Nieuwe UCB obligatie
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
Nieuwe UCB obligatie
http://www.tijd.be/nieuws/ondernemingen ... .art?ckc=1" onclick="window.open(this.href);return false;
Net gelezen. 2,52% netto op 7 jaar.
Zeer lang, en zeer weinig
Net gelezen. 2,52% netto op 7 jaar.
Zeer lang, en zeer weinig
Re: Nieuwe UCB obligatie
Dat is de goeie samenvatting. Heel weinig rente voor zo'n lange tijd. Mijden als de pest zou ik zeggen, maar het zal toch weer als zoete broodjes verkopen.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
-
- VIP member
- Contacteer:
Toch oppassen, 3 à 4 jaar terug vond men 4% op een termijnrekening van 7 of 8 jaar ook poverkes en hoe staan de rentevoeten nu? Juist ja, lager! Wie toen instapte geniet nog altijd van een mooie rentevergoeding!
Wie steeds zat te wachten op z'n geld op een spaarboekje hopende op betere tijden, heeft al die tijd al veel geld verloren.
ECB verlaagt de inflatievooruitzichten en denkt aan een extra renteknip, dus het kan nog altijd lager.
http://www.tijd.be/nieuws/geld_beleggen ... .art?ckc=1" onclick="window.open(this.href);return false;
Als we naar een japans scenario zouden evolueren (wat nog altijd kan), zou die van UCB nog eens zo slecht niet kunnen zijn.
Ook rekening mee houden dat men met alle macht de rente laag zal houden of nog verlagen, gezien de opgelopen staatsschuld in zowal alle europese landen. Dus dan heb je direct een idee wat nog zal of kan komen.
Ik ga intekenen denk ik.
Wie steeds zat te wachten op z'n geld op een spaarboekje hopende op betere tijden, heeft al die tijd al veel geld verloren.
ECB verlaagt de inflatievooruitzichten en denkt aan een extra renteknip, dus het kan nog altijd lager.
http://www.tijd.be/nieuws/geld_beleggen ... .art?ckc=1" onclick="window.open(this.href);return false;
Als we naar een japans scenario zouden evolueren (wat nog altijd kan), zou die van UCB nog eens zo slecht niet kunnen zijn.
Ook rekening mee houden dat men met alle macht de rente laag zal houden of nog verlagen, gezien de opgelopen staatsschuld in zowal alle europese landen. Dus dan heb je direct een idee wat nog zal of kan komen.
Ik ga intekenen denk ik.
@ Freddy:
Waarom heb je dan niet recent ingetekend op Deme, Vandemoortele of Atenor? De marktomstandigheden zijn toch hetzelfde gebleven.
Die obligaties gaven je toch een beter rendement. Of zie jij het anders?
Waarom heb je dan niet recent ingetekend op Deme, Vandemoortele of Atenor? De marktomstandigheden zijn toch hetzelfde gebleven.
Die obligaties gaven je toch een beter rendement. Of zie jij het anders?
Je moet ook naar de schuldgraad kijken van elk van die bedrijven en die is niet dezelfde.
Waardoor het risico groter is bij de ene dan bij de andere.
Waardoor het risico groter is bij de ene dan bij de andere.
is bovendien callable (vervroegd opzegbaar) door de emittent, zou hierdoor meer moeten opbrengen in vergelijking met niet opzegbaar papier op die looptijd (en vergelijkbare rating)
Kan iemand zeggen of het een achtergestelde is of een seniorschuld?
Want dat kan ik niet zo uit de documenten halen, ofwel heb ik een bril nodig.
Het dividend van UCB levert praktisch evenveel op. Bovendien ben je dan tenminste aandeelhouder van een fantastisch bedrijf.
"De gedematerialiseerde Notes zijn directe, onvoorwaardelijke en niet-achtergestelde verbintenissen van de Emittent, zoals beschreven in het Prospectus."josbos schreef:Kan iemand zeggen of het een achtergestelde is of een seniorschuld?
@josbos
niet achtergesteld
https://www.bnpparibasfortis.be/pics/be ... Invest.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
niet achtergesteld
https://www.bnpparibasfortis.be/pics/be ... Invest.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Kijk naar je berichten ijosbos schreef:Kan iemand zeggen of het een achtergestelde is of een seniorschuld?
Ik zou eerder het omgekeerde zeggen.is bovendien callable (vervroegd opzegbaar) door de emittent, zou hierdoor meer moeten opbrengen in vergelijking met niet opzegbaar papier op die looptijd (en vergelijkbare rating)
Uw veronderstelling is theoretisch.
1) UCB zal nooit vervroegd opzeggen als het voor hen geen meerwaarde betekent.
2) UCB heeft alvast een meerwaarde via de uitgifte in zak.
3) Op de markt zal het tussenin nooit hoge koersen scheren, vermits terugkoopbaar aan pari.
4) 3,444 min 25% geeft 2,583 zonder bankgarantie.
Besluit, niks voor mij.
Dat was wat ik bedoelde, coupon zou hoger moeten zijn voor een callable uitgifte...lowietje schreef:Ik zou eerder het omgekeerde zeggen.is bovendien callable (vervroegd opzegbaar) door de emittent, zou hierdoor meer moeten opbrengen in vergelijking met niet opzegbaar papier op die looptijd (en vergelijkbare rating)
Uw veronderstelling is theoretisch.
1) UCB zal nooit vervroegd opzeggen als het voor hen geen meerwaarde betekent.
2) UCB heeft alvast een meerwaarde via de uitgifte in zak.
3) Op de markt zal het tussenin nooit hoge koersen scheren, vermits terugkoopbaar aan pari.
4) 3,444 min 25% geeft 2,583 zonder bankgarantie.
Besluit, niks voor mij.
3.75% op zeven jaar is te weinig voor deze obligatie en dit om volgende reden;
vervroegd opzegbaar. ( hierdoor zal de waarde op de secundaire markt nooit stijgen )
UCB heeft GEEN rating.
Er zijn betere alternatieven op de markt.
vervroegd opzegbaar. ( hierdoor zal de waarde op de secundaire markt nooit stijgen )
UCB heeft GEEN rating.
Er zijn betere alternatieven op de markt.
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Het was te verwachten, het woord "obligatie" is gevallen, rating of intrest spelen geen rol. Het verhaal van de shoeshine-boy op Wall Street.
Belegger loopt storm voor UCB-papier
De obligatiemarkt, alle kenmerken van een bubbel.
Belegger loopt storm voor UCB-papier
De obligatiemarkt, alle kenmerken van een bubbel.

Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!