Nieuwe verlagingsronde is begonnen
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Re: Nieuwe verlagingsronde is begonnen
Ik denk persoonlijk dat Dexia en Fortis weinig last van de iets hogere rente stand op hun rekeningen hebben. De meeste klanten hebben een normaal spaarboekje, die rente verlagen ze mee.Campzie schreef:Vaganzza schreef: ING laat zijn rente op de Lion Deposit zakken tot 1,85% + 0,40%. De andere grootbanken (Dexia & Fortis) zullen wel snel volgen zeker?
Fortis en Dexia blijven goed volhouden, ze willen de verloren spaargelden duidelijk terugwinnen...
Ik weet dat niemand heeft een glazen bol heeft.
Maar, misschien kan iemand mij toch een tip geven wanneer Fortis, Ing, of Dexia de rente op de internet rekeningen zal verlagen??
Misschien weet iemand hier meer over?
Maar, misschien kan iemand mij toch een tip geven wanneer Fortis, Ing, of Dexia de rente op de internet rekeningen zal verlagen??
Misschien weet iemand hier meer over?
Ik lees ondertussen dat Ing de internet rente al verlaagd heeft.
Alleen weet ik niet wanneer dit van toepassing zal zijn?
Dus blijft er nog Fortis & Dexia??
Wanneer zouden zij volgen???
-
- VIP member
- Contacteer:
iness schreef: Ik lees ondertussen dat Ing de internet rente al verlaagd heeft.
binnenkort hé
Maarten schreef:Ik denk niet dat KBC meer winst zal maken dan Fortis of Dexia. KBC geeft aan iedereen dezelfde interest terwijl Fortis en Dexia aan het merendeel een lagere interest geven en aan de kleinere groep internetgebruikers een veel hogere interest. Gemiddeld genomen denk ik dus niet dat Fortis en Dexia meer interest geven en minder winst makenCampzie schreef: Amai dan moet KBC nogal eens wat winst maken want ze hebben geen Internet Spaarrekening.
Toch wel hoor.
Even opgezocht:
KBC: gewone spaarrekening: 1 + 0,75
Fortis: gewone spaarrekening: 1 + 0,25
Dexia: gewone spaarrekening: 1 + 0,25
Fortis en Dexia: Internet Spaarrekening: 2 + 0,5
Als je de verhoudingen bekijkt lijkt het me toch wel overduidelijk dat Dexia en Fortis véél meer kosten zullen hebben aan het uitkeren van de spaarrente dan KBC

Je hebt gelijk dat KBC globaal gezien momenteel minder rente zal uitkeren dan Fortis en Dexia. Maar als je de evolutie van de gewone spaarrekening van Fortis en Dexia vergelijkt met die van KBC, dan zie je wel een duidelijk verschil (maar momenteel is dat verschil dus inderdaad niet zo groot meer).Campzie schreef:Maarten schreef:
Ik denk niet dat KBC meer winst zal maken dan Fortis of Dexia. KBC geeft aan iedereen dezelfde interest terwijl Fortis en Dexia aan het merendeel een lagere interest geven en aan de kleinere groep internetgebruikers een veel hogere interest. Gemiddeld genomen denk ik dus niet dat Fortis en Dexia meer interest geven en minder winst maken
Toch wel hoor.
Even opgezocht:
KBC: gewone spaarrekening: 1 + 0,75
Fortis: gewone spaarrekening: 1 + 0,25
Dexia: gewone spaarrekening: 1 + 0,25
Fortis en Dexia: Internet Spaarrekening: 2 + 0,5
Als je de verhoudingen bekijkt lijkt het me toch wel overduidelijk dat Dexia en Fortis véél meer kosten zullen hebben aan het uitkeren van de spaarrente dan KBC![]()
Zijn we weer vertrokken met een nieuwe verlagingsronde? ABN Amro verlaagt de basisrente naar 1,5%...
vaganzza[at]spaargids[punt]be
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Wie denkt er nog dat er in de nabije toekomst betere tijden komen?
Wat zijn betere tijden? Voor mensen die een stabiele job hebben of die tewerkgesteld zijn in een solied bedrijf of de overheid, zijn dit gouden tijden. De rente staat erg laag, dus kunnen ze zeer goedkoop lenen voor een huis bijvoorbeeld. Voor spaarders zijn het barre tijden, spaarboekjes brengen niets op.chretien schreef: Wie denkt er nog dat er in de nabije toekomst betere tijden komen?
Toch zal het niet blijven duren. De inflatie is terug in Europa, dat betekent dat de ECB uitziet naar een renteverhoging ergens medio 2010. De ECB zal de rente verhogen omdat het moet van Duitsland. De Duitsers zijn absoluut alergisch aan inflatie. Dan zullen de spaarboekjes volgen. Evenwel, onze regering heeft de rente op spaarboekjes aan banden gelegd, daarmee graait ze in de zakken van de gewone burger om zo extra financiering te geven aan banken. Die krijgen drie financieringskanalen, via de belastingen, via de ECB en via de spaarder.
Ook BKCP verlaagt nu naar 2 + 0,50.
vaganzza[at]spaargids[punt]be
Nieuwe ronde?????Vaganzza schreef: Zijn we weer vertrokken met een nieuwe verlagingsronde? ABN Amro verlaagt de basisrente naar 1,5%...
Het laatste jaar is het gewoon een continu dalen van de rente!
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Lager dan 2% zie ik de 'toppers' niet gaan.
Zoals gezegd, inflatie is in het land en de ecb zal hoogstwaarschijnlijk midden 2010 / eind 2010 de rente verhogen.
Zoals gezegd, inflatie is in het land en de ecb zal hoogstwaarschijnlijk midden 2010 / eind 2010 de rente verhogen.
Doet wel raar dat BKCP daar niet meer staat vanboven, maar het nu Ethias is. Al maakt die 0,10% weinig uit natuurlijk... 

DHB save@line verlaagt rentevoet tot 1.45 + 0.4 %
vanaf 7/12/2009.
vanaf 7/12/2009.