Nu nog beleggen in groeilanden ?
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
Nu nog beleggen in groeilanden ?
Wat denken jullie om nu nog in te stappen in fondsen die beleggen in groeilanden zoals bv J.P. Morgan Funds - Emerging Markets Equity Fund,Robeco Emerging Markets Equity, Carmignac Investissement A.
Re: Nu nog beleggen in groeilanden ?
KAN NOG STEEDS VOLGENS MIJ?
ik ben vooral fan van die JPM emerging
zullen het altijd beter blijven doen dan europa de volgende jaren
ik ben vooral fan van die JPM emerging
zullen het altijd beter blijven doen dan europa de volgende jaren
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Ik heb ook belegd in Carmignac Emergents.Deze heeft op dit ogenblik al een mooie groei opgetekend maar staat nog steeds niet op het niveau van voor de crisis eind 2008.Dus m.i. heeft deze nog steeds opwaarts potentieel aangezien zij niet niet tot nauwelijks beleggen in eurolanden.
Ja, als het fonds nog niet op het niveau van eind 2008 zit, heeft het echt niet goed gepresteerd, sedert. Niks om naar huis over te schrijven. Het hoeft ook niet te betekenen dat het nog een inhaal maneuvre tegoed heeft. Dat hangt af van de actuele portefeuille.Davy V schreef:Ik heb ook belegd in Carmignac Emergents.Deze heeft op dit ogenblik al een mooie groei opgetekend maar staat nog steeds niet op het niveau van voor de crisis eind 2008.Dus m.i. heeft deze nog steeds opwaarts potentieel aangezien zij niet niet tot nauwelijks beleggen in eurolanden.
Volgens mijn onderzoek via Morningstar zijn de volgende drie fondsen de beste Emerging Market fondsen:
- Comgest Growth Emerging markets
- Magellan
- Skagen Kon-Tiki
Alleen deze 3 fondsen hebben een 5 sterren én een Elite rating; dat is voor mij een 10 als rapportcijfer.
Het JPM Emerging Markets Equity Fund heeft "slechts" 3 sterren en een Superior rating; in mijn benadering is dat een 7 als rapportcijfer:
http://www.morningstar.nl/nl/snapshot/s ... lang=nl-NL" onclick="window.open(this.href);return false;
Zelf kies ik ervoor om alleen fondsen met een 10 te gebruiken (soms, als uitzondering een 9):
http://www.vanwent.nl/Info/Informatie.html" onclick="window.open(this.href);return false;
- Comgest Growth Emerging markets
- Magellan
- Skagen Kon-Tiki
Alleen deze 3 fondsen hebben een 5 sterren én een Elite rating; dat is voor mij een 10 als rapportcijfer.
Het JPM Emerging Markets Equity Fund heeft "slechts" 3 sterren en een Superior rating; in mijn benadering is dat een 7 als rapportcijfer:
http://www.morningstar.nl/nl/snapshot/s ... lang=nl-NL" onclick="window.open(this.href);return false;
Zelf kies ik ervoor om alleen fondsen met een 10 te gebruiken (soms, als uitzondering een 9):
http://www.vanwent.nl/Info/Informatie.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Het JPM Emerging Markets Equity Fund heeft toch best al een mooie geschiedenis en zichzelf bewezen dacht ik zo.
Waar kan je trouwens Comgest Growth Emerging markets kopen ?
Een 7 is toch ook geen slecht rapportcijfer?ann01 schreef:Het JPM Emerging Markets Equity Fund heeft toch best al een mooie geschiedenis en zichzelf bewezen dacht ik zo.
Maar als je de keuze hebt, zou ik toch voor de 10'en gaan....
Ik weet niet waar je Comgest kunt kopen; heb het fonds zelf niet (wel Skagen Kon-Tiki, maar dat is niet/moeilijk in Belgie te krijgen).
-
- Newbie
- Contacteer:
@JosTM.
Mag ik weten hoe je het Skagen fonds hebt bemagtigd?
Na een eerste "look" ziet het er goed uit.
Ik zou het verder willen bekijken, maar als ik het toch niet kan kopen (eventueel via lux of nl) dan moet ik er niet men tijd insteken.
tx
Na een eerste "look" ziet het er goed uit.
Ik zou het verder willen bekijken, maar als ik het toch niet kan kopen (eventueel via lux of nl) dan moet ik er niet men tijd insteken.
tx
Ik heb het via SNS Fundcoach in NL gekocht (ben Nederlander...).woutie-dax schreef:@JosTM.
Heb van anderen op dit forum gehoord dat Skagen fondsen in België niet of heel moeilijk te kopen zijn.