Nieuwe TV in de solden : Smart TV?
Re: Nieuwe TV in de solden : Smart TV?
Ik heb een "Europees model". Werkt perfect, apps ook. Zie niet in waarom ik Benelux model zou willen.
Je moet toch een ongelooflijke filmfreak zijn om een tv van +4000 euro te betalen?
Laat je niets wijsmaken, ook voor 1000 euro vind je tegenwoordig al aardige modellen. Zeker in het segment tot 42"
Laat je niets wijsmaken, ook voor 1000 euro vind je tegenwoordig al aardige modellen. Zeker in het segment tot 42"
-
- VIP member
- Contacteer:
toch even dit in het achterhoofd houden:
http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuws/v ... 7_KoppenXL" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuws/v ... 7_KoppenXL" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik heb die reportage ook bekeken.
Toch een kanttekening. Stel dat die TV van 1000 euro 5 jaar meegaat. Is het bewezen dat die TV van 4000 euro 20 jaar meegaat?
Losstaand van de eventuele levensduur van 20 jaar. Binnen 10 jaar is de technologie zo ver gevorderd dat die tv van 4000 ook verouderd zal zijn zenne.
Een wasmachine moet de was maar wassen. Binnen 30 jaar zullen we wellicht nog steeds op 40 of 60 graden wassen.
Binnen 10 jaar moeten we misschien niet meer met een 3D bril naar een 3D film kijken.
Toch een kanttekening. Stel dat die TV van 1000 euro 5 jaar meegaat. Is het bewezen dat die TV van 4000 euro 20 jaar meegaat?
Losstaand van de eventuele levensduur van 20 jaar. Binnen 10 jaar is de technologie zo ver gevorderd dat die tv van 4000 ook verouderd zal zijn zenne.
Een wasmachine moet de was maar wassen. Binnen 30 jaar zullen we wellicht nog steeds op 40 of 60 graden wassen.
Binnen 10 jaar moeten we misschien niet meer met een 3D bril naar een 3D film kijken.
-
- Full Member
- Contacteer:
Hmmm, aanbieding om over na te denken.jens_dev schreef:Deze tv is momenteel in solden op redcoon.be336 schreef:Goed opgemerkt. De beeldkwaliteit van de high end modellen is echt ongeloofelijk goed. Deze zijn betaalbaar, maar toch prijzig. Daarom dat ik bewust heb gekozen voor een mid-level model (f6400) die slechts 1/3 kost van deze nieuwe modellen.
Met die besparing schakel ik binnen enkele jaren gewoon over. De snelheid van de evolutie in beeldkwaliteit is ongezien sinds de introductie van kleuren-tv.
De 46 inch versie (UE46F6400) voor €599. Zelfs Patrick zal geen betere deal vinden
Lijkt me echt wel een koopje...
- Brugse Leeuw
- Hero Member
- Contacteer:
Gisteren na lang afwachten de Samsung UE46F8000 bij Vandenborre besteld.peter schreef:Probleem is dat de prijzen altijd zullen blijven zakken omdat er steeds nieuwere en betere modellen uitkomen. Op een gegeven moment moet je toch een beslissing nemen. De Samsung F8000 is een fantastische TV met een excellent beeld. Ikzelf heb de F7000 een paar maanden geleden gekocht en ondertussen is ook deze goedkoper geworden maar ja ik heb er toch al veel plezier aan gehad.
Als er een redelijk prijsverschil is tussen de F7000 en de F8000 of je hebt een surround systeem dan zou ik je de F7000 aanraden.
Het enigste verschil (zie testaankoop en andere consumentenbaden) tussen de 2 is dat de luidsprekers van de F8000 iets beter zijn (en die van de F7000 zijn al goed zonder surround systeem). De beeldprocesssor van de F8000 is 200mhz hoger maar in praktijk merk je daar niets van. Ik had voordien serieus mijn huiswerk gedaan en alles afgewogen en uitgepluist en Sony en Philips (met hun topmodel) stonden deze keer toch een stapje lager dan Samsung.
Voor wat het waard is, ik heb mijn Samsung 55UEF7000 bij een internet winkel in Hasselt besteld, deze was daar toen meer dan 600 euro goedkoper dan bv een Vandenborre of Krefel. Ik betaalde een goeie 3 maanden geleden daar 1899 euro voor de 55UEF7000.
Staat nu aan 1184,21€ genoteerd wat zelfs goedkoper is dan de F7000!
Ik denk dat ik nu op het juiste moment gekocht heb?
Veel kan dit model volgens mij niet meer zakken!
Blijkbaar moet de stock buiten voor de 2014 modellen.
Wachten heeft hier duidelijk geloond!!

