Obligatie Fluxys
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
Obligatie Fluxys
Vanaf donderdag 19/11 9uur
kenmerken van de nieuwe uitgifte: Emittent : FLUXYS
Looptijd : 6 jaar
Rentevoet : 4,125%
Uitgifteprijs : 101,849%
Euro
Interessant in vgm. UCB
kenmerken van de nieuwe uitgifte: Emittent : FLUXYS
Looptijd : 6 jaar
Rentevoet : 4,125%
Uitgifteprijs : 101,849%
Euro
Interessant in vgm. UCB
Re: Obligatie Fluxys
Als ik goed heb geteld dan kom ik op een netto rendement van ongeveer 3,19%.
Bij goffin bank heb je ook een termijnrekening van 6 jaar die hetzelfde opbrengt.
Dus in mijn ogen het risico niet waard om voor een obligatie te kiezen.
Bij goffin bank heb je ook een termijnrekening van 6 jaar die hetzelfde opbrengt.
Dus in mijn ogen het risico niet waard om voor een obligatie te kiezen.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Re: Obligatie Fluxys
De koers van een obligatie kan natuurlijk wel nog stijgen ( én dalen)!JurgenC79 schreef: Als ik goed heb geteld dan kom ik op een netto rendement van ongeveer 3,19%.
Bij goffin bank heb je ook een termijnrekening van 6 jaar die hetzelfde opbrengt.
Dus in mijn ogen het risico niet waard om voor een obligatie te kiezen.
Re: Obligatie Fluxys
Een obligatie ( zeker een bedrijfsobligatie ) moet voor mij, een bonus hebben tov een veilige termijnrekening, heeft ze dat niet, komt ze zelf niet in aanmerking.
Je kan wel zeggen dat je je portfolio moet verdelen, maar dat kan je ook gewoon door ze te nemen bij verschillende banken.
En je kan obligaties inderdaad verkopen met winst of verlies, heb ze in het verleden al vaak met winst kunnen verkopen. Maar aan deze lage rentevoeten zie ik het stijgingspercentage toch niet hoog in. Tenzij ze binnenkort vaststellen dat de recessie eigenlijk nog moet beginnen.
Je kan wel zeggen dat je je portfolio moet verdelen, maar dat kan je ook gewoon door ze te nemen bij verschillende banken.
En je kan obligaties inderdaad verkopen met winst of verlies, heb ze in het verleden al vaak met winst kunnen verkopen. Maar aan deze lage rentevoeten zie ik het stijgingspercentage toch niet hoog in. Tenzij ze binnenkort vaststellen dat de recessie eigenlijk nog moet beginnen.
Geld verdienen doe je door te werken.
Geld verliezen is simpel dankzij Fortis & Co
Geld verliezen is simpel dankzij Fortis & Co
Re: Obligatie Fluxys
En als de koers zou stijgen is dit waarschijnlijk een teken dat er niets beters te verkrijgen is.
Dan is de vraag waarom je zou verkopen terwijl er geen alternatief voor jezelf is voor een andere belegging. Tenzij je het geld dan nodig hebt.
Dan is de vraag waarom je zou verkopen terwijl er geen alternatief voor jezelf is voor een andere belegging. Tenzij je het geld dan nodig hebt.
Re: Obligatie Fluxys
Benieuwd of deze ook direct uitverkocht en over-ingeschreven gaat zijn.
Het is geen rendement om voor naar huis te schrijven.
Het is geen rendement om voor naar huis te schrijven.
[b][i]Wat telt is de totale rente die je op het einde van het jaar op je spaarboekje aantreft.[/i][/b]
Re: Obligatie Fluxys
De staatsbons aan huil-tarief raken ook altijd aan de man. Deze zal dus ook weer vlotjes verkopen.Stier schreef: Benieuwd of deze ook direct uitverkocht en over-ingeschreven gaat zijn.
Het is geen rendement om voor naar huis te schrijven.
Mensen lezen dat de vorige uitgaven direct uitverkocht waren dus moeten ze de volgende natuurlijk ook hebben zonder naar de feiten te kijken.
Geld verdienen doe je door te werken.
Geld verliezen is simpel dankzij Fortis & Co
Geld verliezen is simpel dankzij Fortis & Co
Re: Obligatie Fluxys
blijkbaar ook verkrijgbaar via rabobank.be
maar ik pas, hoe meer reclame hoe minder interessant
maar ik pas, hoe meer reclame hoe minder interessant
Re: Obligatie Fluxys
Bron:Fluxys haalt 350 miljoen euro op
De intekening op de obligatie van de Belgische aardgastransporteur Fluxys werd vrijdagavond na amper twee dagen vervroegd afgesloten. Fluxys haalde 350 miljoen euro op, een pak meer dan het beoogde minimum van 100 miljoen euro.
http://www.tijd.be/nieuws/ondernemingen ... 61-432.art
Laatst gewijzigd door Stier op 20 november 2009, 18:45, 1 keer totaal gewijzigd.
[b][i]Wat telt is de totale rente die je op het einde van het jaar op je spaarboekje aantreft.[/i][/b]
Re: Obligatie Fluxys
Moest ik een bedrijf leiden, ik zou nog minder % geven. Blijkbaar springen de spaarders er toch op. Waarom meer betalen?
Re: Obligatie Fluxys
Vanaf vandaag kan je ook niet meer intekenen bij Keytrade.
Re: Obligatie Fluxys
Ik heb onlangs een mail ontvangen van Argenta dat je nog altijd kunt intekenen op deze obligatie bij hen.
Re: Obligatie Fluxys
Dan moet je vooral naar de koers kijken. Bij Dexia kan je de obligatie ook krijgen op de secundaire markt tegen een iets hogere prijs dan tijdens de primaire uitgifte.
... wat de obligatie natuurlijk enkel nog minder interessant maakt.
... wat de obligatie natuurlijk enkel nog minder interessant maakt.
Re: Obligatie Fluxys
De valutadatum is 21.12.2009.
Als Dexia deze verhandelt op de 'secundaire' markt is dit de facto een verhandeling op een 'grijze' markt.
Als Dexia deze verhandelt op de 'secundaire' markt is dit de facto een verhandeling op een 'grijze' markt.
[b][i]Wat telt is de totale rente die je op het einde van het jaar op je spaarboekje aantreft.[/i][/b]


