Nieuwjaarsbrief Deutsche Bank
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Re: Nieuwjaarsbrief Deutsche Bank
@ OO_MP
Merci voor uw uitleg.
Het bevestigd dus wat ik dacht:
DB intensiv pus wordt de "normale spaarrekening" van DB voor de "luie spaarder" en voor de "bomma's met zakken geld".
DB e-saving wordt de hoogrentende spaarrekening.
DB moest ergens ingrijpen om ervoor te zorgen dat ze op het oude spaargeld niet "te veel" intrest ging geven door het KB.
Ik heb mn conclusie al in december getrokken en heb nu een termijnrekening bij CE.
Ben wel een half jaar premie kwijt, maar bon...
Kvoel me echt in het zak gezet. ik ga DB nu op mijn manier laten betalen voor mn premie:
Ik heb mn zichtrekening nog niet afgesloten. Al mn online aankopen gebeuren via DB titanium. En ik schrijf het geld pas enkele dagen voor het einde van de maand over.
Merci voor uw uitleg.
Het bevestigd dus wat ik dacht:
DB intensiv pus wordt de "normale spaarrekening" van DB voor de "luie spaarder" en voor de "bomma's met zakken geld".
DB e-saving wordt de hoogrentende spaarrekening.
DB moest ergens ingrijpen om ervoor te zorgen dat ze op het oude spaargeld niet "te veel" intrest ging geven door het KB.
Ik heb mn conclusie al in december getrokken en heb nu een termijnrekening bij CE.
Kvoel me echt in het zak gezet. ik ga DB nu op mijn manier laten betalen voor mn premie:
Ik heb mn zichtrekening nog niet afgesloten. Al mn online aankopen gebeuren via DB titanium. En ik schrijf het geld pas enkele dagen voor het einde van de maand over.
Laatst gewijzigd door Roeland op 11 januari 2009, 07:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Waiting for the financial meltdown...
tot voor een half jaar had db steeds de gewoonte om steeds van aantrekkelijke rekening te wisselen. zo was hun plusboekje eerst de meest opbrengende, en toen de concurrentie erover ging verhoogden ze de rente op de intensiv+. paar maanden later verhoogden ze weer hun plusboekje, om nog een paar maanden weer intensiv+ als hoogste te promoten. deze zomer hebben ze het plusboekje dan opzij geschoven, met de bedoeling een geheel nieuw boekje uit te brengen. dat nieuw boekje wilden ze eigenlijk al in 2007 lanceren, maar wegens allerhande problemen is dat er nu dus pas.
waarschijnlijk zullen ze dezelfde strategie handhaven, kwestie van geen getrouwheid/aangroei uit te moeten betalen aan de onoplettende spaarder.
waarschijnlijk zullen ze dezelfde strategie handhaven, kwestie van geen getrouwheid/aangroei uit te moeten betalen aan de onoplettende spaarder.
Dobredjen schreef: tot voor een half jaar had db steeds de gewoonte om steeds van aantrekkelijke rekening te wisselen. zo was hun plusboekje eerst de meest opbrengende, en toen de concurrentie erover ging verhoogden ze de rente op de intensiv+. paar maanden later verhoogden ze weer hun plusboekje, om nog een paar maanden weer intensiv+ als hoogste te promoten. deze zomer hebben ze het plusboekje dan opzij geschoven, met de bedoeling een geheel nieuw boekje uit te brengen. dat nieuw boekje wilden ze eigenlijk al in 2007 lanceren, maar wegens allerhande problemen is dat er nu dus pas.
Dit is echt een schande !!!!
Ik ben amper een maand klant bij DB maar heb al tal van klachten over hun manier van werken.
OO_MPE schreef: ../..
Mijn conclusies en plan : Afwachten tot half maart. Dan de rekening afsluiten en de 4,25% basis interest opstrijken (de premie zal toch niets voor stellen) en DB afstraffen door op te stappen met het kapitaal&interest en op zoek te gaan naar een andere stabiele bank die het wettelijke maximum aanbiedt. Gewoon uit PRINCIPE: een woord is een woord voor mij !!Ik heb dat laten vallen tijdens ons gesprek dat ze moeten oppassen om het opgebouwde nieuwe klienteel (ik ben nog geen jaar bij DB) niet vlugger te verliezen dan ze het gewonnen hebben. Kwestie van hen onder druk te zetten.Ik zal in ieder geval mijn 'huid' duur verkopen vooralleer een lock-in te doen na 1 April ....zet DB zo veel mogelijk onder druk door te dreigen (ik weet wel dat is niet schoon..) dat je opstapt. Misschien kan dat hun beslissing beinvloeden ...
Zoals hier in deze thread eerder gepost, laat ik het ook niet bij woorden en heb ik zonet gedaan wat ik hier enkele posts hoger gemeld heb: een mail gedaan naar hun President om hem eens naar duidelijkheid en klaarheid te vragen.Roeland schreef: @ OO_MP
../...
Kvoel me echt in het zak gezet. ik ga DB nu op mijn manier laten betalen voor mn premie:Ik heb mn zichtrekening nog niet afgesloten. Al mn online aankopen gebeuren via DB titanium. En ik schrijf het geld pas enkele dagen voor het einde van de maand over.
