Nu instappen in fondsen of wachten tot na 5 juni ?
TIP
- Spruitekop
- VIP member

- Contacteer:
Re: Nu instappen in fondsen of wachten tot na 5 juni ?
Het is te zien welke trein je opstapt, deze wil ik graag missen.

Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!

Ha die Spruitekop, de eeuwige optimist. De beurs is geen trein die ontspoort maar een lijn die, weliswaar met af en toe een knik naar beneden, op de lange termijn altijd omhoog gaat.
@yaris ben met 1/3 van het beschikbare kapitaal ongeveer 14 dagen geleden ingestapt. De aankopen staan momenteel wel allemaal licht negatief maar niks om te panikeren, ik bekijk het voor een periode van 5 a 10 jaar.Binnen een maand als er geen zotte dingen gebeuren op de beurs stap ik nog eens in voor 1/3 en het laatste deel binnen 2 maand van nu.
Volgens welke bron kan Griekenland de 300 miljoen nu niet op tafel leggen ?Spruitekop schreef:Beurzen zijn intussen wel gedaald.Dus ongelijk was er niet om te wachten.
En die goeie 300 miljoen€ die ze niet kunnen betalen gaan op het eind van de maand zonder probleem betaald worden. 1,6 miljard € betalen gaat immers gemakkelijker dan 300 miljoen €. "Da's evident hei"
1,6 miljard betalen terwijl je nog niet kan voldoen aan 300 miljoen, 'n totaal "non-event".
Zijzelf claimen van wel, en ik acht het IMF niet zo naïef om dat zonder enig bewijs te geloven...
Carl
Rustige belegger: voornamelijk wijd gespreide fondsen, holdings en ETF's, buy & hold.
Mijn visie op financieel bewustzijn en inzichten voor wie overweegt te gaan beleggen lees je in m'n online boek: derustigebelegger.be
Mijn visie op financieel bewustzijn en inzichten voor wie overweegt te gaan beleggen lees je in m'n online boek: derustigebelegger.be
-
Leemans-broertje
- VIP member

- Contacteer:
In de VS moet de pret tegenwoordig niet op kunnen.Spruitekop schreef:Beurzen zijn intussen wel gedaald.Dus ongelijk was er niet om te wachten.
En die goeie 300 miljoen€ die ze niet kunnen betalen gaan op het eind van de maand zonder probleem betaald worden. 1,6 miljard € betalen gaat immers gemakkelijker dan 300 miljoen €. "Da's evident hei"
1,6 miljard betalen terwijl je nog niet kan voldoen aan 300 miljoen, 'n totaal "non-event".
De pad die Goldman in de korf van de EU geplaatst heeft, heeft zich ontpopt tot een dodelijk giftige Pijlgifkikker.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- Tonijnbelegger
- Hero Member

- Contacteer:
Had je geen afbeelding van een kikker met wit en blauw in plaats van zwart en blauw?
Ten eerste komt dat beter overeen met uw symboliek en ten tweede kunnen supporters van een bepaalde ploeg daar aanstoot aan nemen.
Ten eerste komt dat beter overeen met uw symboliek en ten tweede kunnen supporters van een bepaalde ploeg daar aanstoot aan nemen.
- Tonijnbelegger
- Hero Member

- Contacteer:

Zelden zo een lach zien faken...
Afin, de boel is uitgesteld tot einde deze maand.
http://www.standaard.be/cnt/dmf20150604_01714102" onclick="window.open(this.href);return false;
Weer een periode van gekonkelfoes.
-
Leemans-broertje
- VIP member