bv . als je digitaal tv wilt kijken zonder setupbox door gebruik te maken van een cammodule + ci+ kaartje van je tv provider336 schreef:Ik heb een "Europees model". Werkt perfect, apps ook. Zie niet in waarom ik Benelux model zou willen.
Yup, dat lijkt me het enige voordeel. En voor dat voordeel betaal je meestal ook nog omdat de prijs van Belgische modellen duurder is.
Zijn daar ook zoveel herhalingen op en die reclame ??
En nu kost hij al weer 1.399€?Brugse Leeuw schreef:Gisteren na lang afwachten de Samsung UE46F8000 bij Vandenborre besteld.
Staat nu aan 1184,21€ genoteerd wat zelfs goedkoper is dan de F7000!
Ik denk dat ik nu op het juiste moment gekocht heb?
Veel kan dit model volgens mij niet meer zakken!
Blijkbaar moet de stock buiten voor de 2014 modellen.
Wachten heeft hier duidelijk geloond!!
http://www.vandenborre.be/lcd-plasma-le ... -ue46f8000" onclick="window.open(this.href);return false;
- Brugse Leeuw
- Hero Member
- Contacteer:
Idd, wat ben ik blij dat ik vrijdag gehandeld heb!
Eigenaardig dat die prijs zo'n gekke sprongen maakt...blijkbaar zijn er een pak tv's verkocht en is hun stock bijna weg zodat ze terug de normale prijs vragen?

Eigenaardig dat die prijs zo'n gekke sprongen maakt...blijkbaar zijn er een pak tv's verkocht en is hun stock bijna weg zodat ze terug de normale prijs vragen?
Mijn advies als electronicus fanaat:
Koop nooit een TV duurder dan 1000 euro want binnen een jaar koop je diezelfde voor 30% minder.
Dure TV's hebben echt geen zin want je gaat geen 10 jaar meer naar je scherm kijken.
De TV's van 2020 zien er helemaal anders uit dan die van vandaag:
3D zonder bril, gebogen hoge resolutieschermen(4K en hoger),...
Vele zaken moeten binnen dit en twee jaar van hun LED TVs af dus het is dan ideaal om er nog eentje te kopen aan een gunstig tarief
om dan enkele jaren later een gunstige OLED te kopen. Bespaart je al gauw duizend euro of meer !
Koop nooit een TV duurder dan 1000 euro want binnen een jaar koop je diezelfde voor 30% minder.
Dure TV's hebben echt geen zin want je gaat geen 10 jaar meer naar je scherm kijken.
De TV's van 2020 zien er helemaal anders uit dan die van vandaag:
3D zonder bril, gebogen hoge resolutieschermen(4K en hoger),...
Vele zaken moeten binnen dit en twee jaar van hun LED TVs af dus het is dan ideaal om er nog eentje te kopen aan een gunstig tarief
om dan enkele jaren later een gunstige OLED te kopen. Bespaart je al gauw duizend euro of meer !
Politicians and diapers have one thing in common, they both should be changed regularly and for the same reason!
- Brugse Leeuw
- Hero Member
- Contacteer:
Let wel dat deze Samsung een introduktieprijs had van 2199 euro! Dus ik heb kunnen kopen met een korting van meer dan 1000 euro!
Op deze smart-tv zit echt alles!
Natuurlijk blijven ze nieuwe dingen uitvinden, want producenten willen blijven verkopen...is aan de consument om te beslissen hoever hij wilt volgen.
Alleen zie ik voorlopig het nut niet in van 4k, gebogen schermen,...
Ik koop liever nu de beste Full HD tv die op punt staat, ipv nieuwe technieken zoals oled die hun levensduur nog moeten bewijzen.
Vele zenders zenden nog niet in HD uit, die 4k is volgens mij nog een ver van mijn bed show.
Binnen 10 jaar koop ik dan wel zo'n tv eens alles op punt staat en aan sterk gereduceerde prijzen!
Op deze smart-tv zit echt alles!
Natuurlijk blijven ze nieuwe dingen uitvinden, want producenten willen blijven verkopen...is aan de consument om te beslissen hoever hij wilt volgen.
Alleen zie ik voorlopig het nut niet in van 4k, gebogen schermen,...
Ik koop liever nu de beste Full HD tv die op punt staat, ipv nieuwe technieken zoals oled die hun levensduur nog moeten bewijzen.
Vele zenders zenden nog niet in HD uit, die 4k is volgens mij nog een ver van mijn bed show.
Binnen 10 jaar koop ik dan wel zo'n tv eens alles op punt staat en aan sterk gereduceerde prijzen!

En kan je de vervelende reclame weg filteren en de 100ste herhaling van de kampioenen ?
Zijn er betere programma's op z'n duur ding ?
Zijn er betere programma's op z'n duur ding ?
Zeer goeie deal gedaan voor die F8000. De beeldkwaliteit is inderdaad uitstekend.