Nu een termijnrekening of wachten... en... Waar?
TIP
Nu een termijnrekening of wachten... en... Waar?
Heb een tijdje niet kunnen meelezen op het forum, doch zit nu met ergens een prangende vraag.
Bij het overzicht van de rentes op termijnrekeningen zitten nog welgeteld 2 banken boven de 3% netto vanaf 2 jaar. (CE en DHB).
Bij deze beginnen of gewoon afwachten voor het ogenblik?
Het Kauphting verhaal doet mij nog steeds twijfelen aan de 2 blikvangers met rentes boven de 3% netto.. doch spaarrekeningen zijn echt voortdurend dalend in intrest... wat kun je nog doen met je beetje spaargeld?
Mvg en dank voor de reacties.
Luc
Bij het overzicht van de rentes op termijnrekeningen zitten nog welgeteld 2 banken boven de 3% netto vanaf 2 jaar. (CE en DHB).
Bij deze beginnen of gewoon afwachten voor het ogenblik?
Het Kauphting verhaal doet mij nog steeds twijfelen aan de 2 blikvangers met rentes boven de 3% netto.. doch spaarrekeningen zijn echt voortdurend dalend in intrest... wat kun je nog doen met je beetje spaargeld?
Mvg en dank voor de reacties.
Luc
Re: Nu een termijnrekening of wachten... en... Waar?
als je aan die rendementen geld wil vastzetten zal je je moeten haasten. Volgende maandag verlagen de rentes normaal gezien bij CE, want ze zijn maar gegarandeerd tot en met 16/03
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
dus ze verlagen pas dinsdagBartVW schreef: als je aan die rendementen geld wil vastzetten zal je je moeten haasten. Volgende maandag verlagen de rentes normaal gezien bij CE, want ze zijn maar gegarandeerd tot en met 16/03
Aanvraag opening spaar-termijnrekening bij credit europebank
Op 11/01 langs mail van C.E.site een aanvraag gedaan voor het openen van een rekening. Na 2 weken geen respons. Dan met mail nagevraagd of mijn bericht is doorgekomen, antwoord: “Kan 3 weken uitlopen”. Op 05/02 formulier ontvangen, 06/02 ondertekend + fotokopies en teruggestuurd.
Na ong.17 dagen weer met mail navraag gedaan,antwoord: “kan tot 3 weken uitlopen”. Dan op 06/03 weer een mail gestuurd met aandrang dat over 5 werkdagen de 5,5% over 2 jaar op termijnsparen teneinde loopt en dat ik na bijna 2 maanden aanvraag nog geen nummer heb. Antwoord: “Uw aanvraag is pas 04/03 toegekomen in de volgende dagen zult u bericht ontvangen” Dus voor 16/03 zal het nooit in orde komen. Maar ik denk dat ik niet de enige ben die na 2 maanden van aanvraag nog naast de 5,5% grijpt. Mislijdende reclame noem ik dit, moest strafbaar zijn. Nu in de 11de week zal men zijn centen wel nog op de spaarrekening kunnen storten aan 4,25 //0,75//0,75 wat heel mooi is, maar in week 12 is dat ??//??//?? .Daarom zou men deze bank moeten verplichten alle termijnaanvragen voor 01/03/2009 gedaan , door te voeren aan de op dat moment geldende voorwaarden, dus die van voor 16/03/2009. Groetjes frans1
Op 11/01 langs mail van C.E.site een aanvraag gedaan voor het openen van een rekening. Na 2 weken geen respons. Dan met mail nagevraagd of mijn bericht is doorgekomen, antwoord: “Kan 3 weken uitlopen”. Op 05/02 formulier ontvangen, 06/02 ondertekend + fotokopies en teruggestuurd.
Na ong.17 dagen weer met mail navraag gedaan,antwoord: “kan tot 3 weken uitlopen”. Dan op 06/03 weer een mail gestuurd met aandrang dat over 5 werkdagen de 5,5% over 2 jaar op termijnsparen teneinde loopt en dat ik na bijna 2 maanden aanvraag nog geen nummer heb. Antwoord: “Uw aanvraag is pas 04/03 toegekomen in de volgende dagen zult u bericht ontvangen” Dus voor 16/03 zal het nooit in orde komen. Maar ik denk dat ik niet de enige ben die na 2 maanden van aanvraag nog naast de 5,5% grijpt. Mislijdende reclame noem ik dit, moest strafbaar zijn. Nu in de 11de week zal men zijn centen wel nog op de spaarrekening kunnen storten aan 4,25 //0,75//0,75 wat heel mooi is, maar in week 12 is dat ??//??//?? .Daarom zou men deze bank moeten verplichten alle termijnaanvragen voor 01/03/2009 gedaan , door te voeren aan de op dat moment geldende voorwaarden, dus die van voor 16/03/2009. Groetjes frans1
Ik heb hetzelfde voorgehad vlak voor de wijziging naar 5,5 op 2 jaar. Ondertussen heb ik de huidige voorwaarden. Mensen die reeds een spaarrekening hebben bij CE hebben (denk ik) geen probleem. Ik geloof dat je als je al een spaarrekening hebt, direct online een termijnrekening kunt openen. Indien ik verkeerd zit, laat het dan gerust weten.franske1 schreef: Aanvraag opening spaar-termijnrekening bij credit europebank
Inderdaad als men een spaarrekening heeft bij CE, kan een termijnrekening
onmiddellijk online worden geopend.
