Spaargids logo
Contact
  • FR
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
      Gas & elektriciteit Elektriciteit Gas Promoties en kortingen
    Voor bedrijven
      Grote bedrijven Kmo’s
    Algemeen
      Verhuisdienst Leveranciers Nieuws Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
      Zonnepanelen kopen Spouwmuurisolatie kopen Zoldervloerisolatie kopen Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
      Spaarproducten
      Spaarrekening Termijnrekening Kasbons Maandelijks sparen Baby-en jongerenrekening Simulator spaarrekeningen Rating en reviews banken
      Fiscaal sparen
      Pensioensparen Langetermijnsparen
      Zelfstandigen
      VAPZ IPT POZ
    Lenen
      Wonen
      Hypothecaire lening Verbouwingslening Energielening Overbruggingskrediet Simulator woonkrediet Kosten herfinanciering
      Voertuigen
      Autolening Fietslening Motorlening Mobilhomelening

Andere leningen
      Persoonlijke lening Geldreserves Samenvoegen van leningen Crowdfunding
    Beleggen
      Beleggingsfondsen Beleggingsplannen Rendementen beleggingsplannen Crowdlending Fondsenaanbod banken Pensioenspaarfondsen Private banking
    Betalen
      Zichtrekeningen VISA Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
      Autoverzekering vergelijken Autoverzekering afsluiten Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
      Brandverzekering vergelijken Brandverzekering afsluiten
    Schuldsaldoverzekering
    Andere verzekeringen
      Tak 23 beleggingsverzekering Tak 21 spaarverzekering Reisverzekeringen Uitvaartverzekering
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
      Telecom vergelijken Telecom abonnementen Smartphones met abonnement Vergelijk snel Providers
    Meest gekozen
      Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn Internet+TV+Mobiel Internet+TV+Vaste lijn Internet+Mobiel Internet+Vaste lijn Internet+TV Mobiel Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
      Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
      Overzicht ziekenfondsen Aansluiten ziekenfonds Veranderen ziekenfonds Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
      Christelijke Mutualiteit Helan LM Mutplus.be LM Oost-Vlaanderen LM Plus NZVL Solidaris Solidaris Brabant VNZ
    Nieuws
Spaargids logo
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
    • Gas & elektriciteit
    • Elektriciteit
    • Gas
    • Promoties en kortingen
    Voor bedrijven
    • Grote bedrijven
    • Kmo’s
    Algemeen
    • Verhuisdienst
    • Leveranciers
    • Nieuws
    • Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
    • Zonnepanelen kopen
    • Spouwmuurisolatie kopen
    • Zoldervloerisolatie kopen
    • Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
    • Spaarproducten
    • Spaarrekening
    • Termijnrekening
    • Kasbons
    • Maandelijks sparen
    • Baby-en jongerenrekening
    • Simulator spaarrekeningen
    • Rating en reviews banken
    • Fiscaal sparen
    • Pensioensparen
    • Langetermijnsparen
    • Zelfstandigen
    • VAPZ
    • IPT
    • POZ
    Lenen
    • Wonen
    • Hypothecaire lening
    • Verbouwingslening
    • Energielening
    • Overbruggingskrediet
    • Simulator woonkrediet
    • Kosten herfinanciering
    • Voertuigen
    • Autolening
    • Fietslening
    • Motorlening
    • Mobilhomelening
    • Andere leningen
    • Persoonlijke lening
    • Geldreserves
    • Samenvoegen van leningen
    • Crowdfunding
    Beleggen
    • Beleggingsfondsen
    • Beleggingsplannen
    • Rendementen beleggingsplannen
    • Crowdlending
    • Fondsenaanbod banken
    • Pensioenspaarfondsen
    • Private banking
    Betalen
    • Zichtrekeningen
    • VISA
    • Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
    • Autoverzekering vergelijken
    • Autoverzekering afsluiten
    • Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
    • Brandverzekering vergelijken
    • Brandverzekering afsluiten
    Schuldsaldoverzekering
    Andere verzekeringen
    • Tak 23 beleggingsverzekering
    • Tak 21 spaarverzekering
    • Reisverzekeringen
    • Uitvaartverzekering
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
    • Telecom vergelijken
    • Telecom abonnementen
    • Smartphones met abonnement
    • Vergelijk snel
    • Providers
    Meest gekozen
    • Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn
    • Internet+TV+Mobiel
    • Internet+TV+Vaste lijn
    • Internet+Mobiel
    • Internet+Vaste lijn
    • Internet+TV
    • Mobiel
    • Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
    • Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
    • Overzicht ziekenfondsen
    • Aansluiten ziekenfonds
    • Veranderen ziekenfonds
    • Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
    • Christelijke Mutualiteit
    • Helan
    • LM Mutplus.be
    • LM Oost-Vlaanderen
    • LM Plus
    • NZVL
    • Solidaris
    • Solidaris Brabant
    • VNZ
    Nieuws
Contact
  • Français
  • U bevindt zich hier:  Home Forum Sparen Spaarrekeningen
  • Zoek
  • Forumoverzicht
  • Aanmelden
  • Registreer
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Recente berichten
  • Zoek

