NIW-waardes kloppen niet
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
NIW-waardes kloppen niet
Ik heb een paar trackers maar bij deze loopt het verkeerd:
IE0032895942 - iShares $ Corp Bond UCITS ETF USD (Dist) (EUR) | LQDA
IE00B4L5Y983 - iShares Core MSCI World UCITS ETF USD (Acc) (EUR) | IWDA
Ik heb mijn trackers bij DeGiro (Nederland) en daar noteren de prijzen (vandaag, 21 maart 2018) op:
LQDA: €90,39
IWDA: €44,61
Maar sinds een week zit er een gigantisch verschil op mijn Excel, waarin ik mijn transacties en rendement bijhoudt. Ik stond daar tot een week terug met beide trackers op een verlies. En nu heb ik zogezegd plots 15% winst.
Ik ben naar de oorzaak beginnen zoeken en werkelijk op alle andere websites vind ik andere waardes, zoals bv. ook op de betrouwbare site 'Morningstar'.
LQDA: €111,29
IWDA: €54,54
Aangezien alle sites dezelfde waarden aangeven zoals op Morningstar, kan ik maar één ding concluderen. DeGiro zit met een probleem! Ik koop voorlopig ook even niets meer.
Zijn er nog Spaargidsers die bij DeGiro beleggen en die hetzelfde probleem hebben?
IE0032895942 - iShares $ Corp Bond UCITS ETF USD (Dist) (EUR) | LQDA
IE00B4L5Y983 - iShares Core MSCI World UCITS ETF USD (Acc) (EUR) | IWDA
Ik heb mijn trackers bij DeGiro (Nederland) en daar noteren de prijzen (vandaag, 21 maart 2018) op:
LQDA: €90,39
IWDA: €44,61
Maar sinds een week zit er een gigantisch verschil op mijn Excel, waarin ik mijn transacties en rendement bijhoudt. Ik stond daar tot een week terug met beide trackers op een verlies. En nu heb ik zogezegd plots 15% winst.
Ik ben naar de oorzaak beginnen zoeken en werkelijk op alle andere websites vind ik andere waardes, zoals bv. ook op de betrouwbare site 'Morningstar'.
LQDA: €111,29
IWDA: €54,54
Aangezien alle sites dezelfde waarden aangeven zoals op Morningstar, kan ik maar één ding concluderen. DeGiro zit met een probleem! Ik koop voorlopig ook even niets meer.
Zijn er nog Spaargidsers die bij DeGiro beleggen en die hetzelfde probleem hebben?
-
- VIP member
- Contacteer:
Re: NIW-waardes kloppen niet
Uit mijn hoofd zonder te controleren
Usd/euro
Je haalt munten door elkaar?
Volgens mij noteerde iwda aan 54 usd of 44 eur
Usd/euro
Succes mensen! Wens jullie mooie returns!
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Nee, beide zijn euro. Heb ze ook altijd als euro aangekocht omdat ik die wisselkoers zeker niet wilde.Henkie1984 schreef: ↑21 maart 2018, 22:31 Uit mijn hoofd zonder te controleren
Usd/euro
Ik dacht daar ook eerst aan en heb dit als eerste bekeken, maar zoals gedacht. Beide zijn in €.
Iwda is 44.xx euro, ook op M* portefeuilles Iemand die iets anders beweert maakt een rekenfout of kijkt op de verkeerde plaats; de basismunt van Iwda is USD.
Laatst gewijzigd door B7H4long op 22 maart 2018, 07:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Op Morningstar zie ik toch echt een ander bedrag hoor, uitgedrukt in EUR.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
- Full Member
- Contacteer:
Ik denk dat M* de euro/dollar koers door elkaar heeft geslagen.
AEX.nl (site van de beurs zelf): 44,605 EUR
IShares-site: 54,68 USD (= 44.57 EUR)
Morningstar.nl: 54,68 EUR
AEX.nl (site van de beurs zelf): 44,605 EUR
IShares-site: 54,68 USD (= 44.57 EUR)
Morningstar.nl: 54,68 EUR