obligatie atenor
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
obligatie atenor
Forumleden deze keer wel een uitgifte voor particulieren vrijdag 12 maart Atenor
Persbericht -Gereglementeerde informatie1Openbaar aanbod tot inschrijving opGreen Retail Bondsuitgegeven in het kader van twee obligatieleningen op 4 jaar en 6 jaar, metbrutocoupons van 3% en 3,50% voor minimumbedragen van respectievelijk€15miljoen en €50miljoen, en maximumbedragen van respectievelijk €25miljoen en €75miljoen.Terhulpen, 9maart 2021ATENOR kondigt aan dat op12maart 2021zeeen groene obligatie-uitgifte op 4 jaar en 6 jaar zal lancerenvooreen respectievelijk minimumbedrag van €15en €50miljoen (elke reeks van deze obligaties, hierna genoemd een "Reeks") in de vorm van een openbaar aanbod in België dat openstaat voor particuliere beleggers en, tot op zekere hoogte, gekwalificeerde beleggers.
Persbericht -Gereglementeerde informatie1Openbaar aanbod tot inschrijving opGreen Retail Bondsuitgegeven in het kader van twee obligatieleningen op 4 jaar en 6 jaar, metbrutocoupons van 3% en 3,50% voor minimumbedragen van respectievelijk€15miljoen en €50miljoen, en maximumbedragen van respectievelijk €25miljoen en €75miljoen.Terhulpen, 9maart 2021ATENOR kondigt aan dat op12maart 2021zeeen groene obligatie-uitgifte op 4 jaar en 6 jaar zal lancerenvooreen respectievelijk minimumbedrag van €15en €50miljoen (elke reeks van deze obligaties, hierna genoemd een "Reeks") in de vorm van een openbaar aanbod in België dat openstaat voor particuliere beleggers en, tot op zekere hoogte, gekwalificeerde beleggers.
Re: obligatie atenor
Af en toe een spatie gebruiken kan de leesbaarheid van je bericht bevorderen.
Enfin, netto rendement van amper 2% ofzo? Totaal oninteressant, koop dan het aandeel.
Enfin, netto rendement van amper 2% ofzo? Totaal oninteressant, koop dan het aandeel.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Toch veel beter dan al dat kapitaal dat omzeggens niets opbrengt op een spaarboekje ! Ik schrijf in op beide uitgiftes want er zal een verdeling zijn ruim onder de inschrijvingen !
Obligatie op 4 jaar (op te halen bedrag: 15 à 25 mln. EUR)
■ ISIN: BE0002776574
■ geen officiële rating
■ brutocoupon: 3%
■ uitgifteprijs: 101,625%
■ brutorendement: 2,57%
■ nettorendement: 1,68%
■ coupure: 1.000 EUR
■ betaaldatum: 19 maart 2021
■ plaatsende instellingen: Belfius en KBC
► Obligatie op 6 jaar (op te halen bedrag: 50 à 75 mln. EUR)
■ ISIN: BE0002775568
■ geen officiële rating
■ brutocoupon: 3,50%
■ uitgifteprijs: 101,875%
■ brutorendement: 3,15%
■ nettorendement: 2,11%
Obligatie op 4 jaar (op te halen bedrag: 15 à 25 mln. EUR)
■ ISIN: BE0002776574
■ geen officiële rating
■ brutocoupon: 3%
■ uitgifteprijs: 101,625%
■ brutorendement: 2,57%
■ nettorendement: 1,68%
► Obligatie op 6 jaar (op te halen bedrag: 50 à 75 mln. EUR)
■ ISIN: BE0002775568
■ geen officiële rating
■ brutocoupon: 3,50%
■ uitgifteprijs: 101,875%
■ brutorendement: 3,15%
■ nettorendement: 2,11%
-
fellowship
- Full Member

- Contacteer:
Nettorendement 1,68%?
Dan moet je al 6.000 euro investeren om elk jaar begot 100 euro te verdienen.
Dan moet je al 6.000 euro investeren om elk jaar begot 100 euro te verdienen.
Ik begrijp die mensen ook niet die dit primair willen aankopen. Koop dan een aandeel dat ff in een low vertoeft en maak daar dan snel 10% winst op. KBC, Inbev, Ontex, Bpost, ... Voor 1,66% op jaarbasis doe ik mijn laptop niet open.
Een magere opbrengst dat klopt.Veel alternatieven zijn er niet op de markt zonder risico te nemen natuurlijk.
Atenor is nog 1 van de weinige die de particuliere bellegger een kans geeft.De andere uitgiftes zijn nog enkel voor instituonelen met coupures van 100.000 Euro
Atenor is nog 1 van de weinige die de particuliere bellegger een kans geeft.De andere uitgiftes zijn nog enkel voor instituonelen met coupures van 100.000 Euro
Opbrengst en risico hangen samen.
