Spaargids logo
Contact
  • FR
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
      Gas & elektriciteit Elektriciteit Gas Promoties en kortingen
    Voor bedrijven
      Grote bedrijven Kmo’s
    Algemeen
      Verhuisdienst Leveranciers Nieuws Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
      Zonnepanelen kopen Spouwmuurisolatie kopen Zoldervloerisolatie kopen Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
      Spaarproducten
      Spaarrekening Termijnrekening Kasbons Maandelijks sparen Baby-en jongerenrekening Simulator spaarrekeningen Rating en reviews banken
      Fiscaal sparen
      Pensioensparen Langetermijnsparen
      Zelfstandigen
      VAPZ IPT POZ
    Lenen
      Wonen
      Hypothecaire lening Verbouwingslening Energielening Overbruggingskrediet Simulator woonkrediet Kosten herfinanciering
      Voertuigen
      Autolening Fietslening Motorlening Mobilhomelening

Andere leningen
      Persoonlijke lening Geldreserves Samenvoegen van leningen Crowdfunding
    Beleggen
      Beleggingsfondsen Beleggingsplannen Rendementen beleggingsplannen Crowdlending Fondsenaanbod banken Pensioenspaarfondsen Private banking
    Betalen
      Zichtrekeningen VISA Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
      Autoverzekering vergelijken Autoverzekering afsluiten Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
      Brandverzekering vergelijken Brandverzekering afsluiten
    Schuldsaldoverzekering
    Andere verzekeringen
      Tak 23 beleggingsverzekering Tak 21 spaarverzekering Reisverzekeringen Uitvaartverzekering
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
      Telecom vergelijken Telecom abonnementen Smartphones met abonnement Vergelijk snel Providers
    Meest gekozen
      Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn Internet+TV+Mobiel Internet+TV+Vaste lijn Internet+Mobiel Internet+Vaste lijn Internet+TV Mobiel Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
      Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
      Overzicht ziekenfondsen Aansluiten ziekenfonds Veranderen ziekenfonds Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
      Christelijke Mutualiteit Helan LM Mutplus.be LM Oost-Vlaanderen LM Plus NZVL Solidaris Solidaris Brabant VNZ
    Nieuws
  • Lenen
  • Sparen
  • Beleggen
  • Betalen
  • Pensioen
  • Forum
  • Nieuws
Spaargids logo
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
    • Gas & elektriciteit
    • Elektriciteit
    • Gas
    • Promoties en kortingen
    Voor bedrijven
    • Grote bedrijven
    • Kmo’s
    Algemeen
    • Verhuisdienst
    • Leveranciers
    • Nieuws
    • Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
    • Zonnepanelen kopen
    • Spouwmuurisolatie kopen
    • Zoldervloerisolatie kopen
    • Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
    • Spaarproducten
    • Spaarrekening
    • Termijnrekening
    • Kasbons
    • Maandelijks sparen
    • Baby-en jongerenrekening
    • Simulator spaarrekeningen
    • Rating en reviews banken
    • Fiscaal sparen
    • Pensioensparen
    • Langetermijnsparen
    • Zelfstandigen
    • VAPZ
    • IPT
    • POZ
    Lenen
    • Wonen
    • Hypothecaire lening
    • Verbouwingslening
    • Energielening
    • Overbruggingskrediet
    • Simulator woonkrediet
    • Kosten herfinanciering
    • Voertuigen
    • Autolening
    • Fietslening
    • Motorlening
    • Mobilhomelening
    • Andere leningen
    • Persoonlijke lening
    • Geldreserves
    • Samenvoegen van leningen
    • Crowdfunding
    Beleggen
    • Beleggingsfondsen
    • Beleggingsplannen
    • Rendementen beleggingsplannen
    • Crowdlending
    • Fondsenaanbod banken
    • Pensioenspaarfondsen
    • Private banking
    Betalen
    • Zichtrekeningen
    • VISA
    • Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
    • Autoverzekering vergelijken
    • Autoverzekering afsluiten
    • Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
    • Brandverzekering vergelijken
    • Brandverzekering afsluiten
    Schuldsaldoverzekering
    Andere verzekeringen
    • Tak 23 beleggingsverzekering
    • Tak 21 spaarverzekering
    • Reisverzekeringen
    • Uitvaartverzekering
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
    • Telecom vergelijken
    • Telecom abonnementen
    • Smartphones met abonnement
    • Vergelijk snel
    • Providers
    Meest gekozen
    • Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn
    • Internet+TV+Mobiel
    • Internet+TV+Vaste lijn
    • Internet+Mobiel
    • Internet+Vaste lijn
    • Internet+TV
    • Mobiel
    • Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
    • Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
    • Overzicht ziekenfondsen
    • Aansluiten ziekenfonds
    • Veranderen ziekenfonds
    • Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
    • Christelijke Mutualiteit
    • Helan
    • LM Mutplus.be
    • LM Oost-Vlaanderen
    • LM Plus
    • NZVL
    • Solidaris
    • Solidaris Brabant
    • VNZ
    Nieuws
Contact
  • Français
  • U bevindt zich hier:  Home Forum Spaargids Kroeg
  • Zoek
  • Forumoverzicht
  • Aanmelden
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Recente berichten
  • Zoek

