Nieuwe Vlaamse regering
Re: Nieuwe Vlaamse regering
Dat zal wel zijn. De egoïstische Vlaming ten volle uit. Die van Pepingen gaan anders wel massaal winkelen in Halle bij Colruyt waar de windmolens wél staan en bijdragen aan hun lage rode prijzen. Egoïsten. De lijst van egoïsten in Vlaanderen is inderdaad eindeloos.VincentVega schreef: ↑3 april 2026, 17:22 Buurtprotesten en bezwaarschriften tegen on shore windmolenparken:
Vandaag: Landen
https://www.nieuwsblad.be/regio/vlaams- ... 44793.html
Twee dagen geleden: Pajottegem
https://www.hln.be/pajottegem/mogelijke ... ~aa57e9ca/
Twee weken geleden: Pepingen
https://www.nieuwsblad.be/regio/vlaams- ... 47511.html
December 2025: Merelbeke-Melle
https://www.hln.be/merelbeke-melle/dan- ... ~a1eaf684/
Enz … de lijst is eindeloos.
Laatst gewijzigd door chesini op 3 april 2026, 20:19, 2 keer totaal gewijzigd.
Je kan je altijd opgeven als vrijwilliger om er eentje voor jou deur te laten zetten.
Enkel voor mensen met een absurde logica is 3% gelijk aan 30%. De vanzelfsprekend geworden idiotie als je het mij vraagt.VincentVega schreef: ↑3 april 2026, 17:25Voor de meeste mensen is dat vanzelfsprekend, voor sommige (linkse) roeptoeters niet …vortex schreef: ↑3 april 2026, 17:21
Wat jij niet snapt is het volgende. Neem bv een 2MW onshore windmolen in België, die brengt jaarlijks zonder stil leggen tussen de 4000 en 4500MWh op of in volle uren uitgedrukt tussen de 2000 en 2500 uur. Met die opbrengst moet de investering, de rente op het geïnvesteerde kapitaal en het gewenst financieel rendement over de levensduur betaald worden, enkel als aan die voorwaarden kan voldaan worden, zal men investeren in die molen. Het is toch evident dat wanneer diezelfde windmolen pakweg 30% van de volle uren moet stil gelegd worden wegens overaanbod, dat het kostenplaatje er heel wat slechter uit zal zien. Nog los van het gegeven dat de stroomprijs bij voldoende wind of zon aanbod de laatste tijd steeds vaker zeer laag of zelfs negatief wordt. Onder die omstandigheden is het geheel logisch dat er de laatste tijd maar heel weinig investeringen in windmolens zijn.![]()
Of steek al het kernafval onder de grond van de rechtse bierkaai hier. Ze zullen het met open handen en grote zelfs bijna eindeloze rechtse vanzelfsprekendheid ontvangen.KleineSpaarder schreef: ↑3 april 2026, 17:57Van iedereen die protesteert: hun elektriciteit afsluiten, want ze vinden dat blijkbaar overbodig.VincentVega schreef: ↑3 april 2026, 17:22 Buurtprotesten en bezwaarschriften tegen on shore windmolenparken:
Of daar een kerncentrale zetten.
Nul en dat zal zo blijven want ik woon in een egoïstische villawijk(je). 7 huizen in een doodlopende straat waar ik in het laatste huis woon. Dus lekker op het einde als opper egoïst.
Je bent lekker bezig.....chesini schreef: ↑3 april 2026, 20:06Dat zal wel zijn. De egoïstische Vlaming ten volle uit. Die van Pepingen gaan anders wel massaal winkelen in Halle bij Colruyt waar de windmolens wél staan en bijdragen aan hun lage rode prijzen. Egoïsten. De lijst van egoïsten in Vlaanderen is inderdaad eindeloos.VincentVega schreef: ↑3 april 2026, 17:22 Buurtprotesten en bezwaarschriften tegen on shore windmolenparken:
Vandaag: Landen
https://www.nieuwsblad.be/regio/vlaams- ... 44793.html
Twee dagen geleden: Pajottegem
https://www.hln.be/pajottegem/mogelijke ... ~aa57e9ca/
Twee weken geleden: Pepingen
https://www.nieuwsblad.be/regio/vlaams- ... 47511.html
December 2025: Merelbeke-Melle
https://www.hln.be/merelbeke-melle/dan- ... ~a1eaf684/
Ik heb vandaag om 18h nochtans een nog extremere egoïst gezien, dwz nog beter dan U op de egoïstenschaal. Een GT4 RS. Reed heel traag zodat ik nog eens exra kon checken dat het wel een 4 was. Tot hij 1x gas gaf. Helemaal niet geschikt voor villawijken en nog minder voor doodlopende straten. Misschien gaan voor een privé-villawijk met GT4.
Laatst gewijzigd door chesini op 3 april 2026, 22:11, 1 keer totaal gewijzigd.
- VincentVega
- VIP member

