Nieuwe werkgever - Hospitalisatie
Nieuwe werkgever - Hospitalisatie
In september stap ik over naar een nieuwe werkgever.
Tot op heden hadden we altijd een privé hospi voor ons gezin (2 volw 2 kids) bij AG.
Via werkgever toegang tot DKV.
Als ik de premie uitreken bij DKV doen we ongeveer een besparing van 550 euro tov de AG verzekering.
Heeft het zin om in te schrijven op die wachtpolis van AG. (kostprijs moet ik nog aanvragen). Heeft het echt zin om gedurende x jaar die premie te betalen. Gaan we echt binnen 20 jaar minder moeten betalen aan AG met die wachtpolis te nemen. Is het niet gewoon bangmakerij dat die hospi peperduur wordt?
Heeft het zin om die wachtpolis ook voor onze kids te nemen?
Dank voor jullie feedback
Tot op heden hadden we altijd een privé hospi voor ons gezin (2 volw 2 kids) bij AG.
Via werkgever toegang tot DKV.
Als ik de premie uitreken bij DKV doen we ongeveer een besparing van 550 euro tov de AG verzekering.
Heeft het zin om in te schrijven op die wachtpolis van AG. (kostprijs moet ik nog aanvragen). Heeft het echt zin om gedurende x jaar die premie te betalen. Gaan we echt binnen 20 jaar minder moeten betalen aan AG met die wachtpolis te nemen. Is het niet gewoon bangmakerij dat die hospi peperduur wordt?
Heeft het zin om die wachtpolis ook voor onze kids te nemen?
Dank voor jullie feedback
Re: Nieuwe werkgever - Hospitalisatie
Zo'n wachtpolis klikt je leeftijd vast en indien je later dus individueel een hospitalisatieverzekering wenst voort te zetten, kun je dat doen aan het tarief van de leeftijd waarop je je hebt vastgeklikt. Voor kinderen heeft dat weinig zin aangezien het verschil tussen iemand van 5 jaar en iemand van 25 jaar verwaarloosbaar is. Tussen 25 en 65 kan het verschil echter serieus oplopen. Een premie van 500-600 euro per jaar (voor 1 persoon) is immers echt geen uitzondering. Je betaalt bij de CM trouwens al 300 euro per jaar indien je je pas op je 65ste aansluit.
Bovendien betaalt de wachtpolis van AG de eventuele kosten die door de hospitalisatieverzekering van de werkgever niet gedragen worden. Indien het hospitalisatieplan van DKV dus minder goed zou zijn, is dit een bijkomend voordeel.
Ik vind een wachtpolis alleszins interessant maar er geen uiteraard mensen zijn die vinden dat je de premie's beter zelf kan sparen
.
Bovendien betaalt de wachtpolis van AG de eventuele kosten die door de hospitalisatieverzekering van de werkgever niet gedragen worden. Indien het hospitalisatieplan van DKV dus minder goed zou zijn, is dit een bijkomend voordeel.
Ik vind een wachtpolis alleszins interessant maar er geen uiteraard mensen zijn die vinden dat je de premie's beter zelf kan sparen

Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Wat gebeurt er bijvoorbeeld met zo een polis als AG binnen 30 jaar failliet gaat?
Dan zal de curator ze trachten aan de man te brengen/verkopen bij een andere verzekeraar.
Zelfs een bedrijf met schulden is nog verkoopbaar.
Uw polis zonder wijziging van uw gezondheidstoestand bij ingang van de polis zal dan door een andere verzekeraar overgenomen worden.Er kan mogelijks wel een premie aanpassing zijn.
@ludo
Het 'Ethias First'-scenario dan zo een beetje?
Yikes...
Het 'Ethias First'-scenario dan zo een beetje?
Yikes...
Ikzelf ben via groepsverzekering van werkgever bij AG, met wachtpolis bij OZ. Partner en kinderen bleven bij OZ. Vond destijds dat dekkingen evenwaardig waren. Ik had ook niet de zekerheid bij dezelfde werkgever te blijven, wat toch gebeurde.