Nieuwe Vlaamse regering
- VincentVega
- VIP member

Re: Nieuwe Vlaamse regering
Klopt niet helemaal. Je mag geen rente ontvangen maar ook geen rente betalen volgens de islam.iejoor schreef: ↑13 april 2026, 16:16Ze mogen wel lenen, maar ze mogen geen lening geven.
Rente is verboden bij de islam want men mag geen geld verdienen op de rug van iemand die 'het al moeilijk heeft'.
De bank biedt dan een oplossing door de woning te kopen en deze te verhuren of met winst door te verkopen.
Een achterpoortje hè.
“Je mag als moslim geen vaste rente krijgen, en je mag geen rente betalen voor bijvoorbeeld een woonlening.”
MAAR: je mag wel huisjesmelker spelen door woekerprijzen aan te rekenen voor een appartement in slechte staat. Of mensensmokkelaar spelen door een exuberante vergoeding te vragen om geloofsgenoten illegaal en met gevaar voor hun leven de EU binnen te smokkelen.
Godsdienst, opium voor het volk …
Schoonheid vinden in de lelijkheid der dingen
Migranten nemen gewoon alles over. Het begon met de pitazaak en werken in de bouw. Ondertussen hebben velen zich opgewerkt tot (onder)aannemer, (auto)handelaar of huisjesmelker. Het zijn geen uitzonderingen meer die huizen van 600-800k euro kopen. Het zijn weldegelijk de immigranten die hier de immo-prijzen opdrijven. De oude villa's die te groot en te duur zijn voor de modale Belg en eigenlijk afgebroken moeten worden, worden maar al te graag opgekocht door 'de Roemeen' of 'de Turk'. Je moet natuurlijk wel buiten komen om het vast te stellen. HLN gaat er geen artikel over schrijven.
Als ik ga wandelen in Vlaanderen, dan kom ik miljoenenvilla's tegen met alles er op en er aan. Liefst in natuurgebied gebouwd. Met twee dikke SUV's voor de poort. Maar ik heb daar nog nooit een Roemeen of Turk gezien.pukkie007 schreef: ↑13 april 2026, 18:16Migranten nemen gewoon alles over. Het begon met de pitazaak en werken in de bouw. Ondertussen hebben velen zich opgewerkt tot (onder)aannemer, (auto)handelaar of huisjesmelker. Het zijn geen uitzonderingen meer die huizen van 600-800k euro kopen. Het zijn weldegelijk de immigranten die hier de immo-prijzen opdrijven. De oude villa's die te groot en te duur zijn voor de modale Belg en eigenlijk afgebroken moeten worden, worden maar al te graag opgekocht door 'de Roemeen' of 'de Turk'. Je moet natuurlijk wel buiten komen om het vast te stellen. HLN gaat er geen artikel over schrijven.
Persoonlijk heb ik niets tegen mensen die werken en rijk worden. De ploegen die hier nieuwe elektriciteitskabels komen leggen van 8h tot 20h zijn allemaal Turken. Je moet het maar willen doen. Geen Vlamingen meer te bekennen dan.
Allez we hebben een nieuwe correlatie gevonden: de migranten drijven de immoprijzen op. Wat gaat het volgende zijn? Een idee?
Jij overdrijft. Ik heb gezegd dat migratie 1 van de oorzaken is dat de vraag naar sociale woningen zo groot is. Net zoals migratie voor andere problemen ook 1 van de oorzaken is. Niet de oorzaak.chesini schreef: ↑13 april 2026, 18:37Als ik ga wandelen in Vlaanderen, dan kom ik miljoenenvilla's tegen met alles er op en er aan. Liefst in natuurgebied gebouwd. Met twee dikke SUV's voor de poort. Maar ik heb daar nog nooit een Roemeen of Turk gezien.pukkie007 schreef: ↑13 april 2026, 18:16
Migranten nemen gewoon alles over. Het begon met de pitazaak en werken in de bouw. Ondertussen hebben velen zich opgewerkt tot (onder)aannemer, (auto)handelaar of huisjesmelker. Het zijn geen uitzonderingen meer die huizen van 600-800k euro kopen. Het zijn weldegelijk de immigranten die hier de immo-prijzen opdrijven. De oude villa's die te groot en te duur zijn voor de modale Belg en eigenlijk afgebroken moeten worden, worden maar al te graag opgekocht door 'de Roemeen' of 'de Turk'. Je moet natuurlijk wel buiten komen om het vast te stellen. HLN gaat er geen artikel over schrijven.
Persoonlijk heb ik niets tegen mensen die werken en rijk worden. De ploegen die hier nieuwe elektriciteitskabels komen leggen van 8h tot 20h zijn allemaal Turken. Je moet het maar willen doen. Geen Vlamingen meer te bekennen dan.