onmiddellijk online worden geopend.
Ik weet het niet hé, maar ik vind dat die termijnrekeningen ook niet echt meer opbrengen. Ze bieden een rente die we gisteren hadden op onze spaarrekening. Enkel met dat grote verschil dat op een termijn je geld niet beschikbaar is wanneer je het plots zou nodig hebben.
Ik heb dus al mijn spaargeld omgezet in fysiek goud. Dat is beschikbaar wanneer ik het nodig heb en het brengt gegaranderd meer op dan een spaarrekening. Ik spreek nu van een termijn tussen nu en 1 jaar.
Voila, das mijn idee er van
Ik heb dus al mijn spaargeld omgezet in fysiek goud. Dat is beschikbaar wanneer ik het nodig heb en het brengt gegaranderd meer op dan een spaarrekening. Ik spreek nu van een termijn tussen nu en 1 jaar.
Wat doe als de koers van je goud met 20% of meer gezakt is en je geld nodig hebt ?:-\varkentje schreef: Ik weet het niet hé, maar ik vind dat die termijnrekeningen ook niet echt meer opbrengen. Ze bieden een rente die we gisteren hadden op onze spaarrekening. Enkel met dat grote verschil dat op een termijn je geld niet beschikbaar is wanneer je het plots zou nodig hebben.
Als de crisis voorbij gaat
Bij sommige banken kan je (in geval van nood) je geld vervroegd opvragen, weliswaar met een bestraffing op gebied van intresten.
Verder heb je nog altijd de goede oude (weinig renderende) staatsbon. Kun je ten alle tijden verkopen op de secundaire markt. Wel in schijven kopen zodanig dat je niet alles moet verkopen indien nodig.
Bericht aangepast door webmaster, geen hoofdletters gebruiken aub (zie huisregels)
Laatst gewijzigd door Anonymous op 9 maart 2009, 07:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Er is is niets dat nog iets opbrengt als je voor kapitaalsgarantie kiest, dus zoals elders op het forum verteld wordt alles een beetje spreiden zeker.
En alles hangt af van wat je zelf wil, hoelang je je geld kan missen etc . . .
En alles hangt af van wat je zelf wil, hoelang je je geld kan missen etc . . .
Geld maakt niet gelukkig, maar liever ongelukkig met, dan zonder
Vervroegd opvragen van geld op een termijnrekening met bestraffing op interesten is hetzelfde als je goud verkopen aan een lagere koers dan dat je het kocht.ted schreef: Bij sommige banken kan je (in geval van nood) je geld vervroegd opvragen, weliswaar met een bestraffing op gebied van intresten.
Bericht aangepast door webmaster, geen hoofdletters gebruiken aub (zie huisregels)
Uiteraard heb ik ook nog geld op termijnrekeningen staan. Ik kan dan nazien wat het minst verlies meebrengt als ik plots geld zou nodig hebben. Ook zit ik nog in de confortabele positie dat ik niet denk mijn spaargeld plots nodig te gaan hebben. Voor mijn normale uitgaven heb ik nog cash genoeg. Met spaargeld bedoelde ik geld dat ik echt op lange termijn niet ga nodig hebben.
De koers van het goud zal nog serieus gaan stijgen. Wacht nog maar effe af. en het einde van de crisis is echt nog niet in zicht hoor. Het is eerder het begin er van dat er staat aan te komen.
in goud of diamanten zou ik nooit beleggen...
- ik had van mijn moeder 'n gouden rand (Z.Afrikaanse munt), aangekocht aan 20.000 bf...
die lag hier al jaren...toen ik hem uiteindelijk verkocht kreeg ik nog 12.500 bf..!!
- ook 'n (groei) diamant, aangekocht aan 209.000 bf ...dwz die moest groeien in waarde ;D
toen ik 'm verkocht en die had ik ook al jaren kreeg ik 115.000 bf...astemblief.
en dan is dit nog via contacten van mijn vrouw gegaan, die familie heeft in de diamantsector. (ik heb wel 'n commisie moeten betalen, dus de verkoop lag iets boven de 120.000 bf )
Fantastisch rendement, als je 't mij vraagt....timing was misschien slecht, maar toen had ik wel geld nodig...