Nieuwe Vlaamse regering

Alle off-topic onderwerpen kunnen hier komen
Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
1493 berichten
  • Pagina 98 van 100
    • Ga naar pagina:
  • Vorige
  • 1
  • …
  • 96
  • 97
  • 98
  • 99
  • 100
  • Volgende
chesini
Hero Member
Hero Member
Contacteer:
Contacteer chesini
Verstuur privébericht

Re: Nieuwe Vlaamse regering

• Citeer

Bericht door chesini » Vandaag 10:37

Trivium schreef: ↑Vandaag 10:11 Ik heb trouwens jammer genoeg in mijn familie een (aangetrouwd) neefje die voor de tv en tablet opgevoed is. Hij is 10 jaar, moddervet en oliedom. Hij gaat een goede toekomst tegemoet.
Jazeker, Theo zal die wel aanpakken met zijn ABL. Die wordt vlijmscherp maar blijft wel oliedom gezien nu eenmaal ABL.

VincentVega
VIP member
VIP member

• Citeer

Bericht door VincentVega » Vandaag 11:01

chesini schreef: ↑Vandaag 10:37
Trivium schreef: ↑Vandaag 10:11 Ik heb trouwens jammer genoeg in mijn familie een (aangetrouwd) neefje die voor de tv en tablet opgevoed is. Hij is 10 jaar, moddervet en oliedom. Hij gaat een goede toekomst tegemoet.
Jazeker, Theo zal die wel aanpakken met zijn ABL. Die wordt vlijmscherp maar blijft wel oliedom gezien nu eenmaal ABL.
... en zo wordt Theo - maar meteen ook het ganse Belgische leger - door "verdraagzaam links" geschoffeerd ::) ::) ::)

En dat door iemand die - net zoals onze vriend platin - zelf niet altijd correct Nederlands schrijft :D
Schoonheid vinden in de lelijkheid der dingen

chesini
Hero Member
Hero Member
Contacteer:
Contacteer chesini
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door chesini » Vandaag 11:13

VincentVega schreef: ↑Vandaag 11:01
chesini schreef: ↑Vandaag 10:37
... en zo wordt Theo - maar meteen ook het ganse Belgische leger - door "verdraagzaam links" geschoffeerd ::) ::) ::)

En dat door iemand die - net zoals onze vriend platin - zelf niet altijd correct Nederlands schrijft :D
Als men 's morgens vroeg al begint met nitwits uit te delen, dan moet je tegen de tegenbots kunnen. Dat is trouwens het voordeel van legerdienst gedaan te hebben in ABL: men leert "vechten" tegen de vijand ... Dus niet komen zeuren ... Ga met jullie naar den oorlog ... dat komt nooit goed ... Meester/Theo ze beginnen weer, ze schieten op ons ...

Mijn Nederlands is ontiegelijk veel correcter dan het Nederlands van de meesten hier ... Maar misschien heb ik in het onderwijs wel geen gelijke kansen gehad tov de parvenu's van het dorp ... Ik ga een klacht indienen bij het Gelijke Kansen Instituut ...
Laatst gewijzigd door chesini op 7 mei 2026, 11:16, 3 keer totaal gewijzigd.

KleineSpaarder
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer KleineSpaarder
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door KleineSpaarder » Vandaag 11:13

Trivium schreef: ↑Vandaag 09:37 In plaats van te luisteren naar nitwit chesini en andere kleinetrollen kunnen we eens lezen wat iemand die in het werkveld staat te zeggen heeft over de teloorgang van ons onderwijs.
Ik zette hier toch gisteren hetzelfde?
KleineSpaarder schreef: ↑Gisteren 18:08 De Vlamingen hebben aan niemand lessen te geven over het onderwijs. Dat ze eerst maar zelf hun shit opkuisen bij de desastreuze daling van de kwaliteit van hun onderwijs.

