nieuwe spaarrekening openen
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
nieuwe spaarrekening openen
Ik zou bij een andere bank een nieuwe spaarrekening willen openen.
Ik twijfel nog tussen Argenta en Fortis of .............
Als ik bij Fortis en internetspaarrekening wil openen ben ik dan ook verplicht om een zichtrekening te openen.
Ik ben niet van plan om bij Fortis aan het loket geld af te halen, als ik het toch nodig heb schrijf ik het terug over naar mijn eerste bank.
Ik twijfel nog tussen Argenta en Fortis of .............
Als ik bij Fortis en internetspaarrekening wil openen ben ik dan ook verplicht om een zichtrekening te openen.
Ik ben niet van plan om bij Fortis aan het loket geld af te halen, als ik het toch nodig heb schrijf ik het terug over naar mijn eerste bank.
-
nestor1970
- Full Member

- Contacteer:
Re: nieuwe spaarrekening openen
Bij een grootbank zoals Fortis zal je volgens mij hier of daar altijd wat kosten moeten betalen, bij bv Argenta : nada.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Ik denk dat je bij fortis een internet spaarrekening kunt openen zonder zichtrekening. dan krijg je zo'n digipass ipv een kaartlezer. Ik heb dat eens gelezen op de site van fortis bank.
Twijfel eraan of je dat klaar krijgt bij Fortis. Ken toch al 2 personen die dat geprobeerd hebben maar zonder zichtrekening konden ze geen internet spaarrekening openen. Technisch gezien is het mogelijk maar practisch is nog iets anders.
Je kan gratis een online spaarrekening openen zonder zichtrekening. Je moet wel een beleggersrekening openen, maar die is gratis. Als je geld wilt overschrijven naar een andere bank moet je wel langsgaan in je fortis bankkantoor om de overschrijving te kunnen doen.
vaganzza[at]spaargids[punt]be
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Bij FORTIS, en de andere ook denk ik, zal je zowieso een PC banking abonnement nodig hebben om de internet spaarrekening te beheren.
Bij Deutsche bank heb je wel een volledig pakket die gratis is (let wel erop dat je uittreksel per kwartaal krijgt, anders heb je portkosten aan je been). Je moet wel het volledig pakket nemen maar niets verbied jou om maar een deel ervan te gebruiken
Bij BKCP kun je de excellence spaarrekening hebben die (voor het ogenblik) het classement aanvoert
(VDK is alleen voor kinderen onder de 6 jaar) maar de zichtrekening (nodig om via PC banking te werken) is alleen maar gratis het eerste jaar.
Doe je niet veel afhalingen, kan je dit gewoon in het agentschap laten doen door overschrijvingen naar de rekening van je keuze. (ze gebruiken hiervoor een kosteloze tussenrekening) (kijk naar de rubriek vraag het aan BKCP voor verdere details)
Bij Deutsche bank heb je wel een volledig pakket die gratis is (let wel erop dat je uittreksel per kwartaal krijgt, anders heb je portkosten aan je been). Je moet wel het volledig pakket nemen maar niets verbied jou om maar een deel ervan te gebruiken
Bij BKCP kun je de excellence spaarrekening hebben die (voor het ogenblik) het classement aanvoert
Doe je niet veel afhalingen, kan je dit gewoon in het agentschap laten doen door overschrijvingen naar de rekening van je keuze. (ze gebruiken hiervoor een kosteloze tussenrekening) (kijk naar de rubriek vraag het aan BKCP voor verdere details)
Idd, dat lijkt mij logisch. Maar een pc banking abonnement alleen op een spaarrekening gaat dit sowiezo niet. Er moet altijd een zichtrekening of een beleggersrekening zijn.ted schreef: Bij FORTIS, en de andere ook denk ik, zal je zowieso een PC banking abonnement nodig hebben om de internet spaarrekening te beheren.
Het gaat mij vooral, zoals de meeste hier zeker
, om de kostenplaatje verbonden aan de rekening(en)
Die halen immers de (netto) rente omlaag
Die halen immers de (netto) rente omlaag
Dat klopt zeer zeker wat je zegt. Maar het kostenplaatje ivm de fortis online rekening kan dus 0 euro zijnted schreef: Het gaat mij vooral, zoals de meeste hier zeker, om de kostenplaatje verbonden aan de rekening(en)
Die halen immers de (netto) rente omlaag![]()