Nieuwe Vlaamse regering
Re: Nieuwe Vlaamse regering
Ronduit zielige reactie van verdraagzaam links.
Wel, waarom zeg je dat dan niet gewoon zo?Sint1 schreef: ↑Vandaag 10:43De taal leren en zich integreren gaat volgens mij beter als ze meer verspreid worden. Dat is alles wat ik wou zeggen: op dat vlak kan de overheid bijsturen.VincentVega schreef: ↑Vandaag 10:28
Oei, er heeft hier iemand zeer lange tenen. Ik verwelkom Roemenen (of welke nationaliteit dan ook) maar vind enkel dat er bepaalde eisen mogen gesteld worden als je ergens definitief komt wonen, zoals de taal leren en zich integreren. Als je zoiets durft te zeggen, dan word je plots uitgemaakt voor racist.
Is het nodig om mensen woorden in de mond te leggen die ze niet hebben uitgesproken en ze uit te maken voor racist? Wat wil je daar eigenlijk mee bereiken?
- KleineSpaarder
- VIP member

- Contacteer:
Je zou minstens kunnen verwachten dat die Vlamingen die smeken om migranten om de vuile jobs te doen, tenminste moeite doen om die mensen te begrijpen.Sint1 schreef: ↑Vandaag 10:14Ga dan zelf op het dak werken, het vuil ophalen…Beweren dat ze lui zijn? Zijn het niet de verwende Vlamingen die lui zijn en hun handen niet willen vuilmaken? Zijn het niet wij die er alles aan doen om onze kinderen een zo hoog mogelijk diploma te doen halen want anders moeten zij riolen gaan uitkuisen ipv de vreemdelingen? Wij Vlamingen doen er alles aan om onze kinderen later een goede job te doen krijgen, willen dat ze goed studeren enz.. maar iemand moet die andere jobs doen, zoals de steenkoolmijnen vroeger. Dan verdienen die wat meer respect. Het zijn ook maar mensen die zoeken naar een beter leven. En als je geen racist bent maak je geen onderscheid in kleur of afkomst.VincentVega schreef: ↑Vandaag 10:04
Een Belgisch toerist in Spanje is iets anders dan een Roemeense arbeider in België.
En die "vuile" jobs moeten we zeer breed zien, want ook voor bijvoorbeeld jobs in de verpleegkunde, de woonzorgcentra, gezondheidszorg moeten we zelfs tot in India gaan smeken omdat er veel te weinig Vlamingen die jobs nog willen doen.
- VincentVega
- VIP member

Je blaast ook wel warm en koud tegelijkertijd. Daarnet mocht ik van jou nog zelf dakwerker worden en achter de vuilbak lopen, en werd ik voor racist uitgemaaktSint1 schreef: ↑Vandaag 10:43De taal leren en zich integreren gaat volgens mij beter als ze meer verspreid worden. Dat is alles wat ik wou zeggen: op dat vlak kan de overheid bijsturen.VincentVega schreef: ↑Vandaag 10:28
Oei, er heeft hier iemand zeer lange tenen. Ik verwelkom Roemenen (of welke nationaliteit dan ook) maar vind enkel dat er bepaalde eisen mogen gesteld worden als je ergens definitief komt wonen, zoals de taal leren en zich integreren. Als je zoiets durft te zeggen, dan word je plots uitgemaakt voor racist.
Een spreidingsplan zou (in theorie) inderdaad beter zijn, o.a. om gettovorming tegen te gaan en integratie te bevorderen. De vraag is of je zoiets wettelijk kan afdwingen. Kan je migranten die zich in Antwerpen of Brussel willen vestigen dwingen om zich in pakweg Langemark-Poelkapelle te gaan wonen?
Schoonheid vinden in de lelijkheid der dingen
Dus voor jou zijn vreemdelingen welkom op voorwaarde dat ze de riolen uitkuisen?
Voor mij is het omgekeerde waar: ze zijn welkom als ze een stevig diploma hebben: geneeeskunde, engineering, wetenschappen, verpleegkunde, finance,... of stielmannen zijn en dan nog liefst in knelpuntberoepen.
We moeten geen mensen importeren om het werk te doen dat we zelf kunnen doen, maar ons er te goed voor voelen. Zet alle menen die hier reeds wonen (maar niet of onvoldoende werken) eerst maar eens aan het werk.
Strookje afknippen en laten ondertekenen door ouders of voogd.
