obligatie DB
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
-
PILOU
obligatie DB
Nieuwe obligatie bij DB;
6 % bruto = 5,10 % netto
Wel op 10 jaar.
Inschrijven van 2 tot 11 maart.
Interessant ??
6 % bruto = 5,10 % netto
Wel op 10 jaar.
Inschrijven van 2 tot 11 maart.
Interessant ??
-
Guest
Re: obligatie DB
Pilou ,
Gelieve wat meer uitleg te geven ,
waar heb je dat gezien?
welke rating ?
Gelieve wat meer uitleg te geven ,
waar heb je dat gezien?
welke rating ?
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
-
PILOU
Re: obligatie DB
Vandaag gelezen in HLN bij de beursberichten.
Er staat geen rating bij.
Er staat geen rating bij.
-
PILOU
Re: obligatie DB
Zopas mailbox geopend.
Mail van DB naar alle klanten, met de melding van uitgifte en dat alle details vanaf maandag 2 maart te vinden zijn op www.deutschebank.be
Mail van DB naar alle klanten, met de melding van uitgifte en dat alle details vanaf maandag 2 maart te vinden zijn op www.deutschebank.be
Re: obligatie DB
wel, ik ben ook klant van DB, maar ik heb niets ontvangen in mijn mailbox 
Lijkt me anders wel interessant
Lijkt me anders wel interessant
-
PILOU
Re: obligatie DB
Meer kan ik er ook niet over zeggen, Jafra.
Toch eens zien op de site van DB vanaf maandag 2 maart.
Toch eens zien op de site van DB vanaf maandag 2 maart.
Re: obligatie DB
van de site van de DB, wat denken jullie ?
http://www.deutschebank.be/nl/content/b ... _Bond.html
http://www.deutschebank.be/nl/content/b ... _Bond.html
Re: obligatie DB
Dit is een achtergestelde obligatie, wat betekent dat je bij een faillissement van DB wellicht alles kwijt bent.
Voor een achtergestelde obligatie in de financiele sector lijkt me het rendement eerder laag ?!
Voor een achtergestelde obligatie in de financiele sector lijkt me het rendement eerder laag ?!
-
Peewee
Re: obligatie DB
De kans dat DB failliet gaat is nagenoeg onbestaande. De Duitse regering zal de grootste bank van Duitsland nooit laten failliet gaan.
Re: obligatie DB
failliet misschien niet maar zware ingrepen door de overheid misschien wel en het zou me niet verwonderen als achtergestelde obligaties dan gelijkgesteld worden met aandelen en overboord gegooid worden.Peewee schreef: De kans dat DB failliet gaat is nagenoeg onbestaande. De Duitse regering zal de grootste bank van Duitsland nooit laten failliet gaan.
Re: obligatie DB
De instapkosten zijn 2%.
Het bruto-rendement bij uitbetaling na 5 jaar 5.53% ( 4.70% netto) en na 10 jaar stijgt dit tot 5.73%( 4.87 netto).
Het lijkt me een goede investering.
Ik denk dat het ook een veilige investering is. Je moet natuurlijk niet alle eieren in één mand leggen. Obligaties van Rabobank of staatsbons zijn veiliger maar gaan niet zoveel opbrengen.
Je kan je echter ook wel de vraag stellen of je obligaties wil van Deutsche Bank. Deutsche Bank is niet van zin klanten te vergoeden die Lehman Brothers-producten hebben gekocht.
Het bruto-rendement bij uitbetaling na 5 jaar 5.53% ( 4.70% netto) en na 10 jaar stijgt dit tot 5.73%( 4.87 netto).
Het lijkt me een goede investering.
Ik denk dat het ook een veilige investering is. Je moet natuurlijk niet alle eieren in één mand leggen. Obligaties van Rabobank of staatsbons zijn veiliger maar gaan niet zoveel opbrengen.
Je kan je echter ook wel de vraag stellen of je obligaties wil van Deutsche Bank. Deutsche Bank is niet van zin klanten te vergoeden die Lehman Brothers-producten hebben gekocht.
[b][i]Wat telt is de totale rente die je op het einde van het jaar op je spaarboekje aantreft.[/i][/b]
Re: obligatie DB
5.53% is aan de lage kant voor een achtergestelde obligatie van een financiele instelling waarvan de einddatum niet vast ligt vind ik.
Ter vergelijking, op de secundaire markt is een perpetual van DB verkrijgbaar aan 53% met een intrestvoet van 8%, dit geeft bruto 15%.
5.53% intrest is geen 15%, bovendien is er indien terugbetaling van de perp een premie van 88% (netto belastingvrij).
Bij een perpetual zijn er natuurlijk andere risicos maar als het misloopt met de perpetual kunnen we ervan uitgaan dat het ook misloopt met deze uitgifte.
Hoedanook zou ik alvorens in te tekenen toch aan DB vragen of er niet iets soortgelijks, (al dan niet op DB) secundair te koop is met een beter rendemend, want 5.5% is toch niet zo denderend.
Zo geven de obligaties inBev secundair een betere opbrengst, niet achtergesteld en bovendien niet uitgegeven door een financiële instelling.
Ter vergelijking, op de secundaire markt is een perpetual van DB verkrijgbaar aan 53% met een intrestvoet van 8%, dit geeft bruto 15%.
5.53% intrest is geen 15%, bovendien is er indien terugbetaling van de perp een premie van 88% (netto belastingvrij).
Bij een perpetual zijn er natuurlijk andere risicos maar als het misloopt met de perpetual kunnen we ervan uitgaan dat het ook misloopt met deze uitgifte.
Hoedanook zou ik alvorens in te tekenen toch aan DB vragen of er niet iets soortgelijks, (al dan niet op DB) secundair te koop is met een beter rendemend, want 5.5% is toch niet zo denderend.
Zo geven de obligaties inBev secundair een betere opbrengst, niet achtergesteld en bovendien niet uitgegeven door een financiële instelling.
Re: obligatie DB
Nog een betere vergelijking bvb. de BKCP rentafix 6,5% (2008-2013). Deze noteert op de secundaire markt aan 90%. Dit komt overeen met een effectief rendement van 9,4% !!ronnie schreef: 5.53% is aan de lage kant voor een achtergestelde obligatie van een financiele instelling waarvan de einddatum niet vast ligt vind ik.
Ter vergelijking, op de secundaire markt is een perpetual van DB verkrijgbaar aan 53% met een intrestvoet van 8%, dit geeft bruto 15%.
Dit is een niet-achtergestelde obligatie op BNP/Dexia, maar heeft enige kenmerken van een achtergestelde obligatie. Bovendien is de looptijd korter dan de DB obligatie.
Je bent dus beter af met het oppikken van de Rentafix op de secundaire markt, die dus een veel hogere opbrengst heeft en een hogere rating dan de DB obligatie.
Re: obligatie DB
Maar voor zover ik begrepen heb is het BNP die de koers bepaald, en kan aan die koers enkel verkocht worden.robokat schreef:
Nog een betere vergelijking bvb. de BKCP rentafix 6,5% (2008-2013). Deze noteert op de secundaire markt aan 90%. Dit komt overeen met een effectief rendement van 9,4% !!
Dit is een niet-achtergestelde obligatie op BNP/Dexia, maar heeft enige kenmerken van een achtergestelde obligatie. Bovendien is de looptijd korter dan de DB obligatie.
Je bent dus beter af met het oppikken van de Rentafix op de secundaire markt, die dus een veel hogere opbrengst heeft en een hogere rating dan de DB obligatie.
Is er effectief een markt waar men dit kan kopen (ISIN?)?