Objectieve berichtgeving?

Gesloten
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
37 berichten
  • 1
  • 2
  • 3
  • Volgende
TIP
Gebruik onze tools spaarrentes vergelijken - Simulatie van uw rendement - Vergelijk kredietwaardigheid
Cisse

Objectieve berichtgeving?

• Citeer

Bericht door Cisse » 3 augustus 2009, 22:01

Nu volg ik spaargids.be niet als een maniak, maar ik vind het zeker en vast een handig instrument.  Vandaag zie ik plots in de rubriek "spaarrentes bij de banken" dat er één bank een opvallendere notitie krijgt en gans bovenaan prijkt bij de categorie 2,00+0,50. 

Uiteraard is hier sponsoring in het spel en dat een webstek inkomsten nodig heeft om te overleven, is een onbetwistbaar gegeven.

Doch de manier waarop vind ik wel belangrijk.  Alle begrip dat er links of rechts op mijn scherm reclame komt, maar de manier waarop er nu één bank in een wat een objectieve lijst zou moeten zijn duidelijker én hoger in de lijst wordt weergegeven, is er voor mij nét over.

Wat als een tweede bank, en een derde en een vierde sponsort?  Wat voor een onoverzichtelijke lijst gaat het dan worden?

Delen jullie mijn mening of niet?

christophe
Full Member
Full Member
Contacteer:
Contacteer christophe
Verstuur privébericht

Re: Objectieve berichtgeving?

• Citeer

Bericht door christophe » 3 augustus 2009, 22:08

Hier moet ik je in bijtreden, vetgedrukt is net iets over.

Mis geen enkele kans om te besparen.

Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox

Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
pol

• Citeer

Bericht door pol » 3 augustus 2009, 22:22

christophe schreef: Hier moet ik je in bijtreden, vetgedrukt is net iets over.
+ 1.
Sorry maar dit kan NIET op spaargids. Zolang dit vetgedrukt blijft stop ik  als lid van spaargids.
vg,

Spruitekop
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer Spruitekop
Verstuur privébericht Website

• Citeer

Bericht door Spruitekop » 3 augustus 2009, 23:30

Inderdaad, dit is niet zo netjes.  :(

Wat er rond het kader wordt getoond kan mij ook weinig schelen, maar binnen het kader moeten we toch wel wat objectief blijven denk ik dan.
Ook het logo in de lijst vind ik niet kunnen.
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!

cp1234
VIP member
VIP member

• Citeer

Bericht door cp1234 » 4 augustus 2009, 00:33

Volledig mee eens, je hebt al de 3 rekeningen in de kijker en al de andere  commerciële informatie/ reclame.
In een informatieve tabel hoort zoiets echt niet.
Sorry, maar dit is heel de professionaliteit van deze site in één keer overboord gooien, een spijtige zaak.
Geld verdienen doe je door te werken.
Geld verliezen is simpel dankzij Fortis & Co

webmaster

• Citeer

Bericht door webmaster » 4 augustus 2009, 01:02

Hallo,

het doet me plezier dat jullie waken over de neutraliteit en jullie rol goed vervullen.

Wat hebben we aangepast: de achterliggende gedachte is een beetje zoals bij independer.nl (grootste vergelijkingssite in nederland) om doorlinks te geven naar banken die met ons samenwerken.

Regelmatig zie ik bezoekers die vragen voor extra functionaliteit op de site. Grafieken, calculators, geavanceerde filtermogelijkheden, en andere tools ... Ik zou hier graag veel sneller en meer op ingaan dan nu mogelijk is. (Zo gaan we binnenkort terug een nieuwe functionaliteit lanceren).

