OBLIGATIE 5 % SEK - VERDELER DB
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
OBLIGATIE 5 % SEK - VERDELER DB
Deze avond contacteerde DB mij betreffende onderstaande obligatie in SEK .
Omdat ik op het web via de ISIN ( XS0794773035 ) nergens iets terug vind hieronder de voornaamste gegevens .
Uitgever dbInvestor Solutions plc, een vennootschap naar Iers recht
Kredietrisico :KBC IFIMA N.V. (garantiegever: KBC Bank N.V.) als uitgever van de onderliggende obligatie: A- (stabiele outlook)
bij S&P; A3 (stabiele outlook) bij Moody’s1
Deutsche Bank AG als swaptegenpartij van dbInvestor Solutions plc: A+ (negatieve outlook) bij S&P; A2 (stabiele
outlook) bij Moody’s1
Nominale waarde 10.000 SEK per coupure.
Inschrijving op de primaire markt Van 29/06/2012 tot 09/08/2012
Uitgifte- en betaaldatum: 10/08/2012
Uitgifteprijs: 100% + 1,75% (instapkosten) van de nominale waarde (zijnde 10.175 SEK per coupure).
Eindvervaldag 27/03/2017
Betaaldata van de jaarlijkse coupon 03/04/2013 (eerste korte coupon), 01/04/2014, 01/04/2015, 01/04/2016 en 27/03/2017
Jaarlijkse brutocoupon 5% ( netto 3.539 % )
Onderliggende obligatie KBC IFIMA 4,50% 2017 (XS0764303490)
Graag de mening van gewaardeerde kenners met het oog op een beperkte instap ter diversificatie .
Omdat ik op het web via de ISIN ( XS0794773035 ) nergens iets terug vind hieronder de voornaamste gegevens .
Uitgever dbInvestor Solutions plc, een vennootschap naar Iers recht
Kredietrisico :KBC IFIMA N.V. (garantiegever: KBC Bank N.V.) als uitgever van de onderliggende obligatie: A- (stabiele outlook)
bij S&P; A3 (stabiele outlook) bij Moody’s1
Deutsche Bank AG als swaptegenpartij van dbInvestor Solutions plc: A+ (negatieve outlook) bij S&P; A2 (stabiele
outlook) bij Moody’s1
Nominale waarde 10.000 SEK per coupure.
Inschrijving op de primaire markt Van 29/06/2012 tot 09/08/2012
Uitgifte- en betaaldatum: 10/08/2012
Uitgifteprijs: 100% + 1,75% (instapkosten) van de nominale waarde (zijnde 10.175 SEK per coupure).
Eindvervaldag 27/03/2017
Betaaldata van de jaarlijkse coupon 03/04/2013 (eerste korte coupon), 01/04/2014, 01/04/2015, 01/04/2016 en 27/03/2017
Jaarlijkse brutocoupon 5% ( netto 3.539 % )
Onderliggende obligatie KBC IFIMA 4,50% 2017 (XS0764303490)
Graag de mening van gewaardeerde kenners met het oog op een beperkte instap ter diversificatie .
- JulusCesar
- VIP member

- Berichten: 1285
- Lid geworden op: 07 jan 2012
- Contacteer:
Re: OBLIGATIE 5 % SEK - VERDELER DB
Dit product was mij ook al aangeboden.
Voor
- het is in Zweedse kroon één van de weinige vluchtmunten die nog een opwaarts potentieel zou hebben.
-de opbrengst is zeer hoog zeker voor Zweedse kroon, je kunt niets hoger krijgen op dit moment in SEK ?
NA
-ingewikkelde financiële constructie: de uitgifte is initieel in Ierland de garantiegever is KBC via de achterliggende ifima maatschappij.
Daarbij zit het eigenlijke kapitaal blijkbaar in swaps in de Deutsche bank via de achterliggende maatschappij DB Solutions.
Dit is meteen de verklaring voor het hoge rendement ?
Conclusie:
Je bent doemdenker en je wilt wat geld stoppen in vluchtmunten dan is SEK best wel OK. Doe je dit via deze constructie en je bent echt super euro-doemdenker ...dan zou de constructie op zichzelf wel kunnen invallen van twee banken die elkaar een beetje stutten. Dan ga je nooit je SEKs zien op het einde.
Heb je weinig 'finacials' in je portfolio (en zeker van desbetreffende 2 banken) dan kun je voor een stukje het risico nemen. Mooie opbrengst en misschien staat de SEK op het einde hoger dan nu tegenover de euro.
Ander oplossingen:
Je kunt ook ook proberen een bedrijfs of staatsobligatie in SEK te zoeken op de secundaire markt. Opbrengst laag.
Ofwel kun je bij KBC het fonds aankopen sekrenta. Op voorwaarde dat je met weinig kosten kunt instappen.
Het brengt ongeveer 2.5 % dividend op en het fonds steeg ook de laatste jaren flink zoals andere obligatie fondsen.
Misschien wat laat om gunstig in te stappen ...
Opmerking
KBC zelf doet geen SEK op dit moment. Er was wel een uitgifte van NOK een tijdje geleden.
Voor
- het is in Zweedse kroon één van de weinige vluchtmunten die nog een opwaarts potentieel zou hebben.
-de opbrengst is zeer hoog zeker voor Zweedse kroon, je kunt niets hoger krijgen op dit moment in SEK ?
NA
-ingewikkelde financiële constructie: de uitgifte is initieel in Ierland de garantiegever is KBC via de achterliggende ifima maatschappij.
Daarbij zit het eigenlijke kapitaal blijkbaar in swaps in de Deutsche bank via de achterliggende maatschappij DB Solutions.
Dit is meteen de verklaring voor het hoge rendement ?
Conclusie:
Je bent doemdenker en je wilt wat geld stoppen in vluchtmunten dan is SEK best wel OK. Doe je dit via deze constructie en je bent echt super euro-doemdenker ...dan zou de constructie op zichzelf wel kunnen invallen van twee banken die elkaar een beetje stutten. Dan ga je nooit je SEKs zien op het einde.
Heb je weinig 'finacials' in je portfolio (en zeker van desbetreffende 2 banken) dan kun je voor een stukje het risico nemen. Mooie opbrengst en misschien staat de SEK op het einde hoger dan nu tegenover de euro.
Ander oplossingen:
Je kunt ook ook proberen een bedrijfs of staatsobligatie in SEK te zoeken op de secundaire markt. Opbrengst laag.
Ofwel kun je bij KBC het fonds aankopen sekrenta. Op voorwaarde dat je met weinig kosten kunt instappen.
Het brengt ongeveer 2.5 % dividend op en het fonds steeg ook de laatste jaren flink zoals andere obligatie fondsen.
Misschien wat laat om gunstig in te stappen ...
Opmerking
KBC zelf doet geen SEK op dit moment. Er was wel een uitgifte van NOK een tijdje geleden.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