------------ 8< -------------------------------------- knip hier----------------------------------------------
------------ 8< -------------------------------------- knip hier----------------------------------------------
Spreiden gaat niks opbrengen zolang de wil ontbreekt om de taal te leren, hoe ga je dat trouwens geregeld krijgen. En die Roemenen die doorgaans tijdelijk naar hier komen om te werken en daarbij niet het Nederlands machtig zijn is niet eens het probleem. Het gaat over de migranten met kinderen die hier permanent gaan verblijven, daar is het wel van essentieel belang dat hun kinderen het Nederlands machtig zijn opdat ze in hun schooltijd iets kunnen leren en dat op zijn minst die kinderen en volgende generaties geïntegreerd geraken. Toch wel verbazend dat deze evidentie alweer wordt weg gemoffeld met argumentatie over arbeidsmigratie of Belgen die hun pensioen in Spanje gaan doorbrengen. Hoe belachelijk is deze argumentatie, in Spanje verblijvende gepensioneerde Belgen kennen geen Spaans, dus waarom dan kleuters van permanent in België verblijvende ouders Nederlands aanleren.Sint1 schreef: ↑Vandaag 09:57 Ja natuurlijk andere wetten en normen, Belgen in Spanje moeten daar hun kinderen niet meer opvoeden. Maar ik bedoel dat het begrijpelijk is. Als 1 Roemeen op je dak gaat werken in een ploeg Vlamingen zal hij het wel leren, als een gans busje Roemenen komt zullen die geen woord Nederlands bijleren. Daarom is spreiding belangrijk denk ik.
+1vortex schreef: ↑Vandaag 11:59Spreiden gaat niks opbrengen zolang de wil ontbreekt om de taal te leren, hoe ga je dat trouwens geregeld krijgen. En die Roemenen die doorgaans tijdelijk naar hier komen om te werken en daarbij niet het Nederlands machtig zijn is niet eens het probleem. Het gaat over de migranten met kinderen die hier permanent gaan verblijven, daar is het wel van essentieel belang dat hun kinderen het Nederlands machtig zijn opdat ze in hun schooltijd iets kunnen leren en dat op zijn minst die kinderen en volgende generaties geïntegreerd geraken. Toch wel verbazend dat deze evidentie alweer wordt weg gemoffeld met argumentatie over arbeidsmigratie of Belgen die hun pensioen in Spanje gaan doorbrengen. Hoe belachelijk is deze argumentatie, in Spanje verblijvende gepensioneerde Belgen kennen geen Spaans, dus waarom dan kleuters van permanent in België verblijvende ouders Nederlands aanleren.Sint1 schreef: ↑Vandaag 09:57 Ja natuurlijk andere wetten en normen, Belgen in Spanje moeten daar hun kinderen niet meer opvoeden. Maar ik bedoel dat het begrijpelijk is. Als 1 Roemeen op je dak gaat werken in een ploeg Vlamingen zal hij het wel leren, als een gans busje Roemenen komt zullen die geen woord Nederlands bijleren. Daarom is spreiding belangrijk denk ik.
Maar voor sommigen hier op dit forum ontbreekt de wil om dit te erkennen.
Neen maar de nieuwkomers kan je daar brengen.VincentVega schreef: ↑Vandaag 10:57Je blaast ook wel warm en koud tegelijkertijd. Daarnet mocht ik van jou nog zelf dakwerker worden en achter de vuilbak lopen, en werd ik voor racist uitgemaakt![]()
Een spreidingsplan zou (in theorie) inderdaad beter zijn, o.a. om gettovorming tegen te gaan en integratie te bevorderen. De vraag is of je zoiets wettelijk kan afdwingen. Kan je migranten die zich in Antwerpen of Brussel willen vestigen dwingen om zich in pakweg Langemark-Poelkapelle te gaan wonen?
En het strafste is dan nog dat het juist de linkse woke bende is die zich verzet tegen meer focus op Nederlands aanleren in kleuterklassen en rechts hier de integratie tracht te verdedigen. Moet zijn dat ze op links liever de ongelijkheid in stand houden zodat ze kunnen bepamperen en zo nu en dan kunnen janken over gelijke kansen en discriminatie. Dat ze GVD eens zorgen voor gelijke vaardigheden, dan komen die gelijke kansen vanzelf wel, voorbeelden daarvan genoeg.
