Obiligatie in NZD
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
Obiligatie in NZD
Belfius biedt een obligatie in nieuw Zeelandse dollars aan, 3,25% netto, looptijd 8 jaar.
Dit lijkt me een interessante belegging. Wat vinden jullie ?
Dit lijkt me een interessante belegging. Wat vinden jullie ?
"The man who begins to speculate in stocks with the intention of making a fortune usually goes broke, wheras the man who trades with a view of getting good interest on his money sometimes gets rich". - Charles Henry Dow
Re: Obiligatie in NZD
Hallo
Grootbanken schuimen je belegging af, 3,25% netto is veel te weinig voor het risico dat je neemt!
Info http://www.mijnkapitaal.be" onclick="window.open(this.href);return false;
Grootbanken schuimen je belegging af, 3,25% netto is veel te weinig voor het risico dat je neemt!
Info http://www.mijnkapitaal.be" onclick="window.open(this.href);return false;
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Beste,
Ik zou niet weten hoe ik op zo'n obligatie inteken op een andere manier. Bovendien lijkt het rendement nog steeds de moeite. Ik vraag me af of het interessant is.
Ik zou niet weten hoe ik op zo'n obligatie inteken op een andere manier. Bovendien lijkt het rendement nog steeds de moeite. Ik vraag me af of het interessant is.
"The man who begins to speculate in stocks with the intention of making a fortune usually goes broke, wheras the man who trades with a view of getting good interest on his money sometimes gets rich". - Charles Henry Dow
-
Leemans-broertje
- VIP member

- Contacteer:
Heb zelf ervaring met obligaties in NZD en AUD in de jaren '80. 18 % rente ! Ze laten iedereen intekenen en vervolgens devalueren ze. Heb er deerlijk mijn broek aan gescheurd.
De NZD staat momenteel erg hoog tegenover de EUR, momenteel krijg je 1.51NZD voor 1EUR, tot enkele jaren terug zat dit steeds boven de 1.75NZD met zelfs eens een uitschieter naar 2.5NZD.
Alles staat of valt hier met de evolutie van de NZD.
Vandaag krijg 15 097NZD je voor 10 000EUR, tegen 3.25% komt dat op 8 jaar tijd op 19 498NZD. Wat de waarde daarvan in euro gaat zijn binnen 8 jaar kan niemand voorspellen. Als je geluk hebt en de euro blijft zakken heb je misschien een leuke meevaller, als de euro terug gaat stijgen kan de waarde die je terugkrijgt lager zijn dan het bedrag waarmee je startte.
Alles staat of valt hier met de evolutie van de NZD.
Vandaag krijg 15 097NZD je voor 10 000EUR, tegen 3.25% komt dat op 8 jaar tijd op 19 498NZD. Wat de waarde daarvan in euro gaat zijn binnen 8 jaar kan niemand voorspellen. Als je geluk hebt en de euro blijft zakken heb je misschien een leuke meevaller, als de euro terug gaat stijgen kan de waarde die je terugkrijgt lager zijn dan het bedrag waarmee je startte.
Een absoluut slecht zaak: veel te weinig voor de geboden kwaliteit en looptijd.derocker schreef:Belfius biedt een obligatie in nieuw Zeelandse dollars aan, 3,25% netto, looptijd 8 jaar....
Een vergelijking van de gangbare opbrengsten (weliswaar op de tweede markt)
BNP Paribas SA NZD XS0997467344 Vervaldag 4/12/2019 coupon 5,875% prijs 104,95% Netto: 4,72%
Citigroup NZD NZD XS1135556378 Vervaldag 12/11/2019 coupon 5,13% prijs 101,23% Netto:4,84%
Afgaande op bovenstaande mag je van die debiteur en voor die looptijd minstens 5% netto eisen!
Laatst gewijzigd door Belca2 op 12 januari 2015, 21:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Denk dat ik er dan maar ga afblijven, bedankt ...
Mijn interesse kwam er vooral na het lezen van onderstaand topic. Vorige maand had Belfius een obligatie in Australische dollar, en in dat topic heb ik niets negatief gelezen over Belfius. Ik heb hier dan ook op ingetekend. Heb ik een slechte zaak gedaan ? Rendement was netto rond de 2,5 %
Mijn interesse kwam er vooral na het lezen van onderstaand topic. Vorige maand had Belfius een obligatie in Australische dollar, en in dat topic heb ik niets negatief gelezen over Belfius. Ik heb hier dan ook op ingetekend. Heb ik een slechte zaak gedaan ? Rendement was netto rond de 2,5 %
De NZD en de AUD, zijn 2 verschillende munten. De AUD staat historisch gezien niet zo hoog. Bovendien zijn ze in Nieuw-Zeeland bezig met renteverhogingen.. Daarom was men in het andere topic niet zo negatief. Het wisselkoersrisico zou bij de AUD minder groot zijn vanuit historisch perspectief. Al kan niemand daar voorspellingen over doen...
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
Voor de BNP lening kom ik op een nettorendement van 3,03% d.w.z. met verrekening van verlopen interesten + commissie + beurstaks + RV.
Er is een lening van BMW op 3 jaar die 2,85% geeft.
Maar, als je dan toch geïnteresseerd bent in de weliswaar volatiele NZD dan is er momenteel de lening van Royal Bank of Canada (AA-) 4,625 99,83 20200117 XS1156257484 die netto 3,37% geeft.
De lening van Belfius loopt alleszins te lang en is dus niet interessant.
Er is een lening van BMW op 3 jaar die 2,85% geeft.
Maar, als je dan toch geïnteresseerd bent in de weliswaar volatiele NZD dan is er momenteel de lening van Royal Bank of Canada (AA-) 4,625 99,83 20200117 XS1156257484 die netto 3,37% geeft.
De lening van Belfius loopt alleszins te lang en is dus niet interessant.