Jullie weten ook dat er inkomsten moeten gehaald worden met de site. Persoonlijk vind ik nu al dat er al teveel banners op de site zijn. De ingreep van vandaag zien we als een alternatieve piste om te kunnen blijven groeien in dienstverlening naar jullie. En het zal, indien succesvol, toelaten om minder banner reclame te plaatsen.

De poging van vandaag is een eerste poging, en ik hoop dat we hierbij op jullie feedback kunnen rekenen. Mijn visie is altijd geweest dat spaargids enkel informatie geeft (geen advies) en de bezoekers van de site zorgen voor de beoordeling. Daarom de bedenking: door deze aanpassing is er toch weinig veranderd. Uiteindelijk staan nog steeds dezelfde banken in het overzicht en jullie zorgen voor de beoordeling van de producten via het forum.

Kristof
Webmaster
Laatst gewijzigd door webmaster op 4 augustus 2009, 01:07, 1 keer totaal gewijzigd.

phase
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer phase
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door phase » 4 augustus 2009, 01:46

Kristof,
Webmaster schreef: Wat hebben we aangepast: de achterliggende gedachte is een beetje zoals bij independer.nl (grootste vergelijkingssite in nederland) om doorlinks te geven naar banken die met ons samenwerken.

Regelmatig zie ik bezoekers die vragen voor extra functionaliteit op de site. Grafieken, calculators, geavanceerde filtermogelijkheden, en andere tools ... Ik zou hier graag veel sneller en meer op ingaan dan nu mogelijk is. (Zo gaan we binnenkort terug een nieuwe functionaliteit lanceren).
Hoe zou deze vorm van reclame je toelaten sneller en meer in te spelen op extra functionaliteit, gewoon puur door de extra inkomsten? Dat vind ik persoonlijk de moeite niet waard, want je gaat de overzichtelijkheid, simpliciteit en neutraliteit overboord gooien voor de sponsors... Wat we hadden was een simpel en neutraal lijstje van alle aanbiedingen. Zoals de mede forummers ook reeds gezegd hebben, dit vind ik er wat over gaan... Een kader met inhoud en daarrond reclame is 1 ding. Er zijn al genoeg 'doorlinks' langs alle kanten, bij elke bank staat er al één en elke vermelding op het forum wordt ook meteen een doorlink. Reclame tussen je basisoverzicht is niet neutraal meer, en verre van overzichtelijk. 

All in all, een evolutie die ik liever niet had gezien... Maar dat is mijn mening.

lotty
Sr. Member
Sr. Member
Contacteer:
Contacteer lotty
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door lotty » 4 augustus 2009, 09:43

Ik vind eigenlijk dat het niet stoort, ik vind het eigenlijk best wel mooi, een beetje fleuriger.
En als er daardoor op termijn minder banners nodig zijn vind ik dat perfect.

Ik vind ook niet echt dat het de neutraliteit van de site in de weg staat, alle spaarrekeningen staan toch nog in de lijst? Het is pas als er een paar spaarrekeningen uit de lijste wegvallen dat er echt iets begint mis te lopen vind ik.

Maar, ik heb bewist in elke zin gebruikt : 'ik vind' ipv 'het is', want dit is slechts mijn bescheiden mening  ;)

Filip3
Sr. Member
Sr. Member
Contacteer:
Contacteer Filip3
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Filip3 » 4 augustus 2009, 09:46

Webmaster schreef:
Jullie weten ook dat er inkomsten moeten gehaald worden met de site. Persoonlijk vind ik nu al dat er al teveel banners op de site zijn. De ingreep van vandaag zien we als een alternatieve piste om te kunnen blijven groeien in dienstverlening naar jullie. En het zal, indien succesvol, toelaten om minder banner reclame te plaatsen.

De poging van vandaag is een eerste poging, en ik hoop dat we hierbij op jullie feedback kunnen rekenen. Mijn visie is altijd geweest dat spaargids enkel informatie geeft (geen advies) en de bezoekers van de site zorgen voor de beoordeling. Daarom de bedenking: door deze aanpassing is er toch weinig veranderd. Uiteindelijk staan nog steeds dezelfde banken in het overzicht en jullie zorgen voor de beoordeling van de producten via het forum.
Pfff
Dat de naam van de bank er groter op staat vind ik niet zo erg. De percentages in het vet, vind ik erover.
En als je het dan toch zo wil doen, dat dan alle rentes van die bank "duidelijk" worden weergegeven. Zo zie ik bv. dat Goffin bank ook nog een rekening van 1,25% + 0,3% heeft, dat ze die dan ook maar in de verf zetten.
Misschien is het ook beter om de rekeningen van de banken die hier aanwezig zijn op het forum (en dus ook moeite doen om onze vragen te beantwoorden) in de verf te zetten.