Vergeet die spreiding maar. Dat ga je nooit kunnen afdwingen, en die buitenlanders blijven elkaar opzoeken. Er zijn bvb redelijk wat Roemenen die hier hun landgenoten in dienst hebben. Die houden graag een oogje in het zeil. Ook die welknemers, die meestal geen of amper Nederlands spreken, hebben hun Roemeense 'bazen' nodig om hier wegwijs te geraken. Ze hoeven niet naast elkaar te wonen, maar je ziet ze zich toch concentreren in bepaalde dorpen/steden.
Wat racisme hiermee te maken heeft, snap ik ook niet. Integratie, daar ging het over. De post van Patrick4 is dan ook spot on.
Wat racisme hiermee te maken heeft, snap ik ook niet. Integratie, daar ging het over. De post van Patrick4 is dan ook spot on.
Langemark, daar is geen plaats meer...
https://www.fedasil.be/nl/opvangcentra/poelkapelle
Ik kijk wel eens graag naar 'ik vertrek' of 'het roer om', je kent die programma's wel van Nederlanders die emigreren zonder al te veel voorbereiding, en vaak met te weinig middelen. Zij brengen dan hun kinderen naar school in een land waar ze de taal niet leren. De plaatselijke juf of meester mag zich dan over hen ontfermen in een beetje Engels/Duits om ze in gang te krijgen maar de boodschap is telkens dezelfde: zo snel mogelijk de plaatselijke taal leren. Enkel dan kan je toch maar begrijpen wat er wordt gezegd, kan je bijleren en met andere mensen spreken.
Zet voor de test eens een webinar of TED-talk op in het Chinees of Koreaans. Dan ervaar je wat zo'n kind zit te doen in een klas waar het de taal niet spreekt. En ja, dat is helaas ook in BE van toepassing.
https://www.fedasil.be/nl/opvangcentra/poelkapelle
Ik kijk wel eens graag naar 'ik vertrek' of 'het roer om', je kent die programma's wel van Nederlanders die emigreren zonder al te veel voorbereiding, en vaak met te weinig middelen. Zij brengen dan hun kinderen naar school in een land waar ze de taal niet leren. De plaatselijke juf of meester mag zich dan over hen ontfermen in een beetje Engels/Duits om ze in gang te krijgen maar de boodschap is telkens dezelfde: zo snel mogelijk de plaatselijke taal leren. Enkel dan kan je toch maar begrijpen wat er wordt gezegd, kan je bijleren en met andere mensen spreken.
Zet voor de test eens een webinar of TED-talk op in het Chinees of Koreaans. Dan ervaar je wat zo'n kind zit te doen in een klas waar het de taal niet spreekt. En ja, dat is helaas ook in BE van toepassing.
- VincentVega
- VIP member

De nieuwkomers ? Dat is dan maar een deel van het probleem. Asielcentra doen enkel de eerste opvang in afwachting van het doorlopen van de asielprocedure. Het gaat dan dus enkel om tijdelijke opvang waarover jij het hebt. Vaak zijn het in dat geval ook enkel mannen en die hebben ook meestal geen job.Sint1 schreef: ↑Vandaag 12:12Neen maar de nieuwkomers kan je daar brengen.VincentVega schreef: ↑Vandaag 10:57
Je blaast ook wel warm en koud tegelijkertijd. Daarnet mocht ik van jou nog zelf dakwerker worden en achter de vuilbak lopen, en werd ik voor racist uitgemaakt![]()
Dat is iets gans anders dan de Roemeense arbeider die hier komt werken waarover je het eerst had. En die zich hier al dan niet permanent komt vestigen met vrouw en kinderen.
By the way, in Poelkapelle is zo’n (tijdelijk) opvangcentrum voor asielzoekers
Federaal opvangcentrum
Stadensteenweg 68
8920 Poelkapelle
T 051 48 06 20
info.poelkapelle@fedasil.be
Ik had het maar over die Romeinse arbeider als voorbeeld. Omdat velen het niet snappen wat ik bedoelde: zet vreemdelingen niet bijeen of ze leren geen Nederlands.
- VincentVega
- VIP member

Wat hebben de Romeinen er mee te maken?
Grieken kan ook. Ok laten we mijn idee in de vuilbak gooien en alle migranten naar Antwerpen laten komen. Waar de kleuterklassen en lagere school nu al voor 2/3 uit leerlingen van niet Belgische afkomst bestaat. Het ging erover dat het onderwijs achteruitgaat door de taal, wat ik aanhaalde was dat vele klasjes met 2 niet Nederlandstaligen beter is dan weinig klassen met veel anderstaligen. Beetje tussen de regels lezen heet dat. Hoe dat in de praktijk moet is taak van de overheid.