Afbeelding
Vlaanderen "wat we zelf doen, doen we beter" laat nu al jaren de kwaliteit van hun onderwijs zakken.

mondeo17
Newbie
Newbie
Contacteer:
Contacteer mondeo17
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door mondeo17 » Vandaag 11:57

chesini schreef: ↑Vandaag 11:13
VincentVega schreef: ↑Vandaag 11:01

Als men 's morgens vroeg al begint met nitwits uit te delen, dan moet je tegen de tegenbots kunnen. Dat is trouwens het voordeel van legerdienst gedaan te hebben in ABL: men leert "vechten" tegen de vijand ... Dus niet komen zeuren ... Ga met jullie naar den oorlog ... dat komt nooit goed ... Meester/Theo ze beginnen weer, ze schieten op ons ...

Mijn Nederlands is ontiegelijk veel correcter dan het Nederlands van de meesten hier ... Maar misschien heb ik in het onderwijs wel geen gelijke kansen gehad tov de parvenu's van het dorp ... Ik ga een klacht indienen bij het Gelijke Kansen Instituut ...
Als je van jezelf pretendeert dat je zo'n hoge IQ hebt en niets anders doet dan mensen schofferen gebruik je volgens mij het verkeerde deel van je zelfverklaarde hoge IQ. Hoge IQ, misschien. Respect voor anderen, nihil.

chesini
Hero Member
Hero Member
Contacteer:
Contacteer chesini
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door chesini » Vandaag 12:03

mondeo17 schreef: ↑Vandaag 11:57
chesini schreef: ↑Vandaag 11:13

Als je van jezelf pretendeert dat je zo'n hoge IQ hebt en niets anders doet dan mensen schofferen gebruik je volgens mij het verkeerde deel van je zelfverklaarde hoge IQ. Hoge IQ, misschien. Respect voor anderen, nihil.
Ik wordt hier elke dag geschoffeerd, dus jawel, de afzender moet dan tegen de weerbots kunnen...

JOKER247
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer JOKER247
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door JOKER247 » Vandaag 12:06

chesini schreef: ↑Vandaag 12:03
mondeo17 schreef: ↑Vandaag 11:57
Ik wordt hier elke dag geschoffeerd, dus jawel, de afzender moet dan tegen de weerbots kunnen...
Hoe zou dat toch komen Chesini? Iemand met jouw opleiding zou dat toch moeten begrijpen.

chesini
Hero Member
Hero Member
Contacteer:
Contacteer chesini
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door chesini » Vandaag 12:07

Trivium schreef: ↑Vandaag 10:26
JOKER247 schreef: ↑Vandaag 10:22

Geen zorgen, Melissa zorgt wel voor een uitkering.
En een frigobon.
Melissa-bashen is anders wel heel erg in de mode hier... Maar oh wee diegene die Theo van hetzelfde laken een broek durft te geven. Twee maten en gewichten op de SG, aka de dubbele moraal van rechtse De Spaargidser.

pukkie007
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer pukkie007
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door pukkie007 » Vandaag 12:24

Reactie op de post van Trivium:
Die vrouw is 34 jaar. Vraag het eens aan iemand van 44, 54 en 64. Die hebben de hele evolutie meegemaakt, die gaan een nog betere kijk op het onderwijs kunnen geven. Allicht hebben ze de alarmbel meermaals geluid, maar werden ze door directie en de beruchte eindtermen terug gefloten. Arm België!

VincentVega
VIP member
VIP member

• Citeer

Bericht door VincentVega » Vandaag 12:33

chesini schreef: ↑Vandaag 12:07

En een frigobon.
Melissa-bashen is anders wel heel erg in de mode hier... Maar oh wee diegene die Theo van hetzelfde laken een broek durft te geven. Twee maten en gewichten op de SG, aka de dubbele moraal van rechtse De Spaargidser.
… zegt diegene die niet enkel Theo Francken schoffeert maar tegelijkertijd ook het ganse Belgische leger. ::)

Het eerste vind ik nog zo erg niet (daar moet Theo maar tegen kunnen, net zoals Melissa), het tweede wel want je scheert ALLE militairen over dezelfde kam. :'(
Schoonheid vinden in de lelijkheid der dingen

KV
Sr. Member
Sr. Member
Contacteer:
Contacteer KV
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door KV » Vandaag 12:39

En een frigobon.