Inkomsten halen met de site... Was dat ook de oorspronkelijke bedoeling van de site? Of is dit doel erbij gekomen nadat spaargids zo populair is geworden. Je geeft zelf al aan dat er veel banners op de site staan, waarom dan nog meer reclame??
Volgens mij moet je de site ook zo simpel mogelijk houden, niet te veel tirlantijntjes.
ik vind het wel positief dat je ook de mening vraagt van de spaargidsers zelf want zonder hun vele reacties op het forum is je site maar een 'doodnormale' informatieve site.

paul
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer paul
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door paul » 4 augustus 2009, 10:04

Mij stoort het ook niet dat bepaalde banken wat meer opvallen dat anderen.

Wat mij wel opvalt is dat bv. bkcp ook niet wat groter is vermeld ( naast rabobank,
Ing, en Goffinbank).
Bkcp maakt m.i. toch ook reclame op spaargids. De antwoorden van BKCP in de "vraag het aan bkcp............" trekken op niet veel.

Op de een of andere manier zou er een zichtbare ( stemming ? ) beoordeling van de antwoorden van de moderators van de "vraag het aan ........ " mogen gebeuren. Een bank steekt daar met kop en schouders bovenuit, een andere bank zou je evengoed kunnen afvoeren.
Een bank heeft zichzelf al afgevoerd.

Bij een concurrend forum is het allemaal veel erger. Daar lijkt het wel of Citibank zelf achter dat forum zit. Het succes van dat forum is ook plots als een kaartenhuis ineengestuikt.
Laatst gewijzigd door paul op 4 augustus 2009, 10:05, 1 keer totaal gewijzigd.

Bartd
Hero Member
Hero Member
Contacteer:
Contacteer Bartd
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Bartd » 4 augustus 2009, 10:10

Mij stoort het niet, zolang de volgorde van het lijstje maar niet beinvloed wordt.
Je kan het ook anders bekijken, nu valt het veel beter op hoeveel ze slechter scoren dan de beste aanbieding.

cp1234
VIP member
VIP member

• Citeer

Bericht door cp1234 » 4 augustus 2009, 12:10

Je uitleg is totaal verstaanbaar, maar het blijft ongepast.
Banners weet je wat ze zijn.
Nu lijkt het dat één bank/ rekening wordt aangeraden uit een informatieve lijst.
Daardoor verlies je heel de neutraliteit.
En, ofwel betalen ze zoveel juist voor dit onderdeel, ( en dan heb je direct het bewijs dat door dit de neutraliteit verloren is ) anders is het maar een flauw excuus dat door deze extra nu ineens wel alles vlug in orde kan komen.
Als dit zo blijft, sluit ik me aan bij Pol en ben ik ook weg.

tZetZefLy
Hero Member
Hero Member
Contacteer:
Contacteer tZetZefLy
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door tZetZefLy » 4 augustus 2009, 13:02

ik sluit me aan bij Bartd:
Mij stoort het niet, zolang de volgorde van het lijstje maar niet beinvloed wordt.

Cisse

• Citeer

Bericht door Cisse » 4 augustus 2009, 16:59

Bartd schreef: Mij stoort het niet, zolang de volgorde van het lijstje maar niet beinvloed wordt.
Mag ik nog even opnieuw opmerken dat de volgorde wel degelijk beïnvloed wordt?  De bank waarover het gaat is heel bewust helemaal bovenaan de categorie van banken met 2,00+0,50% intrest geplaatst (en dat zijn er wel wat). 

Waarom? 

Dit is op zijn minst tendentieuze berichtgeving en de neutraliteit en vertrouwen in deze webstek krijgt bij mij een serieuze deuk.  Wie zegt immers dat het bij dit gaat blijven?  Wat is het volgende wat spaargids.be gaat doen?  Ik ben er zeker van dat vele mensen hun niet gaan laten vangen, maar altijd heb je er die niet verder zien en die komen dan bedrogen uit.  Dit kan gewoonweg niet. 
Laatst gewijzigd door Cisse op 4 augustus 2009, 17:03, 1 keer totaal gewijzigd.

cp1234
VIP member
VIP member

• Citeer

Bericht door cp1234 » 4 augustus 2009, 18:05

Cisse schreef:
Bartd schreef: Mij stoort het niet, zolang de volgorde van het lijstje maar niet beinvloed wordt.
Mag ik nog even opnieuw opmerken dat de volgorde wel degelijk beïnvloed wordt?  De bank waarover het gaat is heel bewust helemaal bovenaan de categorie van banken met 2,00+0,50% intrest geplaatst (en dat zijn er wel wat). 