.
de goudprijs is ondertussen wel weer flink gestegen
als je 20.000 bf op 'n spaarboekje zet aan 3.5 % en je laat het kapitaliseren op 10 jaar dan heb ik 28.211 bf uitgerekend...
(die voorbeelden zijn in BEF omdat ze zo in mijn geheugen gegrift staan..
)
wel dan vind ik 'n termijnrekening bij CE op 2jaar (in mijn geval nog 4,89% netto) toch 'n betere belegging...toch zeker nu in deze crisisperiode.
uiteraard heb ik maar 2/3 op termijn en de rest op Inet spaarrekeningen.
- ik had van mijn moeder 'n gouden rand (Z.Afrikaanse munt), aangekocht aan 20.000 bf...
die lag hier al jaren...toen ik hem uiteindelijk verkocht kreeg ik nog 12.500 bf..!!
- ook 'n (groei) diamant, aangekocht aan 209.000 bf ...dwz die moest groeien in waarde ;D
toen ik 'm verkocht en die had ik ook al jaren kreeg ik 115.000 bf...astemblief.
en dan is dit nog via contacten van mijn vrouw gegaan, die familie heeft in de diamantsector. (ik heb wel 'n commisie moeten betalen, dus de verkoop lag iets boven de 120.000 bf )
Fantastisch rendement, als je 't mij vraagt....timing was misschien slecht, maar toen had ik wel geld nodig...
de goudprijs is ondertussen wel weer flink gestegen
als je 20.000 bf op 'n spaarboekje zet aan 3.5 % en je laat het kapitaliseren op 10 jaar dan heb ik 28.211 bf uitgerekend...
(die voorbeelden zijn in BEF omdat ze zo in mijn geheugen gegrift staan..
wel dan vind ik 'n termijnrekening bij CE op 2jaar (in mijn geval nog 4,89% netto) toch 'n betere belegging...toch zeker nu in deze crisisperiode.
uiteraard heb ik maar 2/3 op termijn en de rest op Inet spaarrekeningen.
Laatst gewijzigd door w00ha op 9 maart 2009, 09:35, 1 keer totaal gewijzigd.
in je eerste reactie zei je nogtans:Uiteraard heb ik ook nog geld op termijnrekeningen staan. ...
De koers van het goud zal nog serieus gaan stijgen. Wacht nog maar effe af. en het einde van de crisis is echt nog niet in zicht hoor. Het is eerder het begin er van dat er staat aan te komen.
"Ik heb dus al mijn spaargeld omgezet in fysiek goud"
ik hoop iig voor jou dat de goudprijs in jouw voordeel stijgt, maar dat kan soms 'n rare wending nemen...
in mijn vorig vb moet je dan ook nog weten dat de diamant aan de $ koers hangt ...
Ja zeg, ni gaan commaneuken hé. Al mijn beschikbaar spaargeld hé. Ik ga het nu ook niet van een termijnrekening gaan halen en er kosten voor betalen om het dan om te gaan zetten in goud hé.w00ha schreef:in je eerste reactie zei je nogtans:
"Ik heb dus al mijn spaargeld omgezet in fysiek goud"
En dat goud ben ik niet echt meer van plan om ooit terug in te leveren, of ik zou een dikken tegenslag moeten krijgen. Normaliter zal het naar de kinderen gaan.
-
gast9876
Ik zit al goede 3 jaar met termijnrekening bij DHB. (4% bruto)Luc B. schreef: Bij deze beginnen of gewoon afwachten voor het ogenblik?
een jaar later zaten de meeste banken al aan 4% netto....en nog tijdje later 5,5% (BmpB)
Ikzelf ga niet meer termijnrekening nemen. Als -volgens unizo- het einde van de crisis na de zomer valt, kan het zijn dat binnen een jaar de rentes terug opgetrokken worden, en dan zit je daar met uw termijnrekening van 5 jaar aan uw been.....
evt. als je 6 jaar geld kunt missen ecopower aandelen (zoek op forum) à -voorlopig- 6% netto.....tot 150 € vrijgesteld van Rv (dus tot 300 € voor gehuwden) en je investeert dan nog in groene energie.... :-)
Ik dacht begrepen te hebben dat we na de zomer in volle crisis zouden zitten i.p.v. het einde van de crisis.satsurfer schreef:
Ikzelf ga niet meer termijnrekening nemen. Als -volgens unizo- het einde van de crisis na de zomer valt, kan het zijn dat binnen een jaar de rentes terug opgetrokken worden, en dan zit je daar met uw termijnrekening van 5 jaar aan uw been.....
Geld maakt niet gelukkig, maar liever ongelukkig met, dan zonder