obligatie in USD royal bank of Canada
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
- ericksenior
- Full Member
- Contacteer:
obligatie in USD royal bank of Canada
ik heb 3000 usd ter beschikking en zou een obligatie ( ?)willen kopen
royal bank of canada , heeft een A rating en een redelijke intrest.
coupon3.625 a +/- 96 tot mei 2027
gezien de usd tamelijk hoog staat zou ik kunnen omzetten naar euro maar iets kopen in euro
. ooit usd gekocht toen nog 1.5
obligatie gevonden via Oblis maar kan het nr niet vinden
graag advies
royal bank of canada , heeft een A rating en een redelijke intrest.
coupon3.625 a +/- 96 tot mei 2027
gezien de usd tamelijk hoog staat zou ik kunnen omzetten naar euro maar iets kopen in euro

obligatie gevonden via Oblis maar kan het nr niet vinden
graag advies
Re: obligatie in USD royal bank of Canada
US78016EZD20. Rendement (voor belastingen) van ongeveer 4.5%. Ik vind het wel een mooie. Gezien het feit dat meerwaardes (100-aankoopprijs) niet belast worden en coupons wel, is het fiscaal gezien wel interessanter een obligatie te kopen met lagere coupon en hogere meerwaarde.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
- ericksenior
- Full Member
- Contacteer:
blijft de vraag wat de intrest van obligaties gaat doen nu de US de rente heeft verhoogd
de koers laat een daling zien mss moet ik nog even wachten ?
de koers laat een daling zien mss moet ik nog even wachten ?
Dat is de hamvraag natuurlijk.
Voor een obligatie van deze rating is het rendement al heel aardig. Je zit nu met een opgelopen rente van 2 maanden, langer wachten = meer rente betalen. Of je zou moeten wachten tot november, dat is nog lang.
Voor een obligatie van deze rating is het rendement al heel aardig. Je zit nu met een opgelopen rente van 2 maanden, langer wachten = meer rente betalen. Of je zou moeten wachten tot november, dat is nog lang.
Ik heb zonet een obligatie gekocht van Bank of New York Mellon (rating A) met vervaldatum 07/12/2023 gekocht. Volgens mijn berekeningen zou deze na alle kosten en belastingen (inclusief 1x wisselkosten) 2.976% opleveren, wat mij behoorlijk goed leek voor een obligatie die in anderhalf jaar al afloopt.
(Alsook een Amerikaanse staatsobligatie op 3,5 jaar met een nettorendement van 3.1%.)
(Alsook een Amerikaanse staatsobligatie op 3,5 jaar met een nettorendement van 3.1%.)
Als de dollar nog wat verder stijgt, kan je je winst verdubbelen.
Mocht de dollar straks 10% lager staan ... ( dan koop je gewoon een andere belegging in dollar, hé).