Engie is … sorry … was daar verantwoordelijk voor.chesini schreef: ↑3 april 2026, 20:25Of steek al het kernafval onder de grond van de rechtse bierkaai hier. Ze zullen het met open handen en grote zelfs bijna eindeloze rechtse vanzelfsprekendheid ontvangen.KleineSpaarder schreef: ↑3 april 2026, 17:57
Van iedereen die protesteert: hun elektriciteit afsluiten, want ze vinden dat blijkbaar overbodig.
Of daar een kerncentrale zetten.
Tenminste, totdat een linkse minister (ene Tinne VDS, nu werkende voor de windmolenlobby) er voor zorgde dat de financiële lasten voor de berging grotendeels worden doorgeschoven naar de Belgische belastingbetaler. Dat was de prijs die zij - en dus alle Belgen - moest betalen voor haar rampzalig energiebeleid waarbij eerst alle kerncentrales moesten sluiten (zonder dat er voldoende alternatieven waren) en daarna er 2 terug te heropenen.
Schoonheid vinden in de lelijkheid der dingen
De kost van (rechtse) dictator Trump zal nog veeeeeel hoger zijn...VincentVega schreef: ↑3 april 2026, 22:10Engie is … sorry … was daar verantwoordelijk voor.
Tenminste, totdat een linkse minister (ene Tinne VDS, nu werkende voor de windmolenlobby) er voor zorgde dat de financiële lasten voor de berging grotendeels worden doorgeschoven naar de Belgische belastingbetaler. Dat was de prijs die zij - en dus alle Belgen - moest betalen voor haar rampzalig energiebeleid waarbij eerst alle kerncentrales moesten sluiten (zonder dat er voldoende alternatieven waren) en daarna er 2 terug te heropenen.
Mooi mooi, een 718 GT4RS, dat fleurt het straatbeeld pas op. Zeker met een Weissach pack en PCCB remmen als opties. PTS kleur als kers op de taart!chesini schreef: ↑3 april 2026, 22:07 Ik heb vandaag om 18h nochtans een nog extremere egoïst gezien, dwz nog beter dan U op de egoïstenschaal. Een GT4 RS. Reed heel traag zodat ik nog eens exra kon checken dat het wel een 4 was. Tot hij 1x gas gaf. Helemaal niet geschikt voor villawijken en nog minder voor doodlopende straten. Misschien gaan voor een privé-villawijk met GT4.
NOG leuker als Spyder RS, kan je met het dak open die stomme windmolens bewonderen.
De auto heeft jammer genoeg geen front axle lift (misser met al die carbon delen) en je moet er echt stapvoets mee over drempels, helaas.
Wat heeft dat er nu weer mee te maken. Dat slaat als een Brembos op een koektrommel.Gg70 schreef: ↑3 april 2026, 22:30De kost van (rechtse) dictator Trump zal nog veeeeeel hoger zijn...VincentVega schreef: ↑3 april 2026, 22:10
Engie is … sorry … was daar verantwoordelijk voor.
+1VTEC schreef: ↑3 april 2026, 22:40Mooi mooi, een 718 GT4RS, dat fleurt het straatbeeld pas op. Zeker met een Weissach pack en PCCB remmen als opties. PTS kleur als kers op de taart!chesini schreef: ↑3 april 2026, 22:07 Ik heb vandaag om 18h nochtans een nog extremere egoïst gezien, dwz nog beter dan U op de egoïstenschaal. Een GT4 RS. Reed heel traag zodat ik nog eens exra kon checken dat het wel een 4 was. Tot hij 1x gas gaf. Helemaal niet geschikt voor villawijken en nog minder voor doodlopende straten. Misschien gaan voor een privé-villawijk met GT4.
NOG leuker als Spyder RS, kan je met het dak open die stomme windmolens bewonderen.
De auto heeft jammer genoeg geen front axle lift (misser met al die carbon delen) en je moet er echt stapvoets mee over drempels, helaas.
- VincentVega
- VIP member

Gigi is Brembos. Of toch minstens zijn opvolger, Brembos II …
Laatst gewijzigd door VincentVega op 3 april 2026, 22:57, 1 keer totaal gewijzigd.
- VincentVega
- VIP member

Ik verkies toch nog steeds de Porsche 911 Carrera RS 2.7 Touring (al kan de 930 mij ook bekoren)VTEC schreef: ↑3 april 2026, 22:40chesini schreef: ↑3 april 2026, 22:07 Ik heb vandaag om 18h nochtans een nog extremere egoïst gezien, dwz nog beter dan U op de egoïstenschaal. Een GT4 RS. Reed heel traag zodat ik nog eens exra kon checken dat het wel een 4 was. Tot hij 1x gas gaf. Helemaal niet geschikt voor villawijken en nog minder voor doodlopende straten. Misschien gaan voor een privé-villawijk met GT4.
Mooi mooi, een 718 GT4RS, dat fleurt het straatbeeld pas op. Zeker met een Weissach pack en PCCB remmen als opties. PTS kleur als kers op de taart!