Nieuwe Vlaamse regering
Re: Nieuwe Vlaamse regering
Jazeker, Theo zal die wel aanpakken met zijn ABL. Die wordt vlijmscherp maar blijft wel oliedom gezien nu eenmaal ABL.
- VincentVega
- VIP member

... en zo wordt Theo - maar meteen ook het ganse Belgische leger - door "verdraagzaam links" geschoffeerd
En dat door iemand die - net zoals onze vriend platin - zelf niet altijd correct Nederlands schrijft
Schoonheid vinden in de lelijkheid der dingen
Als men 's morgens vroeg al begint met nitwits uit te delen, dan moet je tegen de tegenbots kunnen. Dat is trouwens het voordeel van legerdienst gedaan te hebben in ABL: men leert "vechten" tegen de vijand ... Dus niet komen zeuren ... Ga met jullie naar den oorlog ... dat komt nooit goed ... Meester/Theo ze beginnen weer, ze schieten op ons ...VincentVega schreef: ↑Vandaag 11:01... en zo wordt Theo - maar meteen ook het ganse Belgische leger - door "verdraagzaam links" geschoffeerd![]()
![]()
![]()
En dat door iemand die - net zoals onze vriend platin - zelf niet altijd correct Nederlands schrijft![]()
Mijn Nederlands is ontiegelijk veel correcter dan het Nederlands van de meesten hier ... Maar misschien heb ik in het onderwijs wel geen gelijke kansen gehad tov de parvenu's van het dorp ... Ik ga een klacht indienen bij het Gelijke Kansen Instituut ...
Laatst gewijzigd door chesini op 7 mei 2026, 11:16, 3 keer totaal gewijzigd.
- KleineSpaarder
- VIP member

- Contacteer:
Ik zette hier toch gisteren hetzelfde?
Vlaanderen "wat we zelf doen, doen we beter" laat nu al jaren de kwaliteit van hun onderwijs zakken.KleineSpaarder schreef: ↑Gisteren 18:08 De Vlamingen hebben aan niemand lessen te geven over het onderwijs. Dat ze eerst maar zelf hun shit opkuisen bij de desastreuze daling van de kwaliteit van hun onderwijs.
Als je van jezelf pretendeert dat je zo'n hoge IQ hebt en niets anders doet dan mensen schofferen gebruik je volgens mij het verkeerde deel van je zelfverklaarde hoge IQ. Hoge IQ, misschien. Respect voor anderen, nihil.chesini schreef: ↑Vandaag 11:13Als men 's morgens vroeg al begint met nitwits uit te delen, dan moet je tegen de tegenbots kunnen. Dat is trouwens het voordeel van legerdienst gedaan te hebben in ABL: men leert "vechten" tegen de vijand ... Dus niet komen zeuren ... Ga met jullie naar den oorlog ... dat komt nooit goed ... Meester/Theo ze beginnen weer, ze schieten op ons ...VincentVega schreef: ↑Vandaag 11:01
... en zo wordt Theo - maar meteen ook het ganse Belgische leger - door "verdraagzaam links" geschoffeerd![]()
![]()
![]()
En dat door iemand die - net zoals onze vriend platin - zelf niet altijd correct Nederlands schrijft![]()
Mijn Nederlands is ontiegelijk veel correcter dan het Nederlands van de meesten hier ... Maar misschien heb ik in het onderwijs wel geen gelijke kansen gehad tov de parvenu's van het dorp ... Ik ga een klacht indienen bij het Gelijke Kansen Instituut ...
