Nike
TIP
Nike
Komen vandaag met cijfers, ben benieuwd. Te veel ingezet op online verkoop deed hun de das om. Ontslagen in Laakdal..
Elect a clown, expect a circus. Make America Go Away. En neem die Romeinse Pipo ineens ook maar mee.
Re: Nike
Ze zijn hun 'touch' ofte mojo momenteel wat kwijt. Zijn allesbehalve coole patta's zeggen de kinderen
Bad Bunny - Puerto Ricaanse hoofdact van de Superbowl half time show, 1 van de meest bekeken ééndaagse sportevents ter wereld - had Adidassen aan van zijn eigen lijn Badbo dit jaar. Schoenen kwamen super uitgebreid in beeld. Kosten 160€, maar veel geluk om ze te vinden onder de 300€ in een courante maat. Vlak na het event gingen ze door de 400€. Ook die twerkende danseressen hadden duidelijk zichtbare Adidassen.
De show van Bad Bunny (2026) vestigde een mondiaal record met 4,157 miljard impressies.
Hoogtepunten kijkcijfers (Gemiddeld aantal kijkers in de VS):2026 - Bad Bunny: Gemiddeld 128,2 miljoen kijkers (NBC).
Het merk New Balance - ik kende het niet, mode interesseert me geen fluit - is nu de hype blijkbaar in het betere middensegment.
Ken door mijn werk de interne werking van Nike Laakdal wel wat, ze hebben al jaren een haat-liefde verhouding met omni-channel en de ene op de andere blunder gestapeld zowel qua marketing als logistiek.
Ze hebben nu geen wereldwijde uithangborden zoals Michael Jordan, Lebron James of Kobe Bryant, Tiger Woods. Wel nog wat voetballers. En Jutta Leerdam
Bad Bunny - Puerto Ricaanse hoofdact van de Superbowl half time show, 1 van de meest bekeken ééndaagse sportevents ter wereld - had Adidassen aan van zijn eigen lijn Badbo dit jaar. Schoenen kwamen super uitgebreid in beeld. Kosten 160€, maar veel geluk om ze te vinden onder de 300€ in een courante maat. Vlak na het event gingen ze door de 400€. Ook die twerkende danseressen hadden duidelijk zichtbare Adidassen.
De show van Bad Bunny (2026) vestigde een mondiaal record met 4,157 miljard impressies.
Hoogtepunten kijkcijfers (Gemiddeld aantal kijkers in de VS):2026 - Bad Bunny: Gemiddeld 128,2 miljoen kijkers (NBC).
Het merk New Balance - ik kende het niet, mode interesseert me geen fluit - is nu de hype blijkbaar in het betere middensegment.
Ken door mijn werk de interne werking van Nike Laakdal wel wat, ze hebben al jaren een haat-liefde verhouding met omni-channel en de ene op de andere blunder gestapeld zowel qua marketing als logistiek.
Ze hebben nu geen wereldwijde uithangborden zoals Michael Jordan, Lebron James of Kobe Bryant, Tiger Woods. Wel nog wat voetballers. En Jutta Leerdam
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Nike nog rond de 44,6… je hebt toch geen afhouding je loon om ze 10% goedkoper aan te schaffen ? 
Elect a clown, expect a circus. Make America Go Away. En neem die Romeinse Pipo ineens ook maar mee.
Nike gisteren -15,5%.VTEC schreef: ↑31 maart 2026, 21:08 Ze zijn hun 'touch' ofte mojo momenteel wat kwijt. Zijn allesbehalve coole patta's zeggen de kinderen![]()
Ze hebben nu geen wereldwijde uithangborden zoals Michael Jordan, Lebron James of Kobe Bryant, Tiger Woods. Wel nog wat voetballers. En Jutta Leerdam![]()
Als je je schoen van 120EUR in de zeer competitieve markt moet positioneren, dan mag je geen enkele fout maken. En moet je ook zwaar blijven investeren in marketing en innovatie. Nike heeft het retailnetwerk willen schrappen met de focus op websales maar dat is een cruciale fout gebleken. De nieuwe CEO moet dat allemaal opnieuw rechtzetten. Niet evident.
Schoenen uitsluitend (ver)kopen via het web, het is een zware uitdaging.
Volwassenen kiezen vaker voor fashion-sneakers, maar steeds minder voor echte sportschoenen.
Mode is een rampzalige belegging. Letterlijk de dag na de reportage van Jambers durfde niemand nog in een Milet opdagen, bang om vierkant uitgelachen te worden.
Nog iemand die zich de Kappa-vesten herinnert? Het merk Chevignon? Chippie? All Stars? Allemaal dood en begraven. Mode is wegwerp.
Mode is een rampzalige belegging. Letterlijk de dag na de reportage van Jambers durfde niemand nog in een Milet opdagen, bang om vierkant uitgelachen te worden.
Nog iemand die zich de Kappa-vesten herinnert? Het merk Chevignon? Chippie? All Stars? Allemaal dood en begraven. Mode is wegwerp.
Strookje afknippen en laten ondertekenen door ouders of voogd.
------------ 8< -------------------------------------- knip hier----------------------------------------------
------------ 8< -------------------------------------- knip hier----------------------------------------------
Als je denkt dat dat een uitdaging is, probeer dan maar eens een rendabele schoenwinkel te runnen!
Carmi in Zemst bvb. Ook in Korbeek-Lo en Aubel. Je past en koopt daar ter plaatse. Afhankelijk van het merk kan je nadien via hun webshop bestellen.
Ik koop meestal Mephisto Mobils. Sneakers van 240 EUR. Ik loop er dag en nacht mee. Na een jaar wat hielslijtage achteraan. Ze gaan twee jaar mee. Je kan er zelfs een nieuwe zool laten opzetten.