Waarom? 

Dit is op zijn minst tendentieuze berichtgeving en de neutraliteit en vertrouwen in deze webstek krijgt bij mij een serieuze deuk.  Wie zegt immers dat het bij dit gaat blijven?  Wat is het volgende wat spaargids.be gaat doen?  Ik ben er zeker van dat vele mensen hun niet gaan laten vangen, maar altijd heb je er die niet verder zien en die komen dan bedrogen uit.  Dit kan gewoonweg niet. 

Klopt, een leek zal denken, als een site als spaargids die rekening in het vet zet ( met logo en alles er en eraan ) dan moet dat wel de beste koop/ keuze zijn.
Terwijl het dat helemaal niet is.

Gesloten
  • Afdrukweergave

37 berichten
  • 1
  • 2
  • 3
  • Volgende

Terug naar “Spaarrekeningen”

Ga naar
  • Spaargids
  • ↳   Aankondigingen
  • ↳   Besparingstips
  • Sparen
  • ↳   Spaarrekeningen
  • ↳   Berekeningen rentes/premies
  • ↳   Vraag het aan de financiële instelling
  • ↳   Vraag het aan ABN AMRO
  • ↳   Vraag het aan Assuralia
  • ↳   Vraag het aan BinckBank
  • ↳   Vraag het aan BKCP
  • ↳   Vraag het aan Credimo
  • ↳   Vraag het aan Delta Lloyd Bank
  • ↳   Vraag het aan DHB Bank
  • ↳   Vraag het aan Evi
  • ↳   Vraag het aan Fortuneo Bank
  • ↳   Vraag het aan Goffin bank
  • ↳   Vraag het aan KBC Bank & Verzekering
  • ↳   Vraag het aan MeDirect
  • ↳   Vraag het aan MoneYou
  • ↳   Vraag het aan NIBC
  • ↳   Vraag het aan Onesto-woonkrediet
  • ↳   Vraag het aan Optima Bank
  • ↳   Vraag het aan Rabobank.be
  • ↳   Kasbons en termijnrekeningen
  • ↳   Tak21
  • ↳   Pensioensparen
  • ↳   Langetermijnsparen
  • ↳   VAPZ
  • ↳   Beleggers nieuws
  • ↳   Spaargids RSS feed nieuws
  • ↳   Algemeen nieuws
  • Beleggen
  • ↳   Fondsen en aandelen
  • ↳   Tak23
  • ↳   Obligaties, gestructureerde producten en andere types beleggingen
  • Betalen & Kaarten
  • ↳   Zichtrekeningen & Bankkaarten
  • ↳   Kredietkaarten
  • Lenen
  • ↳   Woonleningen / Hypothecaire leningen
  • ↳   Auto-, verbouwing-, persoonlijke en andere leningen
  • Verzekeringen
  • ↳   Auto / Brand / Hospitalisatie
  • ↳   Schuldsaldoverzekeringen
  • ↳   Andere verzekeringen (ziekenfondsen, …)
  • Forumoverzicht

Schrijf je in op onze nieuwsbrief!

& ontvang tips om te besparen
Spaargids logo

Blijf op de hoogte!

Vergelijken

• Energie
  • Financiën
  • Telecom
  • Verzekeringen
  • Ziekenfondsen

Financiën vergelijken

• Lenen
  • Sparen
  • Beleggen
  • Betalen
  • Verzekeringen

Info

• Over Mijnvergelijker.be
  • Contact
  • Vacatures

Blijf op de hoogte!

Gemiddeld 320.783 bezoekers per maand, de laatste 6 maanden.
  • Privacybeleid
  • Gebruiksvoorwaarden
  • Cookiebeleid
  • Privacy-instellingen
  • Hoe vergelijken we
  • Accessibility
DPG Media nv - Mediaplein 1, 2018 Antwerpen nr. 0432.306.234
Inschrijven voor de nieuwsbrief?

Blijf op de hoogte van recent nieuws, mogelijkheden om te besparen, interessante aanbiedingen, en andere tips via e-mail.

Wij respecteren uw privacy