NOTEBOOK ALDI : MEDION AKOYA E6424 (MD 99850)
-
- Full Member
- Contacteer:
Re: NOTEBOOK ALDI : MEDION AKOYA E6424 (MD 99850)
Dat niet uit slaapstand geraken is een gekende softwarefout bij (een deel van) Windows 10 Home builds. Niks bijzonder dus.
Algemeen zijn Medion laptops goede laptops voor de lichtere gebruikers (lees zij die hoogstens eens een filmpje streamen).
Algemeen zijn Medion laptops goede laptops voor de lichtere gebruikers (lees zij die hoogstens eens een filmpje streamen).
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
De Medion MD8080XL en MD8383XL die daar 2003-2004 aangeboden werd.lola123 schreef:Overigings heb ik ook al zonder problemen een PC teruggebracht naar de ALDI met luidruchtige ventilator problemen en direct geld teruggekregen.

Werkt hier nog alle dagen zijn uurtjes. Ik denk dat de forumleden nu wel kunnen getuigen dat ik geen sporadische gebruiker ben.
Het is op de duur een gewoonte... het is als een vrouw, de ene maakt wat meer lawaai dan de andere, het wil daarom niet zeggen dat het 'n slechte is.

Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Akkoord dat probleem niet bij Aldi ligt, maar wat had ik anders moeten/kunnen doen dan hem terugbrengen?lola123 schreef:Dat hij niet uit de slaapstand geraakt heb ik ook al verschillende keren meegemaakt. Volgens hetgeen ik las op internet heeft dit eerder iets met een software/proces probleem te maken dan met het feit dat hij van den ALDI is. Ik denk dat dat andere computers dit evengoed kunnen voorhebben. Zou hem dus NIET terugbrengen hiervoor....
Dus qua garantie ben ik zeker wel tevreden van Aldi/Medion en zou hen aanraden.
Die slaapstand functie gewoon niet gebruiken zoals ik doe. Zoveel electriciteit ga je daar niet mee besparen denk ik...
En het kan dus bij een andere laptop van de ALdi of een ander merk ook voorkomen...Is niet de schuld van Medion dat die slaapstand niet werkt...
En het kan dus bij een andere laptop van de ALdi of een ander merk ook voorkomen...Is niet de schuld van Medion dat die slaapstand niet werkt...
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Weet er iemand of er nog een filiaal is die d'er een op voorraad heeft? Mijn buurvrouw was te laat.
Regio Waasland.
Regio Waasland.

Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Bij Media Markt verkopen ze ook Medions. Misschien daar eens kijken?
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Bij Medion.be ook maar niet met 3 jaar garantie. 

Ach, binnen een half jaar komt Aldi alweer met een nieuwe notebook. Laat je buurvrouw het maar in het oog houden en er de volgende keer rapper bij zijn (= op de eerste dag al voor de opening aan de ingang van de Aldi klaar staan).
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Inderdaad. De tendens van vroeger is blijkbaar terug (of een lager aantal in aanbod?) Ik weet nog dat ik op 'n koude novemberdag ooit nog '45 te vroeg stond te wachten voor de opening van de winkel. Er werd toen al een nauwgezette studie gedaan van wie-wat moest hebben. Het was dan uit te tellen hoeveel er voor jou stonden die net hetzelfde moesten hebben. De laatste tijd stonden pc's en laptop soms weken na de promo nog in de winkels, eerst met gele prijsetiketten (= zelfde prijs van de promo) later met rode prijsetiketten (= verlaagde prijs). Ik heb de indruk dat Aldi de schaarste bewust weer wil creëren want eigenlijk is dat 'n vorm van reclame.
dat klopt volledig met opzet schaarste creeren is een vorm van reclame
Vroeger was er de Macro waar alleen zelfstandigen toegang toe hadden ( in theorie ).
Dan dachten ze een zaak deden omdat ze tot een eliteclubje behoorden die daar toegang toe hadden.
Vroeger was er de Macro waar alleen zelfstandigen toegang toe hadden ( in theorie ).
Dan dachten ze een zaak deden omdat ze tot een eliteclubje behoorden die daar toegang toe hadden.
Ik zou niet te veel belang hechten aan die garantie. Ik heb op internet verhalen gelezen over een slechte service van Medion, ook binnen de garantieperiode. Mijn conclusie is dat Medion een goede keuze is indien je product geen gebreken vertoont. Anders is het miserie.Spruitekop schreef:Bij Medion.be ook maar niet met 3 jaar garantie.
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Uit eigen ervaring kan ik u hierin tegenspreken, héél goeie service. Vaak geen herstelling maar een nieuwe in de plaats.
Ik zal het laten weten! Mijn Aldi-desktop-PC van x jaar oud (Win Vista, ondanks dat erg tevreden!) heeft het onlangs plots laten afweten (ik denk hardwareprobleem, HD perfect kunnen recupereren als externe HD met alle data er nog op), kocht een nieuwe Medion (bij Coolblue) met Win10. Na één windows-update volledig gecrashed tot onbruikbaar. Net op 6/5 terug binnengedaan bij Coolblue... 2-3 weken 'in behandeling' naar Medion...Spruitekop schreef:Uit eigen ervaring kan ik u hierin tegenspreken, héél goeie service. Vaak geen herstelling maar een nieuwe in de plaats.
Probleem met m'n ouwe Aldi-pc heeft vermoedelijk te maken met het 'on-off'-knopje vooraan, een probleem waarvoor onze Aldi-Medion TV (met ingebouwde DVD-speler) ook al een Medion-hersteller heeft doen langskomen... en de DVD-speler is ondertussen (2 jaar) helemaal om zeep.
Ik heb trouwens enkele jaren terug bij Aldi een Akoya mini-pc gekocht met touch-screen. Lijkt een processor te hebben van 1 MILLI-bit. 1 programma draaien (Internet explorer bv) is al veel gevraagd, en bij 2 loopt die gewoon vast.
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Ik had misschien duidelijker moeten zijn. Die nieuwe krijg je vaak als het toestel binnen de garantie is en ik vermoed enkel bij randapparatuur. Indien het om de desktop/laptop/tablet/... zelf gaat dat je liefst hetzelfde toestel terug hebt maar dan hersteld.
Ooit 'n scanner kapot gehad 2 weken voordat hij 3 jaar werd en ik kreeg een nieuw model in plaats, met hogere scanresolutie. Het model kwam een maand later pas in het promo-blaadje.

Ooit 'n scanner kapot gehad 2 weken voordat hij 3 jaar werd en ik kreeg een nieuw model in plaats, met hogere scanresolutie. Het model kwam een maand later pas in het promo-blaadje.
+1Spruitekop schreef:Uit eigen ervaring kan ik u hierin tegenspreken, héél goeie service. Vaak geen herstelling maar een nieuwe in de plaats.
Zelfde ervaring.