Obligatie Arcelor
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
-
- Newbie
- Contacteer:
Obligatie Arcelor
Iemand enige ervaring of info over dit bedrijf?? Wil graag obligatie kopen! BBB
Re: Obligatie Arcelor
Hier iets meer info over deze obligatie:
rabobank
converteerbare obligatie
De rente ligt tussen de 7.25-7.75%
De nominale waarde waartegen de obligatie omgewisseld kan worden zijn aandelen tegen een premie van 27-32% boven de referentieprijs.
Betekend dit dat je op het einde van de rit kunt kiezen? Je geld terug in cash of in aandelen?
rabobank
converteerbare obligatie
De rente ligt tussen de 7.25-7.75%
De nominale waarde waartegen de obligatie omgewisseld kan worden zijn aandelen tegen een premie van 27-32% boven de referentieprijs.
Betekend dit dat je op het einde van de rit kunt kiezen? Je geld terug in cash of in aandelen?
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Normaal kiest diegene die het waardepapier uitgeeft of hij het omzet in aandelen of cash, wat voor hem het beste uitkomt.
Geld verdienen doe je door te werken.
Geld verliezen is simpel dankzij Fortis & Co
Geld verliezen is simpel dankzij Fortis & Co
- disterminator
- Hero Member
- Contacteer:
bij een normale convertibele obligatie (de details van deze hier ken ik niet, ISIN code zou mij wel al stuk vooruit helpen ) is het de koper/houder die kiest om te converteren naar aandelen; en dat doet de houder natuurlijk alleen maar als de optie in the money is; de strike in dit geval ligt blijkbaar 27-32% boven de koers van het aandeel - de koers op het moment van uitgifte van de obligatie- dus maw krijg je op vervaldag CASH terug als het aandeel geen 27-32 % gestegen is en als Arcelor ondertussen niet in faling is. Als het aandeel ondertussen wel door het dak gegaan is kies je natuurlijk voor converteren, de aandelen krijg je binnen aan strike en kan je in de markt verkopen om je winst te realiseren
Enjoy the party, but dance near the door
-
- Newbie
- Contacteer:
ISIN-code: XS0194455340 OBL ARCELOR FINANCE 04 05,50 150714
- disterminator
- Hero Member
- Contacteer:
deze ISIN code stemt overeen met een gewone -dus niet converteerbare - obligatie op ARcelor/Mittal die momenteel ongeveer 6.5% bruto opbrengt; dat is dus ongeveer hetzelfde rendement als die obligatie Bekaert van enkele weken geleden die binnen de kortste keren uitverkocht was; Bekaert heeft wel geen officiele krediet rating, dus moeilijk vergelijkbaar. Arcelor krijgt BBB+ mee van ratingbureau S&P
Enjoy the party, but dance near the door
Lijkt mij persoonlijk wel interessant. Rekening houdend met kosten kom ik aan een netto rendement van 5,26%.