Allez we hebben een nieuwe correlatie gevonden: de migranten drijven de immoprijzen op. Wat gaat het volgende zijn? Een idee?
Ja en wat is het punt. Legale migranten mogen met hun eerlijk verdiende centen toch ook een duur huis kopen? De Roemeen heeft als EU onderdaan alle recht op hier te zijn en een huis te kopen, gelukkig maar.pukkie007 schreef: ↑13 april 2026, 18:16Migranten nemen gewoon alles over. Het begon met de pitazaak en werken in de bouw. Ondertussen hebben velen zich opgewerkt tot (onder)aannemer, (auto)handelaar of huisjesmelker. Het zijn geen uitzonderingen meer die huizen van 600-800k euro kopen. Het zijn weldegelijk de immigranten die hier de immo-prijzen opdrijven. De oude villa's die te groot en te duur zijn voor de modale Belg en eigenlijk afgebroken moeten worden, worden maar al te graag opgekocht door 'de Roemeen' of 'de Turk'. Je moet natuurlijk wel buiten komen om het vast te stellen. HLN gaat er geen artikel over schrijven.
(godsdienst opuim voor het volk)...VincentVega schreef: ↑13 april 2026, 16:32Klopt niet helemaal. Je mag geen rente ontvangen maar ook geen rente betalen volgens de islam.iejoor schreef: ↑13 april 2026, 16:16
Ze mogen wel lenen, maar ze mogen geen lening geven.
Rente is verboden bij de islam want men mag geen geld verdienen op de rug van iemand die 'het al moeilijk heeft'.
De bank biedt dan een oplossing door de woning te kopen en deze te verhuren of met winst door te verkopen.
Een achterpoortje hè.
“Je mag als moslim geen vaste rente krijgen, en je mag geen rente betalen voor bijvoorbeeld een woonlening.”
MAAR: je mag wel huisjesmelker spelen door woekerprijzen aan te rekenen voor een appartement in slechte staat. Of mensensmokkelaar spelen door een exuberante vergoeding te vragen om geloofsgenoten illegaal en met gevaar voor hun leven de EU binnen te smokkelen.![]()
![]()
![]()
Godsdienst, opium voor het volk …![]()
Karl Marx was zijn tijd ver vooruit
Lezen!
Het zijn niet die nieuwbouwvilla's van 1 à 3 miljoen euro. Het zijn die oude villa's en grote huizen die de migranten opkopen. Ze kunnen zich er met velen huisvesten en knappen het met eigen volk wat op. Daar kan je als Vlaams gezin niet tegen op. Het Vlaams gezin zou er met 2 volwassenen en een kind willen wonen. Die Roemenen wonen er met 2 grote gezinnen (niet officieel natuurlijk, ze hebben toevallig altijd wat bezoek). Het Vlaams gezin zou de oude villa laten renoveren naar een B of C-norm, door een erkende aannemer want zelf gaan ze full-time werken. DIe Roemenen doen het hoogst nodige met eigen, goedkope krachten. Bouwregels en energiepeilen zijn aan hen niet besteed.
Je moet niet in Latem gaan wandelen. Fiets eens langs de Vlaamse wegen, misschien iets meer in de Kempen en Vlaams-Brabant dan in de Westhoek. De nummerplaten van de wagens voor die woningen zetten je op het goede spoor.
Zelfs in het kleinste Vlaams dorpje is de kapper, de friturist, de klusjesman, de nachtwinkel, de bouwfirma, de ..., een immigrant. Veel klanten zie je er wel niet, wat de vraag oproept, hoe ze het bolwerken ...
Het ging eigenlijk over ( het tekort aan) sociale woningen. Stop maar met die bij te bouwen, het gaan er immers nooit genoeg zijn. Doordenker allert!
Het zijn niet die nieuwbouwvilla's van 1 à 3 miljoen euro. Het zijn die oude villa's en grote huizen die de migranten opkopen. Ze kunnen zich er met velen huisvesten en knappen het met eigen volk wat op. Daar kan je als Vlaams gezin niet tegen op. Het Vlaams gezin zou er met 2 volwassenen en een kind willen wonen. Die Roemenen wonen er met 2 grote gezinnen (niet officieel natuurlijk, ze hebben toevallig altijd wat bezoek). Het Vlaams gezin zou de oude villa laten renoveren naar een B of C-norm, door een erkende aannemer want zelf gaan ze full-time werken. DIe Roemenen doen het hoogst nodige met eigen, goedkope krachten. Bouwregels en energiepeilen zijn aan hen niet besteed.
