Nieuwe Vlaamse regering
Re: Nieuwe Vlaamse regering
Is dat de bijnaam voor Tom Van Grieken ? Dat taalgebruik is inderdaad ongepast.
Als je vaststelt dat je je kinderen niet kan voeden, dan is een sterilisatie rijkelijk laat, dat snap jij ook wel.
Misschien helpt het om het probleem eens niet vanuit het standpunt van de ouders te bekijken, maar vanuit het standpunt van het kind. Het kind heeft er niet voor gekozen on geboren te worden in een "slecht" gezin. Lege brooddozen zijn echt een ding. Kleuterjuffen kunnen het niet over hun hart krijgen om hun eigen boterhammen niet uit te delen. Misschien is die 70 miljoen een heel pak minder geld dan de gevolgen van het niet te doen?
Ik heb een bliksemafleider van het merk Gallagher op het dak van mijn Airbnb in Avoriaz.
(warme) maaltijden op school, geen probleem maar schaf dan het kindergeld af!
Maar ja, wat zijn die (gezonde) maaltijden met al die nieuwkomers welke ons westers eten niet lusten?
Nu wordt 2x betaald voor die fratsen.
Maar ja, wat zijn die (gezonde) maaltijden met al die nieuwkomers welke ons westers eten niet lusten?
Nu wordt 2x betaald voor die fratsen.
- voorheenCP1234
- VIP member
- Contacteer:
Lol, +1; Bremtrol, Uw goede ideetjes blijven maar komen vandaag ...

Make Spaargids " Great Again ! "
- voorheenCP1234
- VIP member
- Contacteer:
Ik vind al dag en jaar dat het kindergeld moet worden afgeschaft !
In de plaats daarvan:
- gratis school, geen verborgen kosten die er altijd zijn
- gratis maaltijden op school
- gratis schoolzwemmen, bosklas, skiklas, ...
- gratis medische verzorging ( inclusief tandverzorging ) tot 18 jaar, buiten de abnormale gevallen die nu ook niet gedekt worden
Kinderen zijn de toekomst, dus moeten we ze als maatschappij al de kansen geven; maar ze mogen geen inkomstenbron zijn voor ouders die dat in de eerste instantie al beter niet waren en als je kiest voor kinderen moet je het ook maar kunnen betalen; anders moet je er niet aan beginnen ! Dat is nu éénmaal zo met alles in het leven ...
Een inkomstenbron
....

- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Ik begrijp je insteek, maar voor mij ruikt dat teveel naar communisme.voorheenCP1234 schreef: ↑30 april 2025, 19:11 Ik vind al dag en jaar dat het kindergeld moet worden afgeschaft !
In de plaats daarvan:
- gratis school, geen verborgen kosten die er altijd zijn
- gratis maaltijden op school
- gratis schoolzwemmen, bosklas, skiklas, ...
- gratis medische verzorging ( inclusief tandverzorging ) tot 18 jaar, buiten de abnormale gevallen die nu ook niet gedekt worden
Kinderen zijn de toekomst, dus moeten we ze als maatschappij al de kansen geven; maar ze mogen geen inkomstenbron zijn voor ouders die dat in de eerste instantie al beter niet waren en als je kiest voor kinderen moet je het ook maar kunnen betalen; anders moet je er niet aan beginnen ! Dat is nu éénmaal zo met alles in het leven ...
Skiklas moet niet door de gemeenschap betaald worden.
- voorheenCP1234
- VIP member
- Contacteer:
Niet mee oneens, maar op zich vind ik dat je dat pas kan zeggen als je de totale rekening hebt gemaakt, zijnde wat mijn voorstel zou kosten tov wat er nu aan kindergeld en zaken die nu reeds gesubsideerd worden betaald wordt. Is mijn voorstel minder kostelijk dan het huidige kindergeld, waarom niet zou ik zeggen, ben nooit op skiklassen gegaan maar ik ken er verschillende die het nooit hebben kunnen doen omdat de ouders het niet konden betalen; dus ofwel de school het laten betalen ofwel stoppen met die onzin en dan hebben we weer een weekje meer tijd om de kinderen iets te leren nu het niveau maar blijft zakken ...
Tevens moet de belastingaftrek voor kinderen natuurlijk ook direct op de schop !
Precies, het is tenslotte een eigen keuze van de ouders. Waarom zouden zij een aftrek moeten hebben voor hun hobby?voorheenCP1234 schreef: ↑30 april 2025, 21:14Niet mee oneens, maar op zich vind ik dat je dat pas kan zeggen als je de totale rekening hebt gemaakt, zijnde wat mijn voorstel zou kosten tov wat er nu aan kindergeld en zaken die nu reeds gesubsideerd worden betaald wordt. Is mijn voorstel minder kostelijk dan het huidige kindergeld, waarom niet zou ik zeggen, ben nooit op skiklassen gegaan maar ik ken er verschillende die het nooit hebben kunnen doen omdat de ouders het niet konden betalen; dus ofwel de school het laten betalen ofwel stoppen met die onzin en dan hebben we weer een weekje meer tijd om de kinderen iets te leren nu het niveau maar blijft zakken ...
Tevens moet de belastingaftrek voor kinderen natuurlijk ook direct op de schop !
-
- Full Member
- Contacteer:
Ik denk niet dat er veel koteletjes op het menu zullen staan. En het vlees dat wel geserveerd mag worden, zal ongetwijfeld op een bijzondere manier zijn geslacht.
Voor de rest zal ik zelf wel bepalen wat mijn kinderen eten. Geen nood aan grootkeukendrap, bedankt :-)
100 miljoen aan frigobonnen, 75 miljoen aan soep met een appel, hun meerwaardebelasting is al op.
Probleem is de uitgavenkant van ministers, niet de inkomsten. Elke euro 10x omdraaien voor uit te geven.
Probleem is de uitgavenkant van ministers, niet de inkomsten. Elke euro 10x omdraaien voor uit te geven.
Perfect voorbeeld, prijs voor een website.....
1,5 miljoen voor ‘visie’
Allereerst werd er 1 miljoen euro uitgegeven om de website te bouwen. Dat gebeurde via Smals, het IT-bedrijf van de overheid. Daarnaast vloeide er bijna 1,5 miljoen euro naar consultancybureau KPMG. Zij stuurden drie facturen van ongeveer een half miljoen euro voor ‘begeleiding’ en ‘visie’. Tot slot werd er nog 862.000 euro gestort aan de vzw PVMBudgetwijzer voor het dagelijkse beheer van het project. Die vzw deed dat namens een consortium waarin onder meer de ziekenfondsen en zorgkoepel Zorgnet-Icuro zetelen.
1,5 miljoen voor ‘visie’
Allereerst werd er 1 miljoen euro uitgegeven om de website te bouwen. Dat gebeurde via Smals, het IT-bedrijf van de overheid. Daarnaast vloeide er bijna 1,5 miljoen euro naar consultancybureau KPMG. Zij stuurden drie facturen van ongeveer een half miljoen euro voor ‘begeleiding’ en ‘visie’. Tot slot werd er nog 862.000 euro gestort aan de vzw PVMBudgetwijzer voor het dagelijkse beheer van het project. Die vzw deed dat namens een consortium waarin onder meer de ziekenfondsen en zorgkoepel Zorgnet-Icuro zetelen.