Obligatie Bekaert
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
Re: Obligatie Bekaert
Obligatie Atenor blijkbaar nog groter succes dan Bekaert....
Simpel: meer opbrengst dan Bekaert. Mensen willen wel een bepaald risico nemen om meer dan 1,5% netto winst te verkrijgen. 

Spijtig dat je zowel Bekaert als Atenor niet kon kopen van Keytrade, DeGiro en/of MeDirect. Had in beiden interesse.
Redelijk logisch aangezien obligatie-uitgiften van de investment bank divisies komen van banken, en niet van brokers. Het is eigenlijk pas als je ziet dat zo'n internetbroker een primaire uitgifte mag begeleiden dat je eigenlijk mag interpreteren dat het 'alle hens aan dek' is om de uitgifte voltooid te krijgen.
Bij een Bekaert was ik eigenlijk verbaasd dat er meerdere co-leads waren. Kwestie van op zeker te spelen, vermoed ik? Want als de koek in zoveel delen moet gedeeld worden zal geen een bank er echt iets aan verdienen. Afin, goed voor de fee income en investment banking divisies in Q4 van de begeleidende banken, een par miljoen extra verdienen om andere zwakke posten te compenseren!
Bij een Bekaert was ik eigenlijk verbaasd dat er meerdere co-leads waren. Kwestie van op zeker te spelen, vermoed ik? Want als de koek in zoveel delen moet gedeeld worden zal geen een bank er echt iets aan verdienen. Afin, goed voor de fee income en investment banking divisies in Q4 van de begeleidende banken, een par miljoen extra verdienen om andere zwakke posten te compenseren!
Ik vraag me af, stel dat niet alle uitgiftes verkocht worden. Wie neemt het resterende deel voor zijn/haar rekening?
Stel dat je 20 miljoen wil ophalen en je haalt maar de helft binnen.
Stel dat je 20 miljoen wil ophalen en je haalt maar de helft binnen.
Als dat zou gebeuren neemt niemand die op. Het bedrijf haalt dan gewoon minder op dan waar ze op gehoopt hadden.
Bij staatsleningen kan het wel gebeuren dat de overheid druk uitoefent op de banken om die leningen te onderschrijven als ze ze niet kwijt geraken. Maar ook dat is al vele jaren niet meer aan de orde.
Bij staatsleningen kan het wel gebeuren dat de overheid druk uitoefent op de banken om die leningen te onderschrijven als ze ze niet kwijt geraken. Maar ook dat is al vele jaren niet meer aan de orde.
Waarom zo iets willen ? omwille van de naam ?
Donderdag is bij Bolero crowfunding ook een obligatie verkrijgbaar , alvast al wat meer rente opbrengst.
Zuiver netto beleggen zonder onkost.
De grootbanken klanten kennen blijkbaar alleen maar de big namen om obligatie's te kopen.
Dat ze langs alle kanten gerold worden niet van belang , is een grote naam zal wel veilig zijn.
Het L&h verhaal , Arco verhaal mee met de meute is het motto.
EN Bekaert haalt hier geld op om te investeren in lage loon landen , kunnen dan in Belgie weeral nog maar eens een reorganisatie uitvoeren.
Is toch een aspect dat meer onder de aandacht zou mogen komen.
Investeer zelf daarom in de lokale economie via crowfunding.
Estate Guru believer.
Dan ben je als onderneming weinig met uitgifte van obligaties want die rekenen op X-aantal miljoenen. Als je niet de volle investering kunt dekken, sta je nergens.MoreOrLess schreef: ↑20 oktober 2020, 09:40 Als dat zou gebeuren neemt niemand die op. Het bedrijf haalt dan gewoon minder op dan waar ze op gehoopt hadden.
Bovendien ook wel makkelijk van de bank. 'Wij zullen die obligaties wel verkopen, we rekenen hiervoor een fee aan van 2% maar als we ze niet allemaal kwijt raken kunnen we er ook niet aan doen!'
Zit daar geen verplichting aan vast dat bv. 80% moet verkocht zijn? Bepaald deel die de bank dan moet aankopen? Uitgifteperiode langer laten open staan, ...
Als bank kun je zo alles gaan aanbieden van echte kwaliteit tot de grootste rommel, zolang jij het maar kunt verkopen.
Iets zegt me dat het toch zo simpel niet zal zijn en dat er voor de bank ook wel voorwaarden aan vast hangen?
Juist daarom, Kevva. Indien men niet al te zeker is van zijn stuk zal men meerdere banken zien die een consortium vormen.
En aangezien Belgische obligatie-uitgiften vaak klein zijn, gebeurt het zelden dat banken de bedragen niet kunnen ophalen. Want weet ge wat de truuk is? Gewoon 'de overschot' als die er al is dumpen bij de klanten van vermogensbeheer in het kader van diversificatie
En aangezien Belgische obligatie-uitgiften vaak klein zijn, gebeurt het zelden dat banken de bedragen niet kunnen ophalen. Want weet ge wat de truuk is? Gewoon 'de overschot' als die er al is dumpen bij de klanten van vermogensbeheer in het kader van diversificatie

Als vermogensbeheerder zou ik geen afval willen die op de markt niet verkocht kan worden.
Allee zo iets veilig als particulier.
En als een vermogens beheerder dat in Portefeuille neemt is het afval ?
Estate Guru believer.