+ 1

En dat heeft de gemiddelde gebruiker die wat meeleest ook wel door. Laat Vega toch kraaien.
Het is soms tekenend welke privé berichten je ontvangt van stille lezers hierover.

patrick4
Hero Member
Hero Member
Contacteer:
Contacteer patrick4
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door patrick4 » Vandaag 12:44

In de wereld van morgen zijn dat misschien troeven.
Strookje afknippen en laten ondertekenen door ouders of voogd.
------------ 8< -------------------------------------- knip hier----------------------------------------------

KV
Sr. Member
Sr. Member
Contacteer:
Contacteer KV
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door KV » Vandaag 12:51

VincentVega schreef: ↑Gisteren 23:21
KV schreef: ↑Gisteren 22:41

Dat heb je dan met 'verdeling van bevoegdheden' bij de gewesten.

Dan heb je de kans dat het ene gewest beslissingen neemt die je niet zint of waarbij je bedenkingen hebt of het wel de juiste zijn.

Had alles wat eenvoudig gebleven, we een unitaire regering gehad, de regels (eindtermen) waren overal in het land hetzelfde.

Maar neen , vanaf de jaren 70 kwamen de waanidieëen van splitsingen / autonomie / .... er net voor hebben gezorgd dat we nu met overvette inefficiënte staatsstructuren , waar we tot vandaag 2026 nog steeds op zoek zijn naar de meerwaarde ervan ....
Het is moeilijk discussiëren met iemand die de staatsstructuur niet kent en/of begrijpt. ::)
De « je-begrijpt-het-niet-methodiek » is ook terug van weggeweest ::)
Onderwijs is geen gewestmaterie maar een gemeenschapsmaterie. Het onderscheid tussen gewesten (bevoegd over grondgebonden materies) en gemeenschappen (bevoegd over persoonsgebonden materies) is toch niet zo moeilijk, dacht ik ???
Het feit blijft :
Gewesten en gemeenschappen hebben eigen bevoegdheden waar ze hun prioriteiten aan geven.
Kom dus niet kraaien dat het Franstalige onderwijs te weinig prioriteiten aan de Nederlandse voorziet.

Ook ik vind dat geen goede zaak , maar ja had federaal er bevoegd voor geweest. Er waren mogelijkheden om bij te sturen.
Helaas moest voor de Vlaamse zaak alles versnipperd en verdeeld worden

Een unitaire regering zoals we voor de staatshervormingen hadden was in de praktijk een door Franstaligen gedomineerde regering. En met een aantal nog grotere en belangrijkere inefficiënties, zoals de “wafelijzerpolitiek” (1 euro voor Vlaamse havens of voor een broodnodige spoorweg in Vlaanderen betekende ook 1 euro voor nutteloze scheepsinfrastructuur zoals een scheepslift of de aanleg van een nutteloze spoorlijn ergens in de Ardennen).
Bovendien tonen de laatste federale regeringen hoe moeilijk het is om een regering met Vlaamse en Franstalige partijen te vormen. Denk aan het wereldrecord regeringsvorming van Di Rupo of van de Brusselse regering (“dankzij” een veto van de PS voor bepaalde Vlaamse partijen) of denk aan de Vivaldiregering met maar liefst 7 partijen. Willen we daar terug naar toe? Neen, dankjewel …

De nodeloze ingewikkelde en inefficiënte structuren met verschillende parlementen en regeringen bevinden zich trouwens in het Zuiden van het land: een Brussels gewest (waarom van een stad een gewest make?), de Franstalige gemeenschap, de Duitstalige Gemeenschap en het Waalse Gewest (waarom gewest en gemeenschap niet samenvoegen zoals in Vlaanderen?). In Vlaanderen is er - behalve het federale niveau - enkel de Vlaamse overheid (gewest en gemeenschap zijn samengevoegd
Samengevat =
We hebben overdadige inefficiëntie en dure staatsstructuren.