- Spaarboekje: weinig opbrengst - bijna geen risico
- Obligaties: klein risico - kleine opbrengst
- Aandelen: groter risico - grotere opbrengst
Als belegger is het belangrijk het niveau van risico en opbrengst te kiezen dat bij jou past: welk risico's kan je nemen, welk risico moet je nemen (omdat je een zekere opbrengst nodig hebt), welk risico wil je nemen.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Dus al uw geld zit in aandelen. Houdt u stoer als er een beurscrash of sluipcrash komt ! En als u snel winst hebt gemaakt wat doet u dan met die cash. Ik verkoop slechts aandelen bij winst van minstens 40 % en heb overschot voor obligaties en etf' 's.
-
anonymous9
Gohja, zelfs Poldermol, die zichzelf toch als een redelijk doorwinterde belegger beschouwt, zit voor zo'n 20-25% in fixed income (inclusief preferente aandelen dan wel. Ik denk dat obligaties zo'n 1/3 van mijn fixed income portefeuille uitmaken). Maar dat zijn dan inderdaad vooral obligaties die beneden par aangekocht werden op de markt. Ik begrijp de zin en de onzin van primaire uitgiftes wel, en ga wellicht ook deelnemen aan beiden.
Een te verwachten reactie natuurlijk. ff snel wat tegengas:
- geen Atenor, Gimv, Vrancken, ... obligaties voor mij. Wel J&J, Bayer, Bombardier, Teva, ...
- 1 rit van 10% per jaar is genoeg, de cash mag de overige tijd rusten.
- stoer en minstens 40% zijn niet voor mij. Als het werkt voor u, I take a bow.
- als ik 4 ritjes maak per jaar mag er als eens 1 het ravijn in belanden. Inbev is er zo eentje.
Poldermol schreef: ↑10 maart 2021, 16:22
Gohja, zelfs Poldermol, die zichzelf toch als een redelijk doorwinterde belegger beschouwt, zit voor zo'n 20-25% in fixed income (inclusief preferente aandelen dan wel. Ik denk dat obligaties zo'n 1/3 van mijn fixed income portefeuille uitmaken). Maar dat zijn dan inderdaad vooral obligaties die beneden par aangekocht werden op de markt. Ik begrijp de zin en de onzin van primaire uitgiftes wel, en ga wellicht ook deelnemen aan beiden.
Fixed income en onder pari kopen daar breng ik niks tegen in. Maar zo'n primaire uitgave?
-
anonymous9
Of iets onder par of boven par is doet er éigenlijk niet toe (al is het natuurlijk fijn dat capital gains niet belastbaar zijn); het is de YTM die van belang is.
Zo kocht ik onlangs nog de Star Bulk Carriers baby bond van 8% die in 2022 vervalt aan 101%. Ondanks dat ik boven par kocht en transactiekosten incasseerde is mijn netto yield to maturity 4,6% op een obligatie van rond de 1,5 jaar.
Zo kocht ik onlangs nog de Star Bulk Carriers baby bond van 8% die in 2022 vervalt aan 101%. Ondanks dat ik boven par kocht en transactiekosten incasseerde is mijn netto yield to maturity 4,6% op een obligatie van rond de 1,5 jaar.
Een netto coupon van 1,68 of een YTM van 4,6% is een wezenlijk verschil voor de sommen die jij en ik beleggen. Alles goed met uw LNG tankers? 
-
anonymous9
Die doen het fenomenaal hé! Het bedrijf zelf (Teekay LNG, TGP) 35% gestegen de laatste paar maanden en kondigde recent een dividendverhoging aan naar $1.15/aandeel. Beide preferente aandelen noteren fors boven par. Gebaseerd op mijn aankoopprijs heb ik daarop een netto-yield van 8,5-9% op de preferente-A en 6,7% op de preferente B (die kocht ik veel later, vooral uit schrik dat TGP eind dit jaar de A-preferente aandelen terugkoopt). Ik denk er zelfs aan om de A's te verkopen. Daar doe ik bijna een betere zaak mee dan ze te zien gecalled worden deze herfst. Maar dat mes snijdt langs twee kanten; indien ze niét gecalled worden blijf ik beter zitten. (edit: had per abuis de bruto yield vermeld en neit de netto)
Maar bon, we dwalen af! Atenor dus!
Maar bon, we dwalen af! Atenor dus!
-
anonymous9
Eeeuuh, en je denkt dat je bij een obligatie van Atenor geen enkel risico neemt? Het is maar een klein risico, maar het is er wel, anders zouden ze gewoon de rente van een staatsobligatie aanbieden. Remember de ijzeren wet in beleggingsland: hoe hoger het potentiële rendement, hoe hoger het risico.