Nieuwe vraag ivm effectenrekening op aangifte personenbelasting?
TIP
Re: Nieuwe vraag ivm effectenrekening op aangifte personenbelasting?
Voor een kleinigheidje zullen ze waarschijnljik mild zijn ( het minimum of 10% verhoging, en 3 jaar in het verleden terug gaan
voor fraude ( 7 jaar in het verleden, en minstens 50% verhoging , kan tot 200 % oplopen, intresten, boetes )
voor fraude ( 7 jaar in het verleden, en minstens 50% verhoging , kan tot 200 % oplopen, intresten, boetes )
als ze zichtbaar zijn bestaan ze nog, maar men kon aan rabo wel vragen om ze te annuleren
denk dat er veel mensen zijn met 3 of meer effectenrekeningen met niets op.
Ik las in een link dat ze gerichter gaan controleren dan.
Weet weet al die mensen die ja aankruisen een aangetekende brief met vraag om inlichtingen, een overzicht van al hun effectenrekeningen in detail, te beantwoorden binnnen de30 dagen of boetes
Ben eens benieuwd of de fiscus geen hartaanval krijgt als iemand van :
-een buitenlandse bank bewijsstukken van de aandelen bijvoegt ( belgische aandelen )
- op de aangifte vermelt van geen buitenlandse rekening te hebben
- of bewijsstukken van 7 belgische banken erbij doet, en "neen" antwoord op de vraag naar meerdere effectenrekening
De fiscale ambtenaar die dat ziet, die zijn jaar is weer goed. Zijn doelstellingen zijn gehaald, en hij krijgt misschien een bevordering
-een buitenlandse bank bewijsstukken van de aandelen bijvoegt ( belgische aandelen )
- op de aangifte vermelt van geen buitenlandse rekening te hebben
- of bewijsstukken van 7 belgische banken erbij doet, en "neen" antwoord op de vraag naar meerdere effectenrekening
De fiscale ambtenaar die dat ziet, die zijn jaar is weer goed. Zijn doelstellingen zijn gehaald, en hij krijgt misschien een bevordering
Voor alle zekerheid ga ik met mijn aangifte wachten tot ik hier meer uitleg over kan opzoeken in de Belastinggids 2019 van B&R, die ik eerstdaags in mijn brievenbus verwacht.
inderdaad en max 2 weken voor de uiterste indieningsdatum de aangifte doen
Indien men het de laatste dagen doet, bestaat de kans weer dat het systeem van de fiscus telkens plat ligt.
Er komen langzamerhand veel meer vragen.
Overigens wel raar dat de fiscus geen berekening kan maken voor mensen die hun rv ( 192 euro ) wensen te recuperen.
Indien men het de laatste dagen doet, bestaat de kans weer dat het systeem van de fiscus telkens plat ligt.
Er komen langzamerhand veel meer vragen.
Overigens wel raar dat de fiscus geen berekening kan maken voor mensen die hun rv ( 192 euro ) wensen te recuperen.
Met de belastingaangifte wacht ik nooit tot de laatste weken, maar ik vul die ook niet de eerste weken in, omdat jaar na jaar blijkt dat Tax-on-Web nog niet direct op punt staat.
Bovendien bekijk ik eerst graag op mijn gemak wat er allemaal aan veranderd is, en welke mogelijkheden ik heb om er ergens iets méér uit te halen.
Bovendien bekijk ik eerst graag op mijn gemak wat er allemaal aan veranderd is, en welke mogelijkheden ik heb om er ergens iets méér uit te halen.
Een troost, je mag één keer een verbetering aanbrengen ook
Is een Keyplan bij Keytrade nu eigenlijk een effectenrekening die je hier moet meetellen ?
Is het een rekening met effecten? :-)
Ik veronderstel dat je (een voorstel voor ) effectentaks hebt gekregen voor dit keyplan?
Ik veronderstel dat je (een voorstel voor ) effectentaks hebt gekregen voor dit keyplan?
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Jup, inderdaad, bedankt.
Uw Keyplan is 1 effectenrekening.
Heb je bij Keytrade ook nog andere beleggingen, dan staan die op een andere effectenrekening(en).
Neen, je hebt er meerdere.
En die hebben allemaal een ander nummer. Zo is het mij enkele jaren geleden verteld door iemand van Keytrade.
Maar nu doe je me twijfelen
En die hebben allemaal een ander nummer. Zo is het mij enkele jaren geleden verteld door iemand van Keytrade.
Maar nu doe je me twijfelen

2 vragen:
1. Ik heb vorig jaar een zichtrekening geopend bij Keytrade. blijkbaar werd daar automatisch een spaar- en effectenrekening bij geopend. Ik houd geen effecten aan op die effectenrekening. Wordt die dan toch meegeteld voor die nieuwe code waarin gevraagd wordt of je meer dan 1 effectenrekening hebt?
2. Ik heb ook een account bij Coinbase. Wordt dat beschouwd als een effectenrekening voor die nieuwe code?
1. Ik heb vorig jaar een zichtrekening geopend bij Keytrade. blijkbaar werd daar automatisch een spaar- en effectenrekening bij geopend. Ik houd geen effecten aan op die effectenrekening. Wordt die dan toch meegeteld voor die nieuwe code waarin gevraagd wordt of je meer dan 1 effectenrekening hebt?
2. Ik heb ook een account bij Coinbase. Wordt dat beschouwd als een effectenrekening voor die nieuwe code?