- Contacteer:
Heb je vraag doorgestuurd naar Tsipras. Van kameleons kun je alles verwachten..
Als je een lange-termijn belegger bent dan kun je best gewoon instappen, eventueel gespreid over een aantal maanden, zoals je nu doet. Er is nl. altijd wel iets. Later vandaag komt het nieuwe Amerikaanse jobs report uit. Griekenland blijft in het nieuws, en Rusland/Oekraïne kan ook nog oplaaien. Dan is er nog af en toe verontrustend nieuws over de Chinese economie, enz. Zo kun je blijven wachten.
Vijf jaar is niet erg lang -- als je het geld dan echt nodig zou kunnen hebben, dan zou ik niet in aandelen beleggen.peter schreef:@yaris ben met 1/3 van het beschikbare kapitaal ongeveer 14 dagen geleden ingestapt. De aankopen staan momenteel wel allemaal licht negatief maar niks om te panikeren, ik bekijk het voor een periode van 5 a 10 jaar.Binnen een maand als er geen zotte dingen gebeuren op de beurs stap ik nog eens in voor 1/3 en het laatste deel binnen 2 maand van nu.
Als je het 10+ jaar kunt laten staan, dan is gespreid instappen een goed idee. Enkel dit: ik weet niet wat je onder 'zotte dingen' verstaat, maar je houd je best aan het schema -- zelfs als (of vooral als) de beurzen tegen dan zijn gedaald.
-
JanusBananus
- Hero Member

- Contacteer:
Tenzij die knik naar beneden langer duurt dan je leeftYaris schreef:De beurs is geen trein die ontspoort maar een lijn die, weliswaar met af en toe een knik naar beneden, op de lange termijn altijd omhoog gaat.

Nadat het hoogtepunt van 38.957,44 werd bereikt op 29 december 1989 stond deze index exact 25 jaar later later op 17.729,84 punten...
Maar liefst een kwart eeuw wachten om nog niet de helft van je inleg terug te krijgen!
Ben benieuwd wanneer en of überhaupt het niveau van toen ooit terug bereikt zal worden
-
Leemans-broertje
- VIP member

- Contacteer:
Naast GR heeft Goldman nog een veel grotere gifkikker in de EU geplaatst en wel Draghi. Die man is druk bezig op zijn eentje heel onze economie/samenleving kapot te maken. Zo staat er vandaag een zeer alarmerend artikel in Die Welt online. Vooral de wereld van de geldmarkt en obligaties davert op zijn grondvesten, en de EU-staten staan machteloos. In de plaats van Merkel zou ik de eer aan mezelf houden en aftreden.
http://www.welt.de/finanzen/geldanlage/ ... rlust.html" onclick="window.open(this.href);return false;
citaat: Selbst absolute Haudegen sind geschockt von den Bewegungen. "Die Turbulenzen versetzen mich in Angst und Schrecken", sagte Bill Gross, ehemaliger Chef des größten Anleihehauses Pimco
goed artikel !
http://www.welt.de/finanzen/geldanlage/ ... rlust.html" onclick="window.open(this.href);return false;
citaat: Selbst absolute Haudegen sind geschockt von den Bewegungen. "Die Turbulenzen versetzen mich in Angst und Schrecken", sagte Bill Gross, ehemaliger Chef des größten Anleihehauses Pimco
goed artikel !
Met dividenden en in(de)flatie valt het eigenlijk wel mee, en al helemaal als je het realistische scenario bekijkt van een belegger die meer dan 1 keer in z'n leven geld belegt. Heb hier ooit ergens een goede uitleg over gelezen; ik zal eens zoeken of ik het terug vind.JanusBananus schreef:Tenzij die knik naar beneden langer duurt dan je leeftYaris schreef:De beurs is geen trein die ontspoort maar een lijn die, weliswaar met af en toe een knik naar beneden, op de lange termijn altijd omhoog gaat.![]()
Nadat het hoogtepunt van 38.957,44 werd bereikt op 29 december 1989 stond deze index exact 25 jaar later later op 17.729,84 punten...
Maar liefst een kwart eeuw wachten om nog niet de helft van je inleg terug te krijgen!
Ben benieuwd wanneer en of überhaupt het niveau van toen ooit terug bereikt zal worden
^ zou die uitleg ook graag lezen
Als je zo zeker bent dat het ook in de toekomst zo blijft, dan veronderstel ik dat de grote hoofdmoot van je spaargeld in de Ierse Vanguard ETF's zit?Yaris schreef:
Ha die Spruitekop, de eeuwige optimist. De beurs is geen trein die ontspoort maar een lijn die, weliswaar met af en toe een knik naar beneden, op de lange termijn altijd omhoog gaat.