Ik wordt hier elke dag geschoffeerd, dus jawel, de afzender moet dan tegen de weerbots kunnen...mondeo17 schreef: ↑Vandaag 11:57Als je van jezelf pretendeert dat je zo'n hoge IQ hebt en niets anders doet dan mensen schofferen gebruik je volgens mij het verkeerde deel van je zelfverklaarde hoge IQ. Hoge IQ, misschien. Respect voor anderen, nihil.chesini schreef: ↑Vandaag 11:13
Als men 's morgens vroeg al begint met nitwits uit te delen, dan moet je tegen de tegenbots kunnen. Dat is trouwens het voordeel van legerdienst gedaan te hebben in ABL: men leert "vechten" tegen de vijand ... Dus niet komen zeuren ... Ga met jullie naar den oorlog ... dat komt nooit goed ... Meester/Theo ze beginnen weer, ze schieten op ons ...
Melissa-bashen is anders wel heel erg in de mode hier... Maar oh wee diegene die Theo van hetzelfde laken een broek durft te geven. Twee maten en gewichten op de SG, aka de dubbele moraal van rechtse De Spaargidser.
Reactie op de post van Trivium:
Die vrouw is 34 jaar. Vraag het eens aan iemand van 44, 54 en 64. Die hebben de hele evolutie meegemaakt, die gaan een nog betere kijk op het onderwijs kunnen geven. Allicht hebben ze de alarmbel meermaals geluid, maar werden ze door directie en de beruchte eindtermen terug gefloten. Arm België!
Die vrouw is 34 jaar. Vraag het eens aan iemand van 44, 54 en 64. Die hebben de hele evolutie meegemaakt, die gaan een nog betere kijk op het onderwijs kunnen geven. Allicht hebben ze de alarmbel meermaals geluid, maar werden ze door directie en de beruchte eindtermen terug gefloten. Arm België!
- VincentVega
- VIP member

… zegt diegene die niet enkel Theo Francken schoffeert maar tegelijkertijd ook het ganse Belgische leger.
Het eerste vind ik nog zo erg niet (daar moet Theo maar tegen kunnen, net zoals Melissa), het tweede wel want je scheert ALLE militairen over dezelfde kam.
Schoonheid vinden in de lelijkheid der dingen
+ 1
En dat heeft de gemiddelde gebruiker die wat meeleest ook wel door. Laat Vega toch kraaien.
Het is soms tekenend welke privé berichten je ontvangt van stille lezers hierover.
In de wereld van morgen zijn dat misschien troeven.
Strookje afknippen en laten ondertekenen door ouders of voogd.
------------ 8< -------------------------------------- knip hier----------------------------------------------
------------ 8< -------------------------------------- knip hier----------------------------------------------
De « je-begrijpt-het-niet-methodiek » is ook terug van weggeweestVincentVega schreef: ↑Gisteren 23:21Het is moeilijk discussiëren met iemand die de staatsstructuur niet kent en/of begrijpt.KV schreef: ↑Gisteren 22:41
Dat heb je dan met 'verdeling van bevoegdheden' bij de gewesten.
Dan heb je de kans dat het ene gewest beslissingen neemt die je niet zint of waarbij je bedenkingen hebt of het wel de juiste zijn.
Had alles wat eenvoudig gebleven, we een unitaire regering gehad, de regels (eindtermen) waren overal in het land hetzelfde.
Maar neen , vanaf de jaren 70 kwamen de waanidieëen van splitsingen / autonomie / .... er net voor hebben gezorgd dat we nu met overvette inefficiënte staatsstructuren , waar we tot vandaag 2026 nog steeds op zoek zijn naar de meerwaarde ervan ....![]()
Het feit blijft :VincentVega schreef: ↑Gisteren 23:21
Onderwijs is geen gewestmaterie maar een gemeenschapsmaterie. Het onderscheid tussen gewesten (bevoegd over grondgebonden materies) en gemeenschappen (bevoegd over persoonsgebonden materies) is toch niet zo moeilijk, dacht ik![]()
Gewesten en gemeenschappen hebben eigen bevoegdheden waar ze hun prioriteiten aan geven.
Kom dus niet kraaien dat het Franstalige onderwijs te weinig prioriteiten aan de Nederlandse voorziet.
Ook ik vind dat geen goede zaak , maar ja had federaal er bevoegd voor geweest. Er waren mogelijkheden om bij te sturen.