Als ik antwoord krijg met verduidelijking zal ik het laten weten!
Laatst gewijzigd door yezzer op 12 januari 2009, 18:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Het begint slecht aan te voelen... als DB per 1 april de situatie gaat uitbuiten dan moeten we heel veel lawaai gaan maken.
Goede actie om op dit moment dat ook al te doen. Is er iemand die bij Test Aankoop zit, weet wie er bij de politieke fracties met deze materie bezig is, enz?
Goede actie om op dit moment dat ook al te doen. Is er iemand die bij Test Aankoop zit, weet wie er bij de politieke fracties met deze materie bezig is, enz?
palmboy schreef: Het begint slecht aan te voelen... als DB per 1 april de situatie gaat uitbuiten dan moeten we heel veel lawaai gaan maken.
Ik zou me er toch niet te druk om maken, zo'n strijd kan je toch nooit winnen.
Als je echt ontevreden bent dan kan je maar één signaal geven. Dat is je rekening afsluiten.
Dan zullen ze bij DB wel een keer nadenken, als vele van hun nieuwe klanten (en miljarden!!) alweer verdwijnen. Hopelijk blijven ze de volgende keer eerlijk als ze nog eens supervoorwaarden aanbieden om ons te lokken.
Ik heb ook besloten om vanaf 1 april mijn spaargeld te verplaatsen naar een andere bank die een hoge basisrente geeft. Ik vermoed dat het rabobank zal worden. Ik hou niet zo van die Deutsche Bank praktijken , ze hebben enkel als doel zoveel mogelijk klanten te verwerven. Nee , ik hou van duidelijkheid. Bye bye Deutsche Bank
Ik kan jullie toch al melden dat mijn mail naar de big chief goed is toegekomen:yezzer schreef:
Zoals hier in deze thread eerder gepost, laat ik het ook niet bij woorden en heb ik zonet gedaan wat ik hier enkele posts hoger gemeld heb: een mail gedaan naar hun President om hem eens naar duidelijkheid en klaarheid te vragen.
Kreeg toch zonet al de mail bevestiging binnen vanwege hun "Head of Cliëntendienst - Bemiddeling".
In mijn mail van gisteren stond, behoudens mijn groot ongenoegen, ook enkele linken naar dit forum naar deze en andere threads ivm DB.
Hopelijk wordt er alvast de nodige aandacht EN voldoende prioriteit aan geschonken en volgt men vanuit hun hoofzetel nu ook eens mee welke mening en ervaring hun cliënten aan de lijve ondervinden, en in welke richting ze denken...
Ik hoop alvast dat ze vlug met concrete oplossingen naar buiten komen!
Laat dus niet na om hier jullie mening of ervaring ook neer te pennen, en eventueel onder brief of mail te gaan verwoorden.
Een woord is immers een woord!
Deutsche Bank schreef: Een woord is immers een woord!*
Aanbod onder voorwaarden

Laatst gewijzigd door Roeland op 13 januari 2009, 14:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Waiting for the financial meltdown...
Geen woorden maar daden!
Ik ga ook een brief schrijven naar die man. In het Duits met veel hoofdletters en uitroepingstekens als het moet
Ik ga ook een brief schrijven naar die man. In het Duits met veel hoofdletters en uitroepingstekens als het moet

Gelijk heb je! Mocht u zijn e-mail adres niet meer terugvinden, stuur dan maar een persoonlijk bericht en ik help u graag verder.palmboy schreef: Geen woorden maar daden!
Ik ga ook een brief schrijven naar die man. In het Duits met veel hoofdletters en uitroepingstekens als het moet![]()
Zie ook maar eens naar al de andere onderwerpen die (recent) gestart worden/werden omtrent DB: niet bepaald rooskleurig zou ik zeggen...
Vandaag heb ik per post antwoord gekregen van DB ivm mijn mail van 12/1/2009 met de vraag om verduidelijking:yezzer schreef:OO_MPE schreef: ../..
Mijn conclusies en plan : Afwachten tot half maart. Dan de rekening afsluiten en de 4,25% basis interest opstrijken (de premie zal toch niets voor stellen) en DB afstraffen door op te stappen met het kapitaal&interest en op zoek te gaan naar een andere stabiele bank die het wettelijke maximum aanbiedt. Gewoon uit PRINCIPE: een woord is een woord voor mij !!Ik heb dat laten vallen tijdens ons gesprek dat ze moeten oppassen om het opgebouwde nieuwe klienteel (ik ben nog geen jaar bij DB) niet vlugger te verliezen dan ze het gewonnen hebben. Kwestie van hen onder druk te zetten.Ik zal in ieder geval mijn 'huid' duur verkopen vooralleer een lock-in te doen na 1 April ....zet DB zo veel mogelijk onder druk door te dreigen (ik weet wel dat is niet schoon..) dat je opstapt. Misschien kan dat hun beslissing beinvloeden ...Zoals hier in deze thread eerder gepost, laat ik het ook niet bij woorden en heb ik zonet gedaan wat ik hier enkele posts hoger gemeld heb: een mail gedaan naar hun President om hem eens naar duidelijkheid en klaarheid te vragen.Roeland schreef: @ OO_MP
../...
