NL aandelen
TIP
Re: NL aandelen
Ik las overlaatst thans dat er veel concurrentie was op hun markt & een analist verwachtte prijsdalingen voor hun 'producten'. Daar kan een nieuwe CEO bitterweinig aan veranderen.Kevva schreef: ↑14 november 2017, 23:23 De activiteiten van Altice zijn in elk geval booming, zowel nu als in de komende jaren.
Altice is zwaar afgestraft en volgens mij ligt het eerder aan het bestuur dan de kernactiviteiten op zich. Een nieuwe CEO kan misschien wel het één en ander veranderen en terug voor vertrouwen zorgen?
Sent from my iPhone using Tapatalk
Dat in combinatie met een gigantische schuldberg... daar durf ik niet aan te komen. (waarmee ik ook niet zeg dat het op termijn niet kan herstellen).
Weet je trouwens wat hun convenanten zijn? Kan zomaar een KV om de hoek liggen (& dan dalen ze wss nog verder)
Er zijn ook afgestrafte aandelen met weinig of zelfs geen schulden. Ge kunt daar mss beter eens naar kijken (vb. Vestas, Publicis, Delhaize, Berentzen). Risk/Reward zit daar veel beter. (geen koopadvies hé, maak voor een keer uw huiswerk

Hoe staan jullie tegenover KPN? Zit toch de laatste maanden toch wat te slabakken terwijl de telecommarkt eerder een groeimarkt is. Naar mijn gevoel noteert KPN met een grote korting tegenover de faire waarde, eerlijkheidshalve voeg ik er ook aan toe dat ik geen FCF kan opstellen over het aandeel.
Binnen dezelfde sector heb ik mijn oog ook al geruime tijd laten vallen op Telefonica (Madrid), wel een pak schulden maar volgens mij zit hier ook een groeimarge.
Binnen dezelfde sector heb ik mijn oog ook al geruime tijd laten vallen op Telefonica (Madrid), wel een pak schulden maar volgens mij zit hier ook een groeimarge.
Adyen gaat vandaag door de €600. Niet slecht: in één maand van €240 naar €600!
jammer dat ik die gemist heb..
There’s a powerfull group of people out there that are secretely running the world. I’m talking ’bout the guys noone knows about, the guys that are invisible. The top 1% of the top 1%. The guys that play God without permission
Ik heb nog enkele Nederlandse aandelen in stock:
Arcelor metal
Kasbank
PosNL
Wereldhave nl
Met 3 van de vier sta ik in licht verlies.
Voorheen wel mooie winsten geboekt met Royal D. Shell. Maar dat aandeel lijkt me nu te duur om nog aan te kopen.
Arcelor metal
Kasbank
PosNL
Wereldhave nl
Met 3 van de vier sta ik in licht verlies.
Voorheen wel mooie winsten geboekt met Royal D. Shell. Maar dat aandeel lijkt me nu te duur om nog aan te kopen.
ASML
Vandaag wederom heel goede kwartaal resultaten.
Zij maken de machines om chips van te maken en ze zijn daar heel goed in.
Dividend is redelijk en stijgend vorr een groei bedrijf.
Alsook kopen ze aandelen in.
Vandaag wederom heel goede kwartaal resultaten.
Zij maken de machines om chips van te maken en ze zijn daar heel goed in.

Dividend is redelijk en stijgend vorr een groei bedrijf.
Alsook kopen ze aandelen in.
Hebben quasi een monopolie positie => grote chipspelers zijn echt van hen afhankelijk.
Dividend tegen huidige koersen eerder karig natuurlijk (< 1%).
+8% vandaag 

Bod van PAI op Wessanen van €11.50, maar de koers staat inmiddels al op €11.60.
Afgelopen zomer stond het aandeel nog op €18.
Ben benieuwd of er nog een hoger bod gaat komen...
Afgelopen zomer stond het aandeel nog op €18.
Ben benieuwd of er nog een hoger bod gaat komen...
Wessanen heeft nu blijkbaar ingestemd met het bod van PAI ter waarde van €11,50.
Ik had gehoopt op een hoger bod, maar helaas zijn de prestaties van Wessanen niet erg overtuigend de laatste tijd...