Helaas moest voor de Vlaamse zaak alles versnipperd en verdeeld worden
Samengevat =VincentVega schreef: ↑Gisteren 23:21
Een unitaire regering zoals we voor de staatshervormingen hadden was in de praktijk een door Franstaligen gedomineerde regering. En met een aantal nog grotere en belangrijkere inefficiënties, zoals de “wafelijzerpolitiek” (1 euro voor Vlaamse havens of voor een broodnodige spoorweg in Vlaanderen betekende ook 1 euro voor nutteloze scheepsinfrastructuur zoals een scheepslift of de aanleg van een nutteloze spoorlijn ergens in de Ardennen).
Bovendien tonen de laatste federale regeringen hoe moeilijk het is om een regering met Vlaamse en Franstalige partijen te vormen. Denk aan het wereldrecord regeringsvorming van Di Rupo of van de Brusselse regering (“dankzij” een veto van de PS voor bepaalde Vlaamse partijen) of denk aan de Vivaldiregering met maar liefst 7 partijen. Willen we daar terug naar toe? Neen, dankjewel …
De nodeloze ingewikkelde en inefficiënte structuren met verschillende parlementen en regeringen bevinden zich trouwens in het Zuiden van het land: een Brussels gewest (waarom van een stad een gewest make?), de Franstalige gemeenschap, de Duitstalige Gemeenschap en het Waalse Gewest (waarom gewest en gemeenschap niet samenvoegen zoals in Vlaanderen?). In Vlaanderen is er - behalve het federale niveau - enkel de Vlaamse overheid (gewest en gemeenschap zijn samengevoegd
We hebben overdadige inefficiëntie en dure staatsstructuren.
Fouten van wafelijzerpolitiek van 50jaar terug hoeven geen zekerheid te zijn dat die er heden ten dage nog zouden zijn.
Leren en evolueren uit fouten is iets volkomen normaal in het leven , of voor u misschien niet ?
Jij scheert zelfs alle - in uw gedachten vermeende linkse burgers - over je links-bashen kam, en dat is nog veel erger dan het ABL in mijn ogen.VincentVega schreef: ↑Vandaag 12:33… zegt diegene die niet enkel Theo Francken schoffeert maar tegelijkertijd ook het ganse Belgische leger.![]()
Het eerste vind ik nog zo erg niet (daar moet Theo maar tegen kunnen, net zoals Melissa), het tweede wel want je scheert ALLE militairen over dezelfde kam.![]()
Alle groene kiezers...
Alle linkse kiezers...
Jij veegt dagelijks de vloer met half België en komt dan hier nu verontwaardigd doen mbt ABL. Ja mensen.
- KleineSpaarder
- VIP member

- Contacteer:
Deze week was er een dag dat Vincent Vega en al zijn nicknames hier niet waren.chesini schreef: ↑Vandaag 13:06Jij scheert zelfs alle - in uw gedachten vermeende linkse burgers - over je links-bashen kam, en dat is nog veel erger dan het ABL in mijn ogen.VincentVega schreef: ↑Vandaag 12:33
… zegt diegene die niet enkel Theo Francken schoffeert maar tegelijkertijd ook het ganse Belgische leger.![]()
Het eerste vind ik nog zo erg niet (daar moet Theo maar tegen kunnen, net zoals Melissa), het tweede wel want je scheert ALLE militairen over dezelfde kam.![]()
Alle groene kiezers...
Alle linkse kiezers...
Jij veegt dagelijks de vloer met half België en komt dan verontwaardigd doen mbt ABL. Ja mensen.
Er werd hier beschaafd gediscussieerd.
Vincent Vega is terug en hij begint weer op iedereen te schelden, iedereen af te breken, iedereen allerlei woorden in de mond te leggen, alles te verdraaien.
De man kan niet normaal discussiëren.
Hij heeft ook wel geen inhoudelijke argumenten voor de kromme waarheden die hij verdedigt ...