Kvoel me echt in het zak gezet. ik ga DB nu op mijn manier laten betalen voor mn premie:Ik heb mn zichtrekening nog niet afgesloten. Al mn online aankopen gebeuren via DB titanium. En ik schrijf het geld pas enkele dagen voor het einde van de maand over.
Het komt erop neer dat de voorwaarden waarbij de rentevoeten gegarandeerd werden gedurende 12 maanden vanaf de storting, worden stopgezet op 1 april 2009.
Ze verschuilen zich inderdaad achter de veranderde wetgeving en de fiscale gevolgen die dit met zich meebrengt als ze hem niet toepassen.
Toch wel vreemd dat als je daarvoor belt naar de klantendienst, er steeds wordt gezegd dat hun juridische dienst of advocaten hiermee druk bezig zijn. Grote zever!
Dus verder hopen moet men alvast niet doen. Na 31/3 gaan de huidige of nog andere (mindere goede) voorwaarden gelden. Gewoonweg schandalig dat DB zo met de klanten dweept.
Ik zal morgen proberen die brief in te scannen en als bijlage bij te voegen.
Mochten er geïnteresseerden zijn, dan wil ik die gerust mailen als je een persoonlijk bericht doet met uw mailadres erbij.
Zucht.....
yezzer schreef:Vandaag heb ik per post antwoord gekregen van DB ivm mijn mail van 12/1/2009 met de vraag om verduidelijking:yezzer schreef:
Zoals hier in deze thread eerder gepost, laat ik het ook niet bij woorden en heb ik zonet gedaan wat ik hier enkele posts hoger gemeld heb: een mail gedaan naar hun President om hem eens naar duidelijkheid en klaarheid te vragen.
Het komt erop neer dat de voorwaarden waarbij de rentevoeten gegarandeerd werden gedurende 12 maanden vanaf de storting, worden stopgezet op 1 april 2009.
Ze verschuilen zich inderdaad achter de veranderde wetgeving en de fiscale gevolgen die dit met zich meebrengt als ze hem niet toepassen.
Toch wel vreemd dat als je daarvoor belt naar de klantendienst, er steeds wordt gezegd dat hun juridische dienst of advocaten hiermee druk bezig zijn. Grote zever!
Dus verder hopen moet men alvast niet doen. Na 31/3 gaan de huidige of nog andere (mindere goede) voorwaarden gelden. Gewoonweg schandalig dat DB zo met de klanten dweept.
Ik zal morgen proberen die brief in te scannen en als bijlage bij te voegen.
Mochten er geïnteresseerden zijn, dan wil ik die gerust mailen als je een persoonlijk bericht doet met uw mailadres erbij.
Zucht.....
En daarbij komt nog eens dat DB zich eigenlijk "verklapt" door niet het maximum te geven op de e-saving. Voor de klanten waarvoor de hoge rente gegarandeerd werd hadden ze dan toch wel een 3% + 1,5% spaarrekening mogen beschikbaar stellen. Maarja zoals de voorbije weken in het nieuws kwam heeft DB zeer veel miljarden van Fortis en Dexia binnengehaald. Ze hebben samen met Rabobank hun doel bereikt en de klant kan weer de boom in.
@Campzie
Inderdaad, dat is ook wat ik ervan denk.
Oplossing : Uit principe DB verlaten en je geld ergens anders plaatsen. Het is toch voor hetzelfde; DB diversifieert zich niet met een andere bank of zéér miniem. Dus, geen reden om te blijven !!
Inderdaad, dat is ook wat ik ervan denk.
Oplossing : Uit principe DB verlaten en je geld ergens anders plaatsen. Het is toch voor hetzelfde; DB diversifieert zich niet met een andere bank of zéér miniem. Dus, geen reden om te blijven !!
ik heb ook al lang mijn spaargeld ergens anders gezet (BMBP en argenta). ze kunnen bij DB den boom in met al hun spaarrekeningen. ze zijn gewoon te wispelturig. ik zie ze nog de basirente verlagen tot 2% ofzo. en als de rente terug zal stijgen (nog niet voor direct maar toch), zullen ze hun rente verhogen, maarrrr... uiteraard alleen voor 'vers' geld he.
de enige reden dat ik mijn rekeningen nog niet heb afgezegd is dat ik nog aandelen heb op een effectenrekening bij hen en ik heb geen zin om die te laten overzetten. van zodra die terug genoeg waard zijn om te verkopen ben ik weg.
bij argenta kan je ook een gratis kredietkaart krijgen. dan kunnen ze hun 3% op de zichtrekening bij DB steken waar de zon niet schijnt
de enige reden dat ik mijn rekeningen nog niet heb afgezegd is dat ik nog aandelen heb op een effectenrekening bij hen en ik heb geen zin om die te laten overzetten. van zodra die terug genoeg waard zijn om te verkopen ben ik weg.
bij argenta kan je ook een gratis kredietkaart krijgen. dan kunnen ze hun 3% op de zichtrekening bij DB steken waar de zon niet schijnt