Fouten van wafelijzerpolitiek van 50jaar terug hoeven geen zekerheid te zijn dat die er heden ten dage nog zouden zijn.
Leren en evolueren uit fouten is iets volkomen normaal in het leven , of voor u misschien niet ? ;D

chesini
Hero Member
Hero Member
Contacteer:
Contacteer chesini
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door chesini » Vandaag 13:06

VincentVega schreef: ↑Vandaag 12:33
… zegt diegene die niet enkel Theo Francken schoffeert maar tegelijkertijd ook het ganse Belgische leger. ::)

Het eerste vind ik nog zo erg niet (daar moet Theo maar tegen kunnen, net zoals Melissa), het tweede wel want je scheert ALLE militairen over dezelfde kam. :'(
Jij scheert zelfs alle - in uw gedachten vermeende linkse burgers - over je links-bashen kam, en dat is nog veel erger dan het ABL in mijn ogen.

Alle groene kiezers...
Alle linkse kiezers...
Jij veegt dagelijks de vloer met half België en komt dan hier nu verontwaardigd doen mbt ABL. Ja mensen.

KleineSpaarder
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer KleineSpaarder
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door KleineSpaarder » Vandaag 13:12

chesini schreef: ↑Vandaag 13:06
VincentVega schreef: ↑Vandaag 12:33

Jij scheert zelfs alle - in uw gedachten vermeende linkse burgers - over je links-bashen kam, en dat is nog veel erger dan het ABL in mijn ogen.

Alle groene kiezers...
Alle linkse kiezers...
Jij veegt dagelijks de vloer met half België en komt dan verontwaardigd doen mbt ABL. Ja mensen.
Deze week was er een dag dat Vincent Vega en al zijn nicknames hier niet waren.

Er werd hier beschaafd gediscussieerd.

Vincent Vega is terug en hij begint weer op iedereen te schelden, iedereen af te breken, iedereen allerlei woorden in de mond te leggen, alles te verdraaien.

De man kan niet normaal discussiëren.

Hij heeft ook wel geen inhoudelijke argumenten voor de kromme waarheden die hij verdedigt ...

Plaats reactie
  • Afdrukweergave

1493 berichten
  • Pagina 98 van 100
    • Ga naar pagina:
  • Vorige
  • 1
  • …
  • 96
  • 97
  • 98
  • 99
  • 100
  • Volgende

Terug naar “Kroeg”

Ga naar
  • Sparen
  • ↳   Spaarrekeningen
  • ↳   Vraag het aan de financiële instelling
  • ↳   Vraag het aan Assuralia
  • ↳   Vraag het aan BinckBank
  • ↳   Vraag het aan Evi
  • ↳   Vraag het aan MeDirect
  • ↳   Vraag het aan MoneYou
  • ↳   Vraag het aan NIBC
  • ↳   Vraag het aan Rabobank.be
  • ↳   Kasbons en termijnrekeningen
  • ↳   Tak21
  • ↳   Pensioensparen
  • ↳   Langetermijnsparen
  • ↳   VAPZ
  • Beleggen
  • ↳   Fondsen en aandelen
  • ↳   Tak23
  • ↳   Obligaties, gestructureerde producten en andere types beleggingen
  • Betalen & Kaarten
  • ↳   Zichtrekeningen & Bankkaarten
  • ↳   Kredietkaarten
  • Lenen
  • ↳   Woonleningen / Hypothecaire leningen
  • ↳   Auto-, verbouwing-, persoonlijke en andere leningen
  • Verzekeringen
  • ↳   Auto / Brand / Hospitalisatie
  • ↳   Schuldsaldoverzekeringen
  • ↳   Andere verzekeringen (ziekenfondsen, …)
  • Spaargids
  • ↳   Aankondigingen
  • ↳   Besparingstips
  • ↳   Kroeg
  • Forumoverzicht

Schrijf je in op onze nieuwsbrief!

& ontvang tips om te besparen
Spaargids logo

Blijf op de hoogte!

Vergelijken

• Energie
  • Financiën
  • Telecom
  • Verzekeringen
  • Ziekenfondsen

Financiën vergelijken

• Lenen
  • Sparen
  • Beleggen
  • Betalen
  • Verzekeringen

Info

• Over Mijnvergelijker.be
  • Contact
  • Vacatures

Blijf op de hoogte!

Gemiddeld 320.783 bezoekers per maand, de laatste 6 maanden.
  • Privacybeleid
  • Gebruiksvoorwaarden
  • Cookiebeleid
  • Privacy-instellingen
  • Hoe vergelijken we
  • Accessibility
DPG Media nv - Mediaplein 1, 2018 Antwerpen nr. 0432.306.234
Inschrijven voor de nieuwsbrief?

Blijf op de hoogte van recent nieuws, mogelijkheden om te besparen, interessante aanbiedingen, en andere tips via e-mail.

Wij respecteren uw privacy