Je moet niet in Latem gaan wandelen. Fiets eens langs de Vlaamse wegen, misschien iets meer in de Kempen en Vlaams-Brabant dan in de Westhoek. De nummerplaten van de wagens voor die woningen zetten je op het goede spoor.
Zelfs in het kleinste Vlaams dorpje is de kapper, de friturist, de klusjesman, de nachtwinkel, de bouwfirma, de ..., een immigrant. Veel klanten zie je er wel niet, wat de vraag oproept, hoe ze het bolwerken ...
Het ging eigenlijk over ( het tekort aan) sociale woningen. Stop maar met die bij te bouwen, het gaan er immers nooit genoeg zijn. Doordenker allert!
Het is idd een sensatieartikel. Het wil medelijden opwekken, maar mist zijn doel toch halvelings. Een artikel dat niet de hele waarheid vertelt, wat is daar de meerwaarde van? Zonder kindergeld was het nooit zover gekomen...chesini schreef: ↑13 april 2026, 14:21Een zoveelste sensatie-artikel uit HLN. Blijkbaar is HLN uw chatbot? Dat verklaart veel.the_bishop schreef: ↑13 april 2026, 14:07
https://www.dekrantenkoppen.be/detail/3 ... lapen.html
Sommigen doen nochtans hun best om het gemiddelde terug op te krikken
En het enige wat ze in ruil vragen is een gratis woning.
... en later nog 7 voor de kinderen![]()
Tut tut! Migranten drijven weldegelijk de immoprijzen op en zijn ook verantwoordelijk voor het tekort aan (sociale) woningen. Voor deze waarheden moet je je niet in bochten wringen.mondeo17 schreef: ↑13 april 2026, 18:54Jij overdrijft. Ik heb gezegd dat migratie 1 van de oorzaken is dat de vraag naar sociale woningen zo groot is. Net zoals migratie voor andere problemen ook 1 van de oorzaken is. Niet de oorzaak.chesini schreef: ↑13 april 2026, 18:37
Als ik ga wandelen in Vlaanderen, dan kom ik miljoenenvilla's tegen met alles er op en er aan. Liefst in natuurgebied gebouwd. Met twee dikke SUV's voor de poort. Maar ik heb daar nog nooit een Roemeen of Turk gezien.
Wat je schrijft is nochtans heel duidelijk: "Het zijn weldegelijk de immigranten die hier de immo-prijzen opdrijven".mondeo17 schreef: ↑13 april 2026, 18:54Jij overdrijft. Ik heb gezegd dat migratie 1 van de oorzaken is dat de vraag naar sociale woningen zo groot is. Net zoals migratie voor andere problemen ook 1 van de oorzaken is. Niet de oorzaak.chesini schreef: ↑13 april 2026, 18:37
Als ik ga wandelen in Vlaanderen, dan kom ik miljoenenvilla's tegen met alles er op en er aan. Liefst in natuurgebied gebouwd. Met twee dikke SUV's voor de poort. Maar ik heb daar nog nooit een Roemeen of Turk gezien.
- VincentVega
- VIP member

Iemand quoten met woorden die hij niet gezegd of geschreven is. Dat is not done … om niet te zeggen misleidend en/of bedrieglijk
Een kleine zoekopdracht tussen de vorige berichten leert me:
Duidelijk toch? En moest het niet duidelijk zijn heeft Mondeo het nadien nog eens herbevestigd …
Duidelijk toch?
Wat jij een waarheid noemt. Heb je die zelf uitgevonden? Heb je een studie die uw waarheid bewijst of onderbouwt?
Laatst gewijzigd door chesini op 13 april 2026, 21:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Ga op een ander melken jong:VincentVega schreef: ↑13 april 2026, 20:04Iemand quoten met woorden die hij niet gezegd of geschreven is. Dat is not done … om niet te zeggen misleidend en/of bedrieglijk![]()
Een kleine zoekopdracht tussen de vorige berichten leert me:Duidelijk toch? En moest het niet duidelijk zijn heeft Mondeo het nadien nog eens herbevestigd …
Duidelijk toch?
pukkie007 schreef: ↑Vandaag 18:16
chesini schreef: ↑Vandaag 11:32
Migranten zijn meestal niet de mensen die bouwprojecten opstarten. Zij gaan eerder kleine fabriekswoningen kopen waar geen enkele Belg laat staan Vlaming nog wil in wonen.
- VincentVega
- VIP member

Het is geen voltooid deelwoord
Kinderen uit de lagere school kunnen dit beter dan jij
Er staat nochtans een t. Leer lezen man. Je moet mijn posts niet zitten aanpassen. Ik ken u en u geniepige streken intussen.VincentVega schreef: ↑13 april 2026, 21:38Het is geen voltooid deelwoord![]()
Kinderen uit de lagere school kunnen dit beter dan jij![]()