten met gratis installatie, belminuten, SMSen,... Maar eens je klant bent is het voorbij met de lol en kan je van geen enkele promotie meer genieten.
- Miss Moneypenny
- Full Member
- Contacteer:
Het probleem is idd dat de intresten op 1 jaar worden berekend ; getrouwheidspremie na bv. 6 maand...wie toch overweegt om te veranderen, zelfs van de ene rekening naar de andere, verliest ALTIJD !! en dat is nu net niet eerlijk meer.
Het voordurend creëren van nieuwe spaarrekeningen zou mi toch moeten beperkt worden...Waarom is mijn geld nu plots 0,30 % basisintrest MINDER waard dan iemand die nieuw is ?? Wie legt mij dat nu eens uit aub ?
Het voordurend creëren van nieuwe spaarrekeningen zou mi toch moeten beperkt worden...Waarom is mijn geld nu plots 0,30 % basisintrest MINDER waard dan iemand die nieuw is ?? Wie legt mij dat nu eens uit aub ?
- relativity
- Hero Member
- Contacteer:
Het is dan gewoon de bedoeling om daar als consument uw voordeel uit te halen. Wanneer klantentrouw niet meer wordt beloond, bye bye en op naar beter oorden.Frisse Freddy schreef: Ik word daar idd ook zo moe van. Nieuwe klanten geeft men extraatjes, maar eens je klant bent doen de meeste banken geen moeite meer.
Of het nu om geld gaat, verzekeringen, of wat dan ook, ik spaar elk jaar hopen geld uit door alles te herzien. (bankzaken, telecom, energieleveranciers, verzekeringen).
Het is veel werk, maar doe het voor het geld

Dat klopt inderdaad, door die fameuze nieuwe wetgeving vanaf 1 april 2009, verlies je bijna altijd bij het overschakelen naar een andere bank, zeker als je geld daar al een paar maanden staat. Bovendien loop je bij het overschakelen ook nog het risico dat die nieuwe bank na een paar weken hun basisintrest weer laat zakken.Miss Moneypenny schreef:
Het probleem is idd dat de intresten op 1 jaar worden berekend ; getrouwheidspremie na bv. 6 maand...wie toch overweegt om te veranderen, zelfs van de ene rekening naar de andere, verliest ALTIJD !! en dat is nu net niet eerlijk meer.
Bankshopperij is helaas erg aan perken gesteld.
( de getrouwheidspremie is ingevolge die nieuwe wet altijd slechts na 1 jaar )
Ik denk dat meer en meer de boodschap wordt: ga bij een bank die niet constant met nieuwe zogezegde hoogrentende spaarrekeningen staat te zwieren. Beter een bank die constant dezelfde rekening aanhoudt met deftige voorwaarden.paul schreef:Dat klopt inderdaad, door die fameuze nieuwe wetgeving vanaf 1 april 2009, verlies je bijna altijd bij het overschakelen naar een andere bank, zeker als je geld daar al een paar maanden staat. Bovendien loop je bij het overschakelen ook nog het risico dat die nieuwe bank na een paar weken hun basisintrest weer laat zakken.Miss Moneypenny schreef:
Bankshopperij is helaas erg aan perken gesteld.
( de getrouwheidspremie is ingevolge die nieuwe wet altijd slechts na 1 jaar )
vaganzza[at]spaargids[punt]be
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Banken kijken eerst naar hun noden 
ING heeft geld nodig en dus is het (hoogstwaarschijnlijk :-\ ) alle hens aan dek om zoveel mogelijk kapitaal binnen te rijven.
Record bank heeft misschien ook zelf geld nodig.
DAN kijken ze naar voorwaarden om dat nieuwe/extra geld binnen te lokken.
Door hun nieuw tarief gaan ze (een tijdje) aan de top in de overzichten staan.
Om hetzelfde te doen door iedereen die betere voorwaarden te gunnen kost het hun veel meer.
En dan is het aan de agentschappen om misnoegde klanten te paaien

ING heeft geld nodig en dus is het (hoogstwaarschijnlijk :-\ ) alle hens aan dek om zoveel mogelijk kapitaal binnen te rijven.
Record bank heeft misschien ook zelf geld nodig.
DAN kijken ze naar voorwaarden om dat nieuwe/extra geld binnen te lokken.
Door hun nieuw tarief gaan ze (een tijdje) aan de top in de overzichten staan.
Om hetzelfde te doen door iedereen die betere voorwaarden te gunnen kost het hun veel meer.

En dan is het aan de agentschappen om misnoegde klanten te paaien

Laatst gewijzigd door ted op 1 november 2009, 07:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Als klant moet je voor jezelf uitmaken.
Ik zou zeggen, een beetje zoals in de vroegere overzichten van test-aankoop.
Geld die je wil maximum laten renderen <12 maanden, doen
De getrouwheidspremie is toch niet van tel. Dus kan je zonder probleem overstappen als ze de basisrente laten zakken.
Bovendien verdien je tenslotte met hun basisrente bijna evenveel als bij de andere getrouwheidspremie incluis. Dus wel interessant voor sommen waarmee je de kat uit de boom wil kijken
Ik zou zeggen, een beetje zoals in de vroegere overzichten van test-aankoop.
Geld die je wil maximum laten renderen <12 maanden, doen

De getrouwheidspremie is toch niet van tel. Dus kan je zonder probleem overstappen als ze de basisrente laten zakken.
Bovendien verdien je tenslotte met hun basisrente bijna evenveel als bij de andere getrouwheidspremie incluis. Dus wel interessant voor sommen waarmee je de kat uit de boom wil kijken