Obligatie Nystar 5.30%
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
Re: Obligatie Nystar 5.30%
Net even naar Keytrade gebeld.
Ze gaan hun best doen om de obligatie in de loop van de dag te kunnen aanbieden, maar het is wel een beperkte emissie, dus moeilijk vast te krijgen.
Ze gaan hun best doen om de obligatie in de loop van de dag te kunnen aanbieden, maar het is wel een beperkte emissie, dus moeilijk vast te krijgen.
Argenta even gebeld.
Ze zitten nog te wachten op hoeveel ze er gaan krijgen.
Kan in de loop van de dag zijn, of morgen zij bediende mij.
Ze zitten nog te wachten op hoeveel ze er gaan krijgen.
Kan in de loop van de dag zijn, of morgen zij bediende mij.
Het zou rond 10.40 uitverkocht zijn. Heeft eigenlijk iemand kunnen inschrijven via een andere bank dan KBC/Centea en ING/Record ?
-
pater
Ah balen. Toch bedankt voor de reactie!JurgenC79 schreef:KBC is blijkbaar uitverkocht.
https://www.kbc.be/IPA/D9e01/~N/~KBC/~0 ... 7T/BZKGV6K
Het leven is aan de rappe, hebben ze me altijd gezegd.
Maar geen paniek, Inbev zit blijkbaar opnieuw te broeden om een nieuwe uitgave. Er komen nog opportuniteiten.
Maar geen paniek, Inbev zit blijkbaar opnieuw te broeden om een nieuwe uitgave. Er komen nog opportuniteiten.
Ik heb vóór de kantooruren een poging gedaan bij Dexia maar ik heb nog geen definitieve bevestiging gekregen.Stier schreef:Het zou rond 10.40 uitverkocht zijn. Heeft eigenlijk iemand kunnen inschrijven via een andere bank dan KBC/Centea en ING/Record ?
Deze morgen bevestiging gekregen dat het ook gelukt is bij Dexia.
Deze morgen was er blijkbaar ook nog een verkoopje bij Argenta. Gestart om 9h30, en een paar minuten later was alles de deur uit.
Deze morgen was er blijkbaar ook nog een verkoopje bij Argenta. Gestart om 9h30, en een paar minuten later was alles de deur uit.
Ja, het is voor mij ook gelukt bij Dexia !!!
Wie de Nyrstar boot mistte : check even de secundaire markt, misschien zit daar nog iets tussen dat je aanstaat...
-
TimVS
Welk zijn eigenlijk de beste banken om een effectenrekening te hebben om bij zo'n zaken als nyrstarobligatie kort op de bal te kunnen spelen ? Want ik heb ondertussen al effectenrekening bij fortis, keytrade en rabobank, maar bij geen van deze was nyrstar te verkrijgen en ik kan geen rekeningen blijven openen uiteraard.
- disterminator
- Hero Member

- Contacteer:
Bij banken die lead manager of co-lead zijn in zulke deal maak je logischerwijs de beste kans. Voor Belgische bedrijfsobligaties is dat veelal Fortis, ING en KBC.TimVS schreef:Welk zijn eigenlijk de beste banken om een effectenrekening te hebben om bij zo'n zaken als nyrstarobligatie kort op de bal te kunnen spelen ? Want ik heb ondertussen al effectenrekening bij fortis, keytrade en rabobank, maar bij geen van deze was nyrstar te verkrijgen en ik kan geen rekeningen blijven openen uiteraard.
Het probleem bij enkele van mijn favorite banken ( Keytrade, Rabo, Argenta ) is dat je nooit op voorhand weet of ze een stukje van de koek gaan krijgen om onder hun klanten te verdelen.TimVS schreef:Welk zijn eigenlijk de beste banken om een effectenrekening te hebben om bij zo'n zaken als nyrstarobligatie kort op de bal te kunnen spelen ? Want ik heb ondertussen al effectenrekening bij fortis, keytrade en rabobank, maar bij geen van deze was nyrstar te verkrijgen en ik kan geen rekeningen blijven openen uiteraard.
Het zijn dus meestal de grote jongens die de grootste stukken van de taart mogen verdelen, of lead-manager zijn van de uitgiftes.
Meestal de grote 3, Fortis, KBC en ING, en soms ook eens Dexia.
Met Fortis heb ik geen ervaring bij aankopen op de primaire markt. Ik heb enkele jaren een effectenrekening in beheer gehad bij die instelling, maar vond de kosten bijzonder hoog. Ik heb uiteindelijk de persoon in kwestie aangeraden om er weg te gaan.
Centea ( afhankelijk van KBC ) lukt meestal wel, en soms weer niet. Zo heeft KBC de laatste maanden bepaalde uitgiftes voorbehouden voor hun private banking klanten, en Centea klanten waren mee slachtoffer. De gewone klant kon er dus achter fluiten. De kost voor een effectenrekening bij Centea is gratis geloof ik. Er wordt bij sommige obligaties wel een vergoeding aangerekend voor de inning van de coupon. KBC schijnt vrij duur te zijn voor het aanhouden van een effectenrekening.
Met Dexia heb ik de laatste maanden vrij goede ervaringen gehad. Ondanks het feit dat ze geen lead-manager waren bij de meeste uitgiftes van de laatste maanden, hebben ze me steeds kunnen leveren wat ik wou. Ik vind de prijs voor het aanhouden van een effectenrekening bij Dexia nog vrij redelijk. In combinatie met hun internetspaarboekje vind ik dat een goeie deal.
ING ten slotte, kon bij iedere intekening op een Belgische obligatie de gevraagde hoeveelheden leveren. Weet ik van iemand die ik tip i.v.m. nieuwe uitgiftes. Om 09h00 bellen, en altijd prijs. Blijkbaar liggen de prijzen voor het aanhouden van effectenrekeningen wel aan de hoge kant.
Het is dus moeilijk te kiezen voor de één, of de andere.
Bij aankopen op de secundaire markt loont het steeds de moeite om even rond te bellen naar verschillende banken.
Al meegemaakt dat verschillen kunnen oplopen tot 1%, wat 10 € verschil maakt bij de aankoop van 1 obligatie van 1000 €.
Bij de aankoop van 10 stuks of meer loopt het verschil al onmiddellijk hoog op. De moeite om even te bellen.
Probeer te werken met aankoop limiet op de secundaire.
Het grootste aanbod vind je opnieuw bij de grootbanken, alhoewel Keytrade ook geen onaardige keuze heeft.