obligatie bekaert
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
- ericksenior
- Full Member

- Contacteer:
obligatie bekaert
graag jullie mening over deze uitgifte, is toch al 4.5 % of 3.6 netto op 8 jaar.
BEKAERT NV 2010 2018 4.500 101.8750 BE6213295577
BEKAERT NV 2010 2018 4.500 101.8750 BE6213295577
Re: obligatie bekaert
welke banken doen de uitgifte ?
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
is obligatie die is uitgegeven op 3/12.
Is reeds vervroegd afgesloten.
Is reeds vervroegd afgesloten.
-
freetotax2005
- Sr. Member

- Contacteer:
Bij rabobank kan je denk ik nog intekenen.
Heb er voor een klein bedrag op ingetekend, kwestie van een beetje te spreiden.
Vind het een correcte obligatie.
Heb er voor een klein bedrag op ingetekend, kwestie van een beetje te spreiden.
Vind het een correcte obligatie.
Ook ingetekend voor een klein bedrag.
Verkoop op primaire markt is op de 2e dag al afgesloten.
Kijk anders eens naar de termijnrekeningen van rabo. Rentevoeten komen ook stil aan terug op dat niveau.
Verkoop op primaire markt is op de 2e dag al afgesloten.
Kijk anders eens naar de termijnrekeningen van rabo. Rentevoeten komen ook stil aan terug op dat niveau.
Als ik die oblig van Bekaert vergelijk met een termijnrekening dan bekom ik dit :
1 obligatie van 1000eur wordt aangekocht voor 1019eur en na 8 jaar heeft men 1281eur in de hand (1000eur plus interest min voorheffing) en dan zijn er nog geen kosten aangerekend (bv fortis : jaarlijks 0,65% beheerkosten + 0,125% bewaarloon dus 13 euro denk ik )
Zet men die 1000eur op een termijnrekening aan 4,2% (10 jaar) dan heeft men na 8 jaar al 1310 euro.
Aan ieder zijn keuze.
1 obligatie van 1000eur wordt aangekocht voor 1019eur en na 8 jaar heeft men 1281eur in de hand (1000eur plus interest min voorheffing) en dan zijn er nog geen kosten aangerekend (bv fortis : jaarlijks 0,65% beheerkosten + 0,125% bewaarloon dus 13 euro denk ik )
Zet men die 1000eur op een termijnrekening aan 4,2% (10 jaar) dan heeft men na 8 jaar al 1310 euro.
Aan ieder zijn keuze.
- ericksenior
- Full Member

- Contacteer:
dan is de rekening rap gemaakt zekeryvesds schreef:Als ik die oblig van Bekaert vergelijk met een termijnrekening dan bekom ik dit :
Aan ieder zijn keuze.
-
freetotax2005
- Sr. Member

- Contacteer:
Ja, Ok. Maar bij Rabo geen kostenyvesds schreef:Als ik die oblig van Bekaert vergelijk met een termijnrekening dan bekom ik dit :
Aan ieder zijn keuze.
- disterminator
- Hero Member

- Contacteer:
Niet vergeten dat het risiprofiel ook wel totaal anders is he: het bedrag dat je op die termijnrekening stort wordt beschermd tot 100 000 euro, al wat je in die obligatie stopt is helemaal niks beschermd..freetotax2005@yahoo.com schreef:Ja, Ok. Maar bij Rabo geen kostenyvesds schreef:Als ik die oblig van Bekaert vergelijk met een termijnrekening dan bekom ik dit :
Aan ieder zijn keuze.En een obligatie is achteraf nog verhandelbaar en de waarde kan nog stijgen ( of dalen )
- disterminator
- Hero Member

- Contacteer:
De berekening rammelt wel hier en daar.Ik kom andere cijfers uit voor de obligatie, zeker als je rekening houdt met de mogelijkheid dat je de uitgekeerde netto coupons ook vrolijk op een rekening kan zetten en laten renderen tijdens die 8 jaar. En een belegging op 8 jaar is nu eenmaal niet hetzelfde als een belegging op 10 jaar (ander stukje van de rentecurve van toepassing)yvesds schreef:Als ik die oblig van Bekaert vergelijk met een termijnrekening dan bekom ik dit :
Aan ieder zijn keuze.
Maar ik volg je punt wel dat het verschil tussen de twee belachelijk klein is , dus de obligatie is m.i. het extra risico niet waard
Dan is dan wel worst case scenario ( betreft kosten )yvesds schreef:Als ik die oblig van Bekaert vergelijk met een termijnrekening dan bekom ik dit :
Aan ieder zijn keuze.
Rabo rekent geen kosten.
Ik heb ze aangekocht via Centea, en rekenen ook geen bewaar of beheerskosten. Ook niet op coupon betalingen voor BE obligaties, m.a.w. zonder enige kost.
En verder moet u het iets breder bekijken. Een spreiding tussen verschillende obligaties en verschillende looptijden maakt dat het gemiddelde jaarrendement stukken hoger ligt dan die ene obligatie die je vandaag koopt.
Vandaag liggen de rendementen lager dan vorig jaar, maar met ongeveer 25 verschillende oblis in portefeuille, met resterende looptijden tussen 1 en 10 jaar kom ik zelfs aan een gem. nettorendement dat hoger ligt dan wat Bekaert nu bruto aanbied.
Via deze constructie komt er ook bijna Ieder jaar wel één of meerdere obligaties te vervallen = ieder jaar terug kapitaal beschikbaar.
En verder zijn de coupondata nog eens verspreid over bijna een volledig kalenderjaar, met als gevolg dat ik iedere maand over een extra sommetje cash beschik.