Spijtig dat Mephisto niet naar de beurs gaat. Misschien dat Sofina er ooit wel in investeert, wie weet. Ze zijn in zowat alles actief, behalve in schoenen. 8 miljard mensen op aarde, dat is minstens 32 miljard paar schoenen, ze laten wat liggen. Nu ja.
Runners Lab bewijst dat het kan. Er zijn nog mensen die voor service kunnen en willen betalen. Idem Floris Van Bommel. En wellicht nog anderen, maar het is totaal mijn ding niet.
Zalando (van die om ter onnozelste reclames de laatste tijd) bewijst dat het ook kan online.
Runners' lab doet het idd al jaren goed. Uitbreiden buiten Vlaanderen zit er allicht niet in, maar dat hebben ze momenteel zelfs niet nodig. Sinds Corona is de wandel-loop-trail hype nog niet voorbij. Wat eigenlijk de goedkoopste sporten moeten zijn, zijn intussen dure bezigheden geworden. Weer een geval van FOMO ? 
Alle schoenwinkels klagen net dat Floris zijn eigen webshop gestart is. Het direct sales model lijdt ertoe dat mensen geen schoenen meer kopen in fysieke winkels. Fysieke winkels kunnen niet zomaar een hele collectie aankopen met redundantie in de courante maten. Bovendien zijn ze verplicht om aan dezelfde prijs te verkopen als de online shop, met bijna geen marge tot gevolg. Met dat geld moet je dan nog je personeel en de huur van de winkel in de high street betalen. Begin er maar aan.
Ja wie snapt die reclame eigenlijk? Schone vrouwen check, zuiders muziekje check, maar dan een soort glas tussen de tenen, wtf?
Runners lab is een speciaalzaak, geen gewone schoenwinkel.pukkie007 schreef: ↑2 april 2026, 16:24 Runners' lab doet het idd al jaren goed. Uitbreiden buiten Vlaanderen zit er allicht niet in, maar dat hebben ze momenteel zelfs niet nodig. Sinds Corona is de wandel-loop-trail hype nog niet voorbij. Wat eigenlijk de goedkoopste sporten moeten zijn, zijn intussen dure bezigheden geworden. Weer een geval van FOMO ?![]()
De hiking shoes zijn de laatste jaren steeds verder verbeterd met betere zolen, meer grip etc etc. En wat is nu de laatste hype? Wandelschoenen waarvan de zool zodanig dun en slecht is dat je de grond erdoor voelt komen. De bedoeling is zogezegd om een gevoel van blootsvoets wandelen te geven. Niet te begrijpen. Meer betalen voor slechtere schoenen, je moet het maar doen. Nog maar eens een bewijs dat consumentenvoorkeur en mode niet te voorspellen is.
Wie begint er hier over gewone schoenwinkels? Is Nike (topic!) een gewoon schoenenmerk?
Ik zie veel personen die 7 minuten per kilometer lopen, een complete uitrusting van +500€ dragen. Waar zijn die in hemelsnaam mee bezig? Maar als je het verkocht krijgt ( zoals Runners' lab bvb), 't ja ...
- schoenen: +200€
- sporthorloge: +300€
- sokken: 50€
- broek en shirt: samen ook +100€
- zonnebril: X
- rugzakje met sportdrank, gellekes en supplementen: X
- abo op Strava, Komoot, Runnermaps, ...
Ik zie veel personen die 7 minuten per kilometer lopen, een complete uitrusting van +500€ dragen. Waar zijn die in hemelsnaam mee bezig? Maar als je het verkocht krijgt ( zoals Runners' lab bvb), 't ja ...
- schoenen: +200€
- sporthorloge: +300€
- sokken: 50€
- broek en shirt: samen ook +100€
- zonnebril: X
- rugzakje met sportdrank, gellekes en supplementen: X
- abo op Strava, Komoot, Runnermaps, ...
Goede posts patrick4, altijd leuk om iets bij te leren van / over een branche die ik overigens maar zijdelings ken (indirect aandeelhouder van Adidas via GBL). Heb zelf geen Adidassen noch Nike maar kledingstukken daarvan zie ik al eens passeren in de wasmand.
Zo leer ik via GBL ook bij bvb over het voor mij te dure fietsenmerk Canyon, terwijl ikzelf al jaar en dag bij Giant XTC fietsen zweer en Pernod Ricard, het zuiders petanquedrankje voor oude pees
Zo leer ik via GBL ook bij bvb over het voor mij te dure fietsenmerk Canyon, terwijl ikzelf al jaar en dag bij Giant XTC fietsen zweer en Pernod Ricard, het zuiders petanquedrankje voor oude pees
Nike gaat nog jaren nodig hebben om het tij te keren volgens mij.
Uit De Tijd: Wall Street: Nike teruggeflitst naar 2014
Het opvallendste aandeel gisteren op Wall Street: Nike
NKE
-1,46%
. Beleggers in de Amerikaanse sportreus gooiden de handdoek na nog maar eens een sof van een kwartaalrapport. Het aandeel tuimelde 15,5 procent naar 44,63 dollar.
Nike noteert nu op het laagste peil sinds oktober 2014 . Over dezelfde periode verdrievoudigde de Dow Jones-korf en vervijfvoudigde de Nasdaq.
Het opvallendste aandeel gisteren op Wall Street: Nike
NKE
-1,46%
. Beleggers in de Amerikaanse sportreus gooiden de handdoek na nog maar eens een sof van een kwartaalrapport. Het aandeel tuimelde 15,5 procent naar 44,63 dollar.
Nike noteert nu op het laagste peil sinds oktober 2014 . Over dezelfde periode verdrievoudigde de Dow Jones-korf en vervijfvoudigde de Nasdaq.