Obligatie ETF
TIP
Obligatie ETF
Ik wens wat geld voor de lange termijn in een obligatie ETF te beleggen. (Ik ben een Boglehead.) Ik besef dat de rente ooit weer gaat stijgen en de andere risico's van obligaties ... Ik zie het op de lange termijn, samen met mijn anderen ETF's (IWDA, ZPRS, CSPX, EMIM), kwestie van te spreiden.
Ik zoek een obligatie ETF: wereldwijd, replicatie, in euro, zowel kortlopend als langlopende obligaties, zowel bedrijfs- als overheidsobligaties, grote fondsgrootte, lage TER (en liefst niet van iShares want wil ook wat spreiden qua provider).
Ik weet het, ik vraag veel, desnoods een voorstel van een combinatie van ETF's?
Verder weet ik ook graag waar ik sta als ik mijn portefeuille bekijk, om die reden denk ik dat het interessanter is voor mij om obligatie-ETF's met dividend te kiezen.
Iemand tips?
Thanks!
Ik zoek een obligatie ETF: wereldwijd, replicatie, in euro, zowel kortlopend als langlopende obligaties, zowel bedrijfs- als overheidsobligaties, grote fondsgrootte, lage TER (en liefst niet van iShares want wil ook wat spreiden qua provider).
Ik weet het, ik vraag veel, desnoods een voorstel van een combinatie van ETF's?
Verder weet ik ook graag waar ik sta als ik mijn portefeuille bekijk, om die reden denk ik dat het interessanter is voor mij om obligatie-ETF's met dividend te kiezen.
Iemand tips?
Thanks!
Re: Obligatie ETF
SPDR Barclays Euro Aggregate Bond ETF ?
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Re: Obligatie ETF
Seeking Alpha ETF Analysis Tom Lydon Nov. 14, 2018
https://seekingalpha.com/